12 دلیلی که باید موزه توهم قطر را بازدید کرد

موزه توهم قطر
جهان گردی, قطر

توهم یا واقعیت؟ هر بار که وارد یکی از بخش های موزه می شوید، این سوال را از خود خواهید پرسید. موزه توهم قطر یک موزه معمولی نیست و می توان آن را به عنوان یک اتاق بازی هوشمند و مرکزی برای چالش مغز بازدیدکنندگان به شمار آورد. اگر هنوز از این موزه بازدید نکرده اید با ما همراه باشید تا اطلاعات هیجان انگیزی درباره آن کسب نمایید. چنانچه مایل به بازدید از این موزه هستید، می توانید برای تهیه تور قطر لحظه آخری به صفحه تور مراجعه کنید.

توهمات حیرت انگیز برای کودکان و بزرگسالان

موزه توهم دوحه

با بازدید از این موزه می توانید وارد دنیای توهمات شوید و قوه تخیل خود را در نمایش ها و اتاق های داخل موزه دوحه پرورش دهید. در این موزه می توانید به اتاق توهم نور، تونل گرداب، اتاق ضد جاذبه و … بروید. بازدید از این موزه یک ماجراجویی بصری، حسی و آموزشی برای همه گروه های سنی خواهد بود. مهم نیست که هدف شما ماجراجویی، گردش خانوادگی، گردهمایی همکاران، عکس گرفتن برای اینستاگرام یا صرفاً به دنبال گسترش دانش باشد، موزه توهم، می تواند برای سنین 3 تا 99 سال مناسب باشد!

نمایشگاه های آنها بر اساس علوم، ریاضیات، زیست شناسی و روانشناسی است. بازدیدکنندگان معمولاً حدود 45 دقیقه تا دو ساعت در موزه وقت می گذارند، اما لازم نیست نگران باشید زیرا محدودیت زمانی وجود ندارد!

موزه در تمام ایام سال باز است

این مکان به صورت موقتی تاسیس نشده است و در تمام طول سال برگزار می شود و حتی در روزهای تعطیل هم می توانید از آن بازدید کنید.

حمایت از سگ ها و گربه ها

حمایت از حیوانات خانگی در موزه توهم قطر

این موزه با همکاری انجمن رفاه حیوانات قطر (QAWS)، اخیراً ابتکار جدیدی را آغاز کرده است تا به مردم یادآوری شود که سگ یا گربه به خانه دائمی نیاز دارد. بازی های مختلف و اسباب بازی های آموزشی در فروشگاه هدیه موزه با تصاویر سگ‌ها و گربه‌های بامزه با عبارت «لطفا مرا قبول کن» و شماره تماس تزئین شده اند.

موزه نیازهای ویژه شما را تامین می کند

در این موزه برای افراد کم توان یا ناتوان صندلی چرخدار و همینطور کتیبه هایی به خط بریل برای نابینایان وجود دارد.

هر شنبه اول ماه، از ساعت 9 صبح تا 10 شب، وزارت امور خارجه از بازدیدکنندگان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم (ASD) دعوت می‌کند تا با خانواده‌های خود موزه را بازدید کنند. در همین راستا، موزه حجم صدا را در نمایشگاه‌ها کاهش می‌دهد، نورهای محل را کم می‌کند و ظرفیت بازدیدکنندگان را محدود می کند. راهنمای پیش از بازدید در صورت درخواست امکان پذیر است.

برگزاری تولد کودکان در موزه توهم قطر

از جشن تولدهای معمولی برای بچه ها خسته شده اید؟ کودکان می توانند با دو پکیج مختلف تولد خود را در داخل موزه توهمات برگزار کنند. بچه ها از توهمات مختلف لذت خواهند برد و همچنین از بازی های مختلفی که ارائه می شود، چیزهای جدیدی را یاد می گیرند. توجه داشته باشید که حداقل باید دو هفته قبل رزرو خود را انجام دهید. بسته های مختلف تولد شامل موارد زیر می شوند:

گزینه 1: اطراف موزه و اتاق مهمانی

بسته شامل:

قیمت بلیط کودکان: 60 ریال قطر (5 الی 15 سال)

استفاده از اتاق مهمانی: 250 ریال قطر

همراهمی کارکنان موزه برای بچه های کوچکتر در صورت نیاز: 100 ریال قطر

حداکثر 25 کودک

همراهی اجباری دو بزرگسال که ورودی رایگان دارند

جشن 2 ساعت طول می کشد: ساعت اول برای تور موزه و ساعت دوم برای پذیرایی

جشن‌ها در ساعات کاری موزه توهمات موجود است

 برای سایر موارد، قوانین کلی موزه اعمال می شود

گزینه 2: اطراف موزه و اتاق مهمانی به همراه شعبده باز

بسته شامل:

قیمت بلیط کودکان: 60 ریال قطر (5 الی 15 سال)

استفاده از اتاق مهمانی: 250 ریال قطر

همراهمی کارکنان موزه برای بچه های کوچکتر در صورت نیاز: 100 ریال قطر

حداکثر 25 کودک

شعبده باز: 250 ریال قطر

همراهی اجباری دو بزرگسال که ورودی رایگان دارند

جشن 2 ساعت طول می کشد: ساعت اول برای تور موزه و ساعت دوم برای پذیرایی

جشن‌ها در ساعات کاری موزه توهمات موجود است

برای سایر موارد، قوانین کلی موزه اعمال می شود

فعالیت های گروهی در موزه توهم قطر

نگران نباشید همه سرگرمی ها برای بچه ها نیست! در واقع معمولا بزرگسالان بیشتر از بچه ها از این موزه لذت می برند. شما هم می توانید همراه با دوستان یا گروه های کاری به این موزه مراجعه و اوقات خوبی را تجربه کنید. فقط به خاطر داشته باشید که باید قبل از مراجعه دو هفته قبل بلیط آن را رزرو کنید.

پکیج گروهی:

معرفی و بازدید گروهی از موزه

بازی های فکری مختلف

حداقل 10 و حداکثر 30 نفر

یک ساعت و نیم استفاده از اتاق مهمانی – 200 ریال قطر

رویدادهای گروهی از یکشنبه تا پنجشنبه در ساعات کاری موزه در دسترس هستند.

 تمام فعالیت ها باید نیم ساعت قبل از زمان تعطیلی موزه به پایان برسد.

برای سایر موارد، شرایط و ضوابط عمومی موزه توهمات اعمال می شود.

امکان برگزاری رویدادهای مختلف و رزرو کل موزه توهم دوحه

این امکان برای بازدیدکنندگان فراهم شده است تا کل موزه را برای رویداد خاصی رزرو کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با تیم موزه تماس بگیرید تا بتوانید مراسم خود را رزرو کنید.

شما همچنین می توانید کل مکان را برای یک بازدید خصوصی اجاره کنید! بسته VIP شامل تنقلات و نوشیدنی ها و راهنمای اختصاصی تا 10 نفر است. برای جزئیات بیشتر با موزه توهمات تماس بگیرید! رزرو حداقل 14 روز قبل الزامی است.

موزه توهم قطر بهترین موزه برای کودکان است

کودکان در موزه توهم قطر

مدارس زیادی موزه توهم را به سفرهای مدرسه خود اضافه می کنند. به همین دلیل، اغلب موزه را در صبح‌های روزهای هفته کاملاً مملو از جمعیت می‌بینید. بنابراین اگر می‌خواهید یک بازدید آرام‌تر داشته باشید، بهترین زمان برای رفتن در بعدازظهر خواهد بود.

خدمات رایگان موزه توهم

چه چیزی را می توانید به صورت رایگان دریافت کنید؟ وقتی از موزه بازدید می کنید، وای فای رایگان و پارکینگ یک ساعته رایگان در موزه دریافت خواهید کرد! اگر خانواده ای متشکل از 2 بزرگسال و 2 کودک (زیر 15 سال) هستید، یک بلیط کودک رایگان نیز دریافت خواهید کرد. شما فقط باید 220 ریال قطر به جای 280 ریال پرداخت کنید.

کارکنان خوش برخورد و آموزش دیده

در موزه قطر تمام کارکنان بسیار خوش برخورد هستند. اگر در خواندن نام توهمات یا توصیف آن ها مشکل دارید، کارکنان چند ملتی و چند زبانه (عربی، انگلیسی، فرانسوی و فیلیپینی) همگی آماده هستند تا به شما کمک کنند تا بهترین بهره را از بازدید خود ببرید.

خرید در فروشگاه های موزه توهم قطر

فروشگاه موزه توهم دوحه

با ترک موزه سرگرمی های شما به پایان نمی رسد. در فروشگاه هوشمند آنها، شما این فرصت را دارید که هر یک از بازی‌ها و سوغاتی‌های موزه توهم قطر را به خانه خود ببرید.

بازی های معضل پازل های چوبی هستند که مغز شما را تمرین می دهند و توانایی های شناختی شما را افزایش می دهند. آنها بیش از 70 نوع بازی در فروشگاه هدیه دارند. همچنین تی شرت، جاکلیدی، آهن ربا، مداد خمیده و موارد دیگر وجود دارد که می توانید به خانواده و دوستان خود بدهید.

عکس برداری

عکس برداری در موزه توهم قطر

این موزه نه تنها مشکلی برای گرفتن عکس ندارد، بلکه شما را تشویق می‌کند تا عکس‌های زیادی بگیرید! آنها با قرار دادن نشانگرها روی زمین جایی که شما و عکاستان می توانید بایستید، گرفتن بهترین عکس ها را برای شما آسان می کنند. کارکنان مهربان و آگاه آنها نیز هر زمان که به کمک نیاز داشته باشید، در آماده باش هستند تا شما را برای پیدا کردن بهترین زاویه یا حتی زمانی که نیاز به کسی برای گرفتن عکس دارید، کمک کنند.

چگونه به موزه توهم قطر برویم:

مترو: سوار متروی دوحه شوید و در ایستگاه DECC به سمت پایین بروید. خروجی خیابان عمر المختار را پیدا کنید و فقط تابلوها را دنبال کنید تا از ایستگاه مترو خارج شوید. سپس پیاده بروید تا به ورودی The Gate برسید و راه خود را به طبق اول پیدا کنید. موزه در کنار Qavanna قرار دارد.

ماشین: نقشه ها را دنبال کنید تا به The Gate Mall برسید.

اتوبوس: می‌توانید از مسیر اتوبوس 75 (Karwa) که هر 15 دقیقه یک بار بین مرکز شهر و مرکز تنیس قطر از طرف هتل‌های ایزدان حرکت می‌کند، استفاده کنید. اتوبوس از ساعت 6 صبح تا 9 شب حرکت می کند. کرایه 3 ریال قطر است.

قیمت بلیط موزه توهم قطر

بزرگسالان: 80 ریال قطر

کودکان: 60 ریال قطر (3 الی 15 سال)

خانواده: 220 ریال قطر (دو بازرگسال و دو کودک)

نیازهای ویژه: 40 ریال قطر

توجه: ورود غذا و نوشیدنی ممنوع است. سرویس بهداشتی در داخل موزه موجود نیست.

ساعات کار موزه توهم قطر:

نمایی از موزه توهم قطر

شنبه تا پنجشنبه: 9 صبح تا 10 شب

جمعه: 1 بعد از ظهر تا 10 شب

جزئیات موزه:

مکان: مرکز خرید گیت، خیابان عمر المختار، دوحه، قطر

شماره تماس: +974 4020 6273

اینستاگرام: @museumofillusions_doha

فیس بوک: @moi.doha.qa

وب سایت: www.museumofillusions.qa

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *