پارک وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد مشهد
ایران گردی, مشهد

پارک ها همواره محلی برای کسب آرامش و به دور ماندن از فضای آلوده و پر سرو صدای شهرها هستند. رفتن به پارک در هر فصلی از سال می تواند دلپذیر باشد. مخصوصا اگر پارک مورد نظر فضایی شبیه به جنگل هم داشته باشد. در این مطلب قصد داریم تا درباره پارک وکیل آباد مشهد صحبت کنیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای خرید بلیط هواپیما تهران مشهد می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

پارک وکیل آباد مشهد تنها یک پارک ساده نیست. در این محل شما می توانید از تماشای چشمه هم لذت ببرید. اگر علاقه دارید، زمان بیشتری را در این مکان بگذرانید، باید بدانید که باغ وحش وکیل آباد هم در همین نزدیکی ها است که می توانید همراه با فرزندان خود به آن مراجعه کنید.

تاریخچه پارک وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد مشهد

داستان این پارک مربوط به سال 1348 می شود. در آن سال یکی از افراد خیر مشهد به اسم حاج حسین ملک تصمیم گرفت که تعدادی از زمین های خود را وقف مردم کند، در میان این زمین ها باغ وکیل آباد هم به چشم می خورد که البته در آن زمان اسم دیگری داشت. سایر زمین ها شامل باغ صبای تهران، باغ ملی مشهد و … می شوند. پارک وکیل آباد در میان گردشگران بسیار پر طرفدار است.

امکانات رفاهی پارک وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد مشهد

فضای داخلی پارک به طور مناسبی سازمان دهی شده است. برای مثال هنگامی که وارد پارک می شوید، می توانید یک مسیر پیاده روی، استخر، کف سازی مناسب پارک و بخش فضای سبز را ببینید. همین طور پارک دارای پارکینگ و بخش نگهبانی هم است. از دیگر امکانات پارک می توان به آلاچیق، سوپرمارکت، سرویس بهداشتی، بوفه، آب خوری و … اشاره کرد. در رستوران پارک هم می توانید غذا سفارش دهید.

دریاچه باغ وکیل آباد مشهد

دریاچه پارک وکیل آباد مشهد

این دریاچه در واقع یک رودخانه فصلی است که جذاب ترین بخش پارک محسوب می شود. برای دیدن این دریاچه باید بهار و پاییز به این پارک مراجعه کنید. رودخانه پارک وکیل آباد مشهد یک رودخانه خروشان است که در کنار آن درختان کهنسالی رشد کرده اند. شما می توانید دست خود را درون آب کنید و از خنکی آن لذت ببرید.

همین طور آلاچیق هم در بستر رودخانه وجود دارد. مطمئنا خوردن یک وعده غذایی در کنار رودخانه می تواند بسیار دل انگیز باشد. منبع آب این رودخانه یک قناب است که در نزدیکی آن واقع شده است، همین طور یک پل هم روی این رودخانه کشیده شده که در تقاطع با بلوار وکیل آباد است.

باغ‌وحش پارک وکیل آباد مشهد

باغ وحش پارک وکیل آباد مشهد

همان طور که گفتیم باغ وحش وکیل آباد در نزدیکی این پارک است. با این حال چند وقتی است که دیگر به این مکان توجه نمی شود. باغ وحش وکیل آباد شامل گونه های علف خوار، پرنده، گوشت خوار، خزنده و آب زی می شود.

هزینه بلیط باغ ‌وحش پارک وکیل آباد

هزینه بلیط باغ وحش وکیل آباد تقریبا 30 هزار تومان است.

شماره تلفن پارک وکیل آباد مشهد: 05135014433

زمان بازدید از پارک وکیل آباد مشهد: تمام روزهای هفته از 9 صبح تا شب و جمعه ها از هشت صبح تا شب

آدرس پارک وکیل آباد مشهد: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، جنب کوهستان پارک

شهربازی باغ وکیل آباد

در سال های قبل محلی به اسم کوهستان پارک شادی در نزدیکی این مکان وجود داشت که همیشه سروصداهای زیادی از آن به گوش می رسید. اما این مکان در حال حاضر تعطیل است و و فقط پارک کوه سنگی وجود دارد.

ولی اگر علاقه دارید حتما شهربازی بروید، می توانید به پارک ملت مشهد که در همان نزدیکی ها است، مراجعه کنید. این دو پارک در دو انتهای یک بلوار قرار گرفته اند.

چنانچه ماشین دارید با ده دقیقه رانندگی می توانید به مقصد برسید البته در صورتی که ترافیک نباشد. بهترین زمان برای رفتن به شهربازی پارک ملت مشهد در بهار و تابستان است و بعد از یک بازی پر هیجان می توانید سری هم به رستوران پارک بزنید.

همان طور که می دانید بزرگ ترین چرخ و فلک خاورمیانه در این پارک است و همین طور سایر وسایل بازی این مجموعه هم بسیار هیجان انگیز هستند.

مشخصات پارک وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد مشهد

پارک در ناحیه ای با هوای دلپذیر ساخته شده است. درختانی که از سال های دور در این مکان کاشته شده اند در حال حاضر بزرگ شده و قامتی خمیده به خود گرفته اند.

پارک وکیل آباد مشهد مساحتی به اندازه هفتاد هکتار دارد. در نقاط مختلف پارک می توانید تندیس های مختلف، حیوانات تاکسیدرمی‌شده، المانی از درخت ها که طرح های جالبی دارند، استخر و … را مشاهده کنید. در واقع المان های درختی جذاب ترین قسمت پارک هستند که حتما باید از آن ها عکس بگیرید. گردشگران می توانند از میز فوتبال دستی، بخش پیاده روی، سینما چند بعدی و میز تنیس هم استفاده کنند.

قیمت بلیط پارک وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد مشهد

بازدید از پارک مورد نظر هیچ هزینه ای در بر ندارد. تنها کسانی که با ماشین به پارک می روند و قصد استفاده از پارکینگ را دارند باید هزینه آن را پرداخت نمایند.

پارک وکیل آباد مشهد کجاست؟

مشهد، بلوار وکیل آباد

شماره تلفن پارک وکیل آباد مشهد چیست؟

۰۵۱۳۵۰۱۴۴۳۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *