همه چیز درباره منطقه قدیمی دبی

بستکیه دبی
جهان گردی, دبی

شهر دبی در کشور امارات واقع شده و از جمله شهرهای معروف تفریحی دنیا به شمار می رود. از آن جا که دبی در گذشته نسبت به امروز تفاوت های زیادی داشته است، هنوز می توان در آن بخش های قدیمی را مشاهده کرد. یکی از این بخش ها محله بستکیه دبی یا الفهیدی است. برای آشنایی با این بخش دبی با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای خرید بلیط هواپیما تهران دبی می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

شاید جالب باشد که بدانید ایرانیان از زمان های گذشته در این محله زندگی می کنند و این منطقه دبی قدیم به شمار می رود. این ناحیه برای چندین سال مورد بی توجهی قرار گرفته بود تا اینکه برای ایجاد یک شهر پیشرفته آن را دوباره بازسازی کردند و هم اکنون یکی از بخش های زیبای شهر محسوب می شود.

تاریخچه محله بستکیه دبی

بستکیه دبی

برای اینکه اطلاعات بهتری راجب به این بخش کسب کنیم، بهتر است تا به قرن 18 میلادی مراجعه کنیم. در آن زمان بود که ایرانیانی که در کار مروارید بودند تصمیم گرفتند تا از شهر بستاک به دبی مهاجرت کنند تا به این صورت کارهای تجاری خود را آسان تر انجام دهند. همین طور امر آغازی برای ایجاد محله بستکیه دبی بود. از نمونه های حضور ایرانیان در این منطقه می توان به معماری ایرانی و همین طور بادگیرهایی اشاره کرد که در مناطق گرم کشور می بینید.

برای اینکه بتوانید به محله الفهیدی بروید، باید از قایق های شهر استفاده کنید. این قایق های قدیمی باعث می شوند تا حس زمان های گذشته برای شما تداعی شود. همان طور که گفتیم برای ساخت دبی جدید این محله تقریبا توسط حاکمان شهر تخریب شده بود که یکی از شاهزادگان انگلیسی درخواست کرد تا این محله را حفظ کنند.

معماری ایرانی و عربی در محله بستکیه دبی

بستکیه دبی

همان طور که گفتیم به دلیل حضور ایرانیان در این منطقه می توانید شاهد هنر آن ها در این ناحیه باشید. برای اینکه بتوانید دید بهتری از این قضیه داشته باشید کافی است تا به بازارهای محله بستکیه بروید.

شما می توانید هنرهای ایرانیان مانند مینیاتور را در این بازار پیدا کنید. همین طور سایر هنرهای دستی هم در آن به چشم می خورند. این بازار می تواند نشان دهنده فرهنگ این منطقه باشد. علاوه بر این شما می توانید سوغات مختلفی را در این بازار خریداری کنید. این محله علاوه بر قدمت تاریخی که دارد، شامل چندین منطقه تفریحی هم می شود.

غذاهای سنتی در محله بستکیه دبی

شما می توانید در این منطقه غذاهای سنتی را امتحان کنید. تعدادی کافه و رستوران هم در این منطقه هستند که برای خوردن غذا می توانید به آن ها مراجعه کنید. غذاهای عربی بسیار خوشمزه هستند. اما اگر علاقه ای به خوردن آن ها ندارید، می توانید غذای بین المللی سفارش دهید.

هنر و فرهنگ در محله بستکیه دبی

بستکیه دبی

بخش های هنری این منطقه شامل موزه، مراکز فرهنگی و گالری های هنر می شوند. در این مکان ها شما می توانید کالاها و صنایع دستی دبی را خریداری کنید. همین طور امکان گرفتن عکس هم در این مراکز وجود دارد. اگر علاقه دارید با نحوه زندگی مردم در دبی قدیم آشنا شوید و وسایل زندگی آن ها را ببینید، می توانید به موزه الفهیدی بروید.

یکی از مراکز دیگر منطقه بستکیه دبی موسسه تفکر فرهنگی شیخ محمد است که در این مکان هم می توان با آداب و رسوم سنتی شهر آشنا شد. از آن جا که ایران به دبی نزدیک است این دو کشور از نظر فرهنگی هم به یکدیگر نزدیک هستند.

آسمان خراش های دبی

با اینکه امروز می توانید ساختمان های بلندی را در این شهر ببینید، روزگاری دبی یک شهر سنتی بوده که خانه های آن از گل و خشت درست شده بودند. محله بستکیه یک مثال مناسب برای نشان دادن دبی قدیم است. هم اکنون شهر دبی چهره زیبایی به خود گرفته است. اما بد نیست که نگاهی هم به گذشته آن داشته باشید.

خانه های قدیمی بستکیه دبی

بستکیه دبی

در این محله می توان خانه های سنتی زیادی را پیدا کرد که در زمان پیشرفت دبی از تخریب در امان مانده اند. مردم ایران در هنگام ساخت خانه های خود در این منطقه از معماری ایرانی هم استفاده کردند که نمونه آن وجود بادگیرهایی است که در گوشه و کنار به چشم می خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *