قوانین کشور سوئیس، قانون های عجیب سوئیس

نمایی از سوئیس
جهان گردی, سوئیس

اولین چیزی که بعد از شنیدن اسم سوئیس در ذهن ما نقش می بندد، مناظر شگفت انگیز آن است. این کشور زیبا، محلی بسیار مناسب برای گردش و همین طور زندگی به شمار می رود. به همین دلیل اگر قصد سفر به سوئیس را دارید بهتر است تا درباره قوانین کشور سوئیس اطلاعات کاملی داشته باشید. به همین دلیل با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما می توانید به وب سایت یابکس مراجعه کنید

رفتار خوب با حیوانات خانگی

انسان و سگ

در سوئیس به نحوه زندگی حیوانات هم توجه ویژه ای می شود. پس چنانچه حیوانات خانگی داشته باشید، باید با آن ها به درستی رفتار کنید. در سال 2005 قانون مشخصی در سوئیس به ثبت رسید که برمبنای آن، افراد باید رفتاری مناسب با حیواناتی مانند گربه، ماهی و … داشته باشند و محل نگهداری آن ها مناسب باشد. مردم این کشور معتقدند که باید رفتار محبت آمیزی با حیوانات داشت و با آن ها مثل دوست رفتار کرد.

ممنوع بودن دوچرخه سواری در یکشنبه ها

دوچرخه سواری

با این که در سوئیس دوچرخه سواری بسیار معمول و طبیعی است و عده زیادی با آن به سرکار خود می روند، اما در روزهای یکشنبه سوارشدن به آن ممنوع است.

گفتنی است که فردی به خاطر دوچرخه سواری در روز یکشنبه به مدت دو روز بازداشت شده بود و همین طور مجبور به پرداخت جریمه بوده است. همین طور در این روز سروصدا کردن ممنوع است.

آمادگی برای انفجار بمب هسته ای

از دیگر قوانین کشور سوئیس، این است که باید هر خانه دارای یک پناهگاه اتمی باشد تا در موقعیت خطر بتوانند در آن پناه بگیرند. با این که کشور سوئیس موضعی بی طرف دارد و سازمان های صلح جهانی در آن مستقر هستند، با این حال دولت تصمیم گرفته است تا همه احتمالات را در نظر بگیرد.

قوانین سخت گیرانه در رابطه با اسم فرزندان

خانواده شاد

از آن جا که تعلیم و آموزش بخش مهمی از قوانین این کشور به شمار می رود، سوئیسی ها به این امر بسیار اهمیت می دهند. در نتیجه سلامت روحی کودکان برای دولت بسیار ارزشمند است. پس هنگامی که زوجی بچه دار می شوند باید برای گرفتن تاییدیه اسم آن به سازمان مربوطه مراجعه کند.

همان طور که می دانید در بعضی از کشورها، خانواده ها اسم های عجیبی برای کودکان خود انتخاب می کنند، این امر در آینده کودک بسیار اهمیت دارد و ممکن است بعدا باعث ایجاد مشکلات روحی و مسخره شدن وی توسط عموم شود. به همین خاطر در سوئیس اجازه انتخاب هر نامی را نمی دهند.

ممنوعیت آوازخوانی در هنگام اسکی کردن

اسکی کردن

با این که هیچ گونه نظارت خاصی در این باره وجود ندارد، اما در قانون وضع شده که اسکی بازان در هنگام این فعالیت نباید آواز بخوانند و این مورد باعث امنیت خود آن ها می شود.

پرداخت مالیات برای سگ ها

سگ سفید

یکی از قوانین کشور سوئیس این است که اگر خانواده ای در سوئیس سگ داشته باشد باید مالیات مورد نظر دولت را برای آن پرداخت کند و این مالیات بر طبق وزن و اندازه حیوان مشخص می شود. اگر مالیات پرداخت نشود با آن ها برخورد خواهد شد.

ممنوع بودن چمن زنی در یکشنبه ها

چمن زنی

یکشنبه ها روز تعطیل در سوئیس و بسیاری از کشورهای دنیا به شمار می رود. به همین دلیل در این روز ایجاد سروصدا ممنوع شده است و بر طبق آن چمن زنی که باعث ایجاد مزاحمت و از بین بردن آرامش می شود نباید صورت بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *