آشنایی با تپه پیر لوتی استانبول

منظره از بالای تپه پیر لوتی
استانبول, جهان گردی

در شهر استانبول ترکیه مکان های گردشگری زیادی وجود دارند. یکی از این مکان ها، تپه پیر لوتی است که منظره شگفت انگیزی از شهر را در اختیار شما قرار می دهد. چنانچه قصد سفر به استانبول را دارید، برای خرید بلیط هواپیما استانبول ارزان به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

همین طور تعدادی رستوران و کافه هم برای پذیرایی از گردشگران در این ناحیه در نظر گرفته شده است. در صورتی که قصد بالا رفتن از تپه را داشته باشید، می توانید از پلکان یا تله کابین استفاده کنید. به طور کلی برای گردش در این تپه بهتر است تا ساعات ابتدایی روز اقدام کنید.

تپه پیر لوتی استانبول

به طور کلی جاذبه های گردشگری استانبول بسیار زیاد است و این تپه تنها یکی از آن ها است. به این مکان تپه عشاق هم می گویند. در این پارک یک کافه از زمان های گذشته وجود داشته که نویسندگان زیادی برای نوشته های خود از آن الهام گرفته اند و همین طور به عنوان محلی برای قرارهای عاشقانه محسوب می شود.

درباره تپه پیر لوتی استانبول

تپه پیر لوتی استانبول

موقعیت مکانی این تپه در منطقه ایوب و فاتح است. این دو ناحیه مربوط به بخش اروپایی استانبول می شوند. پس هنگامی که بر بالای این تپه قرار می گیرید، می توانید نمایی زیبا از قسمت اروپایی بسفروس را ببینید. همان طور که می دانید پیر لوتی یکی از نویسندگان به نام جهان است که در این کافه قدیمی قهوه می خورده است.

امکانات تپه پیر لوتی در استانبول

از آن جا که توریست های زیادی از این منطقه بازدید می کنند، در نتیجه امکانات رفاهی متعددی برای گردشگران فراهم شده است که در ادامه به معرفی این امکانات خواهیم پرداخت.

کافه های تپه پیرلوتی استانبول

کافه های تپه پیر لوتی استانبول

کافه های این مکان انواع نوشیدنی ها را برای گردشگران سرو می کنند. کافه های متعددی را می توانید در منطقه پیدا کنید که معروف ترین آن ها قهوه خانه رابیا کدین است که پیر لوتی در آن قهوه می خورده است.

رستوران های تپه پیر لوتی

همین طور تعدادی رستوران هم در این تپه وجود دارند که هر موقع احساس گرسنگی کردید می توانید به آن ها سر بزنید.

هتل

یک هتل سنتی در قسمت بالایی این مکان ساخته شده که با اقامت در آن می توانید، لحظات خوبی داشته باشید.

تفریحات تپه پیر لوتی

تله کابین تپه پیر لوتی استانبول

همان طور که قبلا هم گفتیم هنگامی که در بالای این تپه می ایستید، نمای زیبایی در مقابل چشمان شما قرار می گیرد و گردشگران می توانند در طبیعت آن ساعات خوشی را سپری کنند.

در این مکان چهار تله کابین برای گردشگران در نظر گرفته شده است که توسط آن می توانند خود را به بالای تپه برسانند. هر واگن قابلیت استفاده برای هشت نفر را دارد که به صورت خانوادگی می توان آن را رزرو کرد.

جاذبه های تپه پیر لوتی

قبرستان موجود در تپه پیر لوتی یکی از بخش های دیدنی این ناحیه به حساب می آید. آرامگاه تعدادی از افراد پادشاهی هم در این قبرستان به خاک سپرده شده است.

بازدید از تپه

برای رفتن به تپه پیرلوتی می توانید در دو نوبت صبح و بعدازظهر اقدام کنید. اما در هنگام بعدازظهر میزان جمعیت افزایش می یابد. همچنین در آخر هفته ها هم بهتر است تا در صبح از تپه بازدید کنید.

جاذبه های دیدنی اطراف تپه

مسجد ایوب سلطان

این مسجد در جنوب این ناحیه قرار دارد و از جمله مکان های مقدس استانبول محسوب می گردد. همین طور باید گفت که یکی از یاران پیامبر به اسم انصاری در این مکان به خاک سپرده شده است. با یک پیاده روی کوتاه می توانید به این مسجد برسید.

پارک مینیاتورک (Miniatürk Park)

برای رسیدن به این پارک نیاز به یک ساعت پیاده روی است. در این پارک جاذبه های گردشگری استانبول و مکان های دیدنی آن به صورت مینیاتوری ساخته شده است. وسعت پارک در حدود شصت هزار متر مربع است.

دلفیناریوم استانبول، بزرگترین پارک آبی اروپا

فاصله تپه از این پارک در حدود بیست دقیقه است. گردشگران می توانند به همراه خانواده خود از دیدنی های این مرکز لذت ببرند و حتی با دلفین ها شنا کنند.

بهترین زمین برای بازدید از تپه

در تابستان دمای هوا دلپذیر است در نتیجه زمانی مناسب برای بازدید از این تپه محسوب می شود. البته باید توجه داشته باشید که چون روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است، در نتیجه بهتر است تا در روزهای دیگر هفته از این تپه دیدن کنید.

موقعیت مکان تپه پیر لوتی استانبول

رسیدن به این تپه بسیار ساده و آسان است. میدان تقسیم از جمله میدان های بسیار مشهور استانبول است و در آن وسایل عمومی متعددی قرار گرفته است. گردشگران می توانند با مراجعه به میدان تقسیم و از طریق اتوبوس خود را به به ایستگاه تهتا مناره برسانند.

تپه پیر لوتی کجاست؟

ترکیه، استانبول، ناحیه ایوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *