گوینده اختصاصی برای هر تیم در جام جهانی فوتبال

امیر فرشاد تفکری

فیفا در یکی دیگر از اقدامات خود برای هر تیم شرکت کننده در جام جهانی فوتبال یک گوینده ویژه قرار داده است. امیر فرشاد تفکری کسی است که گویندگی مسابقات فوتبال را برای تیم ملی ایران به عهده دارد. این شخص رئیس هیات فوتبال یزد است و سال ها به عنوان مجری هم فعالیت داشته است.

امیر فرشاد تفکری درباره این موضوع بیان داشت که:

این اولین بار است که فیفا برای هر کشور یک گوینده خاص در نظر گرفته است. در نتیجه فیفا از فدراسیون هر کشور درخواست کرد که یک مجری را در نظر بگیرند. به این صورت هواداران می توانند با زبان کشور خود تیم خود را تشویق کنند و شعارهایی با هماهنگی این مجری در ورزشگاه سر داده شود. مشخص است که کسانی با تجربه تر از من هم بودند، اما این افتخار به من داده شد.

کارگاه آموزشی فیفا برای گوینده‌ها

برای اینکه گوینده ها بتوانند عملکرد بهتری در جام جهانی داشته باشند، فیفا برای آن ها کلاس های آموزشی برپا خواهد کرد و در همین خصوص چهار روز پیش از اینکه مسابقات شروع شوند، به قطر می رویم و فیفا مسئولیت کامل سفر این گوینده ها را بر عهده دارد. تا زمانی که تیم کشور ما در جام جهانی است، من هم در این کشور حضور خواهم داشت.

در این کلاس های آموزشی نکات مختلفی به ما آموزش داده می شود تا گزارشگرها بتوانند هیجان به خصوصی را در استادیوم ها ایجاد کنند و به این صورت هواداران هم ارتباط مناسب تری با گوینده خود خواهند داشت.

من عضو کمیته مسئولیت های اجتماعی هم هستم. من در دو جام جهانی پیشین هم با تیم ملی بوده ام. هر کسی باید در حد توان به تی ملی کمک کند. در روزهای گذشته عده ای بیان داشتند که من به عنوان بوقچی ها در جام جهانی خواهم بود. اما در واقع من افتخار دارم که یکی از 32 گوینده ای باشم که در جهان جهانی فوتبال حاضر می شوند.

 شیوه جدید اعلام اسامی بازیکنان

یکی دیگر از نکات جالب در باره این دوره از مسابقات این است که اسامی بازیکنان توسط گوینده های اختصاصی آن ها اعلام می شود، اما هنوز مشخص نیست کدام گوینده اول این اسامی را اعلام می کند. همین طور باید دید به هر گوینده چه میزان زمان برای دادن شعارهای حماسی اختصاص داده شده است. این گونه مسائل در این کارگاه ها مشخص خواهند شد.

شعارها برای حفظ غرور ملی است

تعدادی از شعارهای فوتبال مشخص هستند، اما قسمت دیگری از آن ها باید به صورتی باشند که باعث حفظ غرور و اتحاد ملی بگردند. از آن جا که برای اولین بار این حرکت در جام جهانی صورت می گیرد، کار دشواری در پیش داریم. همچنین من باید از هیات رئیسه فدراسیون و رئیس سپاسگذاری کنم که به من اعتماد کردند.

فدراسیون در اقدامی دیگر تصمیم گرفته است تا مشوقین باشگاه های شهرستانی را برای حمایت کردن از تیم به قطر بیاورد و تمام این کارها با هماهنگی انجام می گیرد و ما همه سعی می کنیم تا بهترین شرایط برای تیم ما فراهم شود و من امید دارم که بتوانم به خوبی از پس اعتماد فدراسیون بر بیایم.

برای خرید تور جام جهانی 2022 کلیک کنید.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.