راهنمای خرید بلیط هواپیما از سایت بوکینگ

راهنمای سفر

سایت بوکینگ booking.com نیاز به معرفی ندارد و میتوان گفت تقریبا همه افرادی که مسافرت خارجی را تجربه کرده اند با این سایت آشنایی دارند. بوکینگ Booking.com یک مرجع بسیار مطمئن و مناسب برای رزرو هتل است که خدمات دیگری هم داخل سایت وجود دارد که بعدأ به این سایت اضافه شد. جدیدا سایت بوکینگ Boking.com قابلیت جدیدی را داخل خود اضافه کرده است که می توان بلیط هواپیما را هم از این طریق رزرو کرد، اما با اندکی تفاوت با سایت های دیگر!!! با یابکس | Yabex همراه باشید تا راهنمای خرید بلیط هواپیما  از سایت بوکینگ booking.com را به شما آموزش دهیم و در ادامه به برسی آن برسیم.

جهان گردی با سایت بوکینگ

سایت booking.com در سال 1996 میلادی توسط فردی به اسم Geert Jan Bruinsma در آمستردام هلند تاسیس شد. این بنده خدا مسافرا با هتلدار هارو به هم وصل کرد و با تاسیس دفترش تو آمستردام سایتی را تاسیس کرد به اسم Bookings.nl و کارش رو از اونجا شروع کرد و استارت زد.

سایت بوکینگ دات کام Booking.com تا سال 2005 رشد خیلی خوبی کرد و تقریبا میشه گفت بهترین مرجع رزرو هتل تو کل اروپا شد

در همین سال 2005 یک شرکت آمریکایی خفن به اسم The Priceline Group امتیاز این شرکت رو خریداری کرد. تا الانم که داریم این مطلبو براتون مینویسیم ی چیز حدود 13000 نفر تو کل جهاااان برای booking دارن کار میکنن که همه هدفشونم فراهم کردن راحتی و مکانی مناسب برای لذت بردن از سفر برای مسافران است.

همانطور که در بالا گفتیم سایت بوکینگ Booking.com سیستم رزرو بلیط را در سایت خود راه اندازه کرده است اما با تفاوتی کوچک! سایت بوکینگ Booking.com در اصل یک متاسرچ است که مثل سایت یابکس عمل می کند.

سیستم های متاسرچ اینگونه هستند که با وارد کردن مبدا، مقصد، تاریخ و تعداد نفرات، از سراسر اینترنت پرواز ها و اطلاعات مورد نظر را برای پرواز مورد نظر شما جست و جو می کنند و به ترتیب ارزان ترین نرخ ارائه شده در سطح اینترنت را به شما نمایش می دهند.

سیستم متاسرچ یابکس دقیقا مشابه سایت booking.com به طور کاملأ رایگان عمل می کند و شما می توانید بلیط مورد نظر خود را در این نوع سیستم ها سرچ کنید و وقتی بلیط هواپیما مورد نظر خود را پیدا کردید آن را انتخاب می کنید و سایت به طور خودکار شما را به سایت فروشنده بلیط منتقل می کند و می توانید بلیط مد نظر را به راحتی خریداری کنید و نگران گران بودن بلیط هم نباشید چون متاسرچ ها ارزان ترین نرخ را به شما نشان می دهند.

رزرو هتل در سایت بوکینگ Booking.com (خرید بلیط در سایت بوکینگ)

دفتر سایت بوکینگ

سایت بوکینگ Booking.com مثل سایت های دیگه رزرو هتل تو جهان از ارز های مختلفی پشتیبانی می کند که می تونید بر اساس ارز کشوری که داخلش هستید رزرو رو انجام بدید. حالا الان می گید خب چه خوبه این موضوع، ما دیگه نیاز نداریم تا با ماشین حساب دلار رو تبدیل به تومن یا ریال کنیم تا بفهمیم هزینه هتلمون چقدر میشه!

پشتیبانی سایت بوکینگ از ریال

سایت بوکینگ درسته از ریال هم پشتیبانی میکنه ولی وقتی شما یک هتلی رو سرچ کنید و به نرخ های دلار و ریال توجه کنید متوجه می شید که نرخ ریال با 4200 تومن حساب شده که در اصل این عدد اشتباهه و باید نرخ سایت رو حتما رو دلار یا یورو بزارید تا عدد واقعی هتل رو بهتون نشون بده و خودتون با نرخ روز ارز تبدیل کنید.

همانطور که می دانید افراد ایرانی به علت تحریم های کشور امکان پرداخت آنلاین از طریق ویزا کارت، مستر کارت و یا پی پال را ندارند و بنا بر این نمی توانند خرید بلیط هواپیما از سایت بوکینگ و رزرو هتل را به راحتی انجام دهند.

اما ما امکان پرداخت در سایت بوکینگ را برای شما دوستان عزیز فراهم کردیم تا بتوانید به راحتی هرچه تمام بلیط یا هتل خود را رزرو و خریداری کنید. برای پرداخت فقط کافیست با کارشناسان یابکس تماس بگیرید و فقط در چند دقیقه کارشناسان یابکس برای شما بلیط یا هتل مورد نظر را رزرو کنند.

تا اینجا سایت بوکینگ Booking.com را معرفی کردیم و توضیحاتی مربوط به رزرو هتل و بلیط به صورت آنلاین را شرح دادیم اما می خواهیم در ادامه، آموزش کلی از روند رزرو بلیط در سایت بوکینگ را به شما عزیزان بگوییم.

مراحل خرید بلیط هواپیما از سایت بوکینگ

1. در ابتدا وارد سایت بوکینگ میشویم –> www.Booking.com

2. سپس در بخش بالایی سایت گزینه Flihghts را انتخاب میکنیم.

بعد از وارد شدن به بخش پرواز ها یا همان Flights گزینه هایی برای ما به نمایش در می آید که باید هر کدام را با توجه به مقصد مورد نظر و سفر خود پر نماییم.
حال در این بخش گزینه های زیر را داریم:
1. Round-trip این گزینه به معنای پرواز دو طرفه است، یعنی هم رفت هم برگشت
2. One-way با انتخاب این گزینه می توانید پرواز یک طرفه را جستجو کنید
3. Multi-city این گزینه هم برای مسیر های متعدد استفاده میشود که شما می توانید چندین مقصد را به ترتیب و هم زمان با هم جستجو کنید و بهترین بلیط را خریداری و رزرو کنید.
4. مبدا را وارد کنید
5.به کجا قصد سفر دارید؟ مقصد را وارد کنید
6. تاریخ رفت و برگشت را مشخص کنید
7.تعداد نفرات و کلاس پروازی را مشخص کنید
8. و در آخر گزینه جستجو را که بزنید بهترین پرواز ها با بهترین نرخ ها برای شما به نمایش در می آید.

بعد از پر کردن موارد بالا وارد صفحه ای دیگر می شوید و در آنجا می توانید بر اساس نیاز خود پرواز های موجود را دسته بندی کنید.
در این صفحه سه بخش داریم :
1. مسیر و تاریخ مورد نظر که در بخش قبل انتخاب کردیم
2. این بخش پرواز ها را به ترتیب ارزان ترین پرواز نمایش می دهد و شما میتوانید نرخ ها و فروشنده بلیط را مشاهده کنید.
3. در این بخش شما می توانید از میان پرواز های موجود بهترین فیلتر ها را انتخاب کنید و جستجو را انجام دهید. برای مثال می توانید بلیط Nonstop انتخاب کنید که توقفی در کشوری نداشته باشد و یا ساعت نشست و برخاست را مشخص کنید و حتی ایرلاین مد نظر و سایر گزینه ها
بعد از انتخاب بلیط مورد نظر روی View Deal کلیک کنید تا به شما فروشنده ها را نمایش دهد و به سایت فروشنده بلیط منتقل شوید و به راحتی خرید بلیط هواپیما از سایت بوکینگ را انجام دهید.

3 دیدگاه در “راهنمای خرید بلیط هواپیما از سایت بوکینگ

  1. فریبرز گفت:

    بسیار عالی و مفید بود. ممنون

  2. علی گفت:

    خرید بلیط هواپیما از سایت بوکینگ رو بلد نبودم
    مطلب شما بهم خیلی کمک کرد

  3. سیروان گفت:

    عالی
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *