نحوه خرید سیم کارت در قطر

خرید سیم کارت در قطر
جاذبه های گردشگری, قطر

قطر کشوری دیدنی با جاذبه های شگفت انگیز و ساختمان های بلند است که برگزاری رویدادهای مختلف باعث می شود، هر ساله عده زیادی از گردشگران به آن سفر کنند. شما می توانید در این کشور از بخش های مختلف آن مانند دهکده فرهنگی کاتارا، موزه هنر اسلامی قطر یا مرکز خرید لاکچری آن دیدن کنید. در سفر به قطر بهتر است تا به جای سیم کارت خانگی از سیم کارت قطر استفاده کنید. رومینگ بین‌المللی می‌تواند گران باشد، به همین دلیل است که از سیم‌کارت‌های محلی یا سیم‌کارت‌های الکترونیکی مسافرتی را توصیه می کنیم که خوشبختانه سیم کارت ها در قطر خیلی گران نیستند و این امر در مورد نرخ دیتای تلفن همراه در این کشور نیز صدق می کند. بنابرین در ادامه اطلاعات کاملی درباره نحوه خرید سیم کارت در قطر به شما خواهیم داد، پس با آسان سفر همراه باشید. علاوه بر این متقاضیان می توانند برای خرید تور لحظه آخری قطر به صفحه رزرو آن مراجعه کنند.

قیمت سیم کارت در قطر چقدر است؟

امکان خرید سیم کارت رایگان قطر از Ooredoo وجود دارد یا اینکه می توانید از فروشگاه های Vodafone یک سیم کارت قطر به قیمت ده ریال قطر (2.75 دلار) خریداری کنید. همینطور توجه داشته باشید که سیم کارت Ooredoo را حداقل ده ریال قطر شارژ کنید. سیم کارت توریستی قطر با قیمت 35 ریال قطر (9.60 دلار) یا 150 ریال قطر (41.20 دلار) به فروش می رسد. سیم کارت بین المللی هم در فرودگاه بین المللی حمد دوحه فروخته می شود.

بهترین سیم کارت در قطر چیست؟

اگر می خواهید بهترین سیم کارت را در قطر بخرید، توصیه می کنم با Ooredoo همراه شوید، زیرا بهترین پوشش و سریع ترین سرعت را دارد. سیم کارت Vodafone هم می تواند انتخاب دیگر شما باشد.

انواع سیم کارت ها در قطر

قطر دارای دو اپراتور تلفن همراه است که خدمات پیش پرداخت را به راحتی برای مسافران ارائه می دهند:

  • Ooredoo Qatar
  • Vodafone Qatar

هر فرد 18 ساله یا بالاتر که در قطر زندگی می کند یا از قطر بازدید می کند، می تواند سیم کارت قطر را بدون محدودیت خریداری کرد. اما شما باید قوانین ثبت سیم کارت را رعایت کنید که شامل نشان دادن پاسپورت در محل فروش می شود.

از کجا می توان سیم کارت قطری را خریداری کرد؟

خرید سیم کارت

برای خرید سیم کارت در این کشور کافی است تا به فروشگاه های تلفن همراه، فروشگاه های آنلاین یا فرودگاه بین المللی مراجعه کنید. اما باید توجه داشته باشید که قیمت سیم کارت در فرودگاه نسبت به سایر فروشگاه ها مقداری بالاتر است. همینطور از آن جا که تمام سیم کارت ها در همه فروشگاه ها وجود ندارند، بهتر است تا سیم کارت را به صورت مستقیم از فروشگاهی اصلی آن خریداری کنید. توجه داشته باشید که ممکن است برای خرید به پاسپورت خود نیاز داشته باشید. سیم کارت های الکترونیکی هم گزینه بهتری است، زیرا از بدو ورود می توانید از آن ها استفاده کنید. اکنون، بیایید به برنامه های داده ارائه شده توسط Vodafone و Ooredoo نگاهی بیندازیم.

سیم کارت قطر را می توانید در فروشگاه های Ooredoo و Vodafone تهیه کنید. برخی از فرودگاه های قطر سیم کارت توریستی را می فروشند. هزینه سیم کارت ها به صورت زیر است:

سیم کارت Ooredoo: رایگان است، اما برای خرید طرح با حداقل شارژ به ده ریال قطر نیاز دارید.

سیم کارت Vodafone: ده ریال

قیمت اپراتورهای تلفن همراه قطر برای گردشگران

سیم کارت Ooredoo: قیمت این سیم کارت بین 35 الی 150 ریال قطر است.

سیم کارت Vodafone: قیمت این سیم کارت 35 ریال قطر است.

 توجه داشته باشید که اگر قصد خرید سیم کارت در فرودگاه را دارید، قیمت ها می تواند بالاتر از قیمت های ذکر شده در بالا باشد.

سیم‌کارت‌های الکترونیکی قطر

سیم‌کارت‌های الکترونیکی در سال‌های اخیر مخصوصا بعد از اینکه اپل آیفون های سری 14 و 15 کاربران خود را مجبور به استفاده از آن ها کردند، بسیار محبوب شده‌اند. در حال حاضر دو اپراتور Ooredoo و Vodafone سیم کارت های الکترونیکی به مشتریان خود ارائه می دهند.

شما حتی می‌توانید سیم‌کارت‌های الکترونیکی را که قطر و سایر کشورهای خاورمیانه را پوشش می‌دهند، دریافت کنید که به شما امکان می‌دهد تنها با یک خرید از یک سیم‌کارت در چند مقصد استفاده کنید یا حتی می توانید یک eSIM جهانی دریافت کنید که می تواند در حداقل 100 کشور در سراسر جهان استفاده شود.

برخی از سیم کارت های الکترونیکی شامل موارد زیر می شوند:

Airalo: اگر از نوع Pearl Mobile باشد، تنها در قطر قابل استفاده است و اگر از نوع Menalink باشد، می تواند در 15 کشور خاورمیانه و شمال آفریقا استفاده شود. سیم کارت هایی که از نوع Discover+ باشند، قابل استفاده در 130 کشور جهان هستند و شامل 200 دقیقه مکالمه و 200 پیامک می شوند.

طرح های نوع Pearl Mobile

نوع اول: 1 گیگ، اعتبار 7 روزه، 5 دلار

نوع دوم: 2 گیگ، اعتبار 15 روزه، 9 دلار

نوع سوم: 3 گیگ، اعتبار 30 روزه، 12 دلار

نوع چهارم: 5 گیگ، اعتبار 30 روزه، 17.50 دلار

Alosim: فقط در قطر

Holafly: فقط در قطر

Nomad: قطر، هفت کشور خاورمیانه و بسته به نوع سیم کارت در 109 یا 139 کشور جهان قابل استفاده است.

طرح ها و قیمت سیم کارت Vodafone

Vodafone چندین طرح پیش پرداخت متمرکز بر داده را ارائه می دهد. در اینجا مرتبط ترین موارد موجود برای گردشگران به صورت زیر است:

نوع اول: 16 گیگ، اعتبار 28 روزه، 150 ریال قطر یا 41.20 دلار

نوع دوم: 22 گیگ، اعتبار 42 روزه، 200 ریال قطر یا 54.94 دلار

نوع سوم: نامحدود، اعتبار 7 روزه، 150 ریال قطر یا 41.20 دلار

نوع چهارم: نامحدود، اعتبار 30 روزه، 250 ریال قطر یا 68.67 دلار

طرح ها و قیمت سیم کارت Ooredoo

نوع اول: 16 گیگ، اعتبار 28 روزه، 150 ریال قطر یا 41.20 دلار

نوع دوم: 22 گیگ، اعتبار 42 روزه، 200 ریال قطر یا 54.94 دلار

نوع سوم: نامحدود، اعتبار 2 روزه، 25 ریال قطر یا 6.87 دلار

نوع چهارم: نامحدود، اعتبار 30 روزه، 250 ریال قطر یا 68.67 دلار

سیم کارت قطر تل (Qatar tel)

از دیگر سیم کارت هایی که می توان در این کشور خریداری کرد، سیم کارت مورد نظر است. این سیم کارت یک قرارداد با یک شرکت داخلی در ایران دارد و علاوه بر این آنتن دهی آن هم بسیار مناسب است. پس در صورتی که شما سیم کارت همراه اول داشته باشید و رومینگ خود را فعال کنید، می توانید از این سیم کارت به راحتی استفاده نمایید. در این حالت می توانید به صورت بین المللی تماس بگیرید و دیگر نیازی به خرید سیم کارت اضافه در قطر ندارید.

نحوه خرید آنلاین سیم کارت اعتباری قطر

اگر تمایل دارید تا در بدو ورود سیم کارت خود را آماده داشته باشید، باید آن را به صورت آنلاین یا در وب سایت هایی مانند آمازون خریداری کنید. طرح های مختلفی در آمازون وجود دارد، برای مثال OneSimCard می تواند، در بیش از 200 کشور کار کند و به ازای هر مگابایت 0.01 دلار به شما داده می شود. اما گزینه های بسیار دیگری نیز وجود دارند که ارزش بررسی دارند، بنابراین نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که کشورهایی که قصد بازدید از آنها را دارید فهرست شده اند.

گزینه دیگر خرید سیم کارت پیش پرداخت خاورمیانه در SimOptions است. آنها در حال حاضر یک بسته را ارائه می دهند که قطر را پوشش می دهد و شامل ده گیگابایت اینترنت به مدت 14 روز و به قیمت 49.90 دلار می شود.

مدارک لازم برای خرید سیم کارت در قطر

سیم کارت در قطر

خرید سیم کارت در این کشور به آسانی میسر است و نیاز به مدارک خاصی ندارد. برای اینکار کافی است تا شما به یک نمایندگی معتبر فروش مراجعه کرده و در آن جا باید فرمی که حاوی اطلاعات شما است، را پر کنید. همراه داشتن پاسپورت هم ضروری است. سیم کارت هایی که به صورت توریستی صادر می شوند، اعتبار محدودی دارند. اگر با فعال سازی سیم کارت مشکل دارید، می توانید، از فروشنده درخواست کنید تا نحوه فعال سازی را برای شما بیان کند.

جمع بندی

همانطور که می بینید، دریافت یک سیم کارت اعتباری در قطر یا حتی یک سیم کارت الکترونیکی برای سفرهای خود در قطر بسیار ساده است. اگر طرح خاورمیانه را خریداری کنید، حتی می‌توانید در هر کجای خاورمیانه که می‌روید، بدون تغییر سیم‌کارت، متصل بمانید. من معتقدم که اگر می‌خواهید در زمان ورودتان اطلاعات داشته باشید، eSIM کارت راحت‌ترین راه برای دریافت داده در قطر است. به این ترتیب، برای خرید سیم کارت نیازی به مراجعه به فروشگاه نخواهید داشت. بدیهی است که ابتدا باید مطمئن شوید که تلفن همراه شما از eSIM پشتیبانی می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *