همه چیز درباره قیمت بلیط‌های جام جهانی 2022 قطر

قیمت بلیط جام جهانی قطر

مسلما جام جهانی فوتبال بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان محسوب می‌شود و بسیاری از مردم جهان می‌خواهند این تورنمنت را از نزدیک ببینند. کمتر از یک سال دیگر به آغاز جام جهانی 2022 قطر مانده و به‌دلیل نزدیکی قطر به ایران بسیاری از شهروندان ایران می‌خواهند حداقل این دوره از مسابقات جام جهانی را از نزدیک ببینند. با این حال هنوز تکلیف ایرانیان برای خرید بلیط جام جهانی و سفر به کشور قطر مشخص نشده است و بسیاری از افراد دغدغه گران بودن قیمت بلیط را دارند. در ادامه مطلب قیمت تمام بلیط‌ ها برای تماشای جام جهانی را برایتان شرح می‌دهیم.

جزئیات سفر هوایی به قطر

یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم برای سفر به قطر قیمت بلیط هواپیما است. ایرلاین‌های داخلی و خارجی در روزهای مختلف پروازهایی را به طرف دوحه پایتخت کشور قطر انجام می‌دهند که این پروازها به دو شکل مستقیم و غیرمستقیم هستند.

پروازهای مستقیم برای سفر به قطر از تهران در تمام روزهای هفته انجام می‌شود که بیشتر این پروازها را شرکت هواپیمایی قطر ایرویز (Qatar Airways) برعهده دارد. فاصله هوایی تهران – دوحه 1158 کیلومتر و مدت زمان پرواز حدود 2 ساعت است. البته باید توجه داشته باشید که مدت زمان پرواز به شرایط آب‌وهوایی هم بستگی دارد. همچنین پرواز ایران به کشور قطر علاوه‌بر تهران در شهرهای تبریز، مشهد، شیراز و اصفهان هم انجام می‌شود.

جزئیات سفر هوایی به قطر

قیمت بلیط هواپیما برای جام جهانی قطر

قیمت بلیط هواپیما برای سفر به قطر به نوع پرواز، ایرلاین‌های، مدت زمان پرواز، زمان سفر و مناسبت‌های مختلف بستگی دارد. همان‌طور که گفتیم زمان سفر روی قیمت بلیط اثر دارد و با توجه به آب‌وهوای گرم قطر، فصل تابستان زمان مناسبی برای سفر به این کشور نیست که این امر باعث کم شدن تعداد گردشگران می‌شود. از این رو نرخ بلیط هواپیما کاهش می‌یابد.

یکی‌دیگر از عواملی که روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر دارد مناسبت‌های مختلف است و با توجه به شروع جام جهانی 2022 قیمت تور و بلیط‌ زیاد می‌شود. همچنین با روش‌های دیگری مثل خرید بلیط چارتر می‌توانید هزینۀ سفر را کاهش دهید، اما دقت داشته باشید که با توجه به طرفداران زیاد برای تماشای جام جهانی، بلیط‌ها خیلی زود خریداری می‌شوند و امکان رزرو بلیط چارتر در لحظات آخر وجود ندارد. به‎‌همین دلیل اگر تصمیم قطعی برای سفر به قطر و خرید بلیط جام جهانی را دارید این کار را به لحظات آخر موکول نکنید. اگر قصد سفر به قطر و تماشای بازی‌های جام جهانی را دارید، می‌توانید تور جام جهانی 2022 را با بهترین قیمت در یابکس خریداری کنید.

قیمت بلیط هواپیما برای جام جهانی قطر

قیمت بلیط برای تماشای بازی‌های جام جهانی

کمیته برگزاری جام جهانی قطر از نرخ بلیط‌ها برای تماشای جام جهانی رونمایی کرده تا طرفداران فوتبال بدانند چه هزینه‌ای باید برای دیدن بازی‌ها پرداخت کنند. به گزارش این کمیته بلیط‌ های جام جهانی در چهار رده عرضه می‌شود که به جایگاه تماشاگران داخل ورزشگاه بستگی دارد و بهترین بلیط مربوط به جایگاهی است که در مرکز ورزشگاه قرار دارد.

قیمت بلیط برای تماشای بازی های جام جهانی

قیمت بلیط برای تماشای افتتاحیه جام جهانی

بازی افتتاحیه بین تیم ملی قطر و تیم‌های گروه اول برگزار می‌شود. قیمت بلیط افتتاحیه جام جهانی از 200 ریال قطر (1.5 میلیون ایران) شروع می‌شود که این بلیط جزو بلیط‌های درجه چهار به‌شمار می‌رود و در اختیار ساکنان کشور قطر قرار می‌گیرد. بلیط درجه سه بازی افتتاحیه با قیمت 1100 ریال قطر (8 میلیون ایران) عرضه می‌شود. بلیط درجه دو هم با قیمت 1600 ریال قطر (11.5 میلیون ایران) به‌فروش می‌رسد. همچنین بلیط درجه اول که بهترین بلیط محسوب می‌شود با قیمت 2250 ریال قطر (11 میلیون ایران) در اختیار تماشاگران قرار می‌گیرد.

قیمت بلیط برای تماشای بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی

شما می‌توانید بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی را با پرداخت رقم بسیار کمتر تماشا کنید. بلیط درجه چهارم که مخصوص شهروندان کشور میزبان است با قیمت 40 ریال قطر (300 هزارتومان ایران) به‌فروش می‌رسد. همچنین بلیط درجه سوم، درجه دوم و درجه اول برای تماشای بازی‌های گروهی جام جهانی به ترتیب با قیمت 250 ریال، 600 ریال و 800 ریال قطر عرضه می‌شود. یعنی می‌توانید با پرداخت یک میلیون و هشتصد هزار تا شش میلیون تومان بازی‌های مرحلۀ گروهی جام جهانی را تماشا کنید.

قیمت بلیط برای تماشای بازی‌های یک هشتم نهایی جام جهانی

بازی‌های یک هشتم نهایی جام جهانی در هشت دیدار انجام می‌شود. قیمت بلیط برای تماشای این بازی‌ها نسبت‌به بازی افتتاحیه کمتر است، اما از بازی‌های مرحلۀ گروهی بیشتر خواهد بود. ارزان‌ترین بلیط برای تماشای بازی‌های یک هشتم نهایی 70 ریال قطر است و سایر بلیط‌ها با قیمت 350 ریال تا 1000 ریال قطر به‌فروش می‌رسد. این ارقام معادل 500 هزار تا 8 میلیون تومان ایران است.

قیمت بلیط برای تماشای بازی‌های یک چهارم نهایی جام جهانی

بلیط جام جهانی برای تماشای بازی‌های یک چهارم نهایی حدود یک و نیم برابر گرانتر از بلیط یک هشتم نهایی است. قیمت بلیط یک چهارم برای شهروندان قطر 300 ریال قطر ( دو میلیون و صد و شست هزار تومان ایران) خواهد بود. همچنین بلیط درجه سوم، دوم و اول برای تماشای بازی‌های یک چهارم نهایی به‌ترتیب با قیمت 750، 1050 و 1550 ریال قطر به‌فروش می‌رسد که چیزی حدود 5.4 میلیون تومان تا 11.1 میلیون تومان پای شما آب می‌خورد.

قیمت بلیط برای تماشای بازی‌های نیمه نهایی جام جهانی

به دلیل حساسیت بازی های نیمه نهایی بلیط آن دوبرابر گران‌تر از بلیط یک چهارم نهایی است. قیمت بلیط نیمه نهایی برای شهروندان کشور میزبان 500 ریال قطر (3.6 میلیون تومان ایران) خواهد بود. این قیمت برای ایرانی ها حداقل با قیمت 9.3 میلیون تومان و حداکثر با قیمت 25 میلیون تومان عرضه می‌شود.

قیمت بلیط برای تماشای بازی رده بندی جام جهانی

قیمت بلیط بازی رده بندی کمتر از بازی‌های نیمه نهایی است، زیرا این بازی اغلب با استقبال حداقل مواجه می‌شود. قیمت بلیط بازی رده بندی تاحدودی مانند بازی‌های یک چهارم است و نرخ بلیط برای شهروندان قطر 300 ریال خواهد بود. همچنین بلیط درجه اول، دوم و سوم بازی رده بندی به‌ترتیب با قیمت 750، 1100 و 1550 ریال قطر حدود 5.4 میلیون تومان تا 11.1 میلیون تومان ایران به‌فروش می‌رسد.

قیمت بلیط برای تماشای بازی فینال جام جهانی

طبیعی است که بازی فینال گران‌ترین قیمت را نسبت‌به دیدارهای دیگر دارد، اما شهروندان کشور قطر می‌توانند بلیط درجه چهارم را با قیمت 750 ریال (5.4 میلیون تومان ایران) خریداری کنند. بلیط درجه سوم برای بازی فینال با قیمت 2200 ریال قطر (15.8 میلیون تومان ایران) عرضه می‌شود و بلیط درجه دوم با قیمت 3650 ریال قطر (26.2 میلیون تومان ایران) به‌فروش می‌رسد. همچنین بلیط درجه اول دیدار فینال با قیمت 5850 ریال قطر (42.1 میلیون تومان ایران) در اختیار تماشاگران قرار می‌گیرد.

جدول قیمت بلیط‌ها برای دیدارهای مختلف جام جهانی 2022 قطر

تمامی قیمت‌های گفته شده در جدول زیر به ریال قطر نوشته شده که در شرایط فعلی هر ریال قطر معادل 7200 تومان ایران است.

نوع بلیطدرجه اولدرجه دومدرجه سومدرجه چهارم (مخصوص شهروندان قطر)
افتتاحیه225016001100200
مرحله گروهی80060025040
یک هشتم نهایی100075035070
یک چهارم نهایی15501050750300
نیمه نهایی348024001300500
رده بندی15501100750300
فینال585036502200750

بدون‌شک جام جهانی قطر جزو به‌یاد ماندنی‌ترین تورنمنت‌های فوتبال جهان است و بسیاری از ایرانیان شانس این را دارند تا در این تورنمنت بازی‌ها را از نزدیک ببینند. همچنین اگر دغدغه خرید بلیط را دارید، می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید بلیط‌های جام جهانی در یابکس و خواندن راهنمایی‌های لازم، بلیط مورد نظرتان را رزرو کنید.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.