خیابان بغداد استانبول

خیابان بغداد استانبول
استانبول, جهان گردی

خیابان بغداد محله ای قدیمی در ترکیه است که می توان آن را هم رتبه با خیابان استقلال از نظر شهرت دانست. اما خیابان بغداد در بخش آسیایی شهر است. اگر می خواهید در مکانی خلوت تر گردش کنید، این خیابان انتخاب بهتری برای شما است. مسافرانی که راهی استانبول هستند، می توانند برای خرید بلیط هواپیما استانبول ارزان به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنند.

خیابان بغداد کجاست؟

آدرس خیابان بغداد استانبول: مال‌تپه، قاضی‌کوی

طول این خیابان یک طرفه به اندازه چهارده کیلومتر است که آن را در قسمت آسیایی شهر ساخته اند. همین طور دریای مرمره هم در کنار آن است و خیابان کادیکوی و مال تپه هم در اطراف آن هستند.

نحوه دسترسی به خیابان بغداد استانبول

خیابان بغداد استانبول

برای رفتن به این خیابان مترو، تاکسی و اتوبوس در دسترس شما است و برای رفت و آمد به بخش اروپایی هم می توانید از قطار مارمارای استفاده کنید. ساده ترین راه برای رفتن به این خیابان این است که اول به میدان تکسیم بروید و سپس خودتان را به کاباتاش برسانید و در نهایت به وسیله تراموا به محله امینونو رفته و در آن جا با استفاده از اسکله و کشتی به محله کادیکوی بروید و خیابان بغداد در آن جا خواهد بود.

تاریخچه خیابان بغداد

چهارصد سال پیش این خیابان در زمان رومیان ساخته شد و در زمان حکومت عثمانیان هم پابرجا بوده است. در زمان های گذشته برای رفتن به قسطنطنیه تا آناتولی از این خیابان استفاده می کرده اند. هنگامی که این منطقه به وسیله سلطان مراد فتح شد، اسم این خیابان را خیابان بغداد گذاشتند.

در دوره حکومت سلطان عبدالحمید دوم عثمانی یعنی در سال 1876 افراد ثروتمند در این ناحیه خانه های لاکچری را ساختند که بعضی از این اقامتگاه ها همچنان در این ناحیه هستند. در هنگام جنگ جهانی برای رفت و آمد از کالاسکه استفاه می کردند، البته خیابان در آن زمان به صورت سنگ فرش شده بود و بعدها با روی کارآمدن دولت ترکیه آن را آسفالت کردند و همین طور یک خط تراموا هم در مسیر کادیکوی – بوستانجی در آن راه اندازی شد.

اسم گذاری خیابان بغداد استانبول

شاید برای شما جالب باشد که بدانید نام بغداد که پایتخت عراق است، را برای نام گذاری این خیابان انتخاب کرده اند. در آن دوره شهر مورد نظر از مهمترین شهرهای این منطقه بوده، زیرا در زمان ایخانیان، عثمانیان، عباسی و … بخشی کلیدی این ناحیه محسوب می شده است. در سال 1638 یک جنگ بزرگ مابین مراد چهارم عثمانی و شاه عباس صفوی صورت گرفت. هنگامی که شاه تهماسب حاکم این منطقه بود صفویان به این منطقه حمله و آن را فتح کردند. سپس پادشاه مراد چهارم موفق شد، بغداد را دوباره پس بگیرد و از آن موقع از این واقعه به اسم نبرد بغداد یاد می کنند. این پیروزی باعث شد که اسم بغداد را روی مسیرهای مواصلاتی گذاشتند.

 قسمت های مختلف خیابان بغداد استانبول

در این خیابان می توانید موزه، فروشگاه، هتل، ساختمان های قدیمی و رستوران ها را مشاهده کنید. به همین دلیل می توان گفت که خیابان با وجود فروشگاه های زیادی که دارد، خرید را برای گردشگران آسان کرده است.

دلیل معروفیت خیابان بغداد استانبول

ویژگی اصلی این خیابان این است که فروشگاه هایی که در آن فعالیت می کنند، شامل برندهای معروفی می شوند و همین قضیه عاشقان خرید را به این محل جذب می کند، زیرا هم کیفیت و هم قیمت کالاها مناسب است. علاوه بر این مارک های ترکی هم در این فروشگاه ها عرضه می شوند که از لحاظ مرغوبیت چیزی از برندهای غربی کم ندارند. البته توجه داشته باشید که وجود این مراکز مختلف باعث می شود که این خیابان در روزهای آخر هفته شلوغ باشد، پس بهتر است تا در اوایل هفته به آن سر بزنید.

در این میان خیابان بغداد به عنوان مرکز مد شناخته می شود، زیرا پوشاک آن از مارک های معروف جهانی هستند و طراحی های جالبی دارند. دست فروشی هایی هم در این خیابان هستند که کالاهای قابل قبولی را ارائه می دهند و می توانند به این واسطه درآمد خوبی داشته باشند.

در هنگام آخر هفته هم می توانید از دورهمی هایی که در این خیابان برپا می شود لذت ببرید. چندین هتل لاکچری در این خیابان هستند که می توانند اقامتی شگفت انگیز را برای شما رقم بزنند. نکته جالب درباره این محل این است که ساختمان های لاکچری را می توانید در کنار عمارت های قدیمی ببینید.

فروشگاه‌ های مشهور خیابان بغداد

در مراکز خرید استانبول برندهایی مانند اسکادا اس ای، لانکوم، لویی ویتون، زارا، منگو، برشکا و … وجود دارند. در این میان مارک های ترک هم در فروشگاه ها یافت می شوند که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

فروشگاه واکو استانبول (Vakko)

فروشگاه واکو استانبول

واکو یکی از برندهای مشهور ترکیه است، کیفیت محصولات آن با مارک های اروپایی برابری می کند. همچنین شما می توانید کیف زنانه، عطر، کفش، ادکلن، کمربند و … را از این فروشگاه خریداری کنید.

فروشگاه پاشاباغچه ترکیه (Paşabahçe)

فروشگاه پاشاباغچه ترکیه

در این مرکز خرید می توانید ظرف های کریستال و همین طور وسایلی که به صورت دکوری هستند را خریداری کنید. تفاوت این فروشگاه با دیگر مراکز خرید این است که امکان خرید سوغاتی و لوازم منزل در آن وجود دارد.

کتاب‌فروشی D&R

کتاب فروشی dr

دنبال کتاب خاصی هستید؟ این کتاب فروشی در خیابان بغداد استانبول منتظر شما است. گردشگران می توانند در این خیابان در بین کتاب فروشی ها گردش کرده و کتاب مورد علاقه خود را خریداری کنند.

فروشگاه بیمن (Bey Men)

فروشگاه بیمن

وجود مارک های معروف جهانی در این کشور باعث شده تا از زمان های قدیم ایرانیان زیادی برای خرید به این شهر مراجعه کنند. فروشگاه های بغداد پوشاکی با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار خریداران قرار می دهند.

جذابیت های خیابان بغداد استانبول

فروشگاه، رستوران یا حتی دست فروش های کنار خیابان می توانند دیدنی هایی برای هرکسی که به این خیابان سر می زند، باشند. مخصوصا که اگر نزدیک سال نو به این شهر سفر کنید، می توانید از دست فروش های کنار خیابان تخفیف های خوبی را تهیه کنید یا حتی دیدن خودروهای لاکچری که در حال گذر هستند، برای شما جالب باشد.

دریای مرمره در حوالی این خیابان است، در نتیجه از داخل فضای تعدادی از رستوران ها می توان این دریا را تماشا کرد. هر سال جشنواره، فستیوال و جشن های ملی در این محل برگزار می شوند که یکی از آن ها جشنواره غذا است. گاهی اوقات هم کنسرت های موزیک در خیابان بغداد اجرا می شوند. برای دیدن تئاتر کودکان هم می توانید شنبه ها سری به اینجا بزنید.

باشگاه فنرباغچه (Fenerbahçe)

باشگاه مورد نظر مربوط به لیگ ترکیه می شود که محل قرارگیری آن در کادیکوی استانبول است. از آن جا که باشگاه به خیابان نزدیک است، در مواقع پیروزی این باشگاه جشن های آن در این محل برپا می شود.

همان طور که پیشتر هم به آن اشاره کردیم، به خاطر اینکه این خیابان قدیمی است، در نتیجه می توانید موزه و ساختمان های قدیمی را در آن پیدا کنید که خودشان جزو جاذبه های گردشگری استانبول به شمار می روند. برای راحتی مراجعه کنندگان کافی شاپ ها صندلی های خود را در پیاده رو قرار داده اند تا محیطی دلنشین را برای مهمانان خود ایجاد کنند.

هتل‌ های خیابان بغداد استانبول

این خیابان دارای هتل های لاکچری است که البته هزینه آن ها هم بالا است که در ادامه مشهورترین آن ها را به شما معرفی می کنیم.

هتل هیلتون غزیاتاگی (Hilton Kozyatagi)

هتل هیلتون غزیاتاگی

این هتل 5 ستاره در خیابان بغداد ساخته شده است و امکانات آن شامل کافه، استخر شنا، بخش ماساژ، حمام ترکی، باشگاه بدنسازی، جکوزی و اینترنت رایگان می شوند. توجه داشته باشید که موزیک زنده در این مکان پخش می شود.

هتل ویندهام گرند کالامیس مارینا (Wyndham Grand Kalamis Marina)

هتل ویندهام گرند کالامیس مارینا

هتل مورد نظر هم به صورت پنج ستاره در محله کادیکوی تاسیس شده و به باشگاه فنرباغچه نزدیک است. خدمات این مکان شامل استخر سرپوشیده، رستوران، کافه، سالن ورزشی، اینترنت رایگان و … می شوند. خیابان بغداد در فاصله ده دقیقه ای از آن قرار گرفته است.

هتل بوستانچی (Bostancı)

هتل بوستانچی

بوستانچی هتلی 4 ستاره است و اتاق های آن بسیار تمیز هستند و در آن می توان از وای فای به صورت رایگان استفاده کرد. رستوران و کافه این محل هم کارکنان حرفه ای و مهربانی دارند.

هتل سوآدیه (Suadiye)

هتل سوآدیه

این هتل 4 ستاره به ساحل سوآدیه نزدیک است و کسانی که در این هتل اقامت کنند، می توانند چشم انداز ساحل را هم تماشا کنند. در صورتی که مهمان این هتل باشید، می توانید از امکانات خوب آن بهره مند شوید و سفر خوبی را برای خود رقم بزنید.

رستوران‌ های خیابان بغداد استانبول

رستوران های متنوع این محل هرکسی را وسوسه می کنند تا حداقل برای خوردن یک وعده غذایی یا حتی یک نوشیدنی به آن مراجعه کنند.

رستوران هپی‌مونز (Happy Moons)

رستوران هپی‌مونز

این رستوران مدرن غذاهای مختلفی مانند تگزاسی، ایتالیایی و … سرو می کند و برای دسر می توانید شیرینی های ترکی سفارش دهید. درون رستوران بسیار زیبا و دلچسب است و می تواند لحظات خوبی را برای شما رقم بزند.

کافه ‌رستوران جاده (Cadde)

کافه ‌رستوران جاده

یکی دیگر از رستوران های این خیابان کافه مورد نظر است که در آن می توانید غذاهای ترکی یا بین المللی را سفارش دهید. همین طور منوی رستوران شامل غذاهای حلال و گیاهی هم می شوند و در صورت سفارش برای شما غذای بدون گلوتن هم آماده می شود. نوشیدنی های این رستوران هم بسیار ویژه هستند و همچنین باید به این موضوع اشاره داشت که می توان از دکور زیبای این رستوران عکاسی کرد.

رستوران دریایی جوندا بالیک (Cunda Balik)

رستوران دریایی جوندا بالیک

اگر می خواهید غذای دریایی امتحان کنید، می توانید به این رستوران بروید و از سالاد و انواع دیگر غذاها لذت ببرید. همچنین دسرهای مختلفی هم در منو سرو می شوند.

رستوران فرانسوی روتیسری نویر (Rotisserie Noir)

رستوران فرانسوی روتیسری نویر

این رستوران مخصوص غذاهای گوشتی است. روتیسری شیوه ای از پخت گوشت است که یک سیخ را درون گوشت و مرغ فرو می کنند و آن را روی آتش می پزند. این روش برای اولین بار در فرانسه و در سال 1800 میلادی اختراع شده است. همچنین می توان سیخ های غذا را درون فر هم گذاشت که در هر صورت مزه خوبی خواهند داشت.

رستوران کیزیل کایالار (Kizilkayalar)

رستوران کیزیل کایالار

از دیگر رستوران های بغداد می توان به رستوران کیزیل کایالار اشاره داشت که محبوب ترین غذای منوی آن برگر خیس است که علت نام گذاری آن این است که برگر را داخل سس و رب زیادی قرار می دهند. قیمت غذاهای این رستوران خوب است، اما منوی آن تنوع چندانی ندارد.

بهترین زمان بازدید از خیابان بغداد استانبول

به طور کلی در همه فصل های سال می توان از این خیابان بازدید کرد. البته از آن جا که هر شخصی با هدف خاصی به استانبول سفر می کند باید قبل از سفر عوامل مختلفی را در نظر بگیرد. برای مثال اگر می خواهید به بازدید از جاهای دیدنی استانبول بپردازید، بهار مناسب تر است، زیرا در زمستان و پاییز بارش باران کار شما را دشوار می کند.

اما اگر به دنبال خرید هستید، باید ببینید که حراجی های استانبول چه زمانی رخ می دهد که معمولا پیش از سال نو و در زمستان محبوب ترین فصل های خرید هستند. اگر هم فصل برای شما مهم نیست، می توانید در تابستان تا اوایل پاییز به این شهر سفر کنید. در هنگام بهار هم جشنواره های مختلفی در ترکیه برپا می شوند. حراج هایی استانبول هم معمولا در تابستان و زمستان رخ می دهند.

خرید خانه در خیابان بغداد استانبول

این خیابان پر گردشگر می تواند ناحیه ای مناسب برای خرید خانه به شمار رود. خرید خانه در این منطقه از طرف سایر کشورها هم صورت می گیرد. این خیابان 400 ساله ناحیه ای مجلل و مناسب برای زندگی است که افراد مرفه زیادی در آن زندگی می کنند و می توانید در آن انواع مغازه های مدرن را هم ببینید.

توجه کنید که پیش از سرمایه گذاری در هر پروژه ای تحقیقات کافی درباره آن انجام دهید تا مشکلی در رابطه با سرمایه شما ایجاد نشود و به هیچ عنوان از روی هیجان دست به خرید خانه نزنید.

خرید آپارتمان های معمولی در بغداد استانبول

معمولا آپارتمان ها در این خیابان به صورت ده یا پانزده طبقه هستند که بیشتر افرادی که در آن ها ساکن هستند، شامل خود مردم ترکیه می شوند. البته نمی توان انتظار داشت که این آپارتمان ها امکانات برج را به شما ارائه دهند، اما در حد خود قابل قبول هستند. از عواملی که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید متراژ، تعداد واحدها، منظره آپارتمان و همچنین سن ملک است.

این خیابان قدیمی که می تواند نمونه ای جالب از مدرنیته و سنت باشد محبوبیت خاصی در میان مردم محلی و گردشگران دارد. به طور کلی حتی در هنگام قدم زدن در این خیابان هم می توانید از دیدن مناظر آن لذت برده و حتی از آن ها عکس بگیرید. در این خیابان محله های ارزان قیمتی هم مانند بستانچی وجود دارد. اما مناطقی مانند فنرباغچه، جاده بستان و سوادیه گران تر هستند.

پس در صورتی که نیازمند خرید خانه در این ناحیه هستید حتما با یک مشاور رسمی مشورت بگیرید تا بتوانید بهترین خانه را مناسب با بودجه خود خریداری نمایید.

قیمت آپارتمان در بغداد استانبول

آپارتمان هایی که در بغداد استانبول هستند، بنابر بر متراژ قیمت های متفاوتی دارند. اگر به دنبال خانه ویلایی هستید، واضح است که باید پول بیشتری هزینه کنید. برای خرید یک آپارتمان نوساز با متراژ بالای صد متر تقریبا باید 400 هزار دلار بودجه داشته باشید.

خرید آپارتمان خیابان بغداد استانبول

عوامل مهم در حین خرید آپارتمان در بغداد استانبول شامل موارد زیر می شوند:

متراژ آپارتمان

موقعیت مکانی آن

دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی

اجاره خانه

سن ملک

اجاره خانه در خیابان بغداد استانبول

اگر به دنبال خرید خانه هستید ،ولی هنوز نتوانستید خانه مورد نظر خود را پیدا کنید، می توانید برای مدتی یک خانه موقتی اجاره کنید. یکی از نکات مهمی که در هنگام اجاره خانه باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر خانه ویلایی و قدیمی باشد، این امکان وجود دارد که به طور ناگهانی صاحب خانه درخواست تخلیه آن به منظور بازسازی را صادر کند. پس صرفا به خاطر ارزانی این خانه ها دست به اجازه آن ها نزنید.

سرمایه گذاری در خیابان بغداد ترکیه

خرید خانه هایی که به صورت پروژه ای هستند یکی از راه هایی است که می توان به وسیله آن در این خیابان سرمایه گذاری کرد. در این روش شما می توانید در زمانی کم سود زیادی به دست آورید. مخصوصا که نرخ رشد خانه در ترکیه رو به افزایش است و حتی گاهی تا چهل درصد هم افزایش قیمت داشته است.

نواحی لوکس خیابان بغداد استانبول

خیابان بغداد استانبول

محله جادسی از مناطق مشهور این ناحیه است که بیشتر ساکنان آن افراد مرفه هستند. تنها با یک نظر به خانه ها و ماشین های این ناحیه متوجه این موضوع خواهید شد.

محله های فنرباغچه، ارنکوی، سوادیه و … محله های لاکچری این ناحیه هستند که زندگی در آن از سطح خوبی برخوردار است. با مشاوره با یک مشاور املاک می توانید خانه مناسب خود را پیدا کنید. وجود مدرسه های بین المللی، رستوران های لاکچری، کافه و … سطح زندگی در این نواحی را بالا برده است تا امکان یک زندگی مرفه را برای شما فراهم کند.

آدرس خیابان بغداد چیست؟

بخش آسیایی استانبول، محله کادیکوی

دلیل انتخاب اسم خیابان بغداد چیست؟

هنگامی که سلطان مراد چهارم موفق شد تا این ناحیه را از حکومت صفوی بازپس بگیرد، این نام روی این خیابان گذاشته شد.

ویژگی خیابان بغداد استانبول چیست؟

وجود مراکز مد و فشن آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *