دستشویی هواپیما کجا تخلیه می شود؟

دستشویی هواپیما
دانستنی های سفر

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که زیاد از سرویس بهداشتی استفاده می کنید، پس احتمالا درباره دستشویی هواپیما و نحوه تخلیه آن کنجکاو باشید. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا درباره تخلیه دستشویی هواپیما اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. مسافران عزیز می توانند برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به پنل رزواسیون یابکس مراجعه کنید.

قانون درباره وجود دستشویی در هواپیما

شاید برایتان جالب باشد که بدانید هواپیماهایی که از نوع تجاری هستند می توانند دستشویی نداشته باشند.

شکل دستشویی های اولیه در هواپیماها

در زمان های قدیم شکل سرویس بهداشتی هواپیماها به صورت یک سطل بوده است. به دلیل اینکه این ظرف پر از آب دارای مشکلاتی بود و هر لحظه امکان داشت تا آب آن بر روی سطح هواپیما جاری شود در نتیجه کم کم از دستشویی های بهتری برای هواپیما استفاده شد.

در آن زمان فاضلاب توالت به یک مخزن متصل بوده و از یک مایع آبی رنگ استفاده می شده است. اما در هر بار تخلیه دوباره باید مایع جدیدی جایگزین می شده است که در این صورت نیازمند حمل چندین لیتر از این مایع در هواپیما بوده اند و همین امر مصرف سوخت را هم زیاد می کرده است.

سرانجام دستشویی های امروزی در سال 1975 در هواپیماها ساخته شده اند. این توالت از نوع خلاء است. در این حالت بعد از پایان کار فاضلاب توسط یک سیستم قوی به بیرون کشیده شده و به عقب هواپیما منتقل می شود.

مصرف آب توالت هواپیما کم است

تخلیه دستشویی هواپیما

توالت هایی که در خانه ها هستند آب بسیار زیادی مصرف می کنند اما تکنولوژی که در هواپیما استفاده شده مقدار آب مصرفی را به میزان زیادی کم کرده است. همچنین باید گفت که ضامن تخلیه فاضلاب در قسمت بیرونی هواپیما است. پس هنگامی که هواپیما به زمین بشیند عمل تخلیه انجام می گیرد.

جاسیگاری در هواپیما

سیگار کشیدن در هواپیما مجاز نیست با این حال اگر فرد غیرمطلعی سیگاری را روشن کند این جاسیگاری ها در هواپیما قرار داده اند تا بتوانند خاکستر آن را بگیرند. همین طور سیگار را نمی توان در سطح آشغال انداخت زیرا امکان آتش گرفتن آن وجود دارد پس یک مکان ویژه هم برای آن در نظر گرفته شده است.

تخلیه فاضلاب

نمایی از هواپیما

همان طور که گفتیم وقتی هواپیما فرود می آید باید فاضلاب آن تخلیه شود. تخلیه کردن ده دقیقه زمان می برد. برای عمل تخلیه یک پمپ به هواپیما متصل شده و مخزن را خالی می کند.

باز کردن قفل توالت از بیرون

اگر حالت اورژانسی در میان باشد مثل حالتی که کسی در دستشویی غش کرده یا کودک شما در آن گیر کرده باشد می توانید علامت دستشویی را در حالت قفل نشده ببرید تا بتوانید آن را باز کنید.

پابرهنه نرفتن به دستشویی

احتمالا به ندرت کسی پیدا شود که کفش های خود را در حین رفتن به دستشویی در بیاورد. با این حال باید گفت که به هیچ وجه نباید اینکارا را انجام بدهید.

زیرا پابرهنه رفتن باعث می شود تا لکه های خیسی را در کف هواپیما باقی گذارید که این لکه ها تا وقتی که هواپیما فرود نیایند تمیز نمی شوند به همین دلیل بهداشت محیط تاثیرگذار خواهد بود.

بخش های غیرتمیز هواپیما به غیر از دستشویی

جالب است که بدانید بخش های کثیف تری در هواپیما وجود دارند که شامل کمربند ایمنی، میز تاشو، دریچه هوا و … می شوند. بهتر است که زیاد این بخش ها را لمس نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *