دست از سر مسلمان شدن رونالدو بردارید

کریستیانو رونالدو

دو عکس از فوتبالیست پرتغالی کریستیانو رونالدو بارها و بارها در فیس بوک، توییتر، یوتیوب و پست‌های وبلاگ همراه با ادعای او نسبت به مسلمان شدن، حاشیه ساز شده است. این ادعا گمراه کننده است و هیچ زمان از زبان شخص رونالدو چنین تمایلی ابراز نشده، اما منابع خبری متعددی این خبر را هر چند سال یکبار بازگو می‌کنند. عکس‌ها از سال 2014 به صورت آنلاین در گزارش‌های مربوط به رونالدو منتشره می‌شوند و همچنان ادامه دارند.

گزارش‌های رسانه‌ای معتبر یا اظهارات عمومی در این باره وجود ندارد و همه جا اعلام شده که دین رسمی رونالدو کاتولیک است. بعدها، حوالی سال 2019 در پایگاه خبری اندونزیایی خبری با تیتر آیا رونالدو واقعا به اسلام گرویده است، منتشر شد و اذهان عمومی را درگیر کرد. تا اینکه شخص رونالدو موضوع را کلا تکذیب کرد. این موضوع ادعایی گمراه کننده بود که از سال 2014 تا 2019 دست‌به‌دست شد و خود رونالدو هیچ نقشی در آن نداشت.

مسلمان شدن رونالدو فقط شایعه است!

یک تصویر از رونالدو با عبای عربی توسط Arabian Business مجله آنلاین در دبی، در تاریخ 28 دسامبر 2014 منتشر شد که مشخص بود با افراد عربی و مسلمان ارتباط دارد و خبرنگاران، این رفت‌وآمدها را مبتنی بر مسلمان شدن رونالدو معرفی کردند ولی کذب محض بود. این بار، یک پایگاه خبری طنز اسپانیایی که مشخص است برای خبر خود دلیل محکمی ندارد، مدعی شده است که رونالدو تصمیم خود را برای مسلمان شدن جدی کرده و قصد چنین تغییری دارد!

این ادعا ظاهراً نیاز به پیگیری ندارد، اما خبرنگاران دیگر مجلات برای بررسی بهتر، جویای علت این خبر شدند و متوجه شدند، رونالدو به دلیل دوستی و صمیمیت با حبیب نور محمدوف و تأثیرات وی بر کریستیانو رونالدو باعث شد تا به اسلام فکر کند و تصمیم خود را قطعا بگیرد. پس از انتشار این خبر، محمدوف اعلام کرد هر کسی از دین خود پیروی می‌کند و من از این تصمیم بی‌اطلاع هستم! حال مشخص شده است که این خبر مانند دیگر اخبار گذشته کذب و شایعه است که پایگاه‌های خبری دست از سر آن برنمی‌دارند.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.