معرفی دبی مال

شهر دبی
امارات, جهان گردی, دبی

دبی معروف ترین شهر امارات متحده عربی است. این شهر به دلیل وجود مراکز خرید لوکس و امکانات پیشرفته یکی از مقاصد محبوب گردشگری به شمار می رود. دبی مال یکی از مراکز خرید مجلل امارات است. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی جامع درباره این فروشگاه به شما ارائه دهیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای رزرو اینترنتی بلیط هواپیما دبی کلیک کنید.

معرفی مرکز خرید دبی مال

دبی مال

دبی شهرت خود را مدیون مراکز خرید شگفت انگیز و ساختمان های تفریحی آن است. دبی مال علاوه بر فروش برندهای مختلف یک مجموعه تفریحی نیز به شمار می رود، زیرا در آن می توانید از شهربازی، سینما، شبیه ساز پرواز، رستوران و آکواریوم استفاده کنید.

دبی مال در نزدیکی برج خلیفه است و در حدود 1200 فروشگاه در آن وجود دارند. این مرکز ابعادی برابر با یک میلیون متر مربع دارد و فعالیت خود را از سال 2008 شروع کرده است. تعداد فروشگاه های این مرکز در گذر زمان افزایش یافته است.

رکوردها و جوایز مرکز خرید دبی مال

بزرگ ترین مرکز خرید جهان
بزرگ ترین آکواریوم با پنل های اکریلیک

بزرگ ترین شیرینی فروشی
بهترین تجربه خرید از مجله گرازیا

بزرگترین صفحه نمایش دیود نورگسیل زیستیک
نورپردازی فوق العاده

بالاترین میزان مراجعه کننده
رکورد بیش ترین بازدیدکننده در سال های 2010 و 2011 و 2012

از امکانات این مرکز می توان به دسترسی راحت، نزدیکی به هتل ها و بخش های سرگرمی اشاره کرد.

آکواریوم دبی مال

آکواریوم دبی مال

بدون شک آکواریوم دبی مال جذاب ترین قسمت این مجموعه است. جالب است که بدانید آکواریوم دبی مال شهرت جهانی دارد و سالانه گردشگران زیادی برای دیدن آن به دبی سفر می کنند. صدها موجود دریایی در این آکواریوم نگهداری می شوند که از جمله آن ها می توان به کوسه و تمساح اشاره کرد.

یکی از بخش های این آکواریوم باغ وحش زیردریایی است. در این قسمت می توانید دیوار حشرات، ایگوانا و مارهای مختلف را تماشا کنید. همین طور یک قفس شناور در این مجموعه وجود دارد که شما با پوشیدن لباس غواصی می توانید در کنار کوسه ها و تمساح ها قرار گیرید.

به دلیل اینکه این قفس کاملا امن است محدودیت سنی برای استفاده از آن وجود ندارد. اما با این حال اگر علاقه ندارید تا مستقیما در داخل آب باشید می توانید از قایق های کف شیشه ای استفاده کنید. گروه های ده نفره به صورت هم زمان می توانند از این وسیله استفاده کنند و مدت زمان استفاده آن در حدود بیست دقیقه است.

با پرداخت هزینه اضافی می توانید به حیوانات غذا بدهید، نحوه تمیز کردن آکواریوم را بیاموزید یا از بخش آزمایشگاه آن بازدید کنید. همچنین افرادی که به صورت حرفه ای آموزش دیده باشند می توانند در کنار کوسه ها شنا کنند.

آکواریوم دبی

ساعت کار آکواریوم دبی مال از ده صبح تا ساعت 12 نیمه شب است.

هزینه ورودی آکواریوم دبی مال:

بلیط بزرگسالان: 400 درهم
بلیط کودکان: 300 درهم

بلیط بازدید از پنگوئن: 199 درهم
بلیط تجربه نهایی: 299 درهم

هر بلیط شامل پکیچ متفاوتی است که برای کسب اطلاعات بیش تر می توانید به سایت دبی مال مراجعه کنید. در بعضی از هتل های پنج ستاره بلیط این آکواریوم به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار می گیرد.

دبی دینو (Dubai Dino)

دبی دینو

در هنگام ورود به دبی مال اگر با یک دایناسور بزرگ روبه رو شدید وحشت نکنید! این اسکلت یکی از دیدنی های شگفت انگیز این مجموعه به شمار می رود. برای اطلاع بیش تر باید بگوییم که این اسکلت کاملا واقعی است و بقایای به جای مانده از دایناسوری مربوط به 155 میلیون سال پیش است.

اسکلت دایناسور مورد نظر در سال 2008 توسط باستان شناسان کشف شده است و از جمله جاذبه های گردشگری دبی مال محسوب می شود.

سینما ریل (Reel Cinemas)

سینما ریل

سینما ریل دبی مال بیست و دو پرده دارد که به صورت هم زمان، فیلم های مختلف از سرتاسر جهان در آن اکران می شود. در این مکان امکانات بسیار پیشرفته ای در نظر گرفته شده و بزرگ ترین سینمای THX در امارات به شمار می رود.

یکی از سالن های این مجموعه به اسم سالن پلاتین مشهور است که در این مکان انواع امکانات ویژه مانند پتو، نوشیدنی، بالش و غذا در اختیار مهمانان قرار می گیرد. یک بخش مخصوص برای کودکان به اسم (Reel Junior) وجود دارد که با فضای رنگارنگ خود محیط دلپذیری را برای کودکان به وجود آورده است.

در این سینما بخش های مختلفی مانند سوییت پلاتین، سینما دوبعدی، سینما چهاربعدی و سه بعدی وجود دارد که قیمت ورودی هر کدام از آن ها متفاوت است.

اسکیت روی یخ (Dubai Ice Rink)

اسکیت روی یخ

وجود یک پیست اسکی در این مرکز خرید باعث می شود که با خود فکر کنید شگفت های دبی مال تمامی ندارد! برای کسانی که مهارت لازم در این زمینه را ندارند یک مربی در نظر گرفته شده که شما را در حین اسکی راهنمایی می کند.

این پیست، دو هزار کفش اسکی برای بازدید کنندگان دارد که در کشور ایتالیا ساخته شده اند. یک دستگاه یخ ساز در این مجموعه وجود دارد که به صورت مداوم کیفیت یخ این زمین را چک می کند.

در طول سال جشن ها و مراسم های زیادی در این مکان برگزار می شوند. لازم به ذکر است که اگر همچنان با تعادل خود مشکل دارید پنگوئن هایی برای شما در نظر گرفته شده که با تکیه بر آن ها به راحتی می توانید اسکی کنید.

ساعت کار این مجموعه از ده صبح تا دوازده شب و هزینه ورودی آن بین 60 تا 100 درهم است.

کیدزانیا (KidZania)

کیدزانیا

در بخشی از دبی مال یک شهر کوچک وجود دارد که کودکان می توانند در قالب نقش های مختلف فرو روند و برای چند ساعتی در نقش بزرگسالان ظاهر شوند. این بازی باعث می شود تا آن ها با چالش های زندگی آشنا شوند و برای آن برنامه ریزی کنند.

ساعت کار کیدزانیا از ده صبح تا ده شب است و هزینه ورودی آن از 150 درهم شروع می شود.

شبیه ساز پرواز

شبیه ساز به شما این امکان را می دهد تا برای ساعاتی پرواز را تجربه کنید. این وسیله توسط یک شرکت هواپیمایی معتبر ساخته شده است.

ساعت کار شبیه ساز پرواز:

یکشنبه الی چهارشنبه از ساعت ده صبح تا ده شب
پنجشنبه و شنبه از ساعت ده صبح تا دوازده شب

هزینه ورودی شبیه ساز پرواز:

یکشنبه تا پنجشنبه – شیفت صبح: ۳۲۵ درهم
یکشنبه تا پنجشنبه – ساعات شلوغ: ۳۷۵ درهم
جمعه و یکشنبه: ۳۷۵ درهم

آبنمای دبی (The Dubai Fountain)

آبنمای دبی

آبی که در این آب نما وجود دارد می تواند تا ارتفاع 150 متر بالا برود. درواقع نحوه عملکرد این آب نما به این صورت است که با پخش موزیک آب آن حرکت خواهد کرد.

نورپردازی های در این محوطه صورت گرفته که آب نمای دبی را جذاب تر کرده است. در این آب نما چندین مجسمه هم استفاده شده است. مجسمه های انسانی این تصور را ایجاد می کنند که انگار در حال سقوط اند به همین خاطر به آن human waterfall هم می گویند.

سایر خدمات مرکز دبی مال

رستوران دبی

در این مرکز رستوران ها و همین طور کافه هایی وجود دارند که در ادامه به معروف ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

چیزکیک فکتوری

چیز کیک فکتوری در سال 1987 ساخته شده است. بعد از آن بود که شعبه های دیگری هم از آن در سایر نقاط دنیا افتتاح شد. از ویژگی های این رستوران می توان به دیوارهای نقاشی شده، ستون های چوبی و … اشاره کرد.

منوی این رستوران شامل انواع پیش غذاها، سالاد، پیتزا، پاستا، غذای دریایی، ایتالیایی، آمریکایی و ویژه گیاه خواران می شود. همین طور یک منوی کم کالری ویژه افرادی که رژیم هستند در نظر گرفته شده است.

از غذاهای محبوب رستوران چیز کیک فَکتوری می توان به سالاد لوا و کِیجِن جامبلِیا پاستا اشاره کرد. دسرهای این رستوران شامل لینداز فاج کیک، شکلات سفید، ترافل تمشک، رد ولوت و … می شوند. برای مراجعه به این رستوران نیازی به رزرو میز نیست.

رِد لابستر

رد لابستر، رستورانی دریایی است که در طبقه زیر همکف قرار دارد.

کارلوچیوز

کارلوچیوز، یک رستوران ایتالیایی است که در طبقه زیر همکف قرار دارد.

پی.اف. چانگز

رستورانی چینی است که در طبقه زیر همکف قرار دارد.

فایو گایز

یک فست فود آمریکایی است که در طبقه زیر همکف قرار گرفته است.

شیک شک

شیک شک، یک فست فود معروف است که به خاطر همبرگرهای خود شهرت دارد.

مک دونالدز

مک دونالدز یک فست فود زنجیره ای آمریکایی است.

کافه رین فارست

کافه رین فارست، رستورانی آمریکایی است که در طبقه همکف قرار دارد.

دسترسی به دبی مال

کسانی که خودروی شخصی دارند باید از خیابان دوحه مسیر خود را آغاز کنند تا به این مرکز برسند. اگر می خواهید از مترو استفاده کنید باید در ایستگاه برج خلیفه پیاده شوید. برای دسترسی از طریق اتوبوس هم می توان گفت که با استفاده از ایستگاه بازار طلای دیره باید سوار اتوبوس های شماره 27 شوید.

ساعات کاری دبی مال:

مرکز خرید دبی مال هر روز از ساعت ده صبح تا یازده شب باز است.

نقشه دبی مال:

چند نکته ضروری

ورود حیوانات خانگی به این مجموعه ممنوع است.
استعمال دخانیات در این مرکز ممنوع است.
بغل کردن یکدیگر ممنوع است.

بخش های تفریحی دبی مال کدامند؟

دبی دینو، سینما ریل، آکواریوم دبی، پیست اسکی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *