فاصله دبی تا ابوظبی

ابوظبی
جهان گردی, دبی

ابوظبی پایتخت کشور امارات است. با این حال همین طور که می دانید دبی مشهورترین شهر امارات است که بیشتر مسافران به آن سفر می کنند. هنگام سفر به دبی ممکن است علاقه داشته باشید تا در این میان سری هم به ابوظبی بزنید. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات جامعی درباره ابوظبی در اختیار شما قرار بدهیم. همین طور می توانید برای خرید آنلاین بلیط هواپیما دبی به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

دبی تا ابوظبی چقدر فاصله دارد؟

این دو شهر فاصله ای به اندازه 160 کیلومتر دارند. البته توجه به این نکته ضروری است که ما فاصله را از کدام بخش اندازه گیری کرده باشیم. همچنین باید بدانید که دبی و ابوظبی شهرهای بزرگی هستند و محدوده شهری مشخصی ندارند. ولی به طور کلی برای رفتن از دبی تا ابوظبی باید یک ساعت زمان بگذارید. البته اگر شما سفر خود را با وسایل حمل و نقل عمومی انجام دهید، مدت زمان سفر در حدود سه ساعت خواهد شد.

نحوه رفتن از دبی به ابوظبی چگونه است؟

ابوظبی

برای رفت و آمد بین این دو شهر هواپیما یا قطاری وجود ندارد. پس تنها وسیله ای که می ماند ماشین است که ما حالت های مختلف آن را برای شما توضیح می دهیم.

ماشین

گردشگران می توانند از شرکت های اجاره ماشین، یک ماشین کرایه کرده تا برای گشت و گذار خود استفاده کنند. به این صورت سفر شما راحت تر خواهد شد، زیرا زمان حرکت در اختیار شما است و می توانید در راه استراحت هم بکنید.

البته توجه داشته باشید که شما حتما باید گواهینامه کشور امارات را داشته باشید و در نتیجه نیازمند گواهینامه بین المللی خواهید بود. مورد دیگری که باید به آن توجه کرد این است که در حین رانندگی نمی توانید از زیبایی های مسیر استفاده کنید، زیرا باید حواس خود را به جاده بدهید.

با این حال اگر علاقمند به کرایه ماشین هستید، شرکت های زیادی در دبی هستند که به شما ماشین اجاره می دهند. نمایندگی های اجاره اتومبیل در فرودگاه و هتل ها هم وجود دارند. به طور کلی اگر در جاده هایی که به خارج از شهر منتهی می شوند، قرار بگیرد باید 4 درهم بپردازید، اما ماشین های کرایه ای شما برچسبی دارند که به صورت اتوماتیک این عوارض را پرداخت می کنند. برای اینکه در جاده گم نشوید، هم می توانید از برنامه Smart Roads که امکانات بهتری نسبت به گوگل مپ دارد، استفاده کنید.

نکات مهم در حین رانندگی از دبی به ابوظبی:

ابوظبی

فرمان در ماشین های امارات در سمت چپ است.

اکثرا ماشین های کرایه ای گیربکس خودکار دارند.

در این مسیر شش خط آزادراه وجود دارد، اما نباید احتمال گیر کردن در ترافیک را نادیده بگیرید.

کودکانی که سن آن ها 4 سال و کمتر است، باید صندلی مخصوص داشته باشند.

در صورتی که ماشین را فقط برای رفت یا برگشت اجاره کنید، ممکن است اجاره دو مسیر را از شما بگیرند.

رانندگان اجاره دارند که در بزرگراه با سرعتی معادل با 140 کیلومتر در ساعت رانندگی کنند. با اینکه روی تابلوهای رانندگی عدد 120 کیلومتر نشان داده شده است، اما این بیست کیلومتر هم مشکلی را ایجاد نمی کند.

تور گروهی برای سفر از دبی به ابوظبی

ابوظبی

در صورتی که می خواهید سفر راحتی از دبی به ابوظبی داشته باشید و نگران هزینه های آن هم نباشید، می توانید در تورهای آن شرکت کنید. در این تورها می توانید جاذبه های دیدنی ابوظبی را هم بازدید کنید. تورهای یک روزه بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

تور یک روزه از دبی به سمت ابوظبی

در این تورها معمولا شما را از هتل سوار می کنند و با استفاده از یک اتوبوس که تهویه خوبی هم دارد، در سطح ابوظبی گردش می کنید. در این مسیر یک راهنمای تور هم با شما خواهد بود. قیمتی که برای این تور دبی تا ابوظبی اعلام می شود، برای صندلی های اتوبوس یا مینی بوس است.

تورهای گروهی از دبی به ابوظبی

ابوظبی

در صورت شرکت در این تورها در چند مکان مانند مسجد جامع شیخ زاید پیاده خواهید شد. همچنین از دهکده میراث هم دیدن می کنید. در صورتی که علاقمند به عکاسی باشید، چند توقف کوتاه به همین منظور صورت می گیرد. این توقف ها معمولا در هتل امارات پالاس و پیست فرمول یک جزیره یاس هستند.

اگر تمایل دارید از منطقه نگهداری شاهین ها، لوور ابوظبی یا پارک ملی حرا دیدن کنید، بهتر است تا در تورهای خصوصی شرکت کنید. زیرا تورهای عمومی در این مکان ها توقف ندارند.

تورهای خصوصی سفر از دبی به ابوظبی

بهترین روش برای لذت بردن از سفر استفاده از تورهای خصوصی است. تمایز این تورها با تورهای عمومی این است که در هر مکانی که شما دوست داشته باشید توقف می کنند و امکان بازدید از جاذبه های مختلف ابوظبی وجود دارد. برای رزرو این تورها باید به آژانس های مسافرتی دبی بروید و آن ها یک سفر یک روزه را به همراه راننده و راهنما یا فقط راننده در اختیار شما قرار می دهند.

با اینکه انتخاب مکان های گردشگری به شما بستگی دارد، اما باید برنامه ریزی را با توجه به محدودیت زمانی انجام دهید. برای مثال شما می توانید از لوور ابوظبی دیدن کنید یا به جای آن در بخش پارک ملی مانگرو کایاک سواری کنید. ماشینی که تور برای شما تدارک می بیند، به تعداد افراد بستگی دارد. با پایین یافتن تور شما را به محل اقامت خود باز می گردانند.

ابوظبی

اتوبوس

اگر می خواهید سفرتان کم هزینه باشد، می توانید از اتوبوس برای رفتن به ابوظبی استفاده کنید. از آن جا که اداره راه و حمل ونقل بر اتوبوس های این مسیر نظارت دارد، این اتوبوس ها از استانداردهای ایمنی برخوردارند و تهویه خوبی هم دارند.

سفر با خط اتوبوس E100 از دبی به ابوظبی

یک خط اتوبوس به اسم E100 وجود دارد که مسافران را از ایستگاه الغبیبه دبی به ایستگاه الوحده ابوظبی می رساند. الغبیبه تقریبا در مرکز شهر و در نزدیکی نهر دبی است. خط مترو هم به این ایستگاه نزدیک است. مدت زمان سفر از این ایستگاه به ایستگاه ابوظبی تقریبا دو ساعت است و از آن جا که فضای اتوبوس به خاطر تهویه سرد می شود، حتما یک لباس گرم با خود داشته باشید.

سفر با خط اتوبوس E101 از دبی به ابوظبی

این خط در مرکز خرید ابن ابوطه است. با استفاده از این اتوبوس سفر شما تقریبا یک ساعت و نیم خواهد بود. البته به دلیل بیماری کرونا این خط را غیر فعال کرده بودند که اخیرا دوباره مسافران با داشتن کارت واکسن یا تست منفی می توانند در این مسیر جابه جا شوند. یک مسیر دیگر هم به اسم E102 وجود دارد که مسیر آن از ابن بطوطه شروع شده و پایان مسیر در ایستگاه اتوبوس مصفاه ابوظبی است. هزینه استفاده از این خط 25 درهم است.

تاکسی

اگر می خواهید با تاکسی خودتان را از دبی به ابوظبی برسانید، باید بدانید که هزینه کرایه پرداختی بالاتر می رود. البته عیب تاکسی این است که در هنگام ترافیک احتمالا دچار کلافگی خواهید شد در صورتی که اگر سوار اتوبوس باشید، می توانید چشمان خود را ببندید و به یک آهنگ گوش دهید.

استفاده از تاکسی اشتراکی

ابوظبی

برای اینکه هزینه رفت و آمد برای شما کمتر شود، می توانید از تاکسی های اشتراکی استفاده نمایید. این مدل تاکسی ها در ایستگاه اتوبوس الغبیبه در دسترس هستند. هنگامی که ماشین پر می شود، تاکسی حرکت می کند و کرایه هر فردی جداگانه دریافت می شود. کرایه این مدل تاکسی ها تقریبا بین 275 تا 350 درهم است. مقصد این تاکسی ها در ایستگاه اتوبوس الوحده است.

سفر با تاکسی خصوصی

این نوع تاکسی ها از طریق هتل قابل دسترس هستند. همچنین می توانید در خیابان هم آن ها را کرایه کنید. معمولا تاکسی هایی مانند اوبر هم در دسترس هستند. اگر می خواهید هزینه سفر را تخمین بزنید، می توانید از تاکسی متر استفاده کنید. در صورتی که راننده شخصی دارید، هزینه با توجه به نوع ماشین و همین طور اندازه آن حساب می شود و معمولا باید 350 تا 500 درهم هزینه کنید. ویژگی این سفر این است که می توانید زمان شروع آن را خودتان انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *