علت زیرسیگاری در هواپیما

ممنوعیت سیگار در هواپیما
بلاگ

همه ما به خوبی مطلع هستیم که نمی توان در هواپیما سیگار کشید. اما با این حال حتما متوجه زیرسیگاری در بخش های مختلف هواپیما شده اید و برایتان این سوال ایجاد شده که علت زیرسیگاری در هواپیما چیست؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

برای تهیه بلیط هواپیما ارزان قیمت می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

قانون وجود زیرسیگاری در هواپیما

استفاده از زیرسیگاری در هواپیما

بر طبق قانون فدرال یکی از بخش های ضروری در هواپیما زیرسیگاری است. این قانون بسیار مهم است و در صورتی که مشکلی برای جاسیگاری به وجود بیاید، شرکت های هواپیمایی باید آن را در عرض 10 روز جایگزین کنند.

همچنین وجود زیرسیگاری در سرویس بهداشتی هواپیما هم الزامی است و این وسیله باید جلوی در قرار داده شود تا همگان بتوانند آن را به خوبی ببینند.

در صورتی که نیمی از زیرسیگاری ها دچار مشکل باشند، شرکت هواپیمایی وظیفه دارد، تا در عرض مدت هفتاد و دو ساعت آن ها را تعمیر کند وگرنه قادر به پرواز نخواهد بود.

زیرسیگاری در هواپیما

زیرسیگاری در هواپیما

در سال 2000 بود که بر طبق قانون کلیه شرکت های هواپیمایی وظیفه داشتند تا در سرویس های بهداشتی خود زیرسیگاری قرار بدهند. جالب است که بدانید در سده 90 میلادی مسافران اجازه داشتند تا در هواپیما سیگار بکشند. اما در حال حاضر سیگار کشیدن در هواپیما ممنوع است.

با این وجود تعدادی از مسافران هستند که همواره تمایل به قانون شکنی دارند. این گونه اشخاص ممکن است که در دستشویی اقدام به کشیدن سیگار کنند، به همین دلیل برای جلوگیری از هرگونه حادثه و خطری یک زیرسیگاری هم در دستشویی قرار داده شده است.

به چه علت هنوز زیرسیگاری در هواپیما قرار دارد؟

از آن جا که هواپیما مکانی عمومی است، به همین دلیل سیگار کشیدن در آن ممنوع اعلام شده است. بنابرین مسافران باید این قانون را رعایت کنند. با این حال اگر مسافری قصد داشته باشد تا به صورت مخفیانه سیگار بکشد، احتمال دارد تا مشکلاتی ایجاد شود.

در دهه 90 میلادی یکی مسافران ته سیگار خود را در سطل زباله انداخته و باعث آتش سوزی در هواپیما شده بود. در این حالت خلبان مجبور به فرود اضطراری شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *