تلاش برای حذف ایران از جام جهانی

تیم ملی ایران

با اینکه همین حالا هم تیم ملی ایران به خاطر قرار گرفتن در یک گروه دشوار تحت فشار است، عوامل دیگری مانند حاشیه ها و اعتراضات هم نسبت به تیم ما شکل گرفته است. یکی از این شایعات همان طور که در مقاله های پیشین هم به آن اشاره کردیم، حذف تیم ایران از رقابت های جام جهانی است.

تعدادی از شبکه های اجتماعی هم درباره این موضوع داستان ها ساخته و با هیجان آن را تعریف می کنند. با این حال بعید است که در واقع این اتفاق رخ دهد.

تیم ملی کشور ما جزو اولین تیم هایی بوده که موفق شده به این رقابت ها راه پیدا کند، در نتیجه خود این عامل باعث می شود تا کنار گذاشتن آن دشوار بنظر برسد.

البته بنظر می رسد که عاملی که باعث شد تا حرف و حدیث ها درباره ایران بیشتر شود نمایش درخشان در برابر اروگوئه و حتی بازی آن در برابر سنگال باشد. بعد از این بازی ها شبکه های فارسی زبان انگلیسی شروع به صحبت درباره ایران کردند و حتی از فیفا هم درخواست کردند تا مانع حضور ایران در جام جهانی 2022 شود.

حتی سرمربی تیم انگلیس به اتریش سفر کرده تا عملکرد بازیکنان ما را زیر نظر بگیرد و او هم متوجه شده که کار آسانی در پیش نخواهد داشت.

در این میان هم موجی از اعتراض ها نسبت به ایران شکل گرفته و سعی دارد تا از طریق آن باعث حذف تیم ملی ایران شود. اما مردم عزیز همواره پشتیبان تیم ایران هستند و هیچ گاه آن را ترک نخواهند کرد.

اما چرا ما بر این باوریم که تیم ما حذف نمی شود؟

یکی از مهمترین دلایل آن این است که تا به حال برنامه ریزی های زیادی برای سه مسابقه ای که ایران در پیش رو دارد شکل گرفته است، در نتیجه فیفا اگر این رقابت ها را حذف کند با ضرر زیادی روبه رو می شود. پس فیفا قادر نیست تا اسپانسرها را نادیده بگیرد.

همین طور از آن جا که زمان زیادی به شروع مسابقات باقی نمانده است، در نتیجه در این مدت کوتاه نمی تواند تیم دیگری را برای جایگزینی اعلام کرد. همچنین بلیط این بازی ها هم کاملا فروخته شده، در نتیجه لغو بازی ها امکان پذیر نیست. زیرا این قضیه هم به ضرر قطر خواهد بود و هم به ضرر فیفا.

حتی پیش از این هم هیچ گاه این اتفاق رخ نداده است. تنها مواردی که می توان مثال زد رفتن یوگسلاوی به خاطر قرار داشتن در شرایط جنگی و همین طور کنار گذاشتن روسیه به خاطر حمله به اوکراین بوده است. اما ایران در هیچ کدام از این دو شرایط به سر نمی برد.

 فدراسیون فیفا سازمان کاملا محتاطی است. همین طور فدراسیون ایران هم درخواست این سازمان را برای ورود بانوان به ورزشگاه ها قبول کرده است، در نتیجه رابطه این دو فدراسیون در حال حاضر با یکدیگر خوب است.

پس به طور کلی می توان گفت که مشکلی برای ایران ایجاد نخواهد شد و بهتر است تا تیم ما همه تمرکز خود را روی پیروزی در این رقابت ها بگذارد.

برای اطلاع از قیمت تور جام جهانی کلیک کنید.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.