بهترین شهرهای ساحلی ترکیه

آنتالیا
ترکیه, جهان گردی

ترکیه دارای خط ساحلی طولانی به اندازه 7200 کیلومتر است که همین قضیه باعث شده تا گردشگران زیادی از سرتاسر جهان علاقمند سفر به این کشور باشند. مخصوصا ایرانیان به خاطر اینکه ترکیه فرهنگ یکسانی با کشور ما دارد و همین طور غذاهای آن هم به غذاهای ما نزدیک هستند، علاقه دارند تا به این سرزمین سفر کنند. البته اینکه ایران برای سفر به ترکیه نیازمند ویزا نیست، هم می تواند در این قضیه تاثیرگذار باشد. در این مطلب قصد داریم تا بهترین شهرهای ساحلی ترکیه را برای سفر معرفی کنیم، پس با یابکس همراه باشید، همین طور برای خرید بلیط هواپیما ارزان آنکارا می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

شهرهای ترکیه هرکدام دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند برای مثال اگر به دنبال آرامش هستید، باید به مارماریس بروید. اگر هدف شما خرید است، می توانید به استانبول و آنکارا سفر کنید یا برای رفتن به ساحل آنتالیا انتخاب مناسبی است.

آنتالیا، شهر ساحلی ترکیه

آنتالیا

این شهر در حوالی ساحل دریای مدیترانه شکل گرفته است و شامل 4 بخش مختلف می شود. هتل ها و اقامتگاه های مختلفی در این شهر وجود دارند که هر کدام قیمت متفاوتی دارند و البته خدمات آن ها نیز متنوع است. بخش های مختلف آنتالیا شامل بلک، سیده، کمر و لارا می شود. همین طور گردشگران می توانند از تفریحات دریایی ساحل این شهر استفاده کنند.

از دیگر امکانات آنتالیا می توان به موزیک های شبانه، ساحل اختصاصی، مراکز خرید و پارک های آبی آن اشاره کرد. توجه داشته باشید که برای لذت بردن از ساحل های اختصاصی می توانید در هتل پنج ستاره ساکن شوید.  البته این هتل ها از شهر فاصله دارند و برای رفتن به مراکز خرید باید از تاکسی استفاده کنید.

جذابیت های اصلی آنتالیا

هتل های لاکچری

طبیعت شگفت انگیز

 سواحل زیبا

بناهای تاریخی

غذای خوشمزه

کوش آداسی، شهری باستانی

کوش آداسی

کوش آداسی شهری ساحلی در حوالی دریای اژه است. گردشگران می توانند در این ناحیه تفریحات دریایی یا سرگرمی هایی ماند سافاری و پالاگلایدر را امتحان کنند. در این شهر هم هتل های زیادی ساخته شده است.

با اینکه در این شهر مراکز خرید زیاد است، اما تعداد آن ها نسبت به شهرهای دیگر کمتر است. با این حال بازارهای محلی متعددی در کوش آداسی هستند که می توانید در آن ها صنایع دستی یا وسایل دیگری را خریداری کنید. توجه داشته باشید که این شهر ساحلی فرودگاه ندارد و برای رفتن به آن باید از فرودگاه ازمیر که به آن نزدیک است، استفاده نمایید.

از آن جا که این ناحیه قدمت باستانی دارد، آثار و بناهای تاریخی در آن به چشم می خورند که از زمان روم باستان در این شهر جا خوش کرده اند و برای افراد علاقمند به آثار قدیمی می تواند جذاب باشد.

جذابیت های اصلی کوش آداسی

جزیره پیگون و موزه‌ آن

پارک‌ آبی آدالاند

پارک آبی آکوافانتزی

سواحل زیاد

نزدیکی به شهر ازمیر

غار و سایر چشم اندازهای طبیعی

بدروم ترکیه

بدروم

آرامگاه هالیکارناسوس 350 سال قبل از تولد حضرت عیسی احداث شده است و جزو لیست عجایب هفتگانه دنیا است. در سال 1940 این مکان کشف شد و از آن موقع افراد زیادی از آن بازدید می کنند. به همین دلیل اقامتگاه های زیادی در این ناحیه احداث شده است.

حتی مردم ترکیه هم برای تعطیلات به این شهر سفر می کنند. در سواحل بدروم امکان حرکت کشتی و قایق ها وجود دارند. برای شنا کردن می توانید از خرداد تا شهریور به این مکان سفر کنید، اما سایر ماه های سال هم بدروم از دمای مناسبی برخوردار است.

در این شهر مراکز خرید و فروشگاه هایی هم برای گردشگران در نظر گرفته شده است که در کنار ساحل گردی می توانید کالاهایی را با قیمت مناسب از این مراکز تهیه کنید. توجه داشته باشید که اگر قصد خرید هم دارید، باید سفر خود را برای یک هفته برنامه ریزی کنید.

جذابیت های اصلی بدروم

قایق سواری و تفریحات آبی

ساحل های آفتابی

آثار تاریخی

حمام آفتاب

تئاتر باستانی بدروم

جشنواره های بدروم

مارماریس ترکیه

مارماریس ترکیه

ساحل آرامش بخش این ناحیه موجب شده تا تبدیل به یکی از بهترین مناطق ساحلی ترکیه شود. مارماریس را می توان شبیه به بخش های ساحلی ایران دانست. در کنار ساحل این منطقه یک مسیر پیاده رو وجود دارد که بتوان به راحتی در کنار ساحل قدم زد. ساکنان محلی این ناحیه زیاد نیستند و بیشتر کسانی که به مارماریس سفر می کنند مسافرانی هستند که می خواهند زمانی را به آرامش بگذرانند.

وعده چشم اندازهای سرسبز و دریایی آبی می تواند مسافران را برای رفتن به این جزیره وسوسه کند. با اینکه مارماریس نسب به شهرهای دیگر ترکیه پرجنب و جوش نیست و تفریحات آن هم چندان زیاد نیست، اما مکانی مناسب برای یک سفر در کنار خانواده به شمار می رود. شما می توانید با غواصی در آب های این ناحیه از دیدن ماهی های گوناگون لذت ببرید.

جذابیت های اصلی سفر به مارماریس

سواحل کریستالی

غذاهای خوشمزه

مناظر زیبا

شب های زنده

آلانیا از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه

آنالیا

این شهر در فاصله 115 کیلومتری از آنتالیا قرار گرفته است و در نتیجه آب و هوای آن تقریبا شبیه به آنتالیا است. در این شهر می توانید سواحل بسیار زیبایی را مشاهده کنید. شاید جالب باشد که بدانید کلئوپاترا که یکی از ملکه های مصر بود، به سواحل این شهر علاقه داشت. از جمله کارهایی که می توان در این ناحیه انجام داد شامل قایق سواری، جمعه بازار، موج سواری و پیک نیک کنار رودخانه می شوند.

اگر به دنبال این هستید که محیط خلوت تری را تجربه کنید، می توانید به این شهر ساحلی ترکیه بروید. با این حال از لحاظ اقامت مشکلی برای شما وجود ندارد، زیرا اقامتگاه های مختلفی در این شهر هستند که کیفیت خوبی دارند.

ازمیر در کنار دریای اژه

ازمیر

یکی دیگر از شهرهایی که در کنار دریای اژه است، شهر ازمیر است. این شهر به خاطر باغ های زیتون، مراکز خرید و جنگل های کاج خود معروف است. در ازمیر یک فرودگاه هم برای حمل و نقل مسافران ساخته شده است.

فروشگاه های ازمیر قیمت مناسبی دارند و می توانید در آن ها کالای گوناگونی را خریداری کنید. با اینکه ازمیر شهری بزرگ است، ولی همانند دیگر شهرهای استانبول شلوغ نیست. برج ساعت، مسجدهای باستانی، مسیر دوچرخه سواری در کنار ساحل، بازارهای محلی و جشنواره های مختلف از جذابیت های ازمیر محسوب می شوند.

استانبول ترکیه

استانبول

از دیگر شهرهای ساحلی ترکیه می توان به استانبول اشاره کرد. علت شهرت این شهر به دلیل قرارگیری آن در اروپا و آسیا است که آن را در میان سایر شهرهای جهان منحصربه فرد کرده است. استانبول به طور کلی شهری شلوغ است که گردشگران زیادی به خاطر سواحل و مراکز خرید آن به این ناحیه سفر می کنند.

در صورتی که قصد سفر به این شهر را دارید، بهتر است لیستی از مراکز دیدنی آن تهیه کنید و در این لیست بازارها، مسجدها، رستوران و خیابان های قدیمی آن فراموش نشود. آکواریوم استانبول هم یکی دیگر از جاذبه های آن است.

در استانبول می توانید هتل های مختلفی را بنابر بودجه خود پیدا کنید. از آن جا که بیشتر اوقات سفر خود را در بیرون و در حین گشت و گذار هستید پیشنهاد می کنیم که هتل گران قیمتی را رزرو نکنید، زیرا فقط برای خواب به هتل می روید.

بلک (Belek)

بلک

این شهر در بخش جنوبی ترکیه قرار دارد و با داشتن هتل های لاکچری بسیار انتخابی مناسبی برای سفر خواهد بود. خط ساحلی این شهر تقریبا چند کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد، اما از آن جا که امکانات ساحل آن زیاد است نیاز چندانی برای رفتن به مرکز شهر پیدا نخواهید کرد.

به دلیل اینکه این شهر سواحل کوچکی دارد، بهتر است تا در یک هتل پنج ستاره اتاق رزرو کنید تا بتوانید از خدمات تفریحی آن ها استفاده کنید. شهر بلک دارای زمین های گلف هم است که باعث می شود مکانی محبوب برای ورزشکاران و دیگر افراد باشد.

کوناکلی (Konakli)

کوناکلی

این شهر در فاصله نزدیکی از آلانیا قرار گرفته و معمولا مسافران زیادی به آن سفر می کنند. ساحل این منطقه دارای شن های سفید زیبا است و هتل هایی در کنار ساحل آن ساخته شده اند. جمعیت کوناکلی تقریبا پانزده هزار نفر است و ارزان ترین شهر ساحلی ترکیه به شمار می رود.

ویژگی های این مکان شامل پارک دلفین، مسجدهای قدیمی و پارک آبی می شود. هتل هایی که به ساحل نزدیک هستند، خدماتی مانند غذای ترکی، ماساژ، ورزش آبی و حمام ترکی را ارائه می دهند. شما می توانید در این شهر قایق سواری کنید یا با اجاره جیپ از گردش در مکان های مختلف لذت ببرید.

فتحیه (Fethiye)

فتحیه

در این شهر تقریبا 85 هزار نفر زندگی می کنند. شهر در سمت غربی ترکیه است و امکانات آن شامل انواع هتل ها، کافه و رستوران می شود. جاذبه های شهر شامل پارک های آبی، مراکز ماساژ و اسپا، موزه، بناهای تاریخی و … می شوند. شما حتی می توانید در تورهای جیب سواری هم شرکت کنید یا اگر به ورزش های آبی علاقه دارید، رزرو قایق امکان پذیر است.

الودنیز (Oludeniz)

الودنیز

یکی دیگر از مکان هایی که در لیست شهرهای ساحلی ترکیه قرار دارد،  الودنیز است. در این مکان می توانید از شن های سفید و نرم ساحل لذت ببرید. خصوصیت ویژه این شهر ساحلی تفریحات آبی مختلف آن مانند غواصی است و می توانید پاراگلایدر را هم امتحان کنید.

در صورتی که تفریحات ساحلی برای شما مهم است، بهتر است در اقامتگاه های ساحلی اتاق رزرو کنید. در این جا همچنین می توانید از رستوران و فروشگاه ها هم استفاده نمایید. بیشتر جذابیت الودنیز به خاطر ساحل آن است. اگر دوست داشته باشید می توانید برای دیدن شهر قدیمی یک ماشین اجاره کرده و از آن جا هم بازدید کنید.

سیده (Side)

سیده

سیده یکی از شهرهای ترکیه است که احتمالا کمتر در میان توریست ها شناخته شده است. شهر سیده در بخش جنوبی آنتالیا است و یک شهر قدیمی هم در آن وجود دارد. تورهایی در این شهر وجود دارند که شامل گشت و گذار دریایی با قایق می شوند، شما می توانید برای لذت بردن بیشتر از سفر خود در این تورها ثبت نام کنید.

رستوران، بناهای تاریخی، مراکز اسپا و ماساژ، موزه ها، تور کروز به آبشار، تفریحات آبی و بازدید از رودخانه ماناوگات از دیگر تفریحات این شهر محسوب می شوند.

آلاچاتی، چشمه  (Alacati/ Cesme)

آلاچاتی چشمه

این شهر ساحلی جمعیتی کوچکی به اندازه ده هزار نفر دارد. با این حال یکی از مراکز گردشگری است که مسافران زیادی به آن سفر می کنند. در این شهر یک فرودگاه هم برای مسافران در نظر گرفته شده است. البته اکثرا توریست های منطقه به هدف چشمه آن به این شهر ساحلی سفر می کنند.

با این حال ساحل شنی سفید و آب های تمیز آن جذابیت خاص خود را دارند. ساحل این شهر lica نام دارد و باید توجه داشته باشید که در کنار آن هتل های زیادی ساخته نشده است.

در صورتی که محل اقامت شما به ساحل نزدیک نیست، همه وسایل لازم را با خود همراه داشته باشید که دیگر مجبور به برگشت به هتل نشوید. برای استفاده از نور آفتاب هم اقامتگاه های ساحلی در نظر گرفته شده است. از دیگر جذابیت های شهر می توان به وجود رستوران، بازار، موزه آگورا ازمیر، کافه و … اشاره کرد.

کوسی آداسی بهتر است یا آنتالیا؟

هر دو شهر دارای زیبایی های خاص خود هستند که در این مقاله کامل به آن پرداخته ایم.

ارزان ترین شهرهای ساحلی ترکیه کدامند؟

الودنیز، سیده و …

جذاب ترین شهرهای ساحلی ترکیه کدامند؟

استانبول، آنتالیا، کوشی آداسی و ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *