محله های معروف مشهد

خیابان امام رضا مشهد
ایران گردی, مشهد

شهر مشهد از گذشته تا به امروز تغییرات زیادی داشته است. یکی از علت های مهم آن وجود حرم امام رضا (ع) است که باعث شده زائران زیادی به سمت این شهر سرازیر شوند. همین مورد اسباب پیشرفت این شهر را فراهم کرده است و برای راحتی گردشگران هتل ها، مراکز خرید و بخش های تفریحی هم ساخته شده است. حتی توسط خطوط مترو می توانید به راحتی خود را به طرقبه برسانید. آشنایی با محله های معروف مشهد باعث می شود که راه خود را ساده تر در این شهر دیدنی پیدا کنید، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

همین طور برای خرید بلیط هواپیما مشهد ارزان می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

بلوار سجاد مشهد

بلوار سجاد مشهد

این بلوار محله ای مرفه نشین است که زمان ساخت آن به دوران پهلوی اول باز می گردد. در آن زمان باغ های زیادی در این محله وجود داشته و مالک آن شخصی به اسم حسین ملک بوده است. در گذر زمان تعداد خانه های بیشتری در این خیابان ساخته شد تا اینکه کم کم تمام باغ های آن از بین رفت. در حال حاضر بیشتر افراد ساکن این منطقه افراد ثروتمند هستند و زمین های آن هم بسیار گران است. مراکز خرید متعدد یکی دیگر از ویژگی های این خیابان است.

این مراکز خرید شامل مارک های جهانی می شوند و این مورد باعث شده تا این خیابان به یکی از بخش های تجاری شهر تبدیل شود. با اینکه بیشتر باغ های آن از بین رفته اند، اما همچنان یک باغ به اسم باغ ملک مشهد در این ناحیه است که باعث شده آب و هوای این بلوار دلپذیر باشد. این موارد در کنار هم موجب شده اند که قیمت خانه های این ناحیه بسیار بالا باشد و از گرانترین محله های مشهد به شمار رود.

خیابان احمدآباد مشهد

خیابان احمدآباد مشهد

از دیگر محله های معروف مشهد می توان به این خیابان اشاره کرد. این خیابان محلی مناسب برای گشت و گذار و خرید است و در طی روز بسیار پر جنب و جوش خواهد بود. قرارگیری این خیابان در منطقه یک مشهد باعث شده تا از پر رفت و آمد ترین مناطق شهر باشد. همین طور از این خیابان اصلی، خیابان های کوچک دیگری هم نشات می گیرند.

نکته ویژه درباره این خیابان قرارگیری آن در حوالی کوهسنگی است. در نتیجه گردشگرانی که قصد رفتن به کوهسنگی را دارند، از این خیابان هم بازدید می کنند. همچنین شما می توانید بازارهای مختلفی را در خیابان پیدا کنید و وجود بیمارستان و مراکز درمانی هم باعث شلوغ تر شدن بیشتر این خیابان شده است.

با این حال به خاطر امکانات خوبی که این خیابان دارد، قیمت مسکن در آن بالا است و واحدهای تجاری زیادی هم در آن ساخته شده اند و برای پیدا کردن قیمت گرانترین خانه در مشهد می توانید به این محله مراجعه کنید!

خیابان سناباد از محله های معروف مشهد

خیابان سناباد مشهد

خیابان سناباد واقع در منطقه یک این شهر است. این خیابان در سال های بسیار دور ساخته شده، به همین دلیل مشهدی ها اصالت خاصی برای آن قائل هستند. در این خیابان می توان لوازم خانگی، مبل و وسایل آشپزخانه خریداری کرد. همین طور امکان خرید جهاز هم برای زوج های جوان وجود دارد.

آغاز این خیابان از میدان سعدی است و انتهای آن تا بلوار فلسطین است. یکی از فروشگاه های مشهور عینک فروشی این شهر در کنار این خیابان قرار گرفته است. قیمت خانه در این خیابان نسبت به سایر خیابان های مرفه نشین اندکی ارزان تر است، اما همچنان برای بیشتر مردم گران محسوب می شود. سینما هویزه مشهد هم در این خیابان قرار دارد.

خیابان فرهاد از محله های معروف مشهد

خیابان فرهاد مشهد

این خیابان نیز در منطقه یک مشهد است. بسیاری از فروشگاه های لاکچری و همین طور مارک های مشهور در این خیابان هستند. در صورتی که به دنبال کیف یا کفش های برند هستید، حتما به این مکان سر بزنید. البته توجه کنید که محصولات این فروشگاه ها ارزان نیستند، پس حتما باید قبل از رفتن به این خیابان کیف پول خود را آماده کنید!

تعداد زیادی آبمیوه فروشی، کافه و رستوران در این محل هستند که آن را برای گردش مناسب کرده اند. به همین دلیل افراد زیادی دوست دارند تا به این خیابان مراجعه کنند و آخر هفته خود را همراه با دوستان خود در این منطقه بگذرانند. باغ ملک آباد هم به این خیابان نزدیک است، در نتیجه هوای آن معتدل است.

بلوار شهید صادقی مشهد (سازمان آب)

سازمان آب مشهد

بازار گوهرشاد مشهد در خیابان سازمان آب واقع شده است. این خیابان یکی از خیابان های امن شهر است و آغاز آن از میدان راهنمایی است و ادامه آن به میدان فردوسی می رسد. خیابان ارشاد هم که در کنار این خیابان است آب و هوای بسیار مناسبی دارد.

بلوار دستغیب مشهد

از دیگر محله های معروف مشهد می توان به این بلوار اشاره کرد. در بلوار دستغیب مشهد اجناسی مانند موبایل و لپ تاپ به فروش می رسند. شبیه این خیابان را می توانید در خیابان جمهوری پیدا کنید.

رستوران پسران کریم مشهد در بلوار مورد نظر قرار گرفته است. در این میان مجتمع تک هم که محلی برای فروش اجناس کامپیوتری است، در بلوار دستغیب واقع شده است. در نتیجه می توان گفت که این خیابان یکی از خیابان های تجاری شهر به شمار می رود.

خیابان 17 شهریور برای خرید پوشاک در مشهد

خیابان 17 شهریور مشهد

بهترین منطقه برای خرید پوشاک در خیابان 17 شهریور قرار گرفته است. در صورتی که به خرید علاقه دارید، باید حتما به این خیابان بروید. این خیابان همچنین به حرم امام رضا (ع) هم فاصله دارد.

آغاز این خیابان از میدان 17 شهریور است و انتهای آن فداییان اسلام است. مراکز تجاری زیادی در این خیابان هستند و تعداد آن ها به 16 عدد می رسد. کالاهای این فروشگاه ها شامل لوازم آرایشی، پوشاک زنان و آقایان و همین طور لباس مجلسی می شود.

کوهسنگی از محله های معروف مشهد

کوهسنگی مشهد

احتمالا از معروف ترین بخش های مشهد می توان به این منطقه اشاره کرد. اگر به دنبال یک منطقه تفریحی هستید، کوهسنگی نخستین نقطه ای است که به شما معرفی می شود. اما آیا تا به حال این سوال برای شما پیش آمده است که چرا این منطقه به این اسم شناخته می شود؟ کوهسنگی در واقع بین دو کوه واقع شده است. در نتیجه اسم آن را به عنوان کوهسنگی می شناسند. قدمت این ناحیه به زمان شاه عباس صفوی باز می گردد. بعد از اینکه به این خیابان بروید، پارک کوهسنگی انتظار شما را می کشد. دیزی سراهایی در این ناحیه هستند که قدمتی به اندازه این مکان دارند و زمان ساخت آن ها به دوران پهلوی باز می گردد.

بلوار خیام مشهد

بلوار خیام مشهد

از دیگر محله های معروف مشهد می توان به این بلوار اشاره کرد. بلوار مورد نظر در منطقه 2 است و شامل بخش شمالی و جنوبی می شود. اگر جزو عاشقان خرید هستید، حتما اسم مجتمع الماس شرق را شنیده اید، این فروشگاه در این بلوار ساخته شده است. در بخش خیام شمالی هم بازار بزرگ گل مشهد است.

اگر می خواهید از مراکز خرید بیشتری بازدید کنید، می توانید به مرکز تجاری سپاد بروید. در این میان از بابت غذاخوری هم جای نگرانی وجود ندارد و رستوران پسران کریم به آن نزدیک است. در بخش دیگر بلوار یعنی خیام جنوبی فقط بخش مسکونی وجود دارد و قیمت خانه ها هم بسیار گران هستند.

خیابان امام رضا مشهد

خیابان امام رضا مشهد

در زمان های گذشته این محل به جاده مشهد – تهران متصل بوده است، به همین دلیل به آن خیابان تهران می گفته اند. خیابان امام رضا قدمت زیادی دارد و یکی از شلوغ ترین خیابان های شهر است. در هنگام محرم یا دیگر رویدادهای مذهبی جمعیت زیادی در این خیابان حاضر می شوند، پس از مهمترین خیابان های شهر هم به شمار می رود. با این حال بیشتر مردم علاقه زیادی به بازار آن دارند که محلی مناسب برای خرید سوغاتی و زعفران مشهد است.

سعدآباد مشهد از محله های معروف مشهد

سعدآباد مشهد

محله سعدآباد مختص وسایل الکترونیکی است و برای خرید این گونه اجناس می توانید به بلوار صاحب الزمان بروید. به طور کلی این خیابان به عنوان یک مرکز تجاری در نظر گرفته می شود. اگر سروکارتان به این محل رسید، می توانید به چهارراه میدان بار بروید و در آن جا مواد غذایی با قیمت ارزانی عرضه می شوند. به طور کلی این محل برای گشت و گذار در یک بعداظهر و تماشای مغازه ها مناسب است.

خطرناک ترین محله های مشهد

بعضی از محلات مشهد پاتوق افراد مشکوک هستند و امکان رخداد جرم و جنایت در آن ها بیشتر از سایر مکان ها است، بنابرین بهتر است تا درباره آن ها به عنوان یک گردشگر اطلاع داشته باشید.

قلعه ساختمان مشهد

شهرک شهید رجایی محلی است که در آن یک کودک از اتباع به قتل رسیده است. در این بخش از شهر مهاجران افغان زیادی زندگی می کنند و به واسطه آن مجرمان به راحتی هویت خود را پنهان کرده و مرتکب جرم می شوند.

محله خواجه ربیع مشهد

این محله با اینکه یکی از مناطق گردشگری این شهر است، اما آمار جرم در آن پایین نیست. عده زیادی از معتادان در این محله زندگی می کنند که باعث ایجاد ناامنی در محل شده اند و توجه داشته باشید که به هیچ وجه در تاریکی هوا به سمت این منطقه نروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *