معرفی بهترین باقلوا فروشی های استانبول

باقلوا
استانبول, جهان گردی

باقلوا، شیرینی است که در بعضی از کشورها تهیه می شود و معروف ترین آن ها متعلق به ترکیه است. در ترکیه این شیرینی به صورت های مختلفی درست می شوند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در این مطلب درباره باقلوافروشی های استانبول صحبت کنیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما استانبول می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

تاریخچه باقلوای استانبولی 

در زمان های دور امپراتوری عثمانی منطقه وسیعی را در بر می گرفته است. پادشاهان این حکومت علاقه داشتند تا میراثی از خود به جای گذاشته تا سایر کشورها با آن آشنا شوند. به همین دلیل است که باقلوای ترکی شهرت زیادی دارد.

در سال 1437 بود که باقلوا در کاخ توپکاپی تهیه شد. بعد از قضیه بود که در همه مراسم ها مانند عروسی، تولد و … از این شیرینی استفاده کردند. البته تصور نکنید که درست کردن باقلوا کار هرکسی است بلکه کسی که می خواهد این شیرینی خوشمزه را درست کند باید مهارت لازم را داشته باشد. با این حال در حال حاضر باقلوا فروشی های زیادی در استانبول هستند که این دسر را تهیه می کنند. در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

باقلوا فروشی کاراکوی گولوگلو (Karaköy Güllüoğlu)

باقلوا فروشی کاراکوی گولوگلو

اسم گولوگلو در واقع برگرفته از نام خانواده ای است که از سال 1820 تا به حال در زمینه تهیه باقلوا فعالیت دارد. به همین دلیل می توانید متوجه شوید که این خانواده تجربه بسیار خوبی در زمینه درست کردن این شیرینی دارد. خانواده مورد نظر در سال 1949 بود که برای اولین بار مغازه باقلوا فروشی خود را افتتاح کرد و از آنجا که شیرینی های این مغازه کیفیت و طعم خوبی داشته است، به سرعت در سطح شهر به شهرت رسیده است و عده زیادی از گردشگران هم از آن خرید می کنند.

آدرس: ترکیه، استانبول محله کاراکوی

باقلوا فروشی کوشکِروگلو (Köşkeroğlu)

باقلوا فروشی کوشکِروگلو

یکی دیگر از بهترین باقلوا فروشی های استانبول مغازه کوشکِروگلو است. اگر طعم باقلوا زیادی برای شما شیرین است و دوست دارید مزه شیرینی کمتری را احساس کنید، می توانید سری به این مغازه بزنید. زیرا باقلواهای این مغازه طعم متعادلی دارند. در این دسر از عسل و کره استفاده شده است.

از آن جا که همواره در پشت در این مغازه یک صف طولانی وجود دارد، می توان گفت که کیفیت دسرهای این مغازه خوب است و می توانید آن را به عنوان سوغات استانبول خریداری کنید.

آدرس: ترکیه، استانبول، محله بیوغلو

باقلوا فروشی کونیالی پاستانسی (Konyalı Pastanesi)

باقلوا فروشی کونیالی پاستانسی

باقلوا فروشی دیگری که ترکیه وجود دارد، کونیالی پاستانسی است. اما این باقلوافروشی قیمت گران تری نسبت به سایر مغازه ها دارد و علت آن به این دلیل است که از این مغازه می توان به تنگه بسفر دید خوبی داشت.

از این مغازه نه تنها گردشگران بلکه افراد مهمی مانند سیاستمداران هم خرید می کنند. مطمئنا خوردن باقلوا و دیدن هم زمان منظره تنگه جالب توجه خواهد بود. شما می توانید یکی از انواع این دسر را انتخاب و با یک فنجان چای ترکی صرف کنید.

آدرس: Konyalı Pastanesi, Ankara Caddesi, Sirkeci

باقلوا فروشی حافظ مصطفی (Hafiz Mustafa)

باقلوا فروشی حافظ مصطفی

یکی از بهترین باقلوا فروشی های استانبول در میدان تکسیم قرار گرفته است. این مغازه قدیمی به خیابان استقلال نزدیک است، پس می توانید بعد از خرید سری به آن بزنید. در این مغازه نه تنها باقلوا بلکه دسر، راحت الحقوم و سایر شیرینی ها هم ارائه می شوند.

شما حتی می توانید در این مغازه آب نبات هایی با طعم های خوشمزه را هم پیدا کنید. با این حال باقلواهایی که در این مغازه تهیه می شوند، انواع مختلفی با طعم های گوناگونی دارند که می توانید بنابر سلیقه خود آن ها را انتخاب کنید.

آدرس: ترکیه، استانبول، هوبیار و حمیدیه کاداسی

باقلوا فروشی کاسی بیاض (Kaşıbeyaz Baklava)

باقلوا فروشی کاسی بیاض

 این رستوران باقلواهای خوشمزه ای را در استانبول تهیه می کند و شعبه های بسیاری از آن وجود دارد. بهترین شعبه رستوران کاسی بیاض، نیس پتیه است. علت معرفی این شعبه به این دلیل است که می توانید در آن این دسر را با طعم هویج تجربه کنید.

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه نیسپتیه

باقلوا فروشی امیروگلو (Emiroğlu Baklavacısı)

باقلوا فروشی امیروگلو

از دیگر باقلوا فروشی های استانبول می توان به این مکان اشاره کرد که حتی محلی ها هم آن را توصیه می کنند. در این محل می توانید انواع باقلوا یا سایر شیرینی های ترکی را خریداری نمایید. در این مغازه همچنین یک شیرینی به اسم سوبورگی هم به فروش می رسد که از دسرهای مشهور ترکی است.

آدرس: ترکیه، استانبول محله اسکودار

باقلوا فروشی گازیانتپ (Gaziantep Baklavacisi)

باقلوا فروشی گازیانتپ

گردشگرانی که از این مغازه خرید کرده اند، معتقدند که باقلواهای آن مزه متفاوتی با سایر مغازه ها دارد و از نظر کیفیت بسیار تازه هستند. شما می توانید در این مکان باقلواهای داغ و کره ای را سفارش دهید.

علاوه بر این امکان خوردن آن ها در خود مغازه در کنار یک فنجان قهوه وجود دارد. مزه این باقلواها هم متعادل است و در آن مقدار زیادی شکر استفاده نشده است. از نظر قیمت هم مقرون به صرفه هستند.

آدرس: ترکیه، استانبول کوچوکیالی مرکزی

باقلوا فروشی حاجی بوزان (Hacı Bozan Oğulları)

باقلوا فروشی حاجی بوزان

باقلوا فروشی حاجی بوزان یکی از بهترین شیرینی فروشی های استانبول است که در آن باقلوا با طعم های متنوعی تهیه می شوند. شما می توانید در روزهای مختلف هفته به این مکان مراجعه و از شیرینی های معروف آن خریداری کنید. ناگفته نماد که باقلوای شکلاتی آن بسیار لذیذ است.

آدرس: ترکیه، استانبول محله باهچه لیورال

باقلوا فروشی قاضی بورما (Gazi Burma)

باقلوا فروشی قاضی بورما

این مغازه باقلوافروشی به وسیله 2 برادر اداره می شود و به دلیل اینکه در بخش آسیایی شهر قرار گرفته است، در نتیجه گردشگران زیادی به آن مراجعه نمی کنند، اما شما می توانید انواع دسرهای گردویی، شیرینی، خامه ای و … را در این مغازه امتحان کنید.

آدرس: ترکیه، استانبول محله باتی، دکتر اورهان ملتپه

باقلوا فروشی دیویلی (Develi)

باقلوا فروشی دیویلی

این مغازه از دیگر باقلوا فروشی های استانبول است که در آن امکان خرید انواع شیرینی ها با طعم های مختلف امکان پذیر است. برای متعادل کردن طعم باقلواهای کلاسیک این مکان می توانید آن ها را با یک فنجان قهوه بخورید.

بهترین نوع باقلوا انواعی است که در داخل آن مغز وجود دارد و اگر دوست دارید که یک مزه متفاوت را امتحان کنید می توانید سراغ بلبل یواسی بروید در این نوع به خصوص از یک خمیر با پسته استفاده می کنند.

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه هسیرچیلار کاداسی 89

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *