چگونه یک روزه به مشهد سفر کنیم؟

مشهد
ایران گردی, مشهد

احتمالا بسیاری از شما به خاطر مشغله های روزمره فرصت رفتن به مشهد را ندارید، اما از طرفی دوست دارید تا به زیارت امام رضا (ع) بروید یا از تفریحات مشهد لذت ببرید. به همین دلیل در این مقاله سعی داریم تا روش سفر یک روزه به مشهد و بازدید از بسیاری از مناطق دیدنی آن را برای شما شرح دهیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای خرید بلیط هواپیما مشهد می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

راهنمای سفر یک روزه به مشهد

از آن جا که هتل ها همیشه در ساعت 2 بعدازظهر اتاق ها را تحویل می دهند، در نتیجه بهتر است جوری برنامه ریزی کنید که نزدیک آن ساعت به هتل برسید.

برنامه ریزی سفر یک روزه به مشهد

نمایی از حرم امام رضا

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما ساعت ورود به مشهد را در نظر بگیرید. معمولا سفر به مشهد دو ساعت طول می کشد، پس اگر در ساعت یازده بلیط هواپیما را رزرو کنید تقریبا ساعت یک در مشهد خواهید بود. البته می توانید زمان تاخیر هواپیما را هم در نظر بگیرید و بلیط را چند ساعت زودتر خریداری کنید.

بعد از اینکه هواپیما در فرودگاه شهید هاشمی نژاد به زمین نشست، می توانید برای رفتن به هتل از خط یک مترو استفاده کنید و در ایستگاه بسیج پیاده شوید. این ایستگاه در بلوار امام رضا (ع) است. در غیر این صورت می توانید از تاکسی های فرودگاه یا از اسنپ استفاده کنید.

اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای هتل صرف بکنید، مهمانسرا یا هتل آپارتمان ها هم گزینه خوبی برای شما هستند. البته چندین هتل 3 ستاره ماند هتل میامی یا هتل ایران زمین هم در نزدیکی ایستگاه بسیج هستند که می توانید در آن ها اتاق بگیرید. از سایر هتل های ارزان قیمت می توان به هتل آپارتمان شارین، هتل آپارتمان مشهد، هتل زیتون مشهد و … نام برد. توجه داشته باشید که در مقاله بهترین هتل های مشهد لیست کاملی از هتل های پنج ستاره تا مهمان سراها را به شما معرفی کرده ایم.

هتل قصر طلایی

 صرف ناهار در سفر یک روزه به مشهد

بیشتر هتل ها رستوران هم دارند و می توانید ناهار خود را در آن جا میل کنید. ولی اگر تمایلی به این کار ندارید، در بلوار امام رضا چندین رستوران وجود دارند. رستوران های معروف این ناحیه شامل رستوران فیروزه، هفت رنگ پلو، رستوران رویال مرسده، نسیم لبنان و … می شوند.

بازدید از مراکز خرید مشهد

در سفر یک روزه به مشهد اگر برنامه ریزی مناسبی داشته باشید، می توانید از مراکز خرید آن هم دیدن کنید. مخصوصا که بعدازظهرها هوا برای گشت و گذار مناسب تر است.

اگر به دنبال مراکز خرید لاکچری هستید، می توانید به مراکز خرید فیروزه بروید. این بازار در بلوار شیرازی است و در فاصله کمی از میدان شهدا قرار گرفته است. رفتن از این مکان به حرم تقریبا 50 دقیقه طول می کشد. در نزدیکی حرم هم یک مرکز خرید به اسم چرمیران وجود دارد که مخصوص کیف و کفش چرم است. بازار رضا هم که معروف ترین و قدیمی ترین بازار مشهد است در کنار حرم قرار گرفته است.

مراکز خرید مشهد

در خیابان 17 شهریور چندین فروشگاه مجلل و همین طور معمولی وجود دارند که کالاهای مختلفی را عرضه می کنند. بلوار امام رضا از این فروشگاه ها تقریبا دو کیلومتر فاصله دارد. برای اطلاع کامل از مراکز خرید مشهد به این مطلب مراجعه کنید.

مراکز خرید سوغاتی در سفر به مشهد

مطمئنا نمی شود بی خیال سوغاتی شد، حتی اگر سفر شما فقط یک روز باشد! بنابرین پیشنهاد می کنیم که پیش از هر جایی به بازار امام رضا بروید و نگاهی به مغازه های آن بندازید. برای دسترسی به این بازار می توان از میدان 17 شهریور و بلوار امام رضا استفاده کرد. علاوه بر این مغازه هایی برای خرید کالاهای مختلف در بلوار نواب صفوی، بلوار امام رضا، بلوار طبرسی و … وجود دارند.

مراکز خرید مشهد

حرم امام رضا (ع) در بیشتر روزهای سال رنگ خلوتی را به خود نمی بیند و از آن جا که شما مسافر سفر یک روزه به مشهد هستید، می توانید در شب که مقداری از جمیعت کمتر می شه به حرم مراجعه کنید تا بتوانید با آرامش بیشتری به زیارت و دعا بپردازید. در صورتی که به خوبی برنامه ریزی کنید می توانید حداقل دو ساعت در حرم وقت بگذرانید. حرم به طور کلی 4 ورودی دارد که می توانید از خیابان های اطراف برای وارد شدن به آن استفاده کنید. حرم دارای 4 ورودی است که از بلوار نواب صفوی، خیابان شیرازی، بلوار طبرسی و بلوار امام رضا دسترسی دارند.

نکات مهم برای زیارت حرم امام رضا (ع)

از آن که داخل حرم ممکن است شلوغ باشد، حتما خریدها و سایر وسایل غیرضروری را در محل اقامت خود بگذارید. اقامتگاه های زیادی در مشهد هستند که سرویس رفت و برگشت به حرم را به صورت مجانی ارائه می دهند یا اگر هتل نزدیک است می توانید پیاده خود را به حرم برسانید. توجه داشته باشد که در داخل حرم برای رفت و آمد سالمندان ماشین های مخصوصی در نظر گرفته شده است.

بانوان برای واردشدن به حرم باید چادر داشته باشند که اگر چادر ندارید، در هنگام ورود می توانید یکی از چادرهای حرم را قرض بگیرید. همین طور رواق هایی داخل حرم است که خانواده ها می توانند در آن ها عبادت کنند. این رواق ها شامل رواق امام خمینی، شیخ طوسی، کوثر و … می شوند.

بخش های مختلف حرم در سفر یک روزه به مشهد

حرم امام رضا (ع) وسعت زیادی دارد و بخش های مختلفی در آن ساخته شده است، برای مثال صحن قدس، انقلاب، سرویس های بهداشتی و مراکز مشاوره دینی یا دادن نزورات از جمله آن ها هستند. برای اینکه به طور کامل با حرم امام رضا (ع) آشنا شوید، می توانید مطلب راهنمای زیارت امام رضا (ع) را مطالعه کنید.

تفریحات مختلف در مشهد

شهر مشهد دارای پارک های مختلف و همین طور مراکز تفریحی زیادی است که اگر صبح زود به شهر مشهد وارد شوید، می توانید سری به تمام آن ها بزنید در غیر این صورت بعد از گذراندن یک شب در مشهد فردا صبح قبل از رفتن به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد می توانید در ساعات اولیه صبح بلند شده و صبحانه خود را در هتل میل کنید، تا وقت کافی برای گشت و گذار داشته باشید. در ادامه تعدادی از جاهای دیدنی مشهد را به شما معرفی می کنیم.

پارک های مشهد

پارک مشهد

شهر مشهد چندین پارک بسیار معروف دارد که از جمله آن ها می توان به کوه پارک مشهد، پارک کوهسنگی، پارک وکیل آباد مشهد و … اشاره کرد. پارک کوه سنگی در نزدیکی میدان بسیج قرار گرفته است. پارک ملت مشهد هم با میدان بسیج تنها هشت کیلومتر فاصله دارد.

پارک جنگلی وکیل آباد از این میدان 17 کیلومتر فاصله دارد و برای رفتن به آن می توانید از مترو استفاده کنید. بهتر است تا نزدیک ترین پارک به محل اقامت خود را انتخاب کنید تا به موقع برای بازگشت به فرودگاه آماده شوید.

پارک های آبی مشهد

پارک ساحلی آفتاب

در این میان می توانید سری هم به پارک های آبی مشهد زد. پارک ساحلی آفتاب و سرزمین موج های آبی از مهمترین پارک های مشهد هستند. پارک ساحلی آفتاب در فاصله 11 کیلومتری از حرم است. با خرید بلیط این پارک می توانید سه ساعت در آن تفریح کنید.

ییلاقات مشهد در سفر یک روزه به مشهد

اگر زمان اضافی داشتید در پایان سفر خود می توانید سری هم به مناطق ییلاقی مشهور مشهد یعنی طرقبه و شاندیز بزنید. در این مناطق بخش های تفریحی زیادی مانند قایق سواری و اسب سواری وجود دارند. همچنین می توانید غذای خود را هم در رستوران های آن جا بخورید. علاوه بر این باید گفت که در پیست اتومبیل رانی طرقبه می توانید با سرعت زیادی رانندگی کنید.

بهترین رستوران طرقبه رستوران تشریفات است که شیشلیک های خوشمزه ای را سرو می کند. رستوران گنجعلی خان هم غذاخوری سنتی دیگری است که گردشگران زیادی برای صرف غذا به آن جا مراجعه می کنند. بهترین غذای آن جوجه کباب بدون استخوان است.

نکات مهم در هنگام سفر یک روزه به مشهد

در این مطلب سعی شد تا در زمان 24 ساعت بهترین مناطق تفریحی مشهد را به شما معرفی کنیم. تا در کمترین زمان بهترین استفاده را از این سفر ببرید. توجه داشته باشید که بهتر است تا برای خرید به مناطقی بروید که بیشترین فروشگاه ها را در یک خیابان دارند، در نتیجه در زمان خرید شما صرفه جویی می شود.

برای مثال مرکز خرید 17 شهریور و بازار رضا نزدیک هم هستند. توجه داشته باشید که خرید خود را به هنگام شب موکول نکنید، زیرا ممکن است فروشگاه ها بسته باشند و همین طور آن زمان موقع بهترین موقع برای زیارت است.

نزدیک ترین مراکز خرید به حرم امام رضا (ع) کدام هستند؟

بازار رضا، مجتمع تجاری الماس شرق، مرکز خرید پروما، مرکز خرید آرمان، مجتمع تجاری وصال و …

پارک های مشهد کدام اند؟

پارک ملت، پارک کوهسنگی، پارک وکیل آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *