تعطیلات کریسمس 2020 برنامه سفر داری

نمایی از کریسمس
جهان گردی, راهنمای سفر

تعطیلات کریسمس 2020 برنامه سفر داری ؟ یا هنوز داری فکر می کنی کجا بری چطوری بری و بقیه داستانا ؟! همه ما وقتی که خیلی کم سن و سال بودیم توی برنامه کودک ها تلویزیون بچه ها مو بور و چشم رنگی رو می دیدیم که از گرفتن هدیه در جشن کریسمس از پاپانوئل حرف میزدند و با اشتیاق خیلی زیاد به تخت خوابشون می رفتند تا پاپانوئل کادو کریسمس رو بالا سرشون بذاره. کریسمس در کشورها مختلف با توجه به آداب و رسومی که دارند به شکل های گوناگون برگزار میشه. جشن کریسمس چند سالی است که در میان ایرانیان از محبوبیت بسیاری برخوردار شده است.

همه مسیحیان در این روز به کلیسا میروند و در خونه ها خودشون یک درخت کاج تزیین میکنند. سال نو میلادی در ژانویه با جشن کریسمس چند روز اختلاف داره در واقع روز تولد حضرت مسیح که 25دسامبر هست رو کریسمس می گویند اما سال جدید میلادی از اول ژانویه آغاز می شود. سال نو میلادی در تاریخ یکم ژانویه مصادف است با چهارشنبه 11 دی ماه سال 1398. با یابکس | Yabex همراه باشید تا شما رو با بهترین شهرها واسه تعطیلات کریسمس 2020 و سفر مناسب برای تعطیلات ژانویه آشنا کنیم.

بازار تخفیفات و حراج های کریسمس

همه ساله به مناسبت آغاز سال جدید و جشن کریسمس بازارها بسیار بزرگی در سراسر دنیا برپا میشه که شامل تخفیفات و حراج ها بسیار زیادی میشود . به عنوان مثال حراج ها زمستونه استانبول از نیمه دسامبر شروع می شود و تا شب کریسمس ادامه دارد. در روزها اول میزان تخفیفات نسبت به روزها پایانی کمتر هست این تخفیف ها تنها مختص به پوشاک نیست و تقریبا همه اجناس رو از جمله خودرو، دیجیتال، مواد غذایی و … دربر میگیره. شاید تصور این موضوع کمی سخت باشه که تقریبا با بخشی از درآمد ماهانه بتونیم از بهترین برندها اجناس مورد نیازمون رو خریداری کنیم

 

معمولا وقتی صحبت از بازار گرم خرید و فروش جشن کریسمس میشه، افراد خودشون رو در مقابل حجم عظیمی از کالاها و انتخاب ها میبینن اما اینجا میخوام توجهتون رو به نکاتی جلب کنم که خالی از فایده نیست:

  • اول اینکه وقتی وارد یک فروشگاه بزرگ یا حراجی میشید سعی کنید خونسردی خودتون رو حفظ کنید و فقط به میزان تخفیف توجه نکنید بلکه به نیازهاتون فکر کنید و ببینید بیشتر به چه چیزی احتیاج دارید.
  • دوم اینکه سعی کنید کالاهایی رو انتخاب کنید که توی کشور خودتون نیست یا اگر هم هست قیمتش اونقدر زیاده که توان خریدش رو ندارید.
  • سوم اینکه سعی کنید خریدهاتون رو در روزهایی انجام بدید که جزو تعطیلات ادارات اون کشور نباشه یا به عبارتی اواسط هفته رو برای خرید کردن انتخاب کنید چون با درصد تخفیف بهتری می تونید کالاتون رو بخرید.

تعطیلات کریسمس در ترکیه

 

استانبول از جمله شهرهایی است که هرساله میزبان جشن کریسمس است. کشور ترکیه تا پیش از حمله عثمانی ها یک کشور مسیحی بشمار میرفت و بعد از آن حمله، مردم این کشور به دین اسلام گرویدند.

این تغییر و تحولات دینی هرگز باعث نشد که مردم سنت دیرینه ی خود، یعنی برگزاری جشن کریسمس، را فراموش کنند. سفر به استانبول برای شرکت در جشن کریسمس هر ساله با حجم عظیمی از استقبال ها مواجه بوده، چرا که این شهر با برگزاری مراسم بزرگ و هیجان انگیز قادر به بیشترین درصد رضایتمندی مسافرین شده است. با توجه به اینکه در شرف رسیدن به ژانویه 2020 هستیم سفر در کریسمس رو به مقصد استانبول بهتون توصیه می کنم.

کریسمس 2020 در بازار استانبول

مرکز خرید استانبول

استانبول در کنار مهمانی ها و مراسم ویژه ای که هر ساله به مناسبت جشن کریسمس برگزار میکنه، بازارها وفستیوال ها بسیار بزرگی با تخفیف ها بی نظیر برای افرادی که از خرید کردن لذت میبرن تدارک میبینه.

 

خوشبختانه به مناسبت جشن کریسمس تمام فروشگاه ها و مراکز خرید استانبول موظف هستند که اجناسشون رو با تخفیف عرضه کنند. حراج ها و تخفیف ها تقریبا از 25 آذر تا 5 دی به اوج خودش میرسه. ممکنه که با خودتون تصور کنید که هر چی به روزها پایانی سال نزدیک تر بشیم، میتونیم از درصد بالایی از تخفیفات بهره مند بشیم! بله این تصور شاید در وحله اول درست بنظر برسه اما فراموش نکنید که در روزها آخر رفته رفته از حجم تنوع لباس ها در سایز و رنگ بندی کاسته میشه و دایره انتخاب ها ما محدود میشه. پس اگر قصد سفر در کریسمس و استفاده از تخفیفات رو دارید حتما به این نکته توجه کنید.

ژانویه 2020 همراه با غذاهای استانبول

گذشته از تمام تعاریفی که در بالا شد، چنانچه در ژانویه 2020 تصمیم گرفتید به استانبول برید حتما یک سری هم به رستوران ها بزنید و از خوراکی ها و غذاها مخصوص این شهر لذت ببرید. جالبه که بدونید مردم ترکیه در شب جشن کریسمس عموما گوشت بوقلمون رو با مویز و برنج می پزند و میل می کنند. مسافران این شهر اغلب برای صرف غذا ترجیح میدند که رستوران ها متوسط رو به بالا رو انتخاب کنند. از جمله رستوران ها مشهور این شهر میشه به هانکار، حاجی عبدالله، جهانگیر اشاره کرد.

سفر در کریسمس به مقصد گرجستان

گرجستان

گرجستان از آن گروه کشورهای است که همه ساله به استقبال جشن کریسمس می رود. و با برگزاری مراسم پر شور و نشاطش بسیاری را ترغیب میکند که در جشن کریسمس میهمان این کشور باشند. به مناسبت جشن کریسمس تفلیس، باتومی و دیگر شهرها گرجستان مملو از جشن و سرور و شادی می شود. در میان مردم گرجی مرسوم است که درختی را با نام چیچیلاکی که از رشته ها تراشیده شده گردو و فندق ساخته شده است را، برای جشن کریسمس تهیه کنند. چیچیلاکی در واقع برای گرجی ها سنبل و نماد امید است.

این درخت سرانجام در پایان تعطیلات کریسمس سوزانده می شود و با سوخته شدنش، تمام مشکلات را از میان می برد. از دیگر سنت ها مردم گرجی میتوان به درست کردن شیرینی ها دلچسبی به نام باسیلا که از زنجبیل تهیه شده، اشاره کرد. مردم گرجستان برای برپا نگه داشتن سنت های خود از جمله جشن کریسمس ارزش بسیار زیادی قائل هستند. همه ساله خیابان ها گرجستان به مناسبت جشن کریسمس چراغانی می شود و در خیابان ها آدم برفی ها و درخت ها کاج زیادی به چشم میخورد که همگی آغاز سال جدید را نوید می دهند.

تفریحات گرجستان در تعطیلات کریسمس

اکثریت مردم گرجستان را مسیحیان ارتدکس تشکیل می دهند. بنابراین طبیعی است که جشن کریسمس در این کشور از جایگاه ویژه برخوردار باشد. همه ساله مردم در تعطیلات کریسمس برای خود تفریحاتی را از قبیل خرید و بازارگردی، انجام ورزش های زمستانی، بازدید از جاذبه ها گردشگری تفلیس مثل موزه ملی تفلیس و موزه تاریخ تفلیس و موزه آلات تفلیس تدارک ببینند. یکی از مهم ترین و اصلی ترین اتفاق ها در روز دوم ژانویه رخ می دهد. عنوانی که آنها برای این روز در نظر گرفتند، روز شانس هست.

گرجی ها معتقدند که سرنوشت فرد تا انتها سال در این روز رقم می خورد. پس بنابرین مردم گرجستان بهترین جشن های خودشون رو در این روز برگزار می کنند. از دیگر برنامه ها و مراسم گرجی ها برای جشن کریسمس می توان به کارناوال آلیلو اشاره کرد. مومنان و کشیش ها در حالی که صلیب ها و بنر ها کلیسا را در بالا سر خود قرار دادند، از خیابان ها عبور می کنند و آوازها مخصوص کلیسا را می خوانند.

 

سال نو میلادی و یک وعده غذای لذیذ گرجی

مردم گرجستان سال جدید و جشن کریسمس خودشون رو با غذاها لذیذی آغاز می کنند. یکی از غذاها خوشمزه و پر طرفدار گرجی ها ساتسیوی نام داره. در واقع ساتسیوی نوعی سس گردویی هست که برای انواع غذاهای که با مرغ و ماهی درست شود، بکار می رود. مردم گرجی در شب جشن کریسمس نوعی غذا به نام کورکوتی که از گندم، گردو، کشمش تهیه میشه، می پزند. همچنین زنان گرجی اغلب در تعطیلات کریسمس، کیک ها خوشمزه ای را به نام کورتسی می پزند.

ایتالیا در تعطیلات کریسمس

ایتالیا

در نقاط مختلف دنیا، هر یک از کشورها با توجه به سنت خود به استقبال جشن کریسمس می روند. در کشور ایتالیا که تقریبا 94 درصد مردم پیرو دین مسیحیت و اکثریت کاتولیک هستند، جشن کریسمس در جایگاه ویژه ای قرار دارد و مردم این کشور برای تعطیلات کریسمس خود برنامه ها جالبی را تدارک می بینند. در ایتالیا، جشن کریسمس حول سه محور اصلی یعنی خانواده ، عشق و غذا می گردد. در کشور ایتالیا به مناسبت آغاز سال جدید و جشن کریسمس در خیابان ها صحنه ها و پرده هایی را به نمایش میگذارند که یادآور تولد حضرت عیسی مسیح می باشد. در جشن کریسمس خانواده ها گرد هم جمع می شوند و غذاها لذیذی را در کنار هم میل میکنند و به یکدیگر هدیه می دهند.

اگر در تعطیلات کریسمس در خیابان ها ایتالیا و به ویژه رم قدم بزنید، حتما نوازنده های دوره گردی را خواهید دید که مردم گرد آنها جمع شدند و از شنیدن موسیقی و سرود ها خاصشان لذت میبرند.

 جشنواره های ایتالیا در کریسمس 2020

در کشور ایتالیا هر ماه از سال جشنواره ها و فستیوال ها ویژه ای با موضوعات خاص برگزار می شود. جشنواره ها فرصت بسیار مناسبی هستند تا با سنت ها و مراسم مردم این کشور آشنا شویم. در ماه دسامبر و ژانویه فستیوال هایی با موضوع جشن کریسمس و تولد حضرت مسیح برگزار می شود.

در این ماه مراسم گراز وحشی در توسکانی و در آمبریا جشن موسیقی انجیل برگزار می شود. مردم ایتالیا در ماه ژانویه به مناسبت بزرگذاشت قدیس سانت آنتونیو آباته فستیوال برگزار می کنند.
غذای مخصوص ایتالیا در تعطیلات کریسمس

در میان مسیحیان کاتولیک ایتالیایی، مرسوم است که در شب جشن کریسمس گوشت قرمز نخورند پس به جای آن گوشت ماهی سرو میکنند. از دیگر غذاها مخصوص کریسمس می توان به سوپ رشته فرنگی ، جگر ، نان برشته ، خوراک پاچه خوک، آب جوجه و سوسیس خوک اشاره کرد. نان بادامی و پنت تونه و پندورو هم از دسرها شیرین مخصوص ایتالیایی محسوب می شوند.

 

فستیوال های ایتالیا در ژانویه 2020

در کشور ایتالیا هر ماه از سال جشنواره ها و فستیوال ها ویژه ای با موضوعات خاص برگزار می شود. جشنواره ها فرصت بسیار مناسبی هستند تا با سنت ها و مراسم مردم این کشور آشنا شویم. در ماه دسامبر و ژانویه فستیوال هایی با موضوع جشن کریسمس و تولد حضرت مسیح برگزار می شود.

در این ماه مراسم گراز وحشی در توسکانی و در آمبریا جشن موسیقی انجیل برگزار می شود. مردم ایتالیا در ماه ژانویه به مناسبت بزرگذاشت قدیس سانت آنتونیو آباته فستیوال برگزار می کنند.
غذای مخصوص ایتالیا در تعطیلات کریسمس

در میان مسیحیان کاتولیک ایتالیایی، مرسوم است که در شب جشن کریسمس گوشت قرمز نخورند پس به جای آن گوشت ماهی سرو میکنند. از دیگر غذاها مخصوص کریسمس می توان به سوپ رشته فرنگی ، جگر ، نان برشته ، خوراک پاچه خوک، آب جوجه و سوسیس خوک اشاره کرد. نان بادامی و پنت تونه و پندورو هم از دسرها شیرین مخصوص ایتالیایی محسوب می شوند.

 

انگلستان مقصد زیبایی ها برای تعطیلات کریسمس

انگلیس

در انگلستان تعطیلات کریسمس حال و هوای ویژه ای دارد و معمولا مردم خود را از چند هفته قبل برای این مراسم با شکوه آماده می کنند. روز جشن کریسمس از آغاز صبح تا پایان شب یک روز بخصوص است. در این روزها خانواده ها انگلیسی به دور هم جمع می شوند و به هم هدیه می دهند و با شور و نشاط خاصی جشن کریسمس را برگزار می کنند.

مردم انگلستان در شهر لندن به مناسبت جشن کریسمس مراسم آتش بازی برگزار می کنند. در این شب، شهر لندن بسیار نورانی و زیبا می شود. همچنین مردم انگلستان در روز اول ژانویه، جشنی را تحت عنوان ادینبورو اجرا می کنند که تا انتها شب ادامه دارد. مردم انگلستان با آغاز سال نو و تعطیلات کریسمس غذا و شیرینی ها ویژه ای می پزند. بوقلمون یا غاز تنوری یکی از غذاها سنتی این روز محسوب می شود که همراه سیب زمینی سرخ کرده یا پوره سرو می شود.

بعد از سرو بوقلمون معمولا یک پودینگ میوه ای که مخصوص جشن کریسمس است، سرو می شود. بازارها معمولا در تعطیلات ژانویه از رونق خاصی برخوردار هستند.

بازار انگلیس

یکی از بازارها مخصوص کریسمس در انگلستان، بازار کریسمس فرانکفورت نام دارد. چیزی که باعث خاص شدن این بازار شده است، نزدیکی آن به بازار صنایع دستی کریسمس است. اگر هم قصد دارید که تعطیلات کریسمس خود را در لندن سپری کنید، رفتن به فروشگاه ها لیبرتی و سلفریجز را برای خریدن وسایل کریسمس بهتون پیشنهاد می کنم. بعد از اتمام خریدتون هم می تونید به خیابان سنت کریستوفر برید و خودتون رو به یک غذای لذیذ مهمان کنید. بعد از خوردن غذا هم می تونید در کنار رود تیمز قدم بزنید و از مناظر آنجا لذت ببرید. اگر تعطیلات کریسمس رو در انگلیس هستید، امیدوارم که از تماشای این مناظر زیبا لذت ببرید.

 

ژانویه 2020 در روسیه

روسیه

تقریبا اکثریت مردم روسیه مسیحی هستند و مانند همه مردم مسیحی جهان جشن کریسمس را برگزار می کنند. با این تفاوت که روس ها این روز را در تاریخ هفتم ژانویه جشن می گیرند. پس اگر می خواهید تعطیلات کریسمس را در روسیه باشید، باید زمان سفرتون رو مقداری تغییر بدید. اغلب مسیحیان روسیه ارتدکس هستند. مردم روسیه اغلب در این روز به جشن و شادی می پردازند و تمام خیابان ها و پل ها را چراغانی می کنند. جشن کریسمس در روسیه همواره با هوا بسیار سرد و درمای کمتر از صفر درجه سانتی گراد همراه است. مردم روسیه معتقدند که در پایان سال باید تمامی کارها خود را به اتمام برسانند چرا که اگر غیر از این باشد و سال جدید خود را با کارها تمام ناشده آغاز کنند، تا پایان سال وضع به همین منوال پیش خواهد رفت.

در جشن کریسمس روس ها همواره دو شخصیت با نام ها بابا سرما که در واقع یادآور همان بابا نوئل هست و دختر برفی که از برف ساخته شده است ظاهر می شوند. بچه ها معمولا به بابا سرما نامه مینویسند و به آدرسی که مختص به آن است ارسال می کنند و هیچ یک از این نامه ها بی پاسخ باقی نمی ماند. در روسیه دو قهرمان دیگر با نام ها ددمارز و اسنگوراچگا وجود دارند، ددمارز به پاپانوئل شباهت دارد. اما پاپانوئل یک شخصیت تاریخی است که در فرهنگ مردم کشورها غربی شهرت یافته است. اگر تصمیم دارید که کریسمس 2020 را در روسیه باشید، حتما دوربین عکاسیتون رو هم با خودتون ببرید تا در کنار این قهرمان ها و شخصیت ها تاریخی عکس ها یادگاری بندازید.

اغلب مردم روسیه به مناسبت آغاز سال جدید به خیابان ها می روند و آتش بازی می کنند و این مراسم اغلب با رقص و نوشیدن همراه است. تعطیلات رسمی مردم روسیه در واقع در از 31 دسامبر آغاز می شود نه از کریسمس و غذای که آنها در این روز می خورند، ماکارانی با گوشت خوک و گوجه فرنگی و سالاد و سوسیس است. در کشور روسیه گنجینه غنی ای از نان ها، سوپ ها، پیش غذاها وجود دارد. همچنین اگر علاقه ی زیادی به ماهی و غذاها دریایی دارید، مطمئن باشید که هرگز ناامید از این کشور بیرون نمی آیید، چراکه روسیه دارای منبع عظیمی از دریاها، رودها و دریاچه هاست. پس اگر میخواهید در تعطیلات ژانویه به روسیه سفر کنید از غذاها خوشمزش هرگز غافل نشید.

 

تعطیلات کریسمس در فرانسه

فرانسه

اگر الان تصمیم گرفتید که تعطیلات کریسمس امسال رو در فرانسه باشید، باید بخاطر انتخابتون بهتون تبریک بگم.کریسمس در فرانسه واقعا رویایی و باور نکردنی برگزار میشه. همه ساله 18 میلیون نفر به پاریس سفر می کنند و این باعث شده که پاریس به یک شهر پر بازدید کننده و پر گردشگر تبدیل بشه.

برج ایفل با آذین ها زیبایی تزیین میشه و مردم به رقص و پایکوبی می پردازند. اگر قصد دارید که سوغاتی ها دست ساز و خاصی بخرید حتما پیشنهاد میکنم که در سفر کریسمس به فرانسه از بازار آرت سان دیدن کنید. در شهر پاریس به مناسبت جشن کریسمس بازارهایی با غرفه ها متنوع برگزار میشه.

دراین غرفه ها انواع وسایل تزیینی، سوغات، شیرینی، شکلات وجود داره. مردم فرانسه در تعطیلات کریسمس از جای جای این کشور به پاریس می روند تا از مراکز تجاری و فروشگاه ها این شهر دیدن کنند و خرید ها خود را انجام بدهند. در این روزها فروشگاه ها بزرگ مرتب در حال تغییر چیدمان ویترین خود هستند.

از دیگر شهرها با شکوه فرانسه در جشن کریسمس میتوان به لیل اشاره کرد، این شهر با وجود وسعت کمی که دارد اما جاذبه ها بی نظیری را به خود اختصاص داده است. این شهر درون خود، معماری اصیل و سنتی دارد و اغلب جشن کریسمس به صورت خانوادگی در این شهر برگزار می شود اما این موضوع نباید باعث شود که از دیگر جاذبه ها موجود در این شهر غافل شویم. جشنواره خرید کریسمس معمولا در کل فرانسه برگزار می شود اما اصلی ترین مرکز برگزاری این جشنواره در شهر لیل است.

شانزلیزه و برج ایفل

نمایی از برج ایفل

از دیگر جاذبه ها گردشگری فرانسه میتوان به خیابان شانزلیزه و برج ایفل اشاره کرد. چنانچه تصمیم گرفتید در تعطیلات کریسمس به برج ایفل برید حتما سری به پیست اسکیت روی یخ که در کنار آنجاست بزنید. مردم فرانسه به مناسبت آغاز سال جدید و جشن کریسمس غذاها و شیرینی ها لذیذی می پزند. یکی از هیجان انگیزترین قسمت ها جشن کریسمس تهیه شیرینی و کیک ها خوشمزست. بوش دوئل یا یول لوگ از شیرینی ها بی نظیر فرانسه در جشن کریسمس هست که شکل ظاهری آن با کنده درخت شباهت دارد و اطراف آن با قارچ تزیین شده است.

اگر هم عاشق خوردن شکلات هستید، پیشنهاد می کنم که در تعطیلات کریسمس سری به خانه شکلات در شهر پاریس بزنید و از شکلات ها متنوع و بی نظیر آنجا لذت ببرید. سالمون دودی، انواع غذاها دریایی، مرغ یا بوقلمون شکم پر و انواع پنیر و جگر چرب در لیست غذاها مخصوص فرانسوی ها در جشن کریسمس قرار دارند.

 

یکی از جاذبه هایی که شهر پاریس را در ردیف شهر های خاص و زیبا قرار میدهد، رودخانه هایی است که از مرکز این شهر عبور می کنند. این رودخانه ها باعث می شود تا هرگز از پیاده روی و قدم زدن در این شهر خسته نشوید. علاوه بر رودخانه ها، پاریس پل هایی دارد که زیبایی این شهر را دو چندان می کند. هر یک از این پل ها با معماری خاصی ساخته شده اند.

اگر به فضاها تاریخی و هنری علاقه مند هستید، رفتن به موزه ها پاریس از جمله موزه لوور، اورسای، اورنجری، سنتر پومپیدو و موزه کارناوال را بهتون پیشنهاد میکنم. نکته جالب این است که اگر طرفدار موسیقی و کنسرت هستید با ورود به پاریس هر لحظه می توانید به تماشای کنسرت ها خیابانی بپردازید و شاهد اجرای انواع موسیقی زنده از جمله رپ، کلاسیک باشید. پس بهتون پیشنهاد میکنم که برای تعطیلات کریسمس برنامه ای نریزید و چشم بسته خودتون رو برای سفر در کریسمس به مقصد پاریس آماده کنید.

 

تعطیلات کریسمس در آلمان

نمایی از آلمان

کشور آلمان از جمله کشورهایی است که تولد حضرت مسیح را در شب، جشن میگیرند. این جشن معمولا از ساعت 5 بعد از ظهر آغاز می شود. آلمانی ها برای این شب به تزیین درخت کریسمس می پردازند و گهواره ای را که نماد حضرت مسیح است در خانه خود قرار می دهند. پدرها و مادرها هنگامی که در حال تزیین کردن درخت کریسمس هستند، یک خیارشور را در آن پنهان می کنند و صبح روز بعد هریک از بچه هایشان اگر آن را پیدا کند، به اون جایزه ای می دهند.

برلین، پایتخت آلمان، از شهرهایی است که جشن کریسمس در آن به شیوه با شکوهی برگزار می شود. مردم زیادی از جای جای آلمان به برلین می آیند و این روز زیبا را جشن میگیرند. در شهر برلین مردم به مناسبت جشن کریسمس آتش بازی می کنند و موسیقی می نوازند و می رقصند. ژانویه 2020 فرصت مناسبی است تا از این مراسم جنجالی دیدن کنید.

مردم آلمان مانند بسیاری از کشورها دیگر برای جشن کریسمس غذاها ویژه ای تدارک می بینند. غذایی که معمولا در این شب سرو می شود اردک، غاز و یا خرگوش کبابی همراه با سیب زمینی و کلم مخصوص می باشد. همچنین به مناسب جشن کریسمس شیرینی ها بی نظیر و خوشمزه ای مثل نان زنجبیلی، یسکوییت زنجبیلی و اشتولن که در واقع بهترین شیرینی کریسمس در دنیا شمرده می شود، تهیه می شود. اگر تصمیم دارید که تعطیلات کریسمس خود را در آلمان باشید حتما از شیرینی ها و غذاها خوشمزه این کشور میل کنید.

بازارهای آلمان

پیش از آغاز جشن کریسمس بازارها آلمان حال و هوای خاصی به خود می گیرند. از جمله بازارها پر رونق آلمان، بازار نورنبرگ می باشد، این بازار، در میدان مرکزی شهر نورنبرگ قرار دارد و از قدیمی ترین بازارها مخصوص جشن کریسمس می باشد. از دیگر بازارها آلمان می توان به بازار کریسمس لوسیا اشاره کرد، این بازار در میان مردم محلی بسیار محبوب است.

بازار کریسمس مارین پلاتز

بازار کریسمس مارین پلاتز، یکی از بازارها شهر مونیخ به حساب می آید و در اطراف آن بناها تاریخی بی نظیری از جمله ساختمان قدیم و جدید شهرداری وجود دارد. از بازارها دیگر کشور آلمان می توان به روتنبرگ، اشتوتگارت و رومربرگ در فرانکفورت اشاره کرد.

 

بازار کریسمس معروف آلمان کدام است؟

بازار کریسمس مارین پلاتز

مکان های دیدنی فرانسه کدام اند؟

برج ایفل، شانزلیزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *