اپلیکیشن های مفید در قطر

اپلیکیشن اجاره خانه در قطر
جهان گردی, قطر

پیشرفت فناوری باعث می شود تا به راحتی بتوانید به هر جایی از دنیا بدون مشکل سفر کنید. کاربرد مختلف اپلیکیشن ها شامل گرفتن تاکسی آنلاین، رزرو بلیط، سفارش غذا یا حتی یادگیری زبان می شود. در این خصوص برای کسانی که قصد دارند، به قطر سفر کنند، لیستی از اپلیکیشن های مفید در قطر را آماده کرده ایم که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم. همینطور برای خرید تور قطر کلیک کنید.

برنامه های دولتی در قطر

اگر تازه وارد قطر شده‌اید و قصد دارید در این کشور زندگی کنید، مکاتبات دولتی زیادی مخصوصا در زمانی که برای مجوز اقامت خود (RP) در مقامات محلی ثبت نام می‌کنید، دریافت خواهید کرد.

برنامه Metrash2

یکی از اولین برنامه هایی که باید پس از ورود به قطر دانلود کنید ، قطعا این برنامه خواهد بود. اگرچه نام آن ممکن است اندکی مبهم باشد، ولی این برنامه یکی از مهمترین برنامه هایی است که برای شروع زندگی جدید خود در قطر به آن نیاز خواهید داشت و مربوط به وزارت کشور قطر می شود. این برنامه رایگان است، اما بعد دانلود آن باید با شناسه هوشمند خود ثبت نام کنید. این برنامه به شما امکان دسترسی به بیش از 215 منبع را می دهد و با آن می توان کارهایی مانند تمدید مجوز وسیله نقلیه، پرداخت جریمه های رانندگی، درخواست تمدید ویزا، ثبت آدرس ملی و تمدید اقامت را انجام داد.

برنامه هوکومی (Hukoomi)

برنامه Hukoomi که توسط دولت قطر توسعه یافته است، اطلاعات رسمی آنلاین و یک پورتال خدمات الکترونیکی را ارائه می دهد. علاوه بر این، می‌توانید از این برنامه برای دسترسی به اخبار و نقشه مکان های مختلف در سراسر کشور استفاده کنید.

اجاره خانه در قطر

اجاره خانه در قطر

یکی از ضروری ترین چیزهایی که باید هنگام جابجایی یا سفر به قطر آن را سازماندهی کنید، یافتن محل زندگی در قطر است. گزینه‌های زیادی برای خرید یا اجاره خانه در قطر وجود دارد.

برنامه Airbnb قطر

یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های اقامتی Airbnbاست که مکان‌های کوتاه‌مدت زیادی برای اقامت در قطر ارائه می‌کند. به این ترتیب نیازی به خرید وسایل منزل در سفر به قطر نخواهید داشت و می توانید در این برنامه یک خانه مبله اجاره کنید.

برنامه املاک یاب قطر (Property Finder)

با کمک Property Finder املاک و مستغلات را برای خرید یا اجاره آپارتمان در قطر جستجو کنید. در این اپلیکیشن تعداد زیادی اقامتگاه در سرتاسر قطر وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. همچنین اگر به دنبال کمک تخصصی هستید، فهرستی از نمایندگان املاک را ارائه می دهد.

یادگیری زبان عربی

چنانچه علاقه دارید تا با فرهنگ قطر ادغام شوید، می تواند یادگیری زبان عربی را با چند اپلیکیشن مفید شروع کنید که این برنامه از الفبا تا سطح های پیشرفته را پوشش می دهد.

برنامه کتاب لغات قطر (Qatari Phrasebook)

این برنامه توسط تیمی در دانشگاه جورج تاون قطر ایجاد شده است و برای مهاجران تازه وارد به این کشور ضروری است. این برنامه رایگان برای آسان‌تر کردن مکالمه خارجی‌ها با مردم محلی به گویش عربی قطر ایجاد شده است و شامل تلفظ صوتی بومی کلمات و عبارات می شود.

با داشتن متن عربی، همراه با املای آوایی و کلمات گفتاری، می‌توانید از این برنامه هم برای مطالعه و هم برای کمک در موقعیت‌های روزمره استفاده کنید. دسته بندی های مختلف شامل اعداد، پول، حمل و نقل و آب و هوا است که تلفظ کلمات توسط دانشجویان دانشگاه ثبت شده است.

برنامه 50 Languages

برای اینکه اعتماد به نفس خود را در هنگام صحبت کردن به زبان عربی افزایش دهید، می تواند 50 زبان را دانلود کنید. این برنامه بازی‌ها، درس‌ها و تست‌های رایگان را برای تمرین مهارت‌های شنیداری، گفتاری و نوشتاری به زبان عربی ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن رزتا استون (Rosetta Stone)

برای اینکه یک دید جامع از زبان عربی داشته باشید، رزا استون یک منبع برای تمرین به شمار می رود. این برنامه که یک سرویس مبتنی بر اشتراک است، به شما کمک می‌کند تا زبان عربی را از طریق درس‌های جامع یاد بگیرید، در حالی که تاریخچه این زبان را به شما آموزش می‌دهد.

خرید و هدایا

خرید در بازار قطر

قطر با مراکز خرید، فروشگاه‌های لاکچری و بازارهای محلی در سراسر کشور، بهشت خریداران محسوب می شود. اگر به دنبال خواربار، لباس یا مبلمان هستید و نمی دانید از کجا شروع کنید، اپلیکیشن های مختلفی برای شما وجود دارند. این برنامه ها می توانند شما را در مسیر درست راهنمایی کنند و به شما نشان دهند که قطر چه چیزی برای ارائه دارد.

برنامه Qatar Living Classifieds

اگر به دنبال کالاهایی با قیمت ارزان هستید، می توانید از این برنامه استفاده کنید. در این برنامه مبلمان، لباس های قدیمی، تجهیزات فنی و کلیه چیزهایی که نیاز داشته باشید، را دارد. حتی در این اپلیکیشن یک بخش رایگان هم وجود دارد که می توانید وسایلی مانند مبل یا ماشین لباسشویی را بدون هزینه دریافت کنید.

برنامه Namshi

به لطف برنامه نامشی می توانید، برندهای مورد علاقه خود را با خیال راحت در گوشی خود خرید کنید. اگر به دنبال پر کردن کمد لباس جدید خود در قطر هستید، این برنامه لباس، کفش، لوازم جانبی، لوازم آرایشی و محصولات سبک زندگی را برای مردان، زنان و کودکان ارائه می دهد.

برنامه Floward

کریسمس در قطر نزدیک است و اگر به دنبال پیدا کردن یک هدیه مناسب هستید یا اینکه می خواهید تولد یکی از اعضای خانواده خود را جشن بگیرید، قطعا این برنامه برای شما مناسب خواهد بود. اپلیکیشن Floward یک برنامه سرویس آنلاین گل و هدیه در قطر است که هرچیزی را که خریداری کنید،  درب منزل تحویل می دهد.

برنامه های غذا خوردن و تحویل غذا

اپلیکیشن خرید غذا در قطر

اگر به قطر سفر کرده اید و می خواهید تا از لیست رستوران یا سوپرمارکت های آن مطلع شوید، اپلیکیشن های مختلفی برای اینکار در دسترس شما هستند.

برنامه Baqaala

چنانچه در دوحه به غذاهای دریایی تازه، سبزیجات فصلی و مواد غذایی تازه نیاز دارید، حتما Baqaala را دانلود کنید. این برنامه خواربار فروشی آنلاین محبوب به زبان های انگلیسی و عربی در دسترس است و به شما امکان می دهد تا با خرید به صورت آنلاین نیازی به خروج از خانه نداشته باشید.

برای استفاده از این برنامه باید جزئیات پرداخت و آدرس را وارد کرده و سپس خرید خود را انجام دهید و مواد غذایی به درب خانه شما تحویل داده می شود.

برنامه Talabat

این برنامه یک اپلیکیشن همه کاره است که با آن می توان گل، محصولات دارویی یا غذا سفارش دهید. با استفاده از این برنامه می توان تمام لوازم ضروری را خریداری کرد و به این صورت از تخفیف های مناسبی هم بهره مند می شوید و می توانید هزینه های خود را کاهش دهید.

برنامه Masskar

اگر به دنبال مواد تازه برای شام بعدی خود هستید، برنامه Masskar را دانلود کنید. از ماهی گرفته تا میوه این برنامه می تواند کالاهای شما را مستقیماً درب منزل تحویل دهد. آنها همچنین غذاهای منجمد هم ارائه می دهند، که شما را از زحمت رفتن به خانه برای گذاشتن غذا در فریزر نجات می دهد.

برنامه های حمل و نقل در قطر

گرفتن تاکسی در قطر

به دلیل اندازه نسبتا کوچک این کشور، رفت و آمد در قطر، به خصوص در پایتخت آن دوحه، به طور شگفت انگیزی آسان است. در حالی که رانندگی در میان اکثر مردم محلی محبوب است، حمل و نقل عمومی در قطر یک جایگزین عالی است تا بتوانید محیط زیست را از خطر آلودگی هوا نجات دهید. با این حال کسانی که ماشین ندارند و علاقه ای هم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ندارند، می توانند از اپلیکیشن های مختلفی استفاده کنند که در ادامه لیستی از آن ها را به شما معرفی می کنیم.

برنامه Karwa Taxi

تاکسی Karwa که به دلیل قیمت های مقرون به صرفه، مورد علاقه مردم محلی و مهاجران قطر است، به شما کمک می کند تا به هر کجا که نیاز دارید، بروید. برند تاکسی فیروزه ای نمادین Karwa متعلق به دولت است و حمل و نقل ایمن و قابل اعتماد را در سراسر کشور ارائه می دهد. این برنامه مانند یک سرویس حمل و نقل آنلاین عمل می کند. علاوه بر این، می‌توانید نوع ماشین سواری را نیز انتخاب کنید و تاکسی‌های معمولی یا حتی لیموزین در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

برنامه Careem

با دانلود برنامه Careem می توانید به راحتی در قطر رفت و آمد کنید. این برنامه انواع وسایل مانند تاکسی، دوچرخه یا خودرو را در اختیار شما قرار می دهد.

برنامه Qatar Rail App

اگر در دوحه از مترو استفاده می کنید، اپلیکیشن قطر راه آهن به شما در رفع تمام نیازهای سفر کمک می کند. از برنامه‌ریزی سفر گرفته تا شارژ کردن کارت سفر، این اپلیکیشن دردسرهای مترو را از بین می‌برد.

برنامه های مدیریت

اگر اخیراً به قطر نقل مکان کرده اید، یکی از اولین چیزهایی که باید به آن رسیدگی کنید، خدمات برق خانگی شما است. با این حال، برخلاف بسیاری از کشورهای غربی، سیستم قطر تنها یک تامین کننده آب و برق دارد. این موضوع به تازه واردان کمک می کند که به راحتی بتوانند با استفاده از اپلیکیش های مختلف هزینه های مربوط به خدمات مختلف را مدیریت کنند.

برنامه Kahramaa

برنامه Kahramaa یک راه آسان برای تسویه و مشاهده صورتحساب های قبلی و فعلی شما است و طیف وسیعی از خدمات الکترونیکی در اختیار شما قرار می دهد که حتی دیگر نیازی به خروج از خانه برای گزارش اختلال در سرویس، به‌روزرسانی اطلاعات صورت‌حساب الکترونیکی، پیگیری وضعیت خدمات یا دریافت کنتور فعلی ندارید. آیا در مورد صورتحساب یا قرارداد خود سؤالی دارید؟ این برنامه همچنین به شما اجازه می دهد تا با خدمات مشتری در جهت شکایت یا بیان کردن مشکل خود به صورت مستقیم تماس بگیرید.

برنامه Qatar Pay

این برنامه یک کیف پول الکترونیکی است که با آن می توانید به صورت آنلاین پول پرداخت کنید و همینطور با استفاده از آن می توان تا صورت حساب ها را ردیابی کرد. علاوه بر این امکان ذخیره شماره حساب چندین کارت در این برنامه وجود دارد و به این صورت نیازی به همراه داشتن چند کارت در داخل قطر ندارید.

برنامه Qatar Cool

برای پرداخت قبوض خود، می توانید این برنامه را دانلود کنید. قبض های خود را مشاهده کنید، آنلاین پرداخت کنید و صورتحساب های حساب خود را با آن مدیریت کنید.

برنامه هایی برای رویدادهای قطر

اپلیکیشن ایونت های قطر

آیا به دنبال کارهای سرگرم کننده برای انجام دادن در قطر هستید؟ این کشور با مجموعه عظیمی از بارها، کلوپ های شبانه، رستوران ها و موزه ه،ا یکی از بهترین کشورها برای گذراندن تعطیلات محسوب می شود. برای یافتن رویدادهایی که علایق و سرگرمی‌های شما را برآورده می‌کنند، می توانید از اپلیکیشن های زیر استفاده نمایید.

برنامه QTickets

QTickets اطمینان حاصل می کند که بلیط های فیلم، بازی و ورزشی مورد نظر خود را با راحتی و توسط تلفن همراه خود دریافت کنید و دیگر نیازی به ماندن در صف های طولانی برای خرید بلیط رویدادهای مختلف ندارید. حتی امکان رزرو بلیط برای رفتن به سینما، کلوپ های ساحلی و … هم در این برنامه امکان پذیر است.

برنامه Qatar Events

برای اینکه از بزرگترین رویدادهای قطر باخبر شوید، می توانید، برنامه رویدادهای قطر را دانلود کنید. از این برنامه می توان برای خرید بلیط در جهت رویدادهایی که در سرتاسر کشور رخ می دهد، استفاده کرد و حتی امکان تهیه بلیط باشگاه ها تا رویدادهای روزانه هم وجود دارد. اگر به دنبال ملاقات با افراد جدید در منطقه هستید، این برنامه این امکان را در اختیار شما قرار می دهید.

برنامه Prayer apps

اسلام دین رسمی قطر است که بیش از 2000 مسجد دارد. با توجه به اینکه بسیاری از آداب معاشرت در قطر به سنت های اسلامی متکی است، بسیاری از افراد مذهبی برنامه های مذهبی را در تلفن های خود دارند تا به انجام اعمال خود کمک کنند. در صورتی که شما هم مایل به حضور در رویدادهای اسلامی هستید می توانید از این برنامه استفاده نمایید.

برنامه QatarPrayer

QatarPrayer برنامه ای است که زمان نماز را به طور خاص برای منطقه نشان می دهد. این بر اساس اطلاعات خانه تقویم قطر است، نهادی که وظیفه ردیابی نجوم در سراسر کشور را بر عهده دارد. قطب نمای قبله این برنامه برای سرتاسر جهان کار می کند و این برنامه همچنین شامل رادیو قرآن و تقویم اسلامی است که در آن تعطیلات و جشنواره های کشور را نشان می دهد.

برنامه Azan Qatar

برنامه پیدا کردن مسجد در قطر

با این برنامه می توانید مساجد مختلف را پیدا کنید و در هنگام وقت نماز شما را از آن آگاه خواهد کرد. این برنامه برای شما اعلان هایی برای زمان دقیق نماز برای شهرهای مختلف قطر ارسال می کند و به شما کمک می کند مدت زمان نماز خود را تنظیم کنید.

تمیز کردن خانه

چنانچه تمایل دارید تا محل زندگی خود را تمیز کنید باید بدانید که در قطر بخش های خدماتی و نظافتی زیادی وجود دارد که برای کسانی که وقت کافی ندارند بسیار مناسب خواهد بود.

برنامه PickMaid-Qatar

برای خدمات نظافت می توانید برنامه PickMaid-Qatar را دانلود کنید. شرکت هایی که در این برنامه هستند در تمام قطر فعالیت می کنند و می توانید از این برنامه برای رزرو خدمات تمیز کردن، جابجایی و کنترل آفات استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *