ماجرای استرداد بلیط چارتری علی بابا از دروغ تا واقعیت

علی بابا
راهنمای سفر

استرداد بلیط هواپیما این روز ها در سطح شهر زیاد به چشم می خورد و بیشتر سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما از این واژه استفاده می کنند. همانطور که می دانید به علت رقابت تنگاتنگ سایت های فروش بلیط هواپیما، استرداد بلیط هواپیما جدیداً نسبت به گذشته آسان تر شده است و شما می توانید به راحتی از سایتی که بلیط هواپیما خود را تهیه کرده اید بلیط خود را کنسل و استرداد کنید. پس برای فهمیدن اینکه استرداد بلیط چارتری علی بابا واقعیت دارد یا خیر با ما همراه باشید.

چند وقتی می شود که سایت علی بابا | Alibaba کمپین تبلیغاتی راه انداخته که سر و صدای زیادی به پا کرده، با موضوعیت “بلیط شما رو پس می گیریم حتی بلیط چارتری را، تقریبأ می توان گفت که تمامی افرادی که در تهران، در خیابان ها و اتوبان ها در طول روز تردد دارند با این بنر رو به رو شده اند و بیش از چندین بار تبلیغ علی بابا را دیده اند ولی از کجا می توان مطمئن شد که این حرف واقعیت دارد یا خیر؟!

مستر بلیط | Mr Bilit که یکی از رقیبان علی بابا به شمار می رود، نیز تبلیغی به راه انداخته، تبلیغی ضد رقیب خود با عنوان “ما چهار ساله که بلیط شما رو پس می گیریم حتی بلیط چارتری. این رقابت تنگاتنگ در میان سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما، تیم یابکس را کنجکاو به فهمیدن واقعیت کرد که آیا واقعأ این تبلیغات واقعی هست یا فقط صرفا جنبه تبلیغاتی دارد!!

با توجه به مشغله زیاد افراد و برنامه ریزی های فشرده گاهی اوقات به دلایل کاری و یا مشکلات پیش بینی نشده احتمال دارد برنامه ریزی هایی که افراد برای سفر خود انجام داده اند به هم بریزد، حال باید چه کرد؟! با یابکس | Yabex همراه باشید تا به شما روش کنسلی بلیط هواپیما و استرداد بلیط هواپیما را بگوییم و نرخ جریمه کنسلی بلیط را بر اساس ایرلاین مورد نظر را برای شما عزیزان شرح دهیم و شمارا برای پس گرفتن بلیط هواپیما راهنمایی کنیم و نقدی هم بر تبلیغات این روزهای سایت های معروف و معتبر داشته باشیم تا با واقعیت استرداد بلیط رو به رو شویم .

بلیط هواپیما

اگر بخواهیم کاملأ شفاف سخن بگوییم می بایست این موضوع را بگوییم که بله این تبلیغات واقعی هستند و بلیط چارتر را هم به شما پس می دهند اما چگونه؟!

بلیط چارتر و سیستمی هر دو قابل استرداد هستند و می توان بلیط خریداری شده را کنسل کرد و مبلغ بلیط را پس گرفت، اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که ایرلاین ها و سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما چند درصد از مبلغ بلیط را پس میدهند؟!

اصولأ بلیط های سیستمی از گذشته تا به امروز به راحتی قابل کنسل کردن بوده و شما میتوانید در هر زمان بلیط هواپیما خود را که خریداری نموده اید کنسل کنید البته با قوانین مربوطه ای که ایرلاین ها برای خود دارند.

اما بحث داغ درباره بلیط های چارتری هست، اصولا بلیط های چارتری درصد جریمه بیشتری نسبت به بلیط های سیستمی دارند و سخت تر از بلیط های سیستمی قابل استرداد هستند.

no show به این معنی می باشد که مسافر بلیط خود را کنسل نکرده و در کانتر موقع پذیرش مسافر به هواپیما حاضر نمی شود. در بلیط های سیستمی اگر مسافری از بلیط خود استفاده نکند با توجه به قوانین ایرلاین بخشی از هزینه بلیط خریداری شده استرداد می گردد، اما در بلیط های چارتر مبلغ بلیط به طور کامل سوخت می شود و هزینه ای به مسافر برگردانده نمی شود.

نکته: اگر مسافری حتی 24 ساعت قبل از پرواز بلیط خود را کنسل کند، باز هم بلیط No Show به شمار میرود.

وبسایت فروش اینترنتی بلیط علی بابا تضمین بهترین قیمت و استرداد بلیط چارتر را به مشتریان میدهد، حال ما از این رو این موضوع رابرسی کردیم و نتیجه را در اختیار شما عزیزان و دوستان قرار میدهیم.

برای مثال ما در سایت علی بابا بلیط تهران-استانبول را در تاریخ 21 آبان ماه انتخاب کردیم (بلیط چارتری)، اگر قبلا از علی بابا بلیط هواپیما گرفته باشید، در بخش قوانین تغییرات و استرداد مشاهده می کردید که درصد های کنسلی وارد شده بود ولی جدیدا این درصد ها برداشته شده!!

در هرصورت ما از طریق تماس تلفنی درصد های کنسلی را پرسیدیم و با سایت رقیب علی بابا (مستر بلیط | Mr bilit) مقایسه کردیم.

البته این نکته را هم باید گفت که پرواز ها و چارتر کننده ها درصد های کنسلی متفاوتی را نسبت به هم دارند ولی به طور معمول دارای درصد های کنسلی زیر می باشند.

تاریخ کنسلی فروشنده درصد جریمه فروشنده درصد جریمه
2 هفته قبل پرواز علی بابا %30 مستر بلیط %30
5 روز قبل پرواز علی بابا %60 مستر بلیط %60
3 روز قبل پرواز علی بابا %70 مستر بلیط %70
2 روز قبل پرواز علی بابا %80 مستر بلیط %85
24 ساعت به پرواز علی بابا %95 مستر بلیط ندارد

نتیجه گیری: در کل شما میتوانید بلیط چارتری خود را از علی بابا و مستر بلیط پس بگیرید و همچنین ما برای راحتی شما دوستان در ادامه این مطلب نحوه استرداد بلیط چارتری را برایتان شرح دادیم ولی در جمع بندی اگر بخواهیم مقایسه کنیم و برسی کنیم هیچ کدام از موارد جدول بالا مورد قبول نمی باشد زیرا دو هفته قبل پرواز احتمال خیلی کمی دارد که بلیط را کنسل کنیم و همچنین دو روز مانده به پرواز هم اگر کنسل کنیم مبلغ بسیار ناچیزی برگردانده می شود که باز هم ارزشی چندان ندارد ولی در کل بلیط شما را پس میدهند ولی چه نوع پس دادنی مهم است. 

برای پس گرفتن مبلغ بلیط هواپیما خریداری شده ابتدا شما می بایست اگر بلیط را از سایت های فروش اینترنتی تهیه کرده اید وارد سایتی که خرید کرده اید بشوید و در پنل کاربری خود لاگین کنید، سپس باید دنبال بخشی به نام استرداد و یا سفارشات بگردید.

هنگامی که وارد بخش سفارشات شدید می بایست بلیط مورد نظر خود را انتخاب کنید و گزینه استرداد را بزنید.

در مرحله بعد باید شما علت استرداد را مشخص کنید که به چه علت بوده؟ در این مرحله درخواست شما برسی می شود و سپس مبلغ به حساب کاربری یا حساب بانکی شما (طبق انتخاب در هنگام استرداد) باز گردانده می شود.

ایرلاین

شناسه نرخی (کلاس) تا 12 ظهر 3 روز قبل از پرواز تا 12 ظهر 1 روز قبل از پرواز تا 3 ساعت قبل از پرواز تا 30 دقیقه قبل از پرواز از 30 دقیقه قبل از پرواز به بعد

آسمان
U W R X V M Q N Y S O 20% 40%
D I Z A 15% 30%
L H K B 30% 60%
ماهان S X T V Q P R Y B 10% 30% 50%
L 15% 40% 50%
I 20% 40% 50%
N 20% 50% 70%
C 30% 40% 70%
W WW WA 20% 50% 70%
U 90% 95%
تابان Y R V Z L M A I P F K D N 20% 30% 40% 50%
B W J S O Q E U H X 100%
قشم ایر به غیر از N R K 5% 10% 30% 50%
N R K 100%
کاسپین W WF WB N NF NB X S SF H HF
P PF PB R RF RB RH RD RE JD
JH JB JF J Z ZF ZB ZH ZD Q
QF QB QH QD
30% 50%
M 40% 70%
K KF L LF LB LH 50% 80%
V A F U D IF IB IH IE I 100%
کارون همه 30% از ۱۲ ظهر روز قبل پرواز تا 2 ساعت به پرواز %50 از 2 ساعت مانده به پرواز به بعد %65
کیش ایر J C Y H V R D 20% تا 24 ساعت قبل از پرواز 40% از 24 ساعت قبل از پرواز به بعد
Q M N L O 25% تا 24 ساعت قبل از پرواز 50% از 24 ساعت قبل از پرواز به بعد
تفتان همه 15% 25% 40% 55% 60%
زاگرس Z X F(اکونومی) 10% 15% 20% 30%
I T U A(اکونومی) 15% 20% 30% 40%
B D E S(اکونومی) 25% 30% 40% 50%
M N R (اکونومی) 35% 40% 50% 70
H Q L(اکونومی) 45% 50% 60% 80%
P V Y K (اکونومی) 50% 100%
W 100%
ایران ایر L, X, N, M, K, Q, V, S, Y, I, C, J 30% 60%

8 دیدگاه در “ماجرای استرداد بلیط چارتری علی بابا از دروغ تا واقعیت

  1. علی بابا گفت:

    مقاله جذابی بود
    ممنون از سایت خوبتون

    1. گفت:

      درود بر شما و ممنون از کامنتتون

  2. سینا گفت:

    من خودم به شخصه از علی بابا زیاد بلیط هواپیما خریدم ولی یک بار خواستم از بخش استرداد بلیط هواپیما استفاده کنم تو سایتشون ولی هرکاری کردم نشد با پشتیبانی تماس گرفتم خودشون برام انجام دادن ولی واقعا ارزش وقت گذاشتن رو نداشت.

    1. گفت:

      ممنونم از کامنت شما دوست گرامی در خصوص استرداد بلیط چارتری و بلیط هواپیما

  3. سامان گفت:

    مطلبی که منتشر کردید کاملا درسته من خودم درگیر این موضوع شدم و متاسفانه علی رقم ادعا و شعاری که در تبلیغاتشون میدن فقط مبلغ بسیار ناچیزی از پول من رو اونم با کلی پیگری و تماس و مراجعه برگردوندن

    1. گفت:

      سلام دوست عزیز
      ما تو این مطلب براتون واقعیت هارو شرح دادیم و امیدواریم که نظرات شما عزیزان مفید و کارساز باشه برای تیم پشتیبانی علی بابا.

  4. کیشوند گفت:

    ممنون که انقدر شفاف توضیح دادید

    1. گفت:

      پاینده باشید دوست گرامی
      هدف ما ارائه مطالب کامل واقعی و درست به کاربران سایت هستش
      در مورد استرداد بلیط هواپیما علی بابا بعد از تحقیقات تیم یابکس مطلب نوشته و در سایت درج شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *