معرفی برترین گلزنان جام جهانی فوتبال

میروسلاو کلوزه

رقابت های فوتبال جام جهانی بدون شک سخت و دشوار هستند و همه تیم ها همواره در تلاش اند تا بهترین بازی خود را به نمایش بگذارند، در همین خصوص می توانید متوجه شوید که گل زدن در این رقابت ها می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. پس در این مطلب قصد داریم تا درباره برترین گلزنان جام جهانی فوتبال صحبت کنیم. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

همین طور برای خرید تور قطر جام جهانی می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه نمایید.

میروسلاو کلوزه از آلمان

این بازیکن در سال 2002 موفق شد تا پنج گل را برای تیم فوتبال خود به ثمر برساند. در سال 2006 وی به عنوان آقای گل انتخاب شد و توانست تا دو گل به تیم کاستاریکا، دو گل به آرژانتین و دو گل هم به اکوادور بزند.

در سال 2010 دوباره در مصاف با تیم ملی آرژانتین موفق شد تا دو گل به این تیم بزند و گل های دیگر او شامل یک گل به انگلیس و استرالیا می شوند.

سرانجام در سال 2014، دو گل به غنا و برزیل زد. مجموع گل های وی به 16 عدد می رسد.

رونالدو از برزیل

رونالدو

رونالدو ستاره معروف برزیل در سال 1998 یک گل به تیم هلند و دو گل به تیم شیلی زد. در سال 2002 بود که به چندین تیم از جمله کاستاریکا، ترکیه، بلژیک، آلمان و چین گل زد و در مجموع با هشت گل زده به عنوان آقای گل انتخاب و همین طور باعث قهرمانی تیم خود شد.

در مسابقات جام جهانی 2006 بود که او موفق شد تا به ژاپن و غنا چندین گل بزند و سرانجام با مجموع کلی 15 گل رکورد گل زنی خود در رقابت های جام جهانی را به اتمام رساند.

گرد مولر از آلمان

گرد مولر

این بازیکن با اینکه فقط دو بار در جام جهانی شرکت داشته است، اما موفق شده تا در مجموع 14 گل را به نام خود به ثبت برساند. این بازیکن در سال 1970 بود که به مراکش، پرو، ایتالیا، انگلیس، بلغارستان چندین گل را به ثمر رساند و در همان سال لقب آقای گل را به نام خود به ثبت رساند.

در دوره بعدی رقابت ها او دروازه تیم های استرالیا، هلند و یوگسلاوی را باز کرد و با مجموع 4 گل به کار خود در این مسابقات پایان داد.

ژوست فونتین از فرانسه

ژوست فونتین

این بازیکن فرانسوی با اینکه فقط یک بار در جام جهانی بوده است، اما موفق شده تا 13 گل به ثمر برساند. گل های او شامل سه گل به تیم پاراگوئه، یک گل به اسکاتلند، دو گل به یوگسلاوی، یک گل به برزیل، دو گل به ایرلند شمالی و 4 گل به آلمان می شوند.

پله از برزیل

پله

پله که یکی از بازیکنان معروف فوتبال برزیل است، در طی حضور خود در رقابت های جام جهانی موفق شده تا تعداد 12 گل را به ثمر برساند. این بازیکن اولین بار در سال 1958 بود که به ولز گل زد، سپس دو گل هم به سوئد زد. در سال 1962 به تیم مکزیک یک گل زد. در سال 1966 بود که موفق به گلزنی به تیم بلغارستان شد. در سال 1970 وی توانست تا دروازه تیم های چکسلواکی با یک گل، ایتالیا با یک گل و رومانی را با دو گل باز کند.

شاندور کوچیش از مجارستان

شاندور کوچیش

این بازیکن مجارستانی هم تنها یک بار در جام جهانی حضور یافته است. کوچیش به کره جنوبی 3 گل زد، سپس در مقابل آلمان هم چهار گل به ثمر رساند. از دیگر گل های او می توان به دو گل به برزیل و دو گل به اروگوئه اشاره کرد. پس می توان گفت که این بازیکن با به ثمررساندن یازده گل کار خود را در جام جهانی فوتبال به پایان رساند.

یورگن کلینزمن از آلمان

یورگن کلینزمن

در سال 1990 بود که کلینزمن دروازه تیم های هلند، یوگسلاوی و امارات را باز کرد. سپس در سال 1994 چندین گل به تیم های کره جنوبی، بولیوی، بلژیک و اسپانیا زد. آخرین حضور او در طی مسابقات 1998 بود که توانست گل هایی را به تیم های مکزیک، ایران و آمریکا بزند.

هلموت ران از آلمان

هلموت ران

بازیکن آلمانی مورد نظر در دو دوره از مسابقات جام جهانی شرکت داشته است. در سال 1954 بود که با ثمر رساندن گل هایی در مقابل یوگسلاوی و مجارستان به قهرمانی این دوره از مسابقات رسید. در جام جهانی بعدی او یک گل به چکسلواکی، یک گل به بوگسلاوی، دو گل به آرژانتین و یک گل دیگر هم در مقابل فرانسه به ثبت رساند.

گری لینکر از انگلیس

گری لینکر

این ستاره مشهور ده گل در طی بازی های جام جهانی به ثبت رسانده است. در سال 1986 بود که به تیم لهستان سه گل زد و سپس در دیدار با تیم پاراگوئه دو گل به ثمر رساند. همین طور در طی بازی با آرژانتین هم یک بار دروازه این کشور را باز کرد. در این سال لینکر به عنوان آقای گل انتخاب شد.

در سال 1990 بود که وی موفق شد تا در برابر تیم ایرلند گل اول خود را به ثمر برساند. همچنین او به تیم کامرون دو گل زد و سرانجام در بازی با آلمان هم یک بار دروازه این تیم را باز کرد.

گابریل باتیستوتا از آرژانتین

گابریل باتیستوتا

باتیستوتا هم تاکنون ده گل در طی این رقابت ها به نام خود ثبت کرده است. در سال 1994 بود که سه گل را در مقابل تیم یونان به ثبت رساند. سپس در بازی مقابل با رومانی موفق شد تا یک بار دروازه آن ها را باز کند.

در سال 1998 این بازیکن آرژانتینی موفق شد تا یک گل به ژاپن و سه گل به جامائیکا بزند. همین طور تک گلی هم به انگلیس زد. سرانجام او گل زنی های خود در جام جهانی را با به ثمر رساندن یک گل در دروازه نیجریه به پایان رساند.

تئوفیلو کوبیاس از پرو

تئوفیلو کوبیاس

کوبیاس ستاره مشهور از کشور خود موفق شد تا ده گل را در جام جهانی به ثمر برساند. در سال 1970 بود که وی در برابر بلغارستان اولین گل و سپس در برابر مراکش دو گل، به برزیل یک گل و یک گل هم به آلمان وارد کرد.

او با اینکه موفق نشد تا عنوان آقای گل را از آن خود کند، با این حال عنوان بهترین بازیکن را به اسم خود به ثبت رساند. در دوره بعدی جام جهانی هم دو گل به ایران و اسکاتلند زد.

توماس مولر از آلمان

توماس مولر

این بازیکن آلمانی اولین بار در سال 2010 به عنوان آقای گل انتخاب شد. در این دوره وی موفق شد تا یگ گل به استرالیا، یک گل به آرژانتین، دو گل به انگلیس و یک گل به اروگوئه بزند. در دوره بعدی مسابقات او سه گل به پرتقال زد و سپس دروازه های آمریکا و پرتقال را هم یک بار باز کرد. حال باید دید که در جام جهانی قطر 2022 او چگونه عمل خواهد کرد.

گژگوژ لاتو از لهستان

گژگوژ لاتو

لاتو هم موفق شده تا در طی بازی در 3 دوره از رقابت های جام جهانی فوتبال ده گل را به ثبت برساند. در سال 1974 بود که به تیم آرژانتین دو گل زد. سپس موفق شد به تیم هائیتی هم دو گل بزند. در ادامه گل زنی های خود دروازه تیم های برزیل، سوئد و یوگسلاوی را باز کرد و عنوان آقای گل را به نام خود ثبت نمود. در سال 1978 به برزیل و تونس هر کدام یک گل زد. سرانجام در سال 1982 بود که با به ثمررساندن یک گل به پرو به کار خود پایان داد.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.