پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد
ایران گردی, مشهد

بهترین چیز در یک تابستان گرم رفتن به محلی است که بتوانید خنکی هوا را در کنار خانواده خود تجربه کنید و چه جایی بهتر از پارک می تواند این احساس را به شما بدهد؟ به همین دلیل در حین گشتن در میان پارک ها سری هم به پارک ملت مشهد زدیم تا بتوانید با آن آشنا شوید، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

همینطور برای تهیه پایین ترین قیمت بلیط هواپیما مشهد می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

آشنایی با پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد از جمله پارک های بزرگ این شهر است که مساحت زیادی را به خود اختصاص داده است. در این پارک می توانید از فعالیت های مختلف تفریحی، فرهنگی و ورزشی لذت ببرید. استفاده از این پارک هم برای عموم مردم از کودک تا بزرگسال امکان پذیر است.

پارک ملت مشهد

در کنار تفریحات مختلفی که در این پارک فراهم شده است، شما می توانید در کنار دریاچه مصنوعی آن بنشینید و از دیدن رنگین کمانی که به خاطر آب نمای آن ایجاد شده است لذت ببرید یا اینکه زیر درختان قدیمی پارک بنشیند و یک بستنی نوش جان کنید. بهترین قسمت پارک ملت مشهد چرخ و فلک آن است که بزرگترین از نوع خود در خاورمیانه به شمار می رود.

از بالای این چرخ و فلک می توانید نمای زیبایی از شهر را ببینید. مخصوصا اگر در هنگام شب سوار آن شوید، یک شهر نورانی زیر پای شما قرار می گیرد. این پارک از حرم امام رضا (ع) 12 کیلومتر فاصله دارد.

پارک مورد نظر در زمان محمدرضا پهلوی ساخته شده است و قدمت آن به سال 1343 باز می گردد. در ابتدا دو نفر از طراحان انگیسی ساخت این پارک را شروع کردند، اما در انتها مهندسان کشور خودمان کار را به پایان رساندند.

البته در زمانی که این پارک ساخته شد، اسم امین مهر روی آن گذاشته شد که بعد از انقلاب اسم آن را به پارک ملت مشهد تغییر دادند. هنگامی که پارک ساخته شد شهر مشهد چندان بزرگ نبوده، به همین دلیل است که این پارک بیرون شهر قرار گرفته است، اما کم کم با بزرگ شدن شهر هم اکنون پارک در داخل واقع شده است.

مساحت این پارک تقریبا 72 هکتار است و کاشت 35 هزار درخت در آن باعث شده تا از جمله سرسبزترین پارک های این شهر باشد. در این پارک می توان از بخش های مختلفی مانند زمین ورزشی، دریاچه، شهربازی، ساختمان فرهنگی امام رضا (ع)  و … استفاده کرد. این پارک هزینه ورودی ندارد اما برای استفاده از شهربازی و سایر مکان ها باید بلیط تهیه کنید.

تئاتر و سینمای پارک ملت مشهد

سینمای پارک ملت

همان طور که گفتیم یک بخش فرهنگی در این پارک ساخته شده است که هنرمندان و هنردوستان می توانند از آن استفاده نمایند. در این بخش چندین سالن تئاتر و یک سالن سینما ساخته شده است و سالن های این مکان همواره پر از جمعیت هستند.

دو سالن کوچکتر هم در پارک وجود دارد که به اسم سالن نمایش عروسکی و تئاتر بهار معروف هستند. از این بخش ها برای مواقعی که جمعیت زیاد نیست استفاده می کنند. شما می توانید برای تهیه بلیط این مکان به وب سایت آن مراجعه کرده یا به صورت حضوری آن را خریداری نمایید. نمایش هایی که در فصل های مختلف سال در این پایگاه فرهنگی برگزار می شوند متفاوت هستند.

تلفن مجموعه فرهنگی، هنری امام رضا(ع): 05136075481

حیات وحش پارک ملت مشهد

باغ وحش پارک ملت مشهد

جذابیت های این پارک تمامی ندارد و می تواند تا ساعت ها شما را مشغول کند. بخشی مخصوص برای نگهداری گونه های جانوری هم در این پارک در نظر گرفته شده است. این حیوانات شامل میمون، مرغ عشق و … می شوند. کودکان و خانواده های آن ها می توانند در کنار هم از فضای این پارک لذت ببرند.

شهربازی پارک ملت مشهد

همه گروه های سنی می توانند از بازی های این شهربازی استفاده کنند و در کنار هم از این فضا لذت ببرند. این شهربازی نخستین شهربازی مشهد است که در سال 1351 در این شهر افتتاح شد و با گذشت زمان انواع بازی های به آن افزوده گشت. این شهربازی ابعادی به اندازه سی هزار متر مربع دارد و همه وسایل آن دارای استانداردهای خوبی هستند. شهربازی پارک ملت مشهد دارای وسایل بازی مختلفی است که اگر بخواهیم آن ها را دسته بندی کنیم شامل وسایل هیجانی، ویژه بزرگسالان و ویژه کودکان می شوند.

البته لازم به ذکر است که وسایل بازی این پارک هر کدام محدوده سنی خاص خود را دارند و همچنین قد خاصی هم برای آن ها مشخص شده است.

فانفار، چرخ و فلک بزرگ خاورمیانه

چرخ و فلک پارک ملت مشهد

ارتفاع و قطر این وسیله بازی برابر با هشتاد متر است. 450 نفر می توانند از این وسیله استفاده کرده تا منظره شهر را تماشا کنند. این چرخ و فلک در سال 1384 در این پارک قرار داده شد.

اسکیت‌بورد

اسکیت‌بورد

این وسیله یک نوع اسکیت عظیم الجثه است که در ارتفاع سی متری از زمین بر روی یک ریل حرکت می کند و سرعتی برابر با 60 کیلومتر بر ساعت دارد. از این وسیله بازی 16 نفر می توانند استفاده کنند. از اسکیت بورد فقط می توان سه دقیقه استفاده کرد. توجه داشته باشید که تنها اشخاصی که قد آن ها از 150 سانتی متر بیشتر است، می توانند از این وسیله استفاده کنند.

اسکای فلایر پارک ملت مشهد

اسکای فلایر

این وسیله بازی نوعی تاپ چرخشی است که سرنشینان خود را در ارتفاع 24 متری نگه می دارد و سپس شما را با سرعت 9 دور در دقیقه می چرخاند. از این دستگاه 24 نفر می توانند استفاده کنند و مدت زمان سواری آن 4 دقیقه است. تنها کسانی که قد آن ها 150 سانتی متر به بالا است، می توانند از این وسیله استفاده کنند.

ترن هوایی

ترن هوایی

ترن هوایی پای ثابت همه شهربازی ها است. ترن پارک ملت مشهد سرعتی برابر با 60 کیلومتر بر ساعت دارد. 16 نفر می توانند سوار این ترن هوایی بشوند و زمان استفاده از آن سه دقیقه است. توجه داشته باشید که فقط کسانی که قد آن ها 150 سانتی متر به بالا است قادر به استفاده از این ترن هستند.

گردباد

گردباد که همان طور که از نام آن پیدا است، وسیله ای است که شما با سوار شدن به آن احساس می کنید که داخل یک گردباد گیر افتاده اید. این دستگاه بازی ظرفیت 24 نفر را دارد و تنها کسانی که قد آن ها از 150 سانتی متر بیشتر است، می توانند از آن استفاده کنند. همین طور زمان استفاده از این دستگاه سه دقیقه است.

صندلی فضایی

این وسیله بازی در ارتفاع 13 متری از سطح زمین قرار می گیرد و در آن جا به مدت چند دقیقه به دور خود می چرخید. از این دستگاه 16 نفر می توانند استفاده کنند و مدت زمان استفاده از آن سه دقیقه است. از این وسیله بازی هم فقط افرادی که قد آن ها 150 سانتی متر به بالا است می توانند استفاده نمایند.

سقوط

در این تفریح شما از ارتفاع بیست متری به سمت پایین سقوط آزاد خواهید کرد، پس فقط اگر شجاعت این کار را دارید، آن را امتحان نمایید.

آکروجت فضایی

این وسیله باعث می شود تا شما در ارتفاع 2 متری معلق باشید و 32 نفر می توانند از آن استفاده کنند. زمان استفاده از این بازی 12 دقیقه است و فقط افرادی که قد آن ها 120 سانتی متر و بالاتر است می توانند از آن استفاده کنند.

سورتمه

سورتمه

سورتمه سواری در پارک ملت مشهد سه دقیقه طول می کشد و در این بازی شما با سرعت 44 کیلومتر بر ساعت خواهید چرخید. ظرفیت این وسیله چهل نفر است و کسانی که قد آن ها 120 سانتی متر به بالا است، می توانند از آن استفاده کنند.

مری گوراند

این وسیله بازی را هم کودکان و هم بزرگسالان می توانند از آن استفاده کنند. مری گوراند اسب های رنگارنگی هستند که به آرامی در یک سکو می چرخند.

کشتی دوقلو

با استفاده از این کشتی می توانید بین زمین و آسمان تاب بخورید. زمان استفاده از این کشتی دوقلو 3 دقیقه است و فقط افرادی که قد آن ها 100 سانتی به بالا است، می توانند از آن استفاده کنند.

آفتاب مهتاب

این نوع وسیله بازی یک چرخ و فلک کوچک است که مخصوص کودکان ساخته شده است.

موتور کراس

در این وسیله بازی که ویژه کودکان آماده شده است، می توان موتورسواری را تجربه کرد.

باشگاه صخره نوردی

دیوار صخره نوردی که در پارک ملت مشهد است، ارتفاع بسیار زیادی دارد. از این صخره افراد حرفه ای یا مبتدی می توانند استفاده نمایند. همین طور یک مربی کارآزموده هم دوره های آموزشی را برای شما برگزار می کند.

تونل وحشت

تونل وحشت محلی است که در آن به روش های مختلف باعث ترس و وحشت شما می شوند. در نتیجه شما می توانید هیجان خالص را حس کنید.

شاتل باس

این وسیله که شبیه به ماشین سواری است، ویژه کودکان آماده شده است.

گیم سنتر

در این سالن که در سال 1397 متر افتتاح شده است، می توان تفریحات مختلفی مانند بولینگ، بازی های کامپیوتری و … را انجام داد. در این مجموعه جوانان می توانند لحظات خوبی را تجربه کنند.

زمان و هزینه بازدید از شهربازی پارک ملت مشهد

ورود به بخش شهربازی پارک ملت مشهد هزینه جداگانه ای دارد و برای وسیله های مختلف این بخش هم باید بلیط تهیه کنید. همچنین اگر کارت عضویت را خریداری نمایید از امکانات مخصوصی بهره مند می شوید. زمان فعالیت شهربازی پارک ملت مشهد از ساعت 16 تا یک بامداد است.

امکانات ورزشی پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد بخش ورزشی دارد که در آن انواع تفریحات را می توان انجام داد. در این بخش یک استخر روباز بزرگ قرار دارد که 400 نفر می توانند از آن استفاده کنند. در این پارک همچنین بخش هایی مانند زمین بسکتبال، والیبال، فوتبال و … وجود دارد. همچنین یک قسمت هم مخصوص پیاده روی در نظر گرفته شده است.

امکانات رفاهی پارک ملت

برای اینکه گردشگران در پارک بتوانند احساس راحتی کنند، بخش هایی مانند فودکورت و بوفه هم برای آن ها در نظر گرفته شده است. همچنین یک بخش ویژه به عنوان اورژانس هم وجود دارد که در شرایط اضطراری به کمک شما می آید.

فودکورت پارک ملت مشهد

فست فود

رستوران مورد نظر ابعادی به اندازه 288 متر دارد و در سال 1397 به بهره برداری رسیده است. در فودکورت پارک ملت مشهد می توان غذاهای مختلف ایرانی و بین المللی را سفارش داد.

بوفه

بوفه پارک ملت هم خوراکی های مختلفی را ارائه می دهد.

اورژانس

همان طور که گفتیم در پارک یک اورژانس فراهم شده است که در صورتی که مشکل داشتید می توانید از این بخش استفاده نمایید.

اتاق نگهداری کودک

در این اتاق ها مادران می توانند به کودک شیر دهند یا پوشک آن ها را عوض کنند.

سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی پارک کاملا تمیز است و به طور مرتب وسایل آن ضدعفونی می شود.

نحوه دسترسی به پارک ملت مشهد

برای رفتن به این پارک می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی یا خودرو شخصی خود استفاده نمایید. اگر با ماشین خود به مشهد سفر کرده اید، باید به بزرگراه وکیل آباد بروید، سپس با گذر از بلوار همت به پارک می رسید.

مترو و اتوبوس:

ایستگاه پارک مترو شما را به پارک ملت می رساند. اما چنانچه از اتوبوس استفاده می کنید، باید در ایستگاهی به نام پارک ملت پیاده شوید.

آدرس پارک ملت مشهد: مشهد، بلوار وکیل‌آباد

تلفن پارک ملت مشهد: 05136044096

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *