آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول
استانبول, جهان گردی

استانبول یک شهر دیدنی است که در آن تفریحات زیادی برای گردشگران وجود دارد. شما می توانید به بخش های مختلف شهر بروید و از جاذبه های دیدنی استانبول بازدید کنید و خاطرات شیرینی را برای خود رقم بزنید. آکواریوم استانبول از بخش های جذاب این شهر است که شهرت زیادی برای خود دست و پا کرده است. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما استانبول به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

درباره آکواریوم استانبول

این مکان در سال 2011 به بهره برداری رسیده است و یک نوع آکواریوم موضوعی محسوب می شود. در این نوع آکواریوم ها بخش های آبی مکان های مختلف دنیا به نمایش در می آیند.

بر اینکه بازدیدکنندگان بتوانند درک بهتری از آن بخش داشته باشند، محیط های آبی آن به همان صورت طراحی شده تا علاوه بر گونه های دریایی بتوان با نوع گیاهان آن منطقه هم آشنا شد. وسعت این آکواریوم 22 هزار متر مربع است و می توانید در آن 17 هزار موجود دریایی را مشاهده کنید.

آکواریوم استانبول

همین طور ساختمان آن در 2 طبقه بنا شده است. آب این آکواریوم هم 7 هزار متر مکعب است. موجودات دریایی این مکان شامل آراپایما، مارماهی خالدار، سفره ماهی، بادکنک ماهی، ماهی مرکب بنگگای و پنگوئن می شوند.

آدرس آکواریوم استانبول کجاست؟

منطقه باکیرکوی، محله شلینکوی استانبول

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول

هر بخش آکواریوم نشان دهنده شرایط جغرافیایی، نوع گیاهان و جانورانی است که در آن ناحیه زندگی می کنند. طور کلی این آکواریوم تقریبا 1.2 کیلومتر است. این بخش ها شامل موارد زیر می شوند:

دریای مرمره

دریای سیاه

تنگه داردانل

دریای اژه

کانال سوئز

دریای سرخ

تنگه جبل‌الطارق

تنگه بسفر استانبول

قاره جنوبگان

دریای مدیترانه

شرق اقیانوس اطلس

زیردریایی ناتلیوس

شیار میانی اقیانوس اطلس

غرب اقیانوس اطلس

کانال پاناما

جنگل‌های بارانی آمازون

اقیانوس آرام

دریای سیاه آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول

دریای سیاه یکی از بخش های این آکواریوم است. شما می توانید در این محل موجودات دریایی که در این دریا زندگی می کنند را مشاهده کنید. همین طور برای اینکه بازدیدکنندگان اطلاعات بیشتری کسب کنند یک فیلم هم برای آن ها پخش می شود و در نهایت کشتی نوح به آن ها نشان داده می شود.

تنگه بسفر استانبول

این قسمت نیز محل نگهداری ماهیانی است که در تنگه بسفر زندگی می کنند. این بخش به صورت 2 دالان است. جالب است که بدانید ماهیان از طریق این تنگه به دریای سیاه وارد می شوند. بخش هایی از زمین این قسمت را به صورت شیشه ای درست کرده اند تا بتوانید موجودات دریایی که در زیر پای شما قرار دارند را هم ببینید.

دریای مرمره آکواریوم استانبول

برای طراحی این بخش از بازار بزرگ استانبول الهام گرفته اند. همین طور می توانید عکس هایی از منطقه مرمره استانبول را هم مشاهده کنید. آکواریوم این بخش بزرگ ترین مخزن این مجموعه است. شما می توانید در این مکان کوسه و سفره ماهی را تماشا کنید.

تنگه داردانل

آکواریوم استانبول

موجودات دریایی این بخش شامل شانک، زبردم و بزماهی می شوند. همین طور شما می توانید درباره ویژگی های جغرافیایی و تاریخی این تنگه اطلاعاتی را کسب نمایید. مثلا درباره اسب تروا به شما توضیح داده می شود. دریای اژه

این بخش تنها به ماهی ها اختصاص ندارد، بلکه در آن مجسمه های تاریخی هم در معرض نمایش گذاشته شده است. برای مثل شما می توانید مسجمه ای از پوزوئیدون که مربوط به اساطیر یونایی می شود را مشاهده کنید. پوزوئیدون خدای دریا بوده است. علاوه بر این موجودات دریایی مانند شقایق ماهی و خرچنگ هم در محفظه های آن زندگی می کنند.

کانال سوئز

در این بخش هیچ گونه موجود دریایی وجود ندارد. این بخش درباره تاریخچه این کانال و سازنده آن که فردی به اسم فردینان دُلسپس بوده است، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این ها می توانید، ماکت های مختلفی را هم در این جا ببینید.

دریای سرخ

یکی از جالب ترین بخش های آکواریوم مربوط به این بخش می شود. در این محل ماهی های مختلفی از کوچک و بزرگ زندگی می کنند. همین طور صخره های مرجانی هم در این محل دیده می شوند. موجودات دریایی این آکواریوم رنگ های مختلفی هم دارند.

قاره جنوبگان آکواریوم استانبول

این بخش نشان دهنده قطب جنوب است. پس می توانید نمونه ای از کوه یخی، پنگوئن ها و ماهی های مخصوص قطب را مشاهده کنید. دمای این تالار از سایر بخش های آکواریوم بسیار کمتر است.

دریای مدیترانه

نمایی از آکواریوم استانبول

آکواریوم این بخش شامل ماهی های زیبایی می شود. برای اینکه فضای این مکان طبیعی تر جلوه کند، چندین غار آهکی در آن ساخته شده است. نورپردازی و موسیقی هم باعث جذاب شدن بیشتر این بخش شده است. علاوه بر این ها تابلوهایی وجود دارند که اطلاعات کلی در اختیار شما قرار می دهند.

تنگه جبل‌الطارق آکواریوم استانبول

این تنگه در بین دو کشور مراکش و اسپانیا قرار گرفته است. در داخل آکواریوم این بخش می توانید ماهی های جالبی را تماشا کنید. معماران این بخش تلاش کرده اند که فضای آن شبیه به تنگه جبل الطارق واقعی باشد. در بخش ورودی هم یک مجسمه از هرکول قرار داده شده است.

شرق اقیانوس اطلس

در این تالار یک کشتی قدیمی به نمایش در آمده است که طراحی آن بسیار جالب توجه است. کشتی مورد نظر یک کشتی باری لیبرتی است. این سازه نشان دهنده قدرت آمریکا در زمان جنگ بوده اند. سپس شما می توانید مخلوقات دریایی که در این بخش زندگی می کنند را هم مشاهده کنید.

شیار میانی اقیانوس اطلس

این بخش در همین کشتی قرار گرفته است. بازدیدکنندگان این بخش برای تماشای موجودات دریایی مانند کوسه، اسب دریایی و … می توانند از پنجره های کشتی استفاده کنند. همین طور برای کسب اطلاعات کاملتر می توانید از مانیتور 40 اینچی که در این بخش است، استفاده نمایید.

غرب اقیانوس اطلس

در این قسمت یک آکواریوم بزرگ دیده می شود که وزنی به اندازه 22 تن دارد. شما می توانید ماهی های مختلفی را در این بخش مشاهده کنید. علاوه بر این آبزیان کوچکتری در یک استخر دیگر در این بخش نگهداری می شوند.

کانال پاناما در آکواریوم استانبول

در این بخش چندین مخزن وجود دارند که هر کدام دارای اندازه های مختلفی هستند و در هر کدام آبزیان مختلفی نگهداری می شوند. همین طور شما با نحوه ساخت این کانال هم آشنا خواهید شد. ساخت کانال پاناما بسیار دشوار بوده است، زیرا آن ها مجبور می شوند تا یک کشتی را به این مکان انتقال دهند.

اقیانوس آرام آکواریوم استانبول

در بخش اقیانوس آرام این آکواریوم می توانید موجودات آبی متنوعی را مشاهده کنید. همین طور یک مانیتور هم در این بخش برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده تا آن ها بتوانند اطلاعات مختلفی را درباره ماهی ها کسب کنند. یک بخش مخزن استوانه ای هم در این قسمت قرار داده شده که در آن ستاره های دریایی زندگی می کنند.

زیردریایی ناتلیوس

احتمالا تا به حال در فیلم های متعددی شاهد زیردریایی بوده اید. در آکواریوم استانبول شما می توانید سوار یکی از آن ها بشوید، البته این زیردریایی فقط به صورت شبیه سازی شده است. با استفاده از این زیر دریایی می توانید آبزیانی مانند اسب دریایی را از نزدیک تماشا کنید.

جنگل ‌های بارانی آمازون

جنگل های آمازون آکواریوم استانبول

آخرین بخش از این آکواریوم شامل جنگل های بارانی می شوند. وسعت این بخش به اندازه هزار متر است و در آن گیاهان مختلفی از آمازون دیده می شوند. همچنین حیواناتی هم در این بخش وجود دارند که شما بیشتر حس می کنید داخل جنگل ها هستید. ماهیان بخش هم مختص منطقه آمازون است.

امکانات آکواریوم استانبول

در این مجموعه علاوه بر تماشای آبزیان و غذادادن به آن ها می توانید از بخش های تفریحی دیگری هم استفاده کنید. برای مثال یکی از این بخش ها هزارتوی آیینه است. اگر دوست دارید که دست پر از این آکواریوم بروید می توانید به بخش فروشگاه آن رفته و یک عروسک از ماهی ها خریداری کنید. یک رستوران و چندین کافه هم در این مکان ساخته شده که پذیرای گردشگران هستند.

نحوه رفتن به آکواریوم استانبول

اگر استانبول کارت داشته باشید، می توانید به راحتی از هر جای استانبول به طرف این آکواریوم حرکت کنید. زیرا این شهر دارای انواع وسایل حمل و نقل عمومی است. برای مثال مترو و اتوبوس می توانند از هر نقطه ای از شهر شما را به آکواریوم برسانند. در ادامه شما را با این وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

تاکسی

مطمئنا تاکسی یکی از آسان ترین روش ها برای رفتن به آکواریوم استانبول است. اما هزینه تاکسی در استانبول بالا است. همین طور با توجه به اینکه شما در شب تاکسی بگیرید یا در روز هزینه ها بیشتر خواهد شد. هزینه تاکسی تقریبا 3 و نیم لیر است که برای هر کیلومتر اضافه باید 2 لیر دیگر پرداخت کنید. در صورتی که می خواهید از تاکسی استفاده کنید، برای اطلاع از هزینه نهایی بهتر است تا ابتدا با استفاده از نقشه های آنلاین فاصله تا آکواریوم را حساب کنید تا متوجه شوید هزینه تاکسی چقدر می شود.

اتوبوس

از دیگر روش هایی که برای رفت و آمد در سطح استانبول می توان استفاده کرد اتوبوس است. با استفاده از این وسیله باید ابتدا به میدان تکسیم بروید سپس از اتوبوس های تکسیم باکیرکوی استفاده کنید. بعد از آن باید در ایستگاه ساحل یدیکوله پیاده شوید و دوباره سوار اتوبوس خط BN1 بشوید تا به آکواریوم برسید.

مسیر مترو و اتوبوس

شما می توانید از مترو و اتوبوس به صورت همزمان برای رسیدن به آکواریوم استفاده نمایید. برای اینکار باید به میدان تکسیم بروید و از خط M2 مترو استفاده کنید، سپس در ایستگاه ینیکاپی پیاده شوید و به طرف خیابان کندی حرکت کنید. بعد از آن سوار اتوبوس لانگا داوود پاشا بشوید. این اتوبوس در خط BN2کوچوکچکمچه است. بعد از 17 ایستگاه به مقصد خود خواهید رسید.

برای لذت بردن از آکواریوم استانبول بهتر است تا ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول را از سایت یابکس خریداری کرده و خودتان را به این شهر برسانید.

قیمت بلیط آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول

قیمت بلیط آکواریوم برای بزرگسالان در صورت خرید اینترنتی 360 لیر و در صورت خرید حضوری 400 لیر است.

قیمت بلیط آکواریوم برای کودکان مابین سن 2 تا 12 سال، دانشجویان، معلمان، سالمندان بالای 65 سال و معلولین در صورت خرید حضوری 350 لیر و در صورت خرید اینترنتی 315 لیر است.

قیمت بلیط آکواریوم برای کودکان زیر 2 سال هم رایگان است.

وسعت آکواریوم استانبول چقدر است؟

این آکواریوم تقریبا 22 هزار مترمربع است و شامل 2 طبقه می شود.

آدرس آکواریوم استانبول چیست؟

استانبول، منطقه باکیرکوی، محله شلینکوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *