عوارض خروج از کشور در سال 1401

تصویری از پاسپورت
دانستنی های سفر

بالاخره بعد از شایعات فراوانی که در بین عموم مردم پخش شده بود، دولت اعلام کرد که مبلغ خروج از کشور برای بار اول با سال پیش تغییری نکرده و همچنان 400 هزار تومان است. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به وب سایت یابکس مراجعه کنید.

عوارض خروج از کشور کودکان

مبلغ عوارض برای کودکان با بزرگسالان یکسان است.

مدت زمان اعتبار عوارض خروج از کشور چقدر است؟

در صورتی که به هر دلیلی سفر شما کنسل شد، اما عوارض خروج از کشور را پرداخت کرده بودید، تا زمانی که آن سال به پایان نرسیده، برای سفر بعدی خود نیازمند پرداخت مجدد نخواهید بود.

روش های پرداخت عوارض خروج از کشور

 برای پرداخت عوارض روش های متفاوتی وجود دارد. شما می توانید از دستگاه های ATM فرودگاه های کشور برای پرداخت آن استفاده نمایید. در صورتی که رمز دوم دارید، سامانه ویژه ای برای پرداخت در نظر گرفته شده است.

سامانه سداد از جمله روش هایی است که از طریق آن می تواند عوارض کشور را پرداخت کرد. همینطور مسافران می توانند از اپلیکیشن ایوا هم استفاده کنند. پیام رسان بله نیز امکان پرداخت عوارض خروج از کشور را برای شما فراهم کرده است.

چه کسانی از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند؟

عوارض خروج از کشور

خدمه پرواز

کسانی که قصد خروج از کشور را دارند، باید عوارض پرداخت کنند اما این قضیه شامل حال یک سری از گروه ها نمی شود. برای مثال خدمه هواپیما یا کشتی که به خاطر شغل خود از کشور خارج می شوند، نیازمند پرداخت عوارض نیستند.

افراد بیمار و دانشجویان

کسانی که در کشور دیگر مشغول تحصیل هستند یا افراد بیماری که نیازمند خروج از کشور برای درمان خود هستند، نیازی به پرداخت عوارض ندارند. لازم به ذکر است که قضیه معافیت برای دانشجویان در صورتی صدق می کند که بین هر سفر آن ها سه ماه فاصله باشد. همراهان بیمار هم می توانند تخفیف دریافت کنند.

معافیت اشخاص دیگر از پرداخت عوارض

کسانی که در کشور دیگری اقامت می کنند یا گذرنامه سیاسی دارند، نیازمند پرداخت عوارض نخواهند بود. همچنین افرادی که در بخش های مرزی کشور زندگی می کنند و همچنین اشخاصی که به زیارت کربلا، سوریه و … می روند تنها لازم است، تا هر سال فقط یک بار عوارض خود را پرداخت کنند.

مصوبات جدید مجلس شورای اسلامی

اعضای تیم های ورزشی در هر بار خروج عوارضی به اندازه بار اول پرداخت خواهند کرد.

کسانی که به صورت زمینی به سمت عراق می روند، نیازمند پرداخت عوارض نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *