بهترین سواحل استانبول + هزینه ورودی

سواحل استانبول
استانبول, جهان گردی

استانبول شهر معروف ترکیه مقصد توریست های زیادی در طول سال است. در این شهر می توانید تفریحات مختلفی از جمله قایق سواری، غواصی و … را انجام دهید یا سری به رستوران و مراکز خرید آن بزنید. با این حال باید گفت که یکی از بهترین قسمت های سفر به استانبول بازدید از سواحل استانبول است. شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما چارتر استانبول به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

معرفی سواحل استانبول

ساحل نان استاپ

ساحل نان استاپ

این ساحل متعلق به دریای سیاه استانبول است و از مرکز شهر استانبول در حدود 33 کیلومتر فاصله دارد. زمان فعالیت این ساحل از 9 صبح تا 12 شب است و هزینه ورودی ساحل نان استاپ در روزهای معمولی 20 لیر و در آخر هفته ها 30 لیر است.

آدرس ساحل نان استاپ :

Kumköy, Plaj Yolu Cd. No:28, 34450 Sarıyer/İstanbul, Turkey

ساحل مورد نظر در بخش شمالی شهر قرار گرفته است و ساحلی شنی است. در این ساحل مهمانی و کنسرت های زیادی برگزار می شود. گردشگران می توانند تفریحات مختلفی مانند بسکتبال، کایت سواری، والیبال ساحلی، تنیس، موج سواری، شنا، فوتبال و … را در ساحل نان استاپ تجربه کنند.

اگر از تفریحات مختلف هم خسته شده اید، می توانید کنار ساحل و روی صندلی های آفتاب گیر استراحت کنید. برای رفتن به این ساحل کافی است تا از میدان تکسیم سوار اتوبوس های شاتل بشوید.

ساحل بابیلون کیلیوس

ساحل بابیلون کیلیوس

ساحل مورد نظر از مرکز شهر تقریبا 38 کیلومتر فاصله دارد.

آدرس ساحل بابیلون کیلیوس:

Demirciköy Mevki Kilyos Yolu, 34450 Sarıyer/İstanbul, Turkey

اگر بدنبال ساحلی مخصوص موسیقی هستید، این ساحل انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. زیرا فستیوال های موسیقی زیادی در این مکان برگزار می شوند. علاوه بر این وجود رستوران های مختلف موجب شده تا شما بتوانید طعم های بینظیری از غذاهای مدیترانه ای را تجربه کنید.

از جمله غذاهایی که در رستوران های ساحل ماسه‌ای بابیلون کیلیوس طبخ می شود، می توان به همبرگر ماهی کبابی اشاره کرد. برای استفاده از این ساحل نیازمند پرداخت هزینه ورودی هستید.

ساحل دالیا از سواحل استانبول

ساحل دالیا

ساحل مورد نظر از مرکز شهر در حدود 34 کیلومتر فاصله دارد و از بهترین سواحل استانبول است. برای بازدید از این ساحل می توانید از شش صبح تا شش عصر اقدام کنید و هزینه ورودی به ساحل دالیا در روزهای معمولی 25 لیر و در روزهای آخر هفته 30 لیر خواهد بود.

آدرس ساحل دالیا:

Demirci, Kilyos Yolu, 34450 Sarıyer/İstanbul, Turkey

این ساحل به دلیل اینکه از سطح شهر دورتر است، پس می توانید فضایی آرامش بخش را در آن تجربه کنید. ساحل مورد نظر شنی و کوچک است و می توانید تفریحات مختلفی مانند قایق پارویی و موج سواری را در آن امتحان کنید و حتی برای گردشگران صندلی هایی با چترهای آفتابی هم در نظر گرفته شده است.

در ساحل دالیا همچنین می توانید در رستوران های آن انواع غذاهای دریایی را امتحان کنید یا اگر احساس تشنگی داشتید به کافه های این محل مراجعه کنید. توریست ها اکثرا از قدم زدن روی ساحل این دریا لذت می برند.

ساحل اوزن‌آی

ساحل اوزن‌آی

ساحل مورد نظر از مرکز شهر در حدود 34 کیلومتر فاصله دارد.

آدرس ساحل اوزن‌آی:

Demirci, Plaj Yolu Cd., 34450 Sarıyer/İstanbul, Turkey

ساحل مورد نظر در بخش شمالی شهر استانبول واقع شده و در زمان های قدیم محلی مناسب برای ماهیگیران بوده است. با این حال این ساحل هم اکنون محلی برای گردش و تفریح محسوب می شود.

از امکانات ساحل مورد نظر می توان به رستوران های دریایی، چتر و صندلی های ساحلی و همچنین کافه اشاره کرد. در رستوران ساحل اوزن ‌آی می توانید غذاهایی مانند جوجه کباب و گوشت را سفارش دهید.

این ساحل آب و هوای بسیار مناسبی دارد و طبیعت آن دست نخورده است. همچنین برگزاری مسابقات موتورسواری از دیگر بخش های جذابی است که در این ساحل برگزار می شود. شما می توانید در ساحل اوزن آی کمپ هم برپا کنید.

ساحل شیله آکوا از سواحل استانبول

ساحل شیله آکوا

این ساحل از مرکز شهر در حدود 81 کیلومتر فاصله دارد.

آدرس:

Balibey Mahallesi Ağlayankaya Caddesi, Halay Sk. D:No:2, 34980 Şile/İstanbul, Turkey

ساحل مورد نظر در بخش شمال غربی شهر قرار گرفته است و امکانات زیادی دارد. در این ساحل می توانید از خوردن غذا در رستوران های آن لذت ببرید یا در کافه های آن نوشیدنی سفارش دهید. همچنین بلندترین فانوس دریایی اروپا هم در این ساحل قرار گرفته است. برای رفتن به ساحل شیله آکوا کافی است، تا با استفاده از اتوبوس به منطقه بالی بی بروید.

ساحل الیو صدف

ساحل الیو صدف

این ساحل از مرکز شهر در حدود 32 کیلومتر فاصله دارد و در تمام ساعات شبانه روز می توان به آن مراجعه کرد.

آدرس ساحل الیو صدف:

1 Nolu Sok. No:1, Adalar/Istanbul – Asia, Turkey

ساحل مورد نظر از بهترین سواحل استانبول به شمار می رود. ساحل الیو صدف منظره بسیار زیبایی دارد و طبیعت آن سرسبز است. از امکانات ساحل می توان به وجود رستوران، برپایی جشن ها، پخش موسیقی اشاره کرد. شما می توانید در رستوران های ساحل از غذاهای محلی لذت ببرید.

ساحل گرین آکوا از سواحل استانبول

ساحل گرین آکوا

این ساحل با مرکز شهر در حدود 26 کیلومتر فاصله دارد.

آدرس ساحل گرین آکوا:

Heybeliada, 34973 Adalar/İstanbul, Turkey

برای رسیدن به این ساحل کافی است، تا از سمت منطقه معروف بشیکتاش سوار قایق یا کشتی بشوید. این ساحل هم آب و هوای مناسبی دارد و می توانید از بودن در آن لذت ببرید. از خدمات ساحل گرین آکوا می توان به رستوران، بخش تفریحی و کلاس های آموزشی آن اشاره کرد.

ساحل بیوک آدا

ساحل بیوک آدا

این ساحل از مرکز شهر در حدود 32 کیلومتر فاصله دارد.

آدرس ساحل بیوک آدا :

Büyükada-nizam, 34970 Adalar/İstanbul, Turkey

این ساحل از بهترین سواحل استانبول به شمار می رود و در آن می توانید از خوردن غذاهای مختلف لذت ببرید. ساحل بیوک آدا گاهی اوقات بسته می شود، اما در فصل های گرم سال می توانید در آب های آن شنا کنید. منظره زیبای این ساحل باعث شده تا توریست ها در این ساحل کمپ و پیک نیک برگزار کنند.

ساحل Değirmenburnu

ساحل دگیرمن بورنو

این ساحل از مرکز شهر در حدود 26 کیلومتر فاصله دارد و برای بازدید از آن در روزهای معمولی باید 20 لیر و در اواخر هفته 25 لیر پرداخت نمایید.

آدرس ساحل Değirmenburnu:

Heybeliada, Adalar No:63, 34973 Adalar/İstanbul, Turkey

جزیره هیبلی آدا یکی از جزایر بزرگ استانبول است که این ساحل در آن قرار گرفته است. از جمله مناظر زیبایی که در این جزیره به چشم می خورد می توان به وجود درختان کاج آن اشاره کرد. اگر به طبیعت علاقه دارید این ساحل انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. همچنین یک پارک هم در نزدیکی ساحل دگیرمن بورنو قرار دارد.

ساحل فلوریا گونش از سواحل استانبول

ساحل فلوریا گونش

این ساحل از مرکز شهر در حدود 24 کیلومتر فاصله دارد.

آدرس ساحل فلوریا گونش:

Şenlikköy, Florya Sahil Parkı, 34153 Bakırköy/İstanbul, Turkey

دریای مرمره در کنار این ساحل قرار گرفته و همچنین به علت اینکه منطقه زیبای فلوریا در فاصله نزدیکی از آن قرار دارد، روزانه گردشگران زیادی از این ساحل بازدید می کنند. ساحل مورد نظر بسیار تمیز و شنی است. از آن جا که در گذشته آتاتورک در این منطقه زندگی می کرده است، هم اکنون محل زندگی او را تبدیل به موزه کرده اند.

ساحل ریوا

ساحل ریوا

این ساحل از مرکز شهر در حدود 46 کیلومتر فاصله دارد. این ساحل از ساحل های رایگان استانبول است.

آدرس ساحل ریوا:

Riva, 34829 Beykoz/İstanbul, Turkey

ساحل ریوا در واقع در روستایی به همین نام قرار گرفته است. این ساحل شنی به دلیل وجود مناظر زیبایی که دارد، مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. برای رفتن به این منطقه می توانید از اتوبوس های 137 محله بیکوز استفاده کنید.

سواحل نزدیک به میدان تکسیم استانبول

ساحل گلدن یا طلایی

ساحل گلدن

این ساحل از مرکز شهر در حدود 13 کیلومتر فاصله دارد و نزدیکترین ساحل به میدان تکسیم استانبول است. برای بازدید از این ساحل می توانید از 8 صبح تا ساعت 8 شب اقدام کنید. هزینه بازدید از این ساحل در روزهای هفته 25 لیر و در اواخر هفته 35 لیر است.

آدرس ساحل گلدن:

Beylerbeyi, Beylerbeyi İskele Cd. No:4, 34676 Üsküdar/İstanbul, Turkey

دو دریای مرمره و سیاه در نزدیکی این ساحل قرار گرفته اند. از امکانات ساحل می توان به قایق، غواصی، والیبال ساحلی، موج سواری و صخره نوردی اشاره کرد. همچنین رستوران هایی در ساحل گلدن قرار گرفته اند که می توانید در آن ها انواع غذاهای بین المللی را سفارش دهید. همچنین برای اقامت در این ساحل هم بیست ویلای چوبی و هتل های لاکچری ساخته شده است.

این ساحل برای شنا کردن بسیار مناسب است و همچنین کسانی که به آرامش علاقمند هستند، می توانند از این ساحل استفاده کنند. ساحل مورد نظر دارای سه اسکله نیز می باشد.

ساحل ترو بلو از سواحل استانبول

ساحل ترو بلو

این ساحل از مرکز شهر در حدود 19 کیلومتر فاصله دارد. برای بازدید از این ساحل می توانید روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت نه صبح تا دو بعدازظهر و جمعه و شنبه نه تا چهار بعدازظهر اقدام کنید. هزینه رفتن به این ساحل هم روزهای عادی سی لیر و در اواخر هفته چهل لیر است.

آدرس ساحل ترو بلو:

Fenerbahçe, Atlıhan Sk. No:30, 34726 Kadıköy/İstanbul, Turkey

این ساحل در جنوب شهر قرار گرفته است و شما می توانید از صندلی های آن استفاده کنید و به تماشای طلوع آفتاب بنشینید. از امکانات این ساحل می توان به پخش موسیقی، برگزاری کنسرت ها و رستوران های مختلف اشاره کرد. بهترین زمان برای بازدید از این ساحل در فصل تابستان است، زیرا در آن مراسم های مختلفی برگزار می شود.

ساحل ترو بلو از بهترین سواحل استانبول است که می توانید در آن به شنا کردن بپردازید. برای رسیدن به این ساحل باید از اتوبوس خط FB1 استفاده کنید. ساحل در پارک فنرباغچه قرار گرفته است.

ساحل کادبستان

ساحل کادبستان

این ساحل از مرکز شهر در حدود 19 کیلومتر فاصله دارد.

آدرس ساحل کادبستان:

Caddebostan, Park İçi Yolu, 34728 Kadıköy/İstanbul, Turkey

به طور کلی سه خط ساحلی در این مکان قرار گرفته است که بازدید از دوتای آن ها کاملا رایگان است. در خط ساحلی دیگر به دلیل وجود دوش و همین طور سایبان باید هزینه ای را پرداخت کنید.

به دلیل وجود خلیج شما می توانید در این ساحل شنا کنید، اما بهتر است تا آخر هفته ها را برای اینکار انتخاب نکنید، زیرا بسیار شلوغ خواهد بود. از جمله امکانات این ساحل می توان به رستوران، نجات غریق، کابین برای عوض کردن لباس، غرفه و صندلی های مخصوص آفتاب گرفتن اشاره کرد.

ساحل سوما استانبول

ساحل سوما استانبول

این ساحل از مرکز شهر در فاصله 36 کیلومتری قرار گرفته است. بازدید از این ساحل در اواخر هفته شصت لیر خواهد بود.

آدرس ساحل سوما:

Gümüşdere, 34450 Sarıyer/İstanbul, Turkey

ساحل مورد نظر در بخش شمالی استانبول قرار گرفته است و می توانید از وجود مراسم های موسیقی مختلفی که در آن برگزار می شود، لذت ببرید. ساحل مورد نظر به وسیله تپه هایی احاطه شده است. برای رفتن به این ساحل باید از میدان تکسیم اقدام کنید.

از امکانات این ساحل می توان به کلاس یوگا، کنسرت، شنا و … اشاره داشت. ساحل یوما ابعادی برابر با 23 هزار متر مربع دارد و اکثرا گردشگران در ساعات شب به آن مراجعه می کنند. مخصوصا در اواخر هفته با حضور دی جی مهمانی های پرشوری در آن برپا می شود.

زمان مناسب برای بازدید از این ساحل از پاییز تا زمستان است. همین طور شما می توانید در مسیر مخصوص پیاده روی آن قدم بزنید یا روی صندلی های آن آفتاب بگیرید.

سواحل استانبول برای شنا

ساحل بورچ

ساحل بورچ

این ساحل از مرکز شهر در حدود 36 کیلومتر فاصله دارد. برای گردش در این ساحل می توانید از نه صبح تا نه و نیم شب اقدام نمایید و هزینه بازدید از آن در روزهای معمولی 35 لیر و در اواخر هفته 45 لیر است.

آدرس ساحل بورچ:

Gümüşdere, Sarıtepe Kampüsü, 34470 Sarıyer/İstanbul, Turkey

ساحل مورد نظر به دلیل موج های بلند از شهرت زیادی برخوردار است. از خدمات این ساحل می توان به وجود تخت هایی برای گرفتن آفتاب، پارکینگ، رستوران، کافه و فروشگاه اشاره کرد. این ساحل وسعتی برابر با یک کیلومتر دارد و شما می توانید انواع تفریحات دریایی را در آن تجربه کنید.

ساحل بورچ عمق کمی دارد که آن را برای شنا کردن هم ایده آل کرده است. از جمله تفریحات دریایی در این ساحل می توان به کایت سواری، والیبال ساحلی، موج سواری، کایت بوردینگ، فوتبال ساحلی و … اشاره کرد. در این ساحل هم زمان دو هزار نفر می توانند، حضور داشته باشند و البته برای ورود به آن باید هزینه ای را پرداخت کنید.

این ساحل به یکی از دانشگاه های استانبول تعلق دارد، در نتیجه کسانی که در ترکیه دانشجو هستند، می توانند با استفاده از تخفیف از این ساحل استفاده کنند. همین طور به دلیل اینکه ساحل به شهر نزدیک است، در اواخر هفته شلوغ تر خواهد بود.

ساحل اوزونکوم

ساحل اوزونکوم

این ساحل از مرکز شهر در فاصله 86 کیلومتری قرار گرفته است. استفاده از این ساحل در تمام ساعات شبانه روز امکان پذیر است.

آدرس ساحل اوزونکوم:

Balibey, 34980 Şile/İstanbul, Turkey

ساحل مورد نظر در محله شیله واقع شده است و بسیار امن است. در این ساحل می توانید از دوش، کلوب ساحلی و تخت های آفتاب گیر استفاده کنید. همچنین برای رفتن به این ساحل باید از اتوبوس های خط 139 در اوسکودار استفاده نمایید.

ساحل بویوک چکمجه

ساحل بویوک چکمجه

این ساحل از مرکز شهر در حدود 42 کیلومتر فاصله دارد. بازدید از این ساحل هم در تمام ساعات شبانه روز امکان پذیر است.

آدرس ساحل بویوک چکمجه :

Atatürk, Kordonboyu Cd., 34500 Büyükçekmece/İstanbul, Turkey

این ساحل در یکی از بخش های اروپایی ترکیه قرار گرفته است و محله ای لاکچری محسوب می شود. شما می توانید علاوه بر ساحل از مرکز خرید و بناهای تاریخی آن هم دیدن کنید. ساحل بویوک چکمجه از بهترین سواحل استانبول برای گردش محسوب می شود.

در این ساحل امکان استفاده از کافه و رستوران هم برای رفاه گردشگران فراهم شده است. همچنین غذاهای این محل بسیار با کیفیت هستند. از بخش های دیدنی این ساحل وجود یک پل سنگی تاریخی معروف است. همچنین شما می توانید در این ساحل شنا هم بکنید.

ساحل ناکی بی

ساحل ناکی بی

این ساحل از مرکز شهر در فاصله 32 کیلومتری قرارگرفته است. برای بازدید از این ساحل باید 35 لیر پرداخت کنید.

آدرس ساحل ناکی بی:

Maden, NAKİBEY ÇIKMAZI NO:17, 34970 Adalar/İstanbul, Turkey

ساحل مورد نظر از بهترین سواحل استانبول است و به دلیل پایین بودن عمق آن می توانید در امنیت کامل در آن شنا کنید. همچنین کلبه هایی هم برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است.

در این ساحل می توانید روی صندلی های آن آفتاب بگیرید، یا قلعه شنی درست کنید. از دیگر بخش های این ساحل وجود غرفه هایی است که می توانید در آن سیب زمینی یا برگر سفارش دهید. برای رفتن به این ساحل باید از مترو میدان تکسیم استفاده کرده و به منطقه کاباتاش بروید، سپس با قایق یا کشتی به ساحل خواهید رسید.

ساحل سولار

ساحل سولار

این ساحل از مرکز شهر در حدود 35 کیلومتر فاصله دارد و برای بازدید از آن باید از ساعت هشت صبح تا یازده شب اقدام کنید. همچنین هزینه بازدید از ساحل در روزهای معمولی 25 لیر و در اواخر هفته 40 لیر است.

آدرس ساحل سولار:

Kumköy, kilya cad no 32/34, 34450 Sarıyer/İstanbul, Turkey

ساحل سولار از بهترین سواحل استانبول است که در کنار دریای سیاه قرار گرفته است. این ساحل امکانات مختلفی مانند جت اسکی، قایق موزی، والیبال ساحلی، استخر، جت اسکی، کایت سواری، صخره نوردی و بسکتبال را برای گردشگران فراهم کرده است.

همچین شما می توانید در انواع فستیوال های موسیقی و کنسرت های آن شرکت کنید. یکی دیگر از بخش های جذاب ساحل وجود رستوران هایی است که در آن انواع غذاهای ترکی سرو می شوند. همین طور یک سالن زیبایی هم در این ساحل قرار گرفته است. برای رفتن به ساحل سولار می توانید از فروشگاه مترو استفاده کنید و سوار اتوبوس های شاتل بشوید.

سواحل نزدیک به میدان تکسیم کدام هستند؟

ساحل گلدن، ترو بلو، سوما و …

سواحل معروف استانبول کدامند؟

ساحل فلوریا استانبول، ساحل سولار، ساحل شیله آکوا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *