معرفی جاهای دیدنی دبی و جاذبه های گردشگری آن

نمایی از شهر دبی
جهان گردی, دبی

دبی یکی از شهرهای پرگردشگر در خاورمیانه است که نه تنها از ایران بلکه از سایر نقاط جهان هم هر ساله مسافران زیادی به آن سفر می کنند. یکی از علت های علاقه توریست ها به این منطقه وجود جاهای دیدنی دبی است. در این شهر پارک های ساحلی، مراکز خرید و آکواریوم های شگفت انگیزی وجود دارند که باعث جلب نظر گردشگران شده اند. بنابرین در این مطلب قصد داریم تا درباره جاهای دیدنی دبی صحبت کنیم، پس با مجله یابکس همراه باشید.

موزه‌ی دبی (Dubai Museum)

موزه دبی

موزه دبی یکی از جاهای دیدنی دبی است که در سال 1971 ساخته شده است. موزه دبی در واقع قلعه ای بوده که سربازان برای دفاع از شهر تاسیس کرده اند و دیوارهای آن با بلوک های مرجانی بالا رفته است.

در طبقه بالای این قلعه از تیرهای چوبی استفاده شده است. از این بنا برای سالیان طولانی برای محل زندگی حاکمان و همین طور به عنوان پادگان استفاده می کرده اند، تا سرانجام به موزه تغییر کرده است. از جمله وسایلی که می توان در این موزه مشاهده کرد، شامل نقشه قدیمی امارات، تصاویر رنگی از زندگی مردم در ایام گذشته و همین طور نمونه های از قایق ها و بادگیرهای سنتی می شوند.

از دیگر اشیاء این موزه می توان به ابزارآلات نظامی، بادگیرهای سنتی و ظرف های سفالی اشاره کرد.
آدرس موزه دبی: منطقه فهمیدی، خیابان فهمیدی

برج خلیفه (Burj Khalifa)

برج خلیفه دبی

برج خلیفه ارتفاعی برابر با 829 متر دارد. این برج از بلندترین سازه های جهان محسوب می شود. ساخت برج خلیفه در حدود شش سال طول کشیده است. در این برج یک سکوی مشاهده در طبقه 124 وجود دارد که می توانید نمای شگفت انگیزی از شهر را در مقابل خود مشاهده کنید.

همین طور برای بالا رفتن از این سازه غول آسا یک آسانسور پرسرعت وجود دارد که با یک گردش 360 درجه باعث می شود تا شما از یک سمت بیابان دبی و از طرف دیگر اقیانوس را مشاهده کنید. برای اینکه بتوانید تا طبقات بالای برج سعود کنید بهتر است تا بلیط ورودی برج خلیفه را خریداری نمایید.

در محوطه اطراف این برج یک منطقه بزرگ پیاده روی و همین طور فواره زیبای دبی هم قرار دارد. صرف نظر از خرید بلیط برای رفتن به طبقات بالا، این برج از جاهای دیدنی رایگان دبی محسوب می شود.

آدرس برج خلیفه: دبی، خیابان شیخ زاید

بستکیه (Bastakia)

بستکیه دبی

این محله قدیمی دبی متعلق به قرن 19 ام است. در این محله تاجران ایرانی که وضعیت مالی خوبی داشتند زندگی می کرده اند. این منطقه در محله خور دبی قرار دارد و از جمله جاهای دیدنی دبی محسوب می شود.

از ساختمان های جالب این ناحیه می توان به گالری مجلس اشاره کرد که در آن آثاری از هنرمندان سرتاسر دنیا به نمایش در می آید. همین طور گالری XVA Gallery که یک گالری مربوط به آثار هنری معاصر است در منطقه بستکیه وجود دارد.
آدرس بستکیه: دبی، ناحیه بر دبی، بین اسکله و خیابان المنخول

دبی‌ مال (Dubai Mall)

دبی‌ مال

دبی مال از یکی از مشهورترین مراکز خرید دبی است که علاوه بر خرید می توانید از تفریحات متنوعی که در آن وجود دارد هم لذت ببرید. در این مرکز خرید آکواریوم دبی، زمین اسکیت یخ، سینما، رستوران های متعدد و … وجود دارند.

از دیگر ویژگی های این مرکز خرید پخش موسیقی زنده و نمایش مد است.
آدرس دبی مال: دبی، بزرگراه شیخ زاید

خانه‌ی شیخ زاید آل مکتوم (Sheikh Saeed Al-Maktoum)

خانه‌ی شیخ زاید آل مکتوم

شیخ سعید آل مکتوم در حدود 37 سال حاکم دبی بوده است. این خانه در حال حاضر یکی از موزه های دبی است. خانه مورد نظر سی اتاق دارد و در آن بادگیرهای مختلفی وجود دارند. در این موزه اسناد و تصاویری از دریانوردی، ساخت قایق، ماهیگیری و صد مروارید دیده می شوند. همین طور شما می توانید آثاری مانند سکه های قدیمی، تمبرها، نوشته ها و … را مشاهده کنید.

آدرس موزه‌ی شیخ سعید آل مکتوم: دبی، بر دبی، بزرگراه الخلیج

مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque)

مسجد جمیرا

این مسجد زیبا یکی از آثار تاریخی دبی محسوب می شود. معماری این مسجد شبیه به آثار اسلامی است و به مسجد الازهر شباهت زیادی دارد. این بنای تاریخی مربوط به دوره فاطمیان می شود که دو مناره با الگوهای سنگی آن را مزین کرده است.
آدرس مسجد جمیرا: دبی، بزرگراه جمیرا

خور دبی (Dubai Creek)

خور دبی

خور دبی باعث شده تا شهر به 2 قسمت دیره و بُردبی تقسیم شود. در این بخش از دبی صد مروارید رواج داشته است. در این منطقه گمرک داو، محلی برای تخلیه بار از لنج ها بوده است.

گردشگران اجازه دارند تا از داخل این لنج ها بازدید نمایند. یکی دیگر از ویژگی های خور دبی لنج های سنتی است که گردشگران را در این ناحیه جابه جا می کنند. همین طور شما می توانید از قایق هایی به نام (Abra) هم به سمت ساحل دیره حرکت کنید.

دیره (Deira)

دیره

در این منطقه بازارهای زیادی قرار دارند و هر بخش آن نماینده افرادی است که با ملیت های مختلف در دبی زندگی می کنند. در دیره علاوه بر لنج های قدیمی تعداد زیادی هتل و مراکز مدرن هم دیده می شوند. بازار طلای دبی که در آن انواع جواهرات به فروش می رسند و همین طور بازار ادویه دبی که می توانید در آن سماق، زیره، زعفران، عود، بخور و … را خریداری کنید در این دیره قرار دارند.

اگر علاقمند به خرید ماهی هستید می توانید به بازار ماهی دیره مراجعه کنید و هم زمان از همنشینی محلی ها هم لذت ببرید. از جمله آثار هنری این منطقه می توان به خانه شیخ احمد بن دلموک که یکی از تاجران مروارید ایران است و مدرسه‌ی الحمدیه اشاره کرد.

آکواریوم دبی (Dubai Aquarium)

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی در یکی از مراکز خرید دبی به نام دبی مال قرار دارد. در این آکواریوم 140 نوع مختلف از موجودات دریایی نگهداری می شوند. با اینکه امکان تماشای آکواریوم به صورت مجانی وجود دارد اما بهتر است تا با تهیه بلیط ورودی باغ وحش به سمت تونل های آکواریوم بروید. از امکانات تفریحی آکواریوم می توان به غواصی و قایق های شیشه ای آن اشاره کرد.

آدرس آکواریوم دبی: دبی، بزرگراه شیخ زاید، دبی مال

بزرگراه شیخ زاید (Sheikh Zayed Road)

بزرگراه شیخ زاید

بزرگراه شیخ زاید یک از بزرگراه های بسیار طولانی این شهر است که هشت باند مختلف دارد. بسیاری از جاهای دیدنی دبی در این بزرگراه واقع شده اند که از جمله آن ها می توان به مراکز خرید دبی، پارک موزه طلا و الماس و سی فروشگاه مختلف اشاره کرد.

آدرس بزرگراه شیخ زاید: دبی، مرکز شهر

دهکده‌ی میراث و غواصی دبی (Heritage and Diving Village)

دهکده‌ی میراث و غواصی دبی

در این دهکده میراث فرهنگی شهر نگهداری می شوند. شما می توانید با مراجعه به آن با مراحل صید مروارید و ساخت لنج آشنا شوید. به طور کلی می توان گفت که دهکده‌ی میراث و غواصی دبی سبک زندگی از روستانشینان و قهوه خانه ها و بازارهای سنتی را نشان می دهد.

از ویژگی های این مجموعه برگزاری رقص ها و موسیقی های محلی در ماه هایی از سال و همچنین امکان بهره مندی از اطلاعات متخصصین طب سنتی است.
آدرس دهکده‌ی میراث و غواصی دبی: دبی، محله بُردبی

برج‌العرب (Burj al-Arab)

برج العرب

این برج با ارتفاع 321 متری در جزیره ای مصنوعی ساخته شده است. معماری برج العرب به بادبان دکل کشتی شباهت دارد. این هتل از لاکچری ترین هتل های دبی است که قیمت اتاق های آن به 15 هزار دلار هم می رسد. در هنگام شب نورهای رنگی برج را روشن می کنند و همین مورد باعث شده تا این هتل از دیدنی های دبی در شب محسوب گردد.

در این هتل یک رستوران در زیر آب وجود دارد که تمام دیواره های آن به صورت شیشه ای هستند و مهمانان می توانند در حین خوردن غذا از زیبایی های زیر دریا لذت ببرند. از دیگر رستوران های هتل برج العرب بار اسکای ویو در طبقات بالای این ساختمان است که برای خوردن یک فنجان قهوه و تماشای مناظر شهر بسیار مناسب خواهد بود.

آدرس برج العرب: دبی، بزرگراه جمیرا

اسکای دایو دبی

اسکای دایو دبی

این مرکز تفریحی 2 شعبه مختلف دارد که در آن ها می توان تفریحاتی مانند پرش از هواپیما، چتربازی و … را تجربه کرد. همین طور شما با حضور در این مجموعه شاهد یک منظره بسیار چشم گیر از جزیره پالم جمیرا در مقابل خود خواهید بود.

آدرس اسکای دایو دبی: دبی، خیابان السیاحی

ساحل لامر

ساحل لامر دبی

در ساحل لامر دیوارهای گرافیتی و درختان نخل دیده می شوند. این ساحل تازه تاسیس به دلیل نمای جذاب و همین طور آب های زلال محلی مناسب برای تفریح عموم و همین طور لذت بردن از یک وعده غذا در رستوران های آن است.
آدرس ساحل لامر: دبی، جمیرا1

اسکله ابرا (جاهای دیدنی دبی)

اسکله ابرا

اسکله ابرا در یکی از مناطق قدیمی دبی واقع شده و شما می توانید در آن قایق سواری هم بکنید. همین طور در این منطقه بازار پارچه دبی و چندین گالری هنری وجود دارند. هر ساله گردشگران زیادی از این منطقه بازدید می کنند.

آدرس اسکله ابرا: دبی، جاده جمیرا

مرکز خرید امارات ( Mall of the Emirates)

مرکز خرید امارات

این مرکز مکانی عالی برای خرید انواع لوازم مختلف است. از ویژگی های مرکز خرید امارات وجود پیست اسکی، تله کابین، سینما و … است. همین طور دمای این پیست همیشه منفی چهار درجه است. در مرکز خرید امارات بخش هایی برای تفریح بزرگسالان و کودکان و همین طور چندین رستوران هم وجود دارند.

آدرس مرکز خرید امارات: دبی، بزرگراه شیخ زاید

ساحل جمیرا (Jumeirah Beach)

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا یکی از مناطق گردشگری در دبی است که در نزدیکی آن هتل های زیادی هم قرار دارند. در این ساحل امکانات زیادی مانند صندلی های آفتاب، جت اسکی و رستوران ها وجود دارند.

در این ساحل عمارت تاریخی شیخ رشید بن سعید آل مکتوم هم قرار دارد. عمارت مذکور که متعلق به سال 1955 است با داشتن نمای مرجانی و نخل های خرما یکی از جاذبه های دیدنی این منطقه به شمار می رود.

آدرس ساحل جمیرا: دبی، بزرگراه جمیرا

شهربازی آی ام جی (IMG Worlds of Adventure)

شهربازی آی ام جی

این مکان در حوالی دهکده جهانی واقع شده است و تفریحات زیادی برای بزرگسالان و کودکان دارد. در شهربازی آی ام جی می توانید شخصیت های مارول، مرد عنکبوتی، خانه ارواح و سایر کاراکترهای کارتونی را مشاهده کنید.
آدرس شهربازی آی ام جی: دبی، بزرگراه شیخ محمد بن زاید

آب نمای دبی (جاهای دیدنی دبی)

آب نمای دبی

آب نمای دبی یک آب نما با تم موزیکال است. محل قرارگیری این سازه در دریاچه برج خلیفه است و از جمله جاهای دیدنی دبی محسوب می شود.
آدرس آب نمای دبی: دبی، بزرگراه شیخ محمد ابن راشد، دبی مال

منطقه‌ی هنری السرکل (Alserkal Art District)

منطقه‌ی هنری السرکل

در این محله گالری های زیادی مانند هنر سبز، ایام و خط سوم وجود دارند. در واقع این منطقه هنری در قسمتی به نام القوز قرار گرفته است. آثار هنری این مجموعه ها مربوط به هنرمندان مشهور و پراستعداد می شود. همچنین تعدادی بوتیک و رستوران هم برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

آدرس منطقه‌ی هنری السرکل: دبی، خیابان آلسرکل، منطقه القوز

اُپرای دبی (Dubai Opera)

اُپرای دبی

اپرای دبی یکی از مراکز فرهنگی دبی است که در سال 2016 بنا شده است. در این مکان برنامه هایی مانند تئاترهای موزیکال، اپرا، کنسرت، برنامه های کمدی و باله برگزار می شود. همینطور باید گفت که اپرای دبی شبیه به لنج های سنتی است و از جمله نمادهای فرهنگی دبی محسوب می شود.

آدرس اپرای دبی: دبی، بزرگراه شیخ محمد بین رشید

ساحل کایت (جاهای دیدنی دبی)

ساحل کایت

اگه دلتان می خواهد در ماسه های سفید قدم بزنید ساحل کایت انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. در این ساحل شما می توانید انواع تفریحات مانند کایت سواری، ورزش های آبی و چتربازی را انجام بدهید.
آدرس ساحل کایت: دبی، بزرگراه جمیرا

مجتمع تفریحی دبی پارک اند ریزورت (Dubai Parks and Resorts)

مجتمع تفریحی دبی پارک اند ریزورت

در این مجتمع سه پارک مختلف موضوعی وجود دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. اولین پارک موشن گیت (Motiongate) است. در این پارک بخش هایی مانند سینما، دنیای هالیوود و انیمیشن وجود دارند. بخش بعدی بالیوود پارک (Bollywood Parks) است. که همان طور که از نام آن مشخص است مربوط به سینمای هند می شود.

بخش آخر هم لگولند (Legoland) است. پارک مورد نظر هفتمین پارک لگو در دنیا به شمار می رود. کودکان از سنین دو تا دوازده سال می توانند از این مجموعه لذت ببرند. در دبی پارک اند ریزورت، قسمتی هم به نام ریورلند وجود دارد که رستوران ها و بخش های تفریحی متعددی دارد.

آدرس دبی پارک اند ریزورت: دبی، بزرگراه شیخ زاید، محله جبل علی

پارک آبی آکواوِنچرآتلانتیس دبی (Aquaventure Waterpark)

پارک آبی آکواوِنچرآتلانتیس دبی

پارک آبی مورد نظر در جزیره مصنوعی دبی قرار گرفته است. در این مجموعه سرسره های هیجان انگیزی وجود دارند. همین طور برای کودکان هم امکان سرسره سواری در بخش مخصوص خودشان وجود دارد. این پارک آبی دارای یک ساحل ماسه ای به طول 700 متر هم است.

آدرس پارک آبی آکواوِنچرآتلانتیس دبی: جزیره پالم جمیرا

آکواریوم لاست چمبرز (جاهای دیدنی دبی)

آکواریوم لاست چمبرز

این آکواریم زیبا در هتل معروف آتلانتیس قرار دارد. در این مجموعه بخشی به نام اتاق گمشده ساخته شده که بازدیدکنندگان باید با عبور از تونل های طولانی به ماجراجویی بپردازند. موجودات آکواریوم لاست چمبرز شامل انواع مختلف پیرانیاها، کوسه، اسب دریایی و مارماهی می شود. همچنین در این مکان یک مخزن لمسی هم وجود دارد.

آدرس آکواریوم لاست چمبرز: دبی، هتل آتلانتیس

حال که با جاهای دیدنی دبی آشنا شدید چنانچه قصد سفر به دبی و بازدید از این مکان ها را دارید برای رزرو اینترنتی بلیط هواپیما دبی به سایت یابکس مراجعه کنید.

جاهای دیدنی دبی کدامند؟

دبی، مسجد جمیرا، برج خلیفه، آکواریوم دبی، ساحل جمیرا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *