آشنایی با مسن ترین گلزنان در تاریخ جام جهانی

کواتموک بلانکو

در طول تاریخچه جام جهانی در سال های گذشته بازیکنان مسنی بوده اند که موفق شده دروازه تیم حریف را باز کنند و این موضوع می تواند برای اهالی ورزش جذاب باشد، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور می توانید برای اطلاع از قیمت تور جام جهانی قطر به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

روژه میلا (42 سال)

روژه میلا

در سال 1994 این بازیکن که عضو تیم ملی فوتبال کامرون بود، در بازی با روسیه موفق شد تا دروازه آن ها را باز کند. با این حال این تیم در انتها بازی را به رقیب خود واگذار کرد. میلا در برابر ایتالیا هم دو گل به ثمر رساند که در آن زمان 38 سال داشت و یکی از پیرترین بازیکان به شمار می رفت و در واقع خود او بود که دوباره در 4 سال بعد رکورد خودش را شکست.

این بازیکن اهل کامرون در بازی دیگری شرکت نکرد و بعد از الحضری و موندراگون سومین فرد مسنی است که در جام جهانی بوده است.

گونار گرن (37 سال)

گونار گرن

این بازیکن سوئدی در جام جهانی 1958 حاضر بوده و به تیم آلمان گل زده است. در نیمه اول این دو تیم به تساوی دست یافتند و سپس گرن گل دوم تیم را به ثمر رساند و در انتها بازی با سه گل تیم سوئد به اتمام رسید.

جالب است که بدانید فرد دیگری هم در سن 38 سالگی بوده که در رقابت های جام جهانی موفق به گل زنی شده است، ولی این شخص سرگئی ایگناشویچ است، اما از آن جا که گلی که به ثمر رسانده به دروازه تیم خود بوده است، آن را در این فهرست لحاظ نکرده ایم.

کواتموک بلانکو (37 سال)

کواتموک بلانکو

بلانکو بازیکن مکزیکی در سال 2010 موفق شد تا دروازه تیم فوتبال فرانسه را باز نماید. او در این هنگام 37 سال داشت و به عنوان مسن ترین بازیکن جام شناخته شد. در واقع او موفق شد تا با یک پنالتی اسم خود را به عنوان به مسن ترین گلزن ثبت کند. او همچنین در جام جهانی های پیش از این هم موفق به گل زنی شده بوده است.

فیلیپه بالوی (37 سال)

فیلیپه بالوی

بالوی در تمام مدت زمان بازی خود در فوتبال فقط یک بار در این رقابت ها حضور داشته و آن هم زمانی کوتاه بوده است با این حال وی موفق شده تا یک گل به ثمر برساند. از آن جا که این فرد در مسابقات امسال 42 ساله می شود احتمال حضور وی بسیار کاهش خواهد یافت.

اودولیو وارلا (36 سال)

مارتین پالرمو

وارلا یکی از بازیکنان تیم اروگوئه بوده که پیش از این در سال 1950 در آمریکایی جنوبی عنوان بهترین کاپیتان را از آن خود می کند. در سال 1954 بود که او موفق شد تا در بازی مقابل با انگلیس گلی را به ثمر برساند. البته بعد از گل زنی او دچار مصدومیت شد و دیگر در هیچ جام جهانی حاضر نشد. در ادامه معرفی مسن ترین گلزنان جام جهانی می توان به افراد زیر هم اشاره داشت:

مارتین پالرمو (۳۶ سال)

ژرژ برگی (۳۶ سال)

تام فینی (۳۶ سال)

میروسلاو کلوزه (۳۶ سال)

جان آلدریج (۳۵ سال)

در این میان باید اشاره کرد که بازیکنانی هم بوده اند که موفق به هت تریک شده اند که از جمله آن ها می توان به اشخاص زیر اشاره داشت:

کریستیانو رونالدو هنگامی که 33 سال داشت، در بازی مقابل اسپانیا سه بار دروازه این تیم را باز کرد. در واقع این گل ها 51 امین هت تریک او به شمار می رفته اند.

بازیکن دیگر راب رنسنبرینک نام دارد که موفق شد به ایران سه گل در جام جهانی 1978 بزند.

مسن ‌ترین گلزنان در فینال جام جهانی

نیلز لیدهولم با سن 35 سال در سال 1958 بود که دروازه برزیل را باز کرد. این بازیکن بعد از 4 دقیقه حضور خود در زمین موفق به گل زنی شد.

زین الدین زیدان با 34 سال سن و مارکو ماتراتزی با 32 سال سن از دیگر بازیکنان مسنی هستند که در فینال این رقابت ها دروازه حریف را باز کردند و سرانجام در انتهای این لیست می توان به ماریو مانژوکیچ 32 ساله اشاره کرد که هم به تیم خود و هم به تیم رقیب گل زده است.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.