طولانی ترین زیپ لاین در دبی

زیپ لاین دبی
جهان گردی, دبی

قصد سفر به دبی دارید، ولی از هیجان انگیزترین تفریح آن بی خبر هستید؟ خب باید به شما بگوییم که بی تردید زیپ لاین دبی یک از بهترین تفریحات دبی است که می توان در این شهر انجام داد. برای آشنایی با این تفریح هیجان انگیز با یابکس همراه باشید. همین طور برای خرید بلیط هواپیما چارتر دبی می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

آدرس زیپ لاین دبی چیست؟

امارات، شهر رأس الخیمه، کوه جبل جیس دبی

زمان دسترسی به زیپ لاین دبی: 9 صبح تا 5 بعدازظهر

شماره تماس زیپ لاین دبی: ۹۷۱۵۰۲۶۵۶۲۲۴+

زیپ لاین جبل جیس دبی

زیپ لاین دبی

زیپ لاین مورد نظر در شهر راس الخیمه است و تنها با یک ساعت رانندگی می توانید به آن برسید. این تفریح باعث می شود که آدرنالین خون شما افزایش یابد و احساس هیجان زیادی به شما دست دهد. کوهی که این زیپ لاین در آن قرار گرفته است، از کوه های بلند کشور امارات است و در آن یک پارک هم ساخته شده است.

آشنایی با طولانی ترین زیپ لاین جهان

کوه جبل جیس بخشی از کوه های الحجر است. بعد از تاسیس این زیپ لاین در این کوه گردشگران زیادی به سمت این منطقه سرازیر شدند. برای ساخت این سازه شرکت تورو ورده دست به کار شده تا آن را طبق استانداردهای روز دنیا احداث کند. بعد از اتمام این پروژه اسم آن را پرواز جبل جیس گذاشتند. وسعت این زیپ لاین به اندازه 3.1 کیلومتر است و در گینس هم رکوردی برای خود ثبت کرده است. مسیر شروع این سازه از قله کوه است و ارتفاع آن را از سطح زمین 1680 متر تخمین زده اند و سرعت شما در طی مسیر 135 کیلومتر در ساعت است.

زیپ لاین جبل جیس دبی

زیپ لاین دبی

همان طور که گفتیم این زیپ لاین در شهر راس الخیمه واقع شده است. پادشاه این شهر هنگامی که قصد افتتاح این زیپ لاین را داشت، از نماینده گینس به امارات دعوت به عمل آورد تا خود او شخصا این سازه را افتتاح کند. همین طور احمد بن سعود بن صقر القاسمی که حاکم این شهر است، اولین کسی بود که از این زیپ لاین استفاده کرد. نماینده گینس بعد از افتتاح این سازه به طور رسمی این مدرک را به حاکم اعطا کرد.

 طراحی و ساخت زیپ لاین دبی

زیپ لاین دبی

برای درست کردن این سازه از شرکت های به نامی که در آمریکا فعالیت داشته اند، کمک گرفته شده است که یکی از این شرکت ها شرکت بین المللی مانستر است. در محل ساخت این سازه یک منطقه پلتفرم و معلق وجود دارد که باعث شده به دو بخش تقسیم شود. در این حالت فرد از بخش معلق به سمت پایین حرکت می کند. دما در بخش معلق از سایر مناطق اطراف ده درجه خنک تر است.

این خنکی باعث می شود تا احساس دلپذیری در میان گرمای هوای امارات داشته باشید. برای ماجراجویی بیشتر بازدیدکنندگان در این مکان کمپ های دوچرخه سواری، کوه نوردی و چادر زدن هم برگزار می شوند که می توانید هر یک از آن ها را امتحان کنید. در طول هر روز تقریبا 200 نفر می توانند از این زیپ لاین استفاده کنند. این سازه شامل دو کابل اصلی می شود و به این صورت می توانید آن را همراه با خانواده خود امتحان کنید.

نکات ویژه درباره زیپ لاین جبل جیس

این زیپ لاین طولی به اندازه سه کیلومتر دارد و ارتفاع آن از دریا 1680 کیلومتر است. طی کردن این مسیر 3 دقیقه طول می کشد و در آن شاهد منظره زیبای کوهستان خواهید بود. در پایان راه به یک جایگاه شیشه ای وارد خواهید شد. برای تجربه این زیپ لاین وزن شما باید حداقل 45 کیلوگرم و حداکثر 150 کیلوگرم باشد. افرادی که قد آن ها از 120 سانتی متر کوتاه تر است، نمی توانند از این سازه استفاده کنند. از آن جا که کل مسیر 3 دقیقه طول می کشد، هر 5 دقیقه یک نفر قادر به استفاده از آن خواهد بود.

زیپ لاین دبی کجاست؟

امارات، شهر رأس الخیمه، کوه جبل جیس دبی

ساعت فعالیت فعالیت زیپ لاین دبی چه زمانی است؟

9 صبح تا 5 بعدازظهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *