برج العرب دبی

برج العرب دبی
جهان گردی, دبی

برج العرب دبی تفاوت های به خصوصی با سایر هتل های دنیا دارد. این برج در یک جزیره مصنوعی قرار گرفته است و از سایر جزایر هم 280 متر فاصله دارد. ارتفاع این هتل 321 متر است و به گونه ای طراحی شده که شما را به یاد بادبان کشتی می اندازد. در این مطلب قصد داریم تا درباره این سازه زیبا صحبت کنیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای تهیه ارزانترین بلیط هواپیما دبی می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

برج العرب دبی که به عنوان یک هتل 7 ستاره شناخته می شود، دارای رستوران های متنوع، یک تراس بزرگ و سواحل زیبا است.

موقعیت مکانی برج العرب دبی

نمایی از برج العرب دبی

همان طور که گفتیم این هتل شیک در جزیره مصنوعی و روی دریا ساخته شده است.

آدرس برج العرب دبی: امارات، دبی، جاده ساحل جمیرا، برج العرب

معرفی برج العرب

این سازه مجلل بعد از ساخته شدن از چندین بعد مورد تحسین و تجمید قرار گرفت که از جمله آن ها می توان به ویژگی های به خصوص سوئیت ها، ارتفاع زیاد و نوع طراحی خاص آن اشاره کرد. این موارد در کنار هم باعث شدند تا جوایز متعددی به این برج اختصاص داده شود.

با اینکه این هتل در ابتدا به عنوان بلندترین هتل دبی بود، اما سازه هایی با ارتفاع بلندتر در سال های بعد در این شهر ساخته شدند. با این وجود این هتل تنها هتل 7 ستاره دنیا است که در داخل دریا واقع شده است و همین طور یک هلی پد هم در آن قرار دارد که می توان آن را به زمین تنیس هم تبدیل کرد.

این برج که نماد شهر دبی است، بیشتر به خاطر معماری بینظیری که دارد در جهان به شهرت رسیده است. در این سازه بخش های مختلفی مانند استخر، رستوران های لاکچری و سوئیت های رو به دریا در نظر گرفته شده است. همین طور با این اقامت در این هتل می توان از خدمات حمل و نقل ویژه مانند استفاده از رولز رویس یا هلی کوپتر بهره مند شد.

در طول شب هم نورپردازی هایی زیبایی در بیرون برج به چشم می خورند که باعث شده تا نمای برج جذاب تر بنظر برسند.

نحوه ساخت برج العربی دبی

برج العرب دبی

یک معمار انگلیسی به نام تام رایت طراحی این سازه را به عهده داشته است. هنگام ساخت این سازه هدف افزایش میزان گردشگران در دبی بود. مهمترین بخش این برنامه چگونگی ساخت یک سازه غول پیکر درون جزیره بود. در سال های بعد از نحوه ساخت این برج برای ساخت جزیره پالم هم استفاده شد.

در حین ساخت این برج تلاش شده بود که جزیره در سطح پایینی ایجاد شود تا هرکسی که به برج نگاه کند این تصور را داشته باشد که این سازه روی آب ایجاد شده است. طراحان برج تلاش کردند تا لایه ای از سنگ های بزرگ در این مکان ایجاد کنند. به همین دلیل 3 سال طول کشید تا جزیره مصنوعی ایجاد شود.

همچنین برای اینکه بتوان از احتمال وقوع سیل هم پیشگیری کرد، چندین بلوک بتنی روی سنگ ها قرار گرفتند که درون آن ها سوراخ هایی ایجاد شده بود و همانند یک اسفنج عمل می کنند. جزیره مصنوعی ساخته شده ارتفاعی برابر با 7 متر دارد.

تاریخچه ساخت هتل برج العرب

ساخت این سازه در سال 1993 شروع شد. وظیفه معمار این بود که این مکان را به گونه ای طراحی کند که بتواند نمادی از شهر دبی باشد. این برج مشهور در فاصله 15 کیلومتری ساحل منطقه جمیرا ایجاد شده است.

برای ساخت این سازه عظیم از 3500 کارگر، 250 طراح و تعداد زیادی شرکت استفاده شده است. همان طور که گفتیم ساخت برج 3 سال زمان برد و سپس برای پایه های برج هم دو سال زمان صرف شد. در حدود 5 سال بعد هتل سرانجام به بهره برداری رسید. بخش هلی پد یک مخروط فولادی است که در نزدیکی سقف قرار گرفته است.

طراحی برج العرب دبی

این سازه شباهت به دو بال دارد که در حالت V هستند. برای ساخت این برج طراح با مشکلات زیادی روبه رو بوده است که در ادامه شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد.

ایجاد برج روی جزیره مصنوعی

در این سازه غول پیکر 250 ستون استفاده شده است که این ستون ها 45 متر درون دریا قرار گرفته اند. برای اینکه فاصله بین این ستون ها هم از بین برود، در میان آن ها سنگ و شن قرار داده اند.

مقاومت برج العرب

این هتل دارای 202 سوئیت است که هر کدام دو طبقه دارند و در طبقه بالای آن بالکن قرار گرفته است. جالب است که بدانید این اتاق ها را صورت پیش ساخته به سازه متصل کرده اند. برای اینکه برج استحکام کافی داشته باشد، خرپاهای فلزی به طول 85 متر در بخش دیوار بیرونی آن استفاده کرده اند. این خرپاها در طول روز منبسط و منقبض می شوند.

استحکام برج العرب دبی در برابر باد

برای محافظت برج در برابر بادهای شدید از اسکلتی از جنس فولاد استفاده شده که دارای تیرهای بزرگی است. این اسکلت را بیرون ساختمان متصل کرده اند. البته با وجود دمای بالای شهر دبی استفاده از این تیرها می توانست مشکلاتی ایجاد کند، با این حال آن ها موفق شدند تا با استفاده از مهارهای متحرک این مشکل را حل نمایند.

استحکام برج العرب در مقابل گرمای هوا

دو لایه بافت در نمای برج وجود دارد که برای محافظت برج از گرمای هوا شصت سانتی متر از یکدیگر فاصله دارند. همینطور سعی شد که انرژی خورشیدی برج را تحت کنترل داشته باشند تا انرژی اضافی در قسمت های مسکونی برج ایجاد نشود. در همین خصوص بخش بیرونی برج شیشه ای ندارد و به جای آن از یک صفحه سفید شفاف استفاده کردند. این قطعه سفید به برج ظاهر یک بادبان را می دهد.

رنگ این قطعه سفید رنگ هر یک ربع در طول شب عوض می شود و همین موضوع باعث می شود تا چشم اندازی زیبا برای کسانی که از بیرون برج را می بینند، ایجاد شود.

با اینکه نور آفتاب از این بخش عبور می کند، اما با این حال گرمای زیادی نمی تواند وارد بخش داخلی اتاق ها بشود و همین طور به دلیل اینکه مقدار زیادی از انرژی به طرف بیرون بازتاب می شود در نتیجه سایه ایجاد شده باعث خنک نگه داشتن برج می شود.

در واقع انرژی حرارتی هنگامی که از لایه اول خارجی برج عبور می کند، به دلیل وجود جریان هوا در آن ناحیه از بین می رود و فقط مقداری از آن باقی می ماند. در شب هم فضای بیرون این دو لایه روشن شده و چشم انداز زیبایی را ایجاد می کند. قسمت جنوبی برج را به گونه ای ساخته اند که مساحت زیادی داشته باشد، در نتیجه این بخش گرمای زیادی را دریافت می کند و باعث می شود که در فصل تابستان حرارت کاهش یابد.

اثر دودکش برج العرب دبی

در سازه های بلند پدیده صعود جریان گرم به سمت بالا و سقوط جریان خنک را داریم، در نتیجه درهای چرخان همانند یک مکانسیم قفل کننده وارد عمل می شوند تا مانع از اثر دودکش شوند.

اگر بخواهیم دقیق تر توضیح دهیم باید بگوییم که دمای هوای شهر دبی می تواند تا 50 درجه هم برسد، در حالی که دمای داخل این سازه 23 درجه است و در این حالت یک اختلاف دما ایجاد می شود و در نتیجه اختلاف فشار به وجود می آید.

به همین دلیل است که این مشکل می تواند باعث گیرکردن در آسانسورها و یا ایجاد سروصدا شود. برای رفع این مشکل از درهای چرخان در داخل برج استفاده کرده اند تا بخش داخلی هتل با بخش بیرونی هیچ ارتباطی نداشته باشد.

تاثیر زلزله بر برج العرب دبی

با اینکه این سازه در بخش زلزله خیزی ساخته نشده است، اما به دلیل اینکه در جنوب ایران یک منطقه زلزله خیز داریم و لرزش ها می تواند روی برج العرب دبی هم تاثیر کند، در نتیجه برای جلوگیری از این خطر احتمالی از 2 میراگر جرمی استفاده کرده اند. این قطعات وزنی تقریبا به اندازه 2 تن دارند که باعث می شوند ارتعاشات را در دکل کاهش دهد.

انرژی برق در برج العرب دبی

حاکم دبی در حین ساخت این برج از مهندسان درخواست کرد که همه وسایل داخل اتاق ها الکترونیکی باشند. این کار باعث می شد تا میزان بار الکترونیکی داخل برج پنجاه درصد بیشتر شود.

میزان مصرف انرژی هر اتاق تقریبا 14 کیلووات است، یعنی حدود 8 برابر بیشتر از انرژی ای که در اروپا استفاده می شود. برای اینکه مهندسان بتوانند این مقدار زیاد جریان الکتریکی را مدیریت کنند، از پدیده ای به اسم فیلترینگ فعال استفاده کردند.

فضای داخلی برج العرب دبی

نمایی از داخل برج العرب

یکی از طراحان چینی مسئولیت طراحی بخش داخلی برج را برعهده داشته است. مسئولیت این طراح به این صورت بوده است که فضای داخلی را براساس عناصر 4 گانه طبیعت یعنی آتش، خاک، باد و آب  طراحی کند. برای مثال شما می توانید آب را در بخش آکواریوم ها ببینید و آتش را هم در فواره ورودی برج کار گذاشته اند. همین طور بخار که نمادی از هوا است هم در این فواره دیده می شود و سرانجام عنصر خاک به واسطه سنگ های مرمر و یک سری از سنگ های قیمتی در بخش های مختلف برج قابل مشاهده است.

علاوه بر این ها برای اینکه فضای داخلی برج را تزئین کنند، تلاش کردند تا متناسب با فرهنگ عربی و همین طور رنگ شن های بیابان باشد. هر سوئیت دارای فرش های دستباف، سنگ های مرمر و وسایل لاکچری است. لامپ های هالوژنی که در داخل برج هستند، ولتاژ زیادی ندارند که این امر باعث می شود تا کریستال های داخلی زیباتر دیده شوند.

ارتفاع برج العرب دبی

این برج ارتفاعی به اندازه 321 متر دارد و با اینکه آن را به عنوان یک هتل می شناسند، اما 39 درصد فضای آن به صورت مسکونی نیست.

مالک برج العرب دبی چه کسی است؟

گروه جمیرا مالکیت این برج را برعهده دارند. این شرکت در زمینه های مختلف گردشگری و رستوران داری هم فعالیت می کند. پارک آبی وایلد وادی هم متعلق به این گروه است.

سوئیت‌های هتل برج العرب

تعداد سوئیت های این هتل به 202 عدد می رسد که هر کدام از این سوئیت ها اندازه های مختلفی دارند. هر سوئیت شامل پنجره با منظره ای از خلیج فارس، مینی بار، چای ساز، روزنامه رایگان، وسایل حمام، صندوق امانات، قهوه ساز و … می شود.

از دیگر امکانات اقامت در برج العرب دبی می توان به استفاده از کلاب ساحل سامرسالت، پارک آبی وایلد وادی، اسپا، حمام، تراس، چک این و چک اوت از داخل اتاق، جکوزی، تلویزیون با کنترل از راه دور، باشگاه کودکان سندباد، اینترنت رایگان، موسیقی و … اشاره کرد.

همین طور برای راحتی مهمانان یک منوی بالش شامل 17 نوع بالش مختلف در نظر گرفته شده است که مهمانان بالشی که برای آن ها مناسب تر است را انتخاب کنند.

سوئیت دولوکس مارینا

اتاق هتل برج العرب

این سوئیت شامل 170 متر مربع می شود و از این اتاق سه بزرگسال و 2 کودک که سنی کمتر از یازده سال دارند، می توانند استفاده نمایند.

اسکای مارینا برج العرب دبی

اسکای مارینا

سوئیت هایی که در این بخش هستند، ابعادی به اندازه 170 متر مربع دارند و قرارگیری آن ها در بخش بالایی برج هم باعث شده تا چشم انداز بسیار زیبایی از دریا داشته باشند. خدمات سوئیت های این قسمت برج العرب شامل لوازم حمام، استفاده از پارک آبی وایلد وادی، جکوزی، سرویس پیشخدمت، 9 نوع بالش، کانسریج 24 ساعته و … می شوند.

سوئیت اسکای پالم برج العرب

سوئیت اسکای پالم

این سوئیت ابعادی به اندازه 170 متر مربع دارد. چشم انداز این سوئیت منظره پالم جمیرا و مارینای دبی است. در این بخش 3 بزرگسال و 2 کودک می توانند اقامت کنند.

سوئیت دولوکس پالم برج العربی دبی

این سوئیت هم 170 متر است و مناسب برای یک خانواده کوچک خواهد بود. در این سوئیت می توان از مزایای استفاده از 130 کانال تلویزیونی به صورت چند زبانه، تخت کینگ، انواع روزنامه ها، تخت توئین و … استفاده کرد.

سوئیت کلاب یک خوابه

این سوئیت 330 متر است و منظره ای رو به خلیج فارس دارد. در این اتاق دو بزرگسال به همراه 2 کودک می توانند اقامت داشته باشند. این سوئیت همچنین شامل تخت خواب کینگ هم می شود.

سوئیت دولوکس دو خوابه

سوئیت مورد نظر 335 متر است و 4 بزرگسال به همراه دو کودک می توانند از آن استفاده کنند. از امکانات این سوئیت می توان به صندوق امانات، قهوه ساز، وان آب گرم، چای ساز، صندلی کودک، تهویه مطبوع و … اشاره کرد.

سوئیت پانوراما

این سوئیت دارای 2 طبقه است که هر کدام دارای ابعادی به اندازه 225 و 315 متر هستند. در واقع این سوئیت ها برای افراد مشهور یا مهم استفاده می شوند.  اقامت در این سوئیت باعث می شود تا نمایی 180 درجه ای از دریا داشته باشید.

سوئیت فمیلی

این سوئیت ها ابعادی به اندازه 670 متر دارند و سه اتاق خواب هم در آن ها در نظر گرفته شده است. بنابرین اگر همراه با خانواده سفر می کنند انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود. در این سوئیت ها بخش های تفریحی برای کودکان هم در نظر گرفته شده است و سه اتاق نشیمن دارد.

امکانات این سوئیت ها شامل بخش مخصوص کودکان، حمام همراه با جکوزی، تلویزیون های 42 و 32 اینچی، بخش غذاخوری، بوفه صبحانه در رستوران باب الیوم، تخت های لوکس، اسپا، ساحل خصوصی، دوش باران در حمام، تراس و … می شوند.

سوئیت پرزیدنشال برج العرب دبی

سوئیت پرزیدنشال

این اتاق یک چشم انداز بسیار زیبا از خلیج فارس به شما ارائه می دهد. این سوئیت ها ابعادی به اندازه 667 متر دارند و در آن ها 4 بزرگسال و 2 کودک می توانند اقامت کنند. امکانات سوئیت مورد نظر شامل دو اتاق خواب مستر، تخت خواب کینگ، بخش غذاخوری و .. می شوند.

سوئیت دیپلماتیک برج العرب دبی

سوئیت دیپلماتیک

این سوئیت ها شامل 3 اتاق خواب می شوند و ابعادی به اندازه 670 متر دارند و در آن ها می توانید از سالن نشیمن، تخت خواب های کینگ، میز غذاخوری و منظره رو به دریا استفاده کنید. همچنین تخت خواب های توئین هم در این سوئیت ها در نظر گرفته شده اند. اتاق های مورد نظر ویژه افراد مشهور یا دیپلمات ها هستند.

خدمات این بخش شامل ترانسفر فرودگاهی رایگان، حمام های بزرگ با جکوزی، اسپا، اتاق های غذاخوری، دسترسی به پارک آبی وایلد وادی، تراس، ساحل خصوصی و دسترسی به کلاب ساحل سامرسالت می شوند.

سوئیت رویال برج العرب دبی

سوئیت رویال

این سوئیت از جمله لاکچری ترین سوئیت های این برج به شمار می رود و ابعادی به اندازه 780 متر دارد. اکثرا کسانی که در این سوئیت اقامت کرده اند، ستارگان مشهور جهانی یا افراد سلطنتی بوده اند. این سوئیت در طبقه 25 برج است و آن می توان از امکاناتی مانند آسانسور خصوصی، دوش باران، سینما، کتابخانه،کانسیرج 24 ساعته، 2 حمام و … استفاده کرد.

امکانات هتل برج العرب دبی

در این هتل بخش های لاکچری زیادی دیده می شود. برای مثال داخل آن از سنگ های قیمتی، پارچه های گران قیمت، طلای 24 عیار استفاده کرده اند. هتل برج العرب قیمتی به اندازه 1 میلیارد دلار دارد، اما هر ساله 120 میلیارد دلار درآمد برای مالکان آن ایجاد کرده است.

تراس برج العرب دبی

این تراس در کشور فنلاند ساخته شده و سپس توسط کشتی آن را به دبی انتقال داده و قطعات آن را مونتاژ کرده اند. در این تراس دو استخر، یک بخش ساحلی به اندازه 1120 متر و کلبه های کوچک دیده می شوند. سکوی مورد نظر تقریبا صد متر درون دریا پیش روی کرده است. همین طور یک رستوران ویژه هم برای مهمانان در نظر گرفته شده است.

تراس برج العرب دبی

این تراس در سال 2017 به بهره برداری رسیده و اضافه کردن آن به هتل مشکلی برای مهمانان ایجاد نکرده است. همین طور باید گفت که از آن جا که تراس به صورت صخره ای مصنوعی است، در نتیجه مشکلی در زندگی موجودات دریایی درست نکرده است.

استخر تراس:

درون استخرهای این تراس ده میلیون کاشی طلائی و لاجوردی استفاده شده است و در این محوطه 126 تخت آفتابگیر قرار گرفته است. به طور کلی دو استخر وجود دارد که یکی از آن ها آب شیرین دارد و برای استفاده خانواده ها است و استخر دیگر که آب آن شور است، فقط برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است. همین طور در این تراس 4 جکوزی و 24 تخت لوکس هم فراهم شده اند. پس شما می توانید حین استراحت در این مکان از منظره زیبای دریا هم استفاده کنید.

کابانا تراس:

کابانا کلبه های کوچکی هستند که در آن ها امکاناتی مانند نوشیدنی، اسپا، تلویزیون، تهویه مناسب، قهوه ساز، تخت و مبلمان در نظر گرفته شده است.

اسپا هتل

هتل برج العرب برنده یکی از بهترین جوایز اسپا است که چند سال متوالی آن را دریافت کرده است. اسپا تالیس می تواند تجربه ای به یادماندنی برای کسانی که در این هتل ساکن می شوند فراهم آورد.

اگر به طبقه 18 ام هتل بروید، می توانید این اسپا را پیدا کنید و در حین بهره مندی از خدمات آن از منظره دریا هم لذت ببرید. سالن اسپا شامل دو طبقه می شود و در آن ها استخرهای کوچک و سرپوشیده، اتاق بخار، وان آب گرم، سونا و اتاق های درمان وجود دارند.

برج العرب اسپا

در این سالن امکان استفاده از نور طبیعی آفتاب وجود دارد که می توانید داخل استخر و در حین شنا از آن لذت ببرید. همین طور کارکنان اسپا تالیس به صورت کاملا حرفه ای شما را ماساژ می دهند. قابل ذکر است که سالن اسپا بخش های جداگانه برای بانوان و آقایان در نظر گرفته است که هر کدام شامل جکوزی، ماساژ، استخر و سونا می شوند. از دیگر بخش های سالن اسپا می توان به سالن تناسب اندام، اتاق اسکواش و وسایل ورزشی اشاره کرد.

در هتل برج العرب دبی می توانید از خدمات مختلف اسپا استفاده کنید. این خدمات شامل ماساژ از نوع سنگ داغ یا مخصوص، پکیج های اسپا، پکیج شنا زیر نور ماه، لاپریری گلد فیشال، ماساژ آروماتراپی، روش های درمانی بدن و … اشاره می شوند.

هلی پد

این قسمت دایره ای شکل که قطری برابر با 24 متر دارد، به کسانی که در هتل اقامت دارند اجازه می دهد تا با استفاده از هلیکوپتر به هتل رفت و آمد داشته باشند. استفاده از هلیکوپتر باعث می شود تا بدون گیرکردن در ترافیک به راحتی به هتل وارد شد.

یکی از مشکلاتی که در راه ساختن بخش هلی پد وجود داشت، وجود یک قسمت استوار بود که هم استانداردهای ایمنی در آن رعایت شود و هم معماری آن به هتل شباهت داشته باشد. هلی پد هتل برج العرب دبی وزنی برابر با هفت و نیم تن را می تواند تحمل کند. همچنین از این مکان می توان به عنوان یک زمین تنیس یا گلف هم استفاده کرد.

جالب است که بدانید روی هلی پد انواع و اقسام کارهای دیدنی انجام شده است. برای مثال چندین سال پیش بین دو ورزشکار مشهور جهانی به نام های راجر فدرر و آندره آغاسی یک بازی در این مکان برگزار کردند و بعد از آن بود که دوباره یک مسابقه دیگر هم بین راجر فدرر و نواک جوکوویچ برپا شد.

هلی پد

سپس دو نفر دیگر از ورزشکاران به نام های تایگر وودز و روری مک ایلروی در این مکان گلف بازی کردند. یکی از جالب ترین کارهایی که روی هلی پد انجام شده است، دور زدن خودروی فرمول یک دیوید کولتارد روی این باند است. همین طور یک رینگ بوکس هم در سال 2017 در این مکان برپا شد که در آن آنتونی جاشوا یک تمرین مبارزه در این محل انجام داد.

علاوه بر این ها فعالیت های دیگری هم مانند چتربازی، مجلس عروسی، پرش از هلیکوپتر و … هم در این محل انجام شده است.

خدمات دیگر هتل برج العرب دبی

لانج: یک سالن بسیار عالی با امکانات کم نظیر برای ورود مهمانانی که به ترمینال شماره 3 وارد می شوند، فراهم شده است. در این سالن فرودگاه جمیرا غذاهای خوشمزه ای برای شما سرو می گردد.

سرویس حمل و نقل فرودگاهی: ماشین های لاکچری مانند رولز رویس در خدمت مهمانان هتل هستند و شما را از فرودگاه به هتل انتقال می دهند البته می توان از ماشین های دیگری هم مانند سدان استفاده کرد.

در صورتی که در فرودگاه دبی باشید، برای اجاره ماشین رولز رویس باید 105 دلار پرداخت نمایید و کسانی که از فرودگاه آل مکتوم سفر می کنند باید 126 دلار هزینه کنند. علاوه بر رولز رویس که تنها 2 مسافر را در خود جای می دهد، خودروهای بی ام دبلیو هم دسترس هستند که قیمت یکسانی دارند، اما با آن ها 3 مسافر را می توان جابه جا کرد.

رولز رویس

در این میان سرویس حمل و نقل فرودگاه دبی به هتل با استفاده از خودرو سدان 41 دلار می شود و اگر از فرودگاه آل مکتوم سفر کنید، 57 دلار خواهد شد. همچنین این خودرو هم می تواند 2 مسافر را جابه جا کند.

باشگاه کودکان: در این قسمت کودکان شما می توانند از بخش های مختلف مانند بازی های کامپیوتری، اسباب بازی، تلوزیون، زمین بازی، کتاب و … استفاده کنند. همین طور این بخش برای کودکانی که سن آن ها کمتر از 2 سال است، رایگان محسوب می شود.

پیشخدمت شخصی: برای راحتی مهمانان یک پیشخدمت شخصی برای سوئیت های هتل در نظر گرفته شده است که این افراد در تمام طول شبانه روز در خدمت مهمانان هستند. در داخل سوئیت هم امکان “چک این” میسر شده است. تعداد خدمتکاران هتل تقریبا به اندازه 1600 نفر است که از کشورهای مختلف جهان در این مکان کار می کنند. پس می توان گفت که تقریبا تعداد کارمندان هتل هشت برابر افرادی است که در هتل برج العرب دبی اقامت دارند که این موضوع باعث می شود، خدمات رفاهی در بالاترین سطح خود قرار داشته باشد.

خدماتVIP: امکانات بخش وی آی پی هتل برج العرب بسیار کم نظیر است به گونه ای که احتمالا نظیر آن را در جاهای دیگر دنیا تجربه نخواهید کرد. خدمات این بخش شامل خدمتکار شخصی، اجاره خودرو و … می شوند.

اجاره خودرو: کسانی که در این هتل لاکچری اقامت دارند، می توانند از ماشین هایی مانند فراری، رولز رویس و … استفاده کنند.

گشتن در شهر: شما می توانید سوار بالن شوید و از بالا صحرا را تماشا کنید یا با سافاری همراه شوید و لحظاتی دیدنی در کویر داشته باشید. علاوه بر این ها تور هلیکوپتر هم وجود دارد که شما را در منطقه می چرخاند تا بخش های دیدنی دبی را ببینید. هتل معروف مدینه جمیرا که در نزدیکی این برج قرار گرفته است، هم شامل تفریحات آبی مختلف می شود که می توان از آن ها استفاده کرد.

استفاده رایگان از پارک آبی وایلد وادی: رزرو اتاق در هتل برج العرب دبی باعث می شود تا شما بتوانید به صورت رایگان هر چند بار که بخواهید از خدمات پارک آبی وایلد وادی استفاده نمایید. این پارک آبی شامل انواع وسایل بازی می شود که همه گروه های سنی می توانند از آن استفاده نمایند. در این پارک 30 سرسره مختلف وجود دارد.

رستوران های برج العرب دبی

به طور کلی نه رستوران در این هتل وجود دارند که در هر کدام غذاهای مختلفی سرو می شوند، در نتیجه سخت پسندترین مهمانان را هم راضی نگه خواهند داشت.

رستوران المنتها

رستوران المنتها

در این برج دو رستوران ویژه به اسم المهرا و المنتها وجود دارد. این دو رستوران در ارتفاع 200 متری از سطح دریا واقع شده اند. در رستوران المنتها می توانید غذاهای جالب و جذابی را امتحان کنید و مکان این رستوران در طبقه 27 برج است.

برای دسترسی به این رستوران ها هم از 2 آسانسور می توان استفاده کرد که سرعت بالایی دارند. در حین استفاده از این آسانسورهای پر سرعت می توانید مناظر زیبایی از خلیج فارس و سواحل دبی را ببینید. داخل رستوران بسیار لاکچری است و فضای آن به وسیله فرش پوشیده شده است.

طراحان این رستوران حتی سقف آن را هم به گونه ای طراحی کرده اند که شما تصور می کنید، در آسمان مشغول خوردن غذا هستید. نورپردازی های زیبا از دیگر امکانات این رستوران هستند.

البته نباید منظره زیبای مارینای دبی، خلیج فارس، خط افق شهر و سواحل آن را هم نادیده گرفت. سرآشپزهایی که در آشپزخانه کار می کنند از جمله بهترین ها هستند که به مزه غذاها توجه کاملی دارند و از مواد غذایی کاملا تازه ای استفاده می کنند. شما می توانید در این رستوران ها انواع غذاهای فرانسوی را هم سفارش دهید.

رستوران المهرا

رستوران المهرا

برای اینکه مهمانان بتوانند لحظات دلپذیری در این رستوران داشته باشند یک آکواریوم بزرگ در آن قرار داده شده است که شیشه های آن ضخامتی به اندازه 18 سانتی متر دارند. این آکواریوم از کف تا سقف رستوران کشیده شده است.

رستوران مورد نظر در طبقه هم کف واقع شده است. در این رستوران غذاهای دریایی، اروپایی و … سرو می شوند. شما می توانید از منوی متنوع این رستوران انواع غذاها را سفارش دهید. رستوران المهرا در منوی خود ماهی های تازه دارد. قیمت غذا برای 2 نفر تقریبا 354 درهم می شود.

رستوران ال ایوان برج العرب دبی

رستوران ال ایوان محلی مناسب برای تجربه غذاهای عربی است. به طور کلی تمام رستوران های این برج مثل خود این سازه کیفیت بسیار بالایی دارند. طراحی این رستوران همراه با ستون های طلایی آن می تواند نمونه ای جالب از فضاهای عربی باشد. کباب بره، قوزی، سمبوسه گوشت، میگو در ادویه جات خوش بو و معطری آماده شده اند. هزینه غذا برای دو نفر 272 دلار است.

رستوران باب الیام (Bab Al Yam)

رستوران باب الیام

رستوران مورد نظر فضای مناسبی برای خانواده ها دارد و در حین خوردن غذا می توان از منظره خلیج فارس هم لذت برد. در این رستوران غذاهای اروپایی سرو می شوند. ویژگی های این رستوران شامل سالن، تراس، پنجره های کف تا سقف و … می شوند. منوی این رستوران شامل پاستا، سالاد، غذاهای دریایی و … است. قیمت غذا برای دو نفر 218 دلار می شود.

رستوران جونسوی (Junsui)

رستوران جونسوی

غذاهای مالزیایی، ژاپنی، چینی و کره ای در این رستوران طبخ می شوند. به طور کلی 25 آشپز در آشپزخانه این رستوران کار می کنند که می توانند کیفیت بالایی از غذاها را به شما ارائه دهند. قیمت غذا برای 2 نفر تقریبا 800 درهم می شود.

رستوران صحن الدار (Sahn Eddar)

رستوران صحن الدار

اگر هوس غذاهای بین المللی کرده اید یا فقط می خواهید یک عصرانه لذیذ را نوش جان کنید بهتر است، سری به این رستوران بزنید. در این محل موزیک زنده و منوی متنوعی از غذاها ارائه می شوند.

معروف ترین منوی رستوران صبحانه پاریسی آن است. به عنوان عصرانه هم می توانید کیک های متنوعی را سفارش دهید. قیمت صبحانه از 60 دلار شروع می شود و برای عصرانه هم تقریبا باید 150 دلار پرداخت کنید. توجه داشته باشید که قیمت غذا برای دو نفر تقریبا 136 دلار است.

رستوران و لانژ اسکیپ (SCAPE LOUNGE & RESTAURANT)

رستوران و لانژ اسکیپ

این رستوران در بخش تراس قرار گرفته است و در آن غذاهای مدیترانه ای طبخ می شوند. ترکیب غذاهای دریایی با چشم انداز زیبایی از دریا می تواند تجربه ای دل انگیز را برای شما به ارقام بیاورد. همچنین نوشیدنی های خوشمزه ای هم در این مکان سرو می شوند. قیمت غذا تقریبا 525 درهم است.

رستوران گلد آن 27 (Gold on 27)

رستوران گلد آن 27

موقعیت مکانی رستوران در طبقه 27 ام برج است. طراحی طلایی، چشم انداز زیبا به همراه نوشیدنی های متنوع و منوی غذای خوشمزه سفری به یادماندنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

رستوران اسکای ویو (SKYVIEW RESTAURANT)

رستوران اسکای ویو

این رستوران از سطح دریا 200 متر فاصله دارد و از جمله مشهورترین رستوران این سازه محسوب می شود. به دلیل اینکه پنجره های رستوران اسکای ویو بسیار وسیع هستند، منظره کاملی از دبی در مقابل چشمان شما قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این ها می توانید در منوی رستوران نوشیدنی، عصرانه و غذاهای سبک هم سفارش دهید. قیمت غذا برای دو نفر در این رستوران 245 دلار است و برای عصرانه هم باید 173 دلار پرداخت کنید.

نکات جالب درباره برج العرب

در این ساختمان تقریبا هفتاد هزار متر مکعب بتن برای ایمن سازی استفاده شده است و مقدار فولاد به کار رفته در آن هم به نه هزار تن می رسد. در سقف و دیوارها از بتن استفاده کرده اند. پلی برج را به یک زمین اصلی متصل می سازد. با این حال علاوه بر مسیر زمینی از مسیر هوایی برای رفتن به این برج می توان استفاده کرد.  طول این پل 340 متر است.

در برج العرب دبی 28 هزار وسایل مختلف روشنایی استفاده شده است و هزینه کلی ساخت این برج به 650 میلیون دلار می رسد. برج ارتفاعی به اندازه 321 متر دارد و کلیه بخش های داخلی آن از بهترین مواد موجود هستند. فرش هایی که در بخش های مختلف هتل استفاده شده اند، از آفریقای جنوبی و هند است و سنگ های مرمر را هم از برزیل آورده اند.

در سال 2016 یک قوطی بزرگ خاویار در حدود 17 کیلوگرم در این برج تهیه شد. این خاویار از ماهیان همین منطقه تهیه شده بود.

برج العرب رستوران

برای گل آرایی بخش لابی هتل یک گروه بزرگ که شامل 6 گل فروش بوده اند با یکدیگر همکاری کردند تا این لابی تزئین شد. در این بخش گل هایی از کشورهای مختلف کنیا، تایلند، هلند و … استفاده شده است. همین طور پیش از اینکه مهمانان به سوئیت های خود وارد شوند از گل های مورد علاقه آن ها برای تزئین اتاق استفاده می کنند.

در این هتل از 1790 ورق طلا برای تزئین بخش های مختلف استفاده شده است که این طلاها از جنس 24 عیار هستند.

برج العرب از برج ایفل هم 14 متر بلندتر است. این هتل به شکل بادبان کشتی ساخته شده است. یک فواره ویژه در این برج وجود دارد که برای درست کردن پدیده کلایدسکوپ از فیبر نوری و آب ریز شده بهره برده اند.

در بخش لابی هتل برج العرب چندین آکواریوم قرار گرفته است که در آن ها گونه های مختلف ماهی ها نگهداری می شوند و تعداد آن ها به 50 نوع می رسند.

یک کریستال در یکی از بخش های هتل وجود دارد که به صورت راه شیری طراحی شده است و ارزش آن را تقریبا یک میلیون درهم تخمین زده اند.

همان طور که پیشتر هم به آن اشاره کردیم، سنگ مرمرهای مختلفی در این هتل استفاده شده است. این سنگ مرمر که استاتوریو نام دارد به وسیله هنرمند معروف میکل آنژ برای ساخت مجسمه هایی استفاده شده است.

سکانس هایی از فیلم های مشهوری مانند ماموریت غیر ممکن با هنرنمایی تام کروز در این برج فیلم برداری شده است.

پروژه رسیدگی به لاک پشت های زخمی هم در مدینه جمیرا و برج العرب دبی انجام شده است که بعد از درمان لاک پشت ها آن ها را به دریا باز می گردانند.

بهترین زمان برای بازدید از برج العرب دبی

در طول تابستان دمای هوای شهر دبی به پنجاه درجه سانتی گراد هم می رسد. بنابرین چنانچه می خواهید از این گرمای طاقت فرسا به دور باشید، می توانید از آخر پاییز تا اوایل بهار به دبی سفر کنید. در این زمان با خیال راحت می توانید از جاذبه های دیدنی دبی بازدید نمایید.

بازدید از برج العرب دبی

در صورتی که در این هتل اقامت نداشته باشید، نمی توانید وارد آن شوید. یکی از راه هایی که بتوان برج را از نزدیک دید رفتن به رستوران برج است. همین طور می توانید با تهیه کارت تفریحی استخر و … به برج وارد شوید.

اما اگر امکان هیچ کدام از این ها را ندارید، می توانید به ساحل غروب آفتاب بروید و در آن جا برج را از راه دور مشاهده کنید. یک دیگر از راه های تماشای برج رفتن به سوق مدینه جمیرا است. در این محل کانال هایی وجود دارند که زیبایی منطقه را بیشتر می کنند. همین طور می توان از تور قایق تفریحی آن هم استفاده کرد.

البته اخیرا یک تور بازدید از برج العرب هم فراهم شده است که در آن می توان از لابی و سوئیت رویال و بخش های دیگری از برج بازدید کرد. راهنمای برج در این بازدید داستان های مختلفی درباره این سازه را برای شما شرح می دهد. در انتهای تور می توانید از سالن UMA که به دریای خلیج فارس چشم انداز زیبایی دارد، مراجعه کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

ارتفاع برج العرب دبی چقدر است؟

برج العرب دبی ارتفاعی برابر با 321 متر دارد.

آیا برج العرب یک هتل است؟

بله، این سازه یک هتل 7 ستاره است.

مدیر برج العرب دبی کیست؟

مالکیت این مکان بر عهده گروه جمیرا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *