فرودگاه اسپارتا ترکیه

فرودگاه اسپارتا
آنتالیا, جهان گردی

ترکیه را می توان شهری از دل تاریخ دانست که در پس حوادث زیاد توانسته همچنان هویت خود را حفظ کند و فرهنگ و هنر آن همچنان دست نخورده باقی مانده است. در میان شهرهای مختلف ترکیه یکی از شهرهای گردشگری آن آنتالیا است که ایرانیان معمولا علاقمند سفر به این شهر هستند. پس احتمالا برای شما سوال است که فرودگاه آنتالیا چه خدماتی دارد؟ از ایران به آنتالیا هیچ پروازی به صورت مستقیم وجود ندارد. اما می توانید از طریق فرودگاه اسپارتا خودتان را به مقصد برسانید. در این مطلب اطلاعاتی درباره این فرودگاه در اختیار شما قرار می دهیم. برای خرید بلیط هواپیما آنکارا ارزان کلیک کنید.

شهرستان اسپارتا ترکیه

این استان دارای 13 شهرستان است و در آن چندین دریاچه آب شیرین وجود دارند که از جمله آن ها می توان به ناحیه گولر بولگسی اشاره کرد. در بخش جنوبی این شهر آنتالیا قرار گرفته و در بخش شرقی آن قونیه خودنمایی می کند. پس شما می توانید با رفتن به این شهر سری هم به شهرهای همسایه آن بزنید. در این مطلب به طور کامل درباره قونیه توضیح داده ایم.

در صورتی که می خواهید سوغاتی تهیه کنید، گل سرخ و فرش مناسب خواهند بود. البته باید گفت که می توان از محصولات کشاورزی شهر هم مانند انگور و سیب خرید کرد.

فرودگاه اسپارتا در ترکیه

فرودگاه اسپارتا

فرودگاه اسپارتا سلیمان دمیرل در سال 1997 تاسیس شده است و در واقع اسم آن برگرفته از اسم نخست وزیر ترکیه است. فرودگاه مورد نظر در ابتدا مکانی برای کارهای نظامی بوده، ولی هم اکنون برای حمل و نقل مسافربری استفاده می شود. موقعیت مکانی فرودگاه بین شهرهای اسپارتا و بوردور است.

ابعاد این فرودگاه به اندازه 5400 متر است و باندی به طول سه هزار متر دارد. کد یاتای فرودگاه ISE و کد ایکائو آن LTFC است. در این فرودگاه روزانه یک پرواز انجام می شود. علت اهمیت این فرودگاه همان طور که گفتیم ممنوعیت پرواز از ایران به سمت آنتالیا است.

در فرودگاه اسپارتا سلیمان دمیرل امکاناتی مانند رستوران، بوفه، خدمات پزشکی و کافی شاپ در دسترس است. از آن جا که گردشگران داخلی ترکیه از این فرودگاه استفاده نمی کنند، تا به حال چندین دفعه این مکان تعطیل شده است، اما در سال 2008 بود که شرکت ایرلاین اطلس جت به کمک این فرودگاه آمد و پرواز داخلی از سمت اسپارتا به آتاتورک را در دستور کار قرار داد. اما به طور کلی بیشتر ایرانیان از این فرودگاه استفاده می کنند.

نحوه رفتن از اسپارتا به آنتالیا

فرودگاه اسپارتا هزینه زیادی برای مسافران ندارد. از ایران به اسپارتا سه ساعت با هواپیما زمان می برد. بعد از آن می توانید با استفاده از مینی بوس یا وسایل دیگر به آنتالیا بروید که این مسیر هم تقریبا سه ساعت طول می کشد. اما اگر می خواهید به کوشی آداسی یا مارماریس بروید، این زمان بیشتر شده و شش ساعت در راه خواهید بود.

حمل و نقل از فرودگاه به شهر اسپارتا هم هزینه خاص خود را دارد که باید آن را با توجه به وسیله حمل و نقل خود بسنجید. در صورتی که به صورت تک نفره سفر کنید، مطمئنا رفتن به آنتالیا هزینه بیشتری در پی خواهد داشت. اما اگر تور آنتالیا را خریداری کنید، می توانید تا میزان زیادی هزینه سفر را کاهش دهید.

سرویس شاتلی وجود دارد که با پرداخت 14 لیر می توانید از فرودگاه به اسپارتا بروید. در صورتی که تاکسی بگیرید، باید 140 لیر پرداخت نمایید. با این حال تعدادی از شرکت های ترکی هم هستند که به صورت مستقیم به سمت آنتالیا می روند. برای مثال شرکت های ترکیش ایر و اطلس جت از این نمونه شرکت ها هستند. البته باید توجه داشته باشید که هزینه این پروازها بیشتر می شود و برای حمل و نقل از فرودگاه به آنتالیا هم اتوبوس های هاواش در دسترس هستند.

مشکلات فرودگاه اسپارتا ترکیه

فرودگاه اسپارتا

ابعاد کوچک فرودگاه

سالن انتظار کوچک

صندلی های کم در سالن انتظار

تاخیر در ساعت پرواز

ناکارآمدی پرنسل کمبود رستوران های خوب

سایر ایرلاین ها برای سفر به آنتالیا

همان طور که گفتیم می توان با ایرلاین های ترکی مستقیما به آنتالیا پرواز داشت. در این میان فرودگاه دنیزلی هم در دسترس است. فرودگاه آنتالیا در سال 1998 تاسیس شده و یکی از پررفت و آمدترین فرودگاه های کشور در سال 2015 بوده است. در این فرودگاه سه ترمینال برای جابه جایی مسافران وجود دارد و کد یاتای آن AYT است. در این فرودگاه می توان از امکاناتی مانند صرافی، رستوران، کافی شاپ و … استفاده کرد که تعدادی از رستوران های آن به صورت شبانه روزی هم فعالیت می کنند.

اگر می خواهید از آنتالیا به فرودگاه بین المللی آن برو،ید می توانید سوار خط اتوبوس شماره 600 بشوید. این اتوبوس ها هر سی دقیقه مسافران را جابه جا می کنند. البته وسایل حمل و نقل دیگری هم در دسترس هستند.

فرودگاه بین المللی دنیزلی گزینه دیگری برای رفتن به آنتالیا است که کد یاتای آن DNZ است. این فرودگاه که یک فرودگاه نظامی است، ابعادی به اندازه 3 هزار متر دارد و از شهر آنتالیا 174 کیلومتر فاصله دارد. در این فرودگاه تنها یک ترمینال فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *