چشمه ترکیه، منطقه ای دیدنی در ازمیر

چشمه ترکیه
ترکیه, جهان گردی

شهرهای دیدنی ترکیه شامل استانبول، آنتالیا و ازمیر می شوند. با این حال گاهی اوقات ممکن است شهری کوچک در دل این کشور پنهان شده باشد که کمتر کسی به آن توجه داشته است. شهری که از آن تعریف می کنیم، چشمه ترکیه است. در صورتی که مقصد شما شهر ازمیر است، حتما سری به این شهر بزنید. همین طور برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما استانبول می توانید به پنل رزرواسیون کلیک کنید.

چشمه ترکیه کجاست؟

این شهر که در ازمیر واقع شده از جمله بخش های تفریحی ترکیه محسوب می شود. آب های این شهر بسیار گرم و دلچسب هستند. از آن که چشمه های زیادی در این شهر وجود دارد، به این دلیل به آن شهر چشمه می گویند.

محل دقیق چشمه ترکیه

این شهر در واقع یک شبه جزیره است که به جزیره های یونان فاصله نزدیکی دارد و به همین دلیل ارزش آن در منطقه بالا است. این شهر ابعادی به اندازه 260 کیلومتر مربع دارد و در آن تقریبا بیست هزار نفر زندگی می کنند. همان طور که گفتیم به خاطر اینکه این شهر به اروپا نزدیک است، در نتیجه اروپاییان زیادی برای گردش به این شهر می روند.

چشمه ترکیه در ازمیر

تاریخچه شهر چشمه ترکیه

این شهر در زمان قدیم به اسم سایسوس معروف بوده است. موقعیت مهم و وجود بندر در آن موجب شده تا در زمان های قدیم از کشورهای روم، لیدیا و ایران رفت و آمد زیادی به آن داشته باشند. یک روستای قدیمی هم در این ناحیه است که آثار به جای مانده در آن متعلق به زمان عثمانیان است. اگرچه تنها انجام تفریحات مختلفی که در این شهر می توانید انجام بدهید، به تنهایی باعث جذابیت این شهر شده اند.

فرهنگ مردم چشمه ترکیه

از آن جا که در طی زمان های مختلف افراد از کشورهای دیگر به این منطقه رفت و آمد داشته اند، در نتیجه فرهنگ این ناحیه تحت تاثیر چندین فرهنگ قرار گرفته است. حتی می توانید در آن شاهد فرهنگ ایرانی ها هم باشید. در صورتی که به تاریخ و فرهنگ های مختلف علاقه دارید، می توانید سری به روستاهای آن ناحیه بزنید، مخصوصا یکی از شهرهای جالب توجه شهر اریترای است که از شهر چشمه 22 کیلومتر فاصله دارد.

نحوه سفر به چشمه ترکیه

تصویری از چشمه ترکیه

حتما با این تفاسیر کنجکاو شده اید تا سری به این شهر زیبا بزنید. به همین دلیل ما راه دسترسی به آن را به شما نشان خواهیم داد. شهر ازمیر در فاصله 85 کیلومتری از چشمه قرار دارد که در ادامه به بررسی انواع روش های سفر به شهر چشمه خواهیم پرداخت.

سفر هوایی به شهر چشمه

فرودگاهی در این شهر ساخته نشده است، به همین دلیل باید در ابتدا خود را به ازمیر برسانید. فرودگاه عدنان مندرس در این شهر قرار دارد و سپس باید با یک وسیله نقلیه خود را به چشمه برسانید. در صورتی که نمی خواهید این مسیر را به صورت پیاده طی کنید، می توانید به جزیره کایاس بروید و توسط کشتی خود را به چشمه ترکیه برسانید. علاوه بر این امکان استفاده از قایق هم وجود دارد. فاصله این جزیره از چشمه بیست کیلومتر است.

سفر زمینی به شهر چشمه ترکیه

از آن که این شهر از ایران دور است، در نتیجه اگر با ماشین قصد سفر داشته باشید، راه زیادی در پیش خواهید داشت. فاصله این چشمه از ایران تقریبا 2800 کیلومتر است که در نتیجه زمانی به اندازه چهل ساعت رانندگی نیاز خواهد داشت. همین طور شهر چشمه هم از سایر شهرهای آن حوالی فاصله دارد که به وسیله اتوبوس می توان بین شهرها سفر کرد.

از آن جا که بهترین مسیر از طرف ازمیر به شهر چشمه است، در نتیجه از طرف ازمیر اتوبوس هایی به صورت روزانه به طرف این شهر حرکت می کنند و نیاز نیست تا زمان زیادی را برای سوار شدن به اتوبوس ها منتظر بمانید. معمولا قیمت بلیط اتوبوس از ازمیر تا چشمه تقریبا 50 الی 80 لیر است. همین طور فاصله شهر چشمه تا سایر شهرهای ترکیه به صورت زیر است:

آنتالیا: 538 کیلومتر

بورسا: 430 کیلومتر

وان: 1862 کیلومتر

استانبول: 563 کیلومتر

آنکارا: 672 کیلومتر

اقامت در چشمه ترکیه

چشمه ترکیه

تعداد زیادی هتل و اقامتگاه در این شهر برای راحتی گردشگران ساخته شده اند. توجه داشته باشید که اگر بخواهید در بخش مرکزی شهر در هتل اقامت کنید باید پول بیشتری بپردازید. نکته ای که در حین سفر به ترکیه باید توجه داشت این است که در بعضی از ایام سال هزینه هتل ها افزایش می یابد که این زمان ها با ایام تعطیلات و روزهای گرم سال مصادف می شود.

هتل بیالیک بیچ  (Boyalik Beach Hotel)

هتل بیالیک بیچ

این هتل با خدمات مناسب خود توانسته است تا توجه گردشگران را به خود جلب کند. در این هتل دو استخر وجود دارد که یکی از آن ها به صورت سرپوشیده و دیگری روباز است. همین طور هتل شامل یک ساحل خصوصی می شود که فقط در اختیار مهمانان هتل قرار می گیرد.

هتل آتریوم اپارت  (Atrium Apart Hote)

هتل آتریوم اپارت

یک اقامت رویایی و آرامش بخش در این هتل در انتظار شما خواهد بود. اتاق های هتل به یک اندازه نیستند و با توجه به تعداد مهمانان در اختیار آن ها قرار می گیرند. همین طور در هر اتاق یک آشپزخانه هم وجود دارد. در این میان نباید منظره زیبای ساحل و دریا را فراموش کرد که می توانید آن را از پنجره هتل تماشا کنید. اقامت در این هتل هزینه چندان زیادی ندارد، با این حال خدمات با کیفیتی در اختیار مهمانان خود قرار می دهد و شامل استخر شنا هم می شود.

هتل پریل (Piril Hotel)

هتل پریل

این هتل در فاصله یک کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته است. پس اگر به دنبال هتلی هستید که به بخش های مهم شهر نزدیک باشد، می توانید آن را در لیست انتخاب خود قرار دهید. هتل مورد نظر هتلی چهار ستاره است و به دلیل اینکه چشم آب گرم به آن نزدیک است، در نتیجه این هتل امکاناتی مانند حمام ترکی، اسپا، سونا و … را برای مهمانان فراهم کرده است. همچنین رستوران هتل هم غذاهای بسیار متنوعی را در منوی خود دارد که می توانید از خوردن آن ها لذت ببرید و ظرفیت آن تقریبا 300 نفر است.

هتل اسکی تاس (Eski Tas Otel)

هتل اسکی تاس ترکیه

این هتل تقریبا در مرکز شهر ساخته شده است. در طول روز و حتی شب جنب و جوش زیادی در اطراف این هتل در جریان است. برای رفتن به ساحل کافی است تا چند دقیقه پیاده روی کنید. همین طور محیط اطراف هتل هم بسیار زیبا است زیرا در کنار هتل خانه های سنگی وجود دارند. این هتل به دلیل اینکه هتلی دو ستاره است، از هتل های ارزان قیمت شهر به شمار می رود.علاوه بر این به دلیل اینکه اتاق های هتل دارای آشپزخانه هستند، در نتیجه می توانید غذای خود را در هتل درست کنید و نیازی به رفتن به رستوران ندارید.

غذا در چشمه ترکیه

نزدیکی این شهر به دریای اژه باعث شده تا غذاهای دریایی مختلفی در رستوران های آن یافت شوند. در این شهر لوبیای دریایی بسیار مشهور و خوشمزه است و به وسیله آن سالادهای لذیذی درست می شوند و در آن ها از روغن زیتون هم استفاده می شود. لوبیا دریایی در واقع نوعی گیاه است که مخصوص بخش های ساحلی است. از خوراکی های این منطقه می توان به شیرینی بویوز اشاره کرد. بستنی صمغی هم در کافی شاپ های چشمه سرو می شوند که مزه خوشمزه ای دارند.

بهترین زمان سفر به چشمه ترکیه

از آن جا که چشمه ترکیه به اروپا نزدیک است، این ناحیه هوایی مانند اروپا دارد. به طور معمول در تابستان هوا گرم است و این ناحیه گردشگران زیادی را به خود می بیند که برای موج سواری و شنا به چشمه ترکیه می آیند. در بهار معمولا هوا خنک است و مسافران کمتری هم نسبت به تابستان به این ناحیه سفر می کنند. اگر هم بخواهید در زمستان سفر کنید، باید توجه داشته باشید که هوای سرد می تواند مانع از شنای شما بشود.

حمل و نقل در چشمه ترکیه

نمایی از چشمه ترکیه

با اینکه چشمه ترکیه شهر بسیار کوچکی است، اما شاید دوست نداشته باشید تا با پیاده روی خودتان را به بخش های مختلف برسانید. همچنین ممکن است در زمان حضور شما هوا بارانی باشد و نتوانید پیاده مسیر خود را طی کنید. در نتیجه برای رفت و آمد در این شهر می توان به صورت زیر عمل کرد:

دلموش:

دلموش یکی از وسایل حمل و نقل عادی در این شهر است. این وسایل ظرفیتی به اندازه هشت نفر دارند و هزینه تاکسی شما به اندازه مسیری است که طی می کنید. البته این دلموش ها هزینه بیشتری نسبت به اتوبوس دارند. اگر هم می خواهید از اتوبوس استفاده کنید، باید بدانید که چندین ایستگاه در این شهر وجود دارند.

تاکسی اینترنتی:

تاکسی های اینترنتی هم یکی دیگر از راه هایی هستند که توسط آن ها می توانید در شهر رفت و آمد کنید. در صورتی که اپلیکشن در گوشی شما نصب نباشد، باید پیش از سوارشدن به تاکسی از راننده سوال کنید تا مطمئن شوید تاکسی متر هزینه درست را به شما نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *