اثر جنگ سیاسی بر بزرگ ترین تورنمنت فوتبالی دنیا

با افزایش اختلافات سیاسی بین روسیه و اوکراین کل دنیا دچار مشکلاتی شده اند. این مشکلات پا به فوتبال هم گذاشته و تیم‌هایی که در مقدماتی جام جهانی توپ می‌زنند را درگیر کرده است. اخبار ضد و نقیض از پلی‌آف جام جهانی قطر به زیادترین حد ممکن رسیده و برای کشور روسیه مشکل ساز شده است.

بعد از شروع جنگ روسیه و اوکراین تیم‌های لهستان، سوئد و جمهوری چک با انتشار  بیانیه‌ای مشترک اعتراض خود را در مورد میزبانی روسیه در پلی‌اف مقدماتی جام جهانی اعلام کردند. با بی اعتنایی فیفا و شدت گرفتن جنگ، تیم ملی لهستان که مقابل روسیه در پلی‌اف بازی داشت، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مقابل تیم ملی روسیه بازی ‌نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و قصد گرفتن بلیط قطر را ندارد.

تمام بازیکنان تیم ملی لهستان با تصمیم فدراسیون این کشور موافق بوده‌اند. روبرت لواندوفسکی با توییتی حمایت خود را از تصمیم فدراسیون فوتبال لهستان اعلام کرد،

متن توییت لواندوفسکی: ( نمی‌توانیم با تیم ملی روسیه بازی کنیم در حالی که تجاوز مسلحانه این کشور به خاک اوکراین هنوز ادامه دارد.، نمی‌خواهم بگویم هواداران و بازیکنان تیم ملی روسیه مسئول این جنگ هستند اما نمی‌توانیم فکر کنیم هیچ اتفاقی رخ نداده است).

بعد از لهستان نوبت به فدراسیون فوتبال اروپا رسید تا یک حرکت دیگری به ضرر روسیه انجام دهند، یوفا با گرفتن میزبانی فینال لیگ قهرمانان از روسیه مخالفت دنیای ورزش را با جنگ اعلام کرد. باید دید که تیم‌های جمهوری چک و سوئد تصمیمی مثل لهستان می‌گیرند یا نه.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.