بهترین مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول
بلاگ

این شهر منحصربه ‌فرد که طبیعت جذاب و فضای زیبای آن توسط گردشگران تحسین می شود، نماد زندگی شهری پویا و مدرن است. استانبول دارای بافتی چند فرهنگی و فضایی پر جنب و جوش است که گذشته و آینده را در یک بخش واحد ذوب می کند و حسی مدرن و در عین حالی تاریخی را به شما القا می کند. در این مطلب قصد داریم تا درباره بهترین مراکز خرید استانبول صحبت کنیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای خرید بلیط هواپیما ارزان استانبول می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

استانبول شهر بزرگی است که مساحتی به اندازه 1831 کیلومتر مربع دارد و در سال های اخیرا جمعیت میلیونی را در خود جای داده است. آب و هوای خوب، بخش های تفریحی، غذاهای ارزان قیمت و سواحل زیبا دست به دست هم داده اند تا شما را برای بازدید از این شهر ترغیب کنند.

یکی از بنادر معروف ترکیه یعنی شاخ طلایی در این شهر ساخته شده است و شاید بتوان گفت که اصلی ترین جاذبه استانبول برای ایرانی ها مراکز خرید آن است. مخصوصا که بخشی از استانبول هم در اروپا است، در نتیجه اجناس منحصربه فرد و برندهای گوناگونی در آن یافت می شوند. بخش اروپایی و آسیایی استانبول هر دو دارای چندین مراکز خرید هستند. فروشگاه هایی که در استانبول وجود دارند، به صورت مدرن هستند، البته تعدادی بازار سنتی هم در این مکان وجود دارد.

ماه های حراج استانبول

انتخاب اینکه در کدام مرکز خرید اجناس خود را تهیه کنید، می تواند در قیمت کالاها موثر باشد. گاهی اوقات هم برندهایی که در فصل های پیشین ارائه شده اند، در آخر سال به حراج می رسند، در نتیجه می توانید آن ها را با قیمت بهتری خریداری کنید. مخصوصا در زمستان حراج از ماه دسامبر آغاز شده و تا ژانویه ادامه دارد. در این موقع از سال می توانید از تخفیف های بالایی بهره مند شوید.

در ماه آوریل هم تخفیف هایی تا حد هفتاد درصد به مشتریان ارائه می شود. حراج های تابستانه ترکیه از ژوئن شروع می شود و تا ماه اوت ادامه دارد. از آن جا که سفر به استانبول نیازی به گرفتن ویزا ندارد، می توانید به راحتی با تهیه پاسپورت و بلیط هواپیما تهران استانبول به ترکیه بروید.

در ادامه به معرفی مراکز خرید استانبول در بخش اروپایی ترکیه می پردازیم.

مراکز خرید اروپایی استانبول

استانبول مال

استانبول مال

این مرکز خرید در بلوار سلیمان دمیرال واقع شده است. در داخل این فروشگاه می توانید برندهای معروف جهانی مانند YKM، Koçtaş، Media Markt، Zara و … را خریداری کنید. همین طور امکان تهیه کالاهایی از مارک Victoria Secret هم در این مکان امکان پذیر است.

استانبول مال فقط یک مرکز خرید نیست، بلکه بخشی به اسم Moipark که یک پارک سرپوشیده است هم در این مرکز خرید افتتاح شده است. در بخش بالای این مرکز خرید یک هتل وجود دارد و می توانید از سینما با 16 پرده هم استفاده کنید. استانبول مال ترکیه تقریبا 350 هزار متر مربع است و در آن در حدود 300 فروشگاه وجود دارند که لوازم مختلفی در زمینه آرایشی، الکترونیکی، مد، وسایل خانه و … را ارائه می دهند.

علاوه بر برندهای مشهوری که پیش از این به آن ها اشاره کردیم، چندین برند داخلی هم در فروشگاه های آن یافت می شوند. در این محل حتی یک شهربازی سرپوشیده هم وجود دارد و در بخش فودکورت می توانید غذاهای خوشمزه ای را سفارش دهید.

زمان فعالیت استانبول مال ترکیه: 10 صبح تا 22 شب

آدرس استانبول مال ترکیه: استانبول، منطقه باشاک شهر، بلوار سلیمان دمیرال، محله ضیا گکالپ

بازار جواهر استانبول

بازار جواهر استانبول

یکی از بهترین مراکز خرید استانبول در بخش اروپایی این شهر، بازار جواهر آن است که این مرکز در سطح اروپایی بزرگترین بازار به شمار می رود. شما می توانید در بازار جواهر استانبول کالاهای مختلفی مانند پوشاک، اسباب بازی، جواهر و … را خریداری کنید. در این محل سالن بولینگ، 15 رستوران، تئاتر خصوصی، فست فود، سالن های فیلم و … وجود دارد.

این مرکز خرید در سال 2005 تاسیس شده است و در آن 343 فروشگاه وجود دارد. مارک هایی مانند بنتون، ماسیمو دوتی، آدیداس و … در محل یافت می شوند. وجود یک شهربازی در این محل باعث می شود تا فرزندان شما هم از این مرکز خرید لذت ببرند.

زمان فعالیت مرکز خرید جواهر استانبول از 10 صبح تا 10 شب است.

مرکز خرید اوت لت اولیویوم استانبول (Olivium Outlet Center)

مرکز خرید اوت لت اولیویوم استانبول

در این مرکز خرید 140 فروشگاه مختلف وجود دارد که یکی از بهترین مراکز خرید استانبول به شمار می رود. شما می توانید در فروشگاه های آن اجناسی مانند آدیداس، زارا، ال سی وایکیکی، نایک و … را پیدا کنید. در مرکز خرید اوت لت اولیویوم استانبول سالن سینما، فودکورت، مک دونالدز، مرکز بولینگ و برگر کینگ وجود دارد. همچنین چندین کافی شاپ هم در آن ساخته شده است.

آدرس مرکز خرید اوت لت اولیویوم استانبول: استانبول، منطقه زیتین بورنو، محله گوگالپ، خیابان پروفسور معمر آکسوی

ساعت کاری مرکز خرید اوت لت اولیویوم استانبول: تا ۱۰ شب

فروم استانبول (Forum Istanbul)

فروم استانبول

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید استانبول می تواند مرکز خرید فروم استانبول باشد. علت اصلی شهرت این مجموعه به علت وجود کالاهای گوناگونی است که در آن ارائه می شود. این مرکز خرید در سال 2009 به بهره برداری رسیده است و ابعادی به اندازه 495 هزار متر مربع دارد.

البته کل ابعاد گفته شده به مرکز خرید اختصاص ندارد، بلکه یک آکواریوم و موزه یخ هم جزوی از این مجموعه محسوب می شوند. مغازه های این مرکز خرید شامل کفش فروشی، بخش ورزشی Decathlon، لباس فروشی، تکنولوژی، IKEA و … می شوند. همین طور تعداد زیادی کافه، سالن سینما و رستوران هم در این جا ساخته شده است. آکواریومی در این مکان وجود دارد که به اسم تورکوآزو معروف است.

مارک های معروف مرکز خرید فروم استانبول شامل منگو، آیکیا، آدیداس، زارا، دکتلون و … می شوند. به طور کلی 200 برند که شامل مارک های داخلی و خارجی می شوند، در فروشگاه های این مرکز خرید قابل دسترس هستند. اگر به طبقه آخر این مجموعه بروید، می توانید منظره ای زیبا از تنگه بسفر و پل گالاتا را ببینید. در مرکز خرید فروم استانبول بخش هایی مانند اسکی روی یخ، سالن بولینگ، اتاق بازی کودک و … هم وجود دارد.

آدرس مرکز خرید فروم استانبول چیست؟

در جهت رفتن به این مجموعه باید از اتوبوس و مترو استفاده کنید. در ابتدا به میدان تکسیم رفته و در ایستگاه Mecidiyekoy مترو پیاده شوید، بعد از آن باید از اتوبوس استفاده کرده و در ایستگاه Kocatepe پیاده شوید.

زمان فعالیت مرکز خرید فروم استانبول: 10 صبح تا 10 شب

مرکز خرید آک مرکز استانبول (Akmerkez)

مرکز خرید آک مرکز استانبول

این مجموعه بزرگ 4 طبقه در نزدیکی محله بشیکتاش ساخته شده است. 250 فروشگاه در این مرکز خرید وجود دارند و ابعادی به اندازه 180 هزار متر مربع دارد. دو مرکز خرید دیگر هم که نام یکی از آن ها لونت است، به این مرکز نزدیک است.

رفتن به این مرکز خرید مشکلی ندارد و به راحتی می توانید با وسایل نقلیه عمومی به آن دست یابید. هتل های زیادی هم در نزدیکی آن قرار گرفته اند. قدمت این مجموعه به سال 1993 باز می گردد. مرکز خرید آک مرکز استانبول تا به حال چندین بار به عنوان برترین مرکز خرید شناخته شده است و حتی یک بار هم جایزه زیباترین طراحی داخلی را از آن خود کرده است.

آدرس مرکز خرید آک مرکز استانبول: Istanbul، Etiler، Ulus Caddesi No:3

زمان فعالیت مرکز خرید آک مرکز استانبول: ساعت ده صبح تا ده شب

ایستینیه پارک استانبول (Istinye Park)

ایستینیه پارک استانبول

این مرکز خرید با ابعادی به اندازه 242 هزار مترمربع در بخش سارییِر ساخته شده است. این مرکز خرید هم همانند سایر مراکز خرید استانبول بخش های متنوعی را در خود جای داده است که از جمله آن ها می توان به بخش ورزشی و تفریحی، پارک سبز، بخش روباز و سرپوشیده، بخش ویژه کودکان، سالن سینما و … اشاره کرد.

برای اینکه به محیط زیست آسیب وارد نشود، بخش های جمع آوری زباله هم در این مجموعه در نظر گرفته شده است. از دیگر قسمت های مرکز خرید ایستینه استانبول می توان به صندوق امانات، کالاسکه کودک و ویلچر اشاره کرد.

آدرس مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول: Istanbul، Sarıyer، İstinye Bayırı Cad. No: 73

زمان فعالیت ایستینیه پارک استانبول: 10 صبح تا 10 شب

وادی استانبول (Vadistanbul)

وادی استانبول

این مجموعه با هدف چندکاربری ساخته شده است، به همین دلیل است که می توانید در آن قسمت مسکونی، تجاری، اداری و تفریحی را ببینید. مرکز خرید وادی استانبول را می توان از جمله بهترین مراکز خرید استانبول با یک چشم انداز زیبا به جنگل بلگراد به شمار آورد. از جمله برندهای این مرکز شامل منگو، زارا، پنتی، دسا و … می شوند. برای خورن غذا هم می توانید به فودکورت این مجموعه مراجعه کنید.

آدرس مرکز خرید وادی استانبول: Turkey، 34396 Sarıyer/İstanbul، Ayazağa, Azerbaycan Cd. No: 3/C

زمان فعالیت مرکز خرید وادی استانبول: از صبح تا ده شب

مرکز خرید کانیون استانبول (Kanyon)

مرکز خرید کانیون استانبول

این مرکز در 4 طبقه ساخته شده است و ابعادی به اندازه 37500 متر مربع دارد. در این مجموعه بخش هایی مانند کافه، سالن ورزشی و رستوران وجود دارد. علاوه بر این ها در این مکان 160 فروشگاه ساخته شده است که می توانید لباس های ترک یا سایر کالاها را در آن خریداری کنید. معماری ویژه این مجموعه هم باعث شده تا در سال 2006 برنده بهترین جایزه طراحی شود.

آدرس مرکز خرید کانیون استانبول: Büyükdere Caddesi No:185

زمان فعالیت مرکز خرید کانیون استانبول: ده صبح تا ده شب

مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی استانبول (City’s Nişantaşı)

مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی استانبول

مرکز خرید مورد نظر مخصوصا برای مد و فشن استفاده می شود. ویژگی این مرکز این است که از میدان تقسیم فاصله چندانی از آن ندارد و در یک منطقه لاکچری به اسم نیشانتاشی ساخته شده است. در این مرکز خرید می توانید از کافه، پارکینگ 6 طبقه، کافه و … هم بهره ببرید.

آدرس مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی استانبول: Istanbul، Nişantaşı، Teşvikiye Mahallesi Teşvikiye Caddesi No:162

زمان فعالیت مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی استانبول: 10 صبح تا 10 شب

مرکز خرید گالریا استانبول (Galleria Shopping Mall)

مرکز خرید گالریا استانبول

این مرکز خرید ابعادی به اندازه 77 هزارمتر مربع دارد. مرکز خرید مورد نظر الهام گرفته از مجموعه ای مشابه در آمریکا است. مرکز خرید گالریا استانبول به دریا هم نزدیک است. در این مجموعه بخش بولینگ، رستوران، فروشگاه های متنوع، پیست پاتیناژ، سینما و … وجود دارد. این مجموعه به خاطر طراحی زیبای خود تا به حال یک بار برنده جایزه طراحی شده است.

آدرس مرکز خرید گالریا استانبول: Istanbul، Bakırköy Ataköy arası sahilyolu

زمان فعالیت مرکز خرید گالریا استانبول: از ساعت ده صبح تا ده شب

متروسیتی استانبول (Metrocity)

متروسیتی استانبول

این مرکز خرید 4 طبقه شامل 140 فروشگاه می شود. برای رفتن به این مجموعه می توانید سوار خط M2 مترو شوید. ویژگی به خصوص این مرکز وجود پارچه فایبرگلاسی است که در بخش سقف، آن را استفاده کرده اند.

آدرس متروسیتی استانبول: Büyükdere Cad. No:171 1. Levent

زمان فعالیت متروسیتی استانبول: ده صبح تا 10 شب

زورلو سنتر استانبول (Zorlu Center)

زورلو سنتر استانبول

مرکز خرید زورلو سنتر استانبول ابعادی به اندازه 105 هزار مترمربع دارد و شامل فروشگاه و رستوران در کنار هم می شود. این مجموعه که در سال 2013 به بهره برداری رسیده است و یکی از بهترین مراکز خرید استانبول است. البته این مجموعه شامل دو بخش اصلی و فرعی می شود. در بخش دوم آن که ابعادی به اندازه 12 هزار مترمربع دارد، می توانید 180 مغازه را پیدا کنید.

بخش های معروفی مانند Jamie Oliver’s Italian، Far East، Tom’s Kitchen and Morini و … در این مرکز خرید وجود دارند.

آدرس زورلو سنتر استانبول: Istanbul، Zorlu Center, Beşiktaş

زمان فعالیت زورلو سنتر استانبول: ده صبح تا ده شب

معرفی مراکز خرید بخش آسیایی استانبول

پالادیوم استانبول (Palladium Istanbul)

پالادیوم استانبول

مجموعه مورد نظر در پنج طبقه ساخته شده است و شامل 190 فروشگاه می شود. اگر به دنبال مارک های معروف هستید، می توانید به پالادیوم استانبول مراجعه کنید که کالاهای آن قیمت مناسبی دارند. همین دکور این مرکز خرید هم به گونه ای طراحی شده که یکی از ساختمان های نمادین این شهر محسوب می شود. یک کره شیشه ای با ابعاد بزرگ هم جلوی این مرکز است که می توانید اسم پالادیوم را روی آن ببینید. این مرکز خرید شامل کافه و رستوران هم می شود.

آدرس مرکز خرید پالادیوم استانبول: استانبول، منطقه آتاشهر، ینی‌صحرا، محله بارباروس، خیابان هالک

ساعت کاری پالادیوم استانبول: صبح تا ده شب

مرکز خرید مترو پل (Metropol Istanbul)

مرکز خرید مترو پل

مترو پل یکی از بهترین مراکز خرید استانبول است که در سال 2019 افتتاح شده است. این مرکز ارتفاعی برابر با 330 متر دارد و در محله آتاشهیر احداث شده است. در واقع این مرکز خرید چندین برج است که در آن چندین بخش مسکونی، تجاری و … وجود دارند. به طور کلی 250 مغازه، پارکینگ بزرگ، سالن کنسرت، بخش بازی و فضای سبز در این مجموعه ساخته شده اند.

آدرس مرکز خرید مترو پل: Turkey، 34758 Ataşehir/İstanbul، Gazi Sokak، Atatürk Mahallesi Ataşehir Bulvarı، Ertuğrul

زمان فعالیت مرکز خرید مترو پل: از صبح تا ده شب

مرکز خرید عمار اسکوئر استانبول (Emaar Square Mall)

مرکز خرید عمار اسکوئر استانبول

مرکز خرید عمار اسکوئر ساختمانی با طراحی بسیار زیبا دارد که در آن برندهای لاکچری به مشتریان ارائه می شود. شما می توانید 300 فروشگاه را در این مجموعه مشاهده کنید. برندهای این مرکز شامل برشکا، گوچی، جوکر تویز، ماوی، پاندورا، زارا هوم، مک، آدیداس، کلمبیا، ماسیمو دوتی، اسکچرز، ای دی ال، برشکا، گس، پوما، سامسونایت و … می شوند. البته تعداد مارک ها بسیار بیشتر از این موارد هست و ما فقط تعدادی از آن ها را ذکر کردیم.

آدرس مرکز خرید عمار اسکوئر استانبول: Turkey، 34700 Üsküdar/İstanbul، Ünalan, Libadiye Cd. No:88

ساعت کاری مرکز خرید عمار اسکوئر استانبول: از صبح تا ساعت ۱۰ شب

مرکز خرید واتر گاردن (Watergarden AVM)

مرکز خرید واتر گاردن

سینمای ده سالنه با گنجایش چهار هزار نفر، پارک آبی با مساحت پانزده هزار متر مربع، استخر با ابعاد پنج هزار متر مربع در این مرکز خرید وجود دارند. معروف ترین مارک های دنیا در مرکز خرید واتر گاردن یافت می شوند.

استخری که در این مجموعه ساخته شده از جمله پیشرفته ترین نوع در اروپا به شمار می رود و شما می توانید چندین رستوران و کافه را هم در کنار آن ببینید. پس به طور کلی می توان گفت که مراجعه به این مجموعه هم می تواند از لحاظ تفریحی لذت بخش باشد، هم مکانی مناسب برای خرید است.

آدرس مرکز خرید واتر گاردن: Turkey، 34746 Ataşehir/İstanbul، Barbaros, Kızılbegonya Sok 10/1

زمان فعالیت مرکز خرید واتر گاردن: از صبح تا 10 شب

بازار کادیکوی (Kadıköy)

بازار کادیکوی

این بازار برای فروش محصولات محلی افتتاح شده است و در روزهای دوشنبه تا جمعه باز است. شما می توانید در میان این بازار قدم بزنید و از خرید اقلامی مختلف مانند سبزیجات، روغن زیتون، میوه خشک، صابون، ترشی، مربا، شیرینی سنتی، ادویه، مواد غذایی دریایی، اسفنج، مواد آرایشی، روغن های گیاهی، پماد، صابون، لیف و … لذت ببرید.

بهترین اوت لت های استانبول برای خرید ارزان در ترکیه

اگر برای شما سوال است که اوت لت چیست، باید بگوییم این مراکز ساختمان هایی هستند که می توانید در آن ها کالاهای مختلف را با تخفیف های خوبی دریافت کنید. پس از جمله مراکز خرید ارزان استانبول به شمار می روند.

علت این امر این است که گاهی کالاهایی که در فصل های پیش مد بوده اند را در این فروشگاه ها با قیمت بسیار کمی عرضه می کنند. برای آشنایی با اوت لت های استانبول با یابکس همراه باشید.

مرکز خرید اوت لت ونیزیا استانبول (Venezia Mega Outlet)

اوت لت ونیزیا استانبول طراحی ویژه ای شبیه به ساختمان های ایتالیایی دارد و قرارگیری آن در بخش اروپایی شهر باعث شده تا عده زیادی به آن مراجعه کنند. جالب است که بدانید حتی قایق هایی شبیه به قایق های ونیز هم در این مرکز خرید وجود دارند که باعث جابه جایی گردشگران می شوند. پس با مراجعه به این مرکز با یک تیر دو نشان می زنید، هم خرید خود را انجام می دهید و هم سوار قایق های گوندولا می شوید.

آدرس مرکز خرید اوت لت ونیزیا استانبول: استانبول، منطقه قاضی عثمان پاشا، محله کارادنیز، بزرگراه اسکی ادرین

ساعت کار مرکز خرید اوت لت ونیزیا استانبول: از صبح تا ده شب

گراند بازار استانبول از مراکز خرید استانبول

گراند بازار استانبول

این بازار قدیمی که یک بازار سرپوشیده هم است، قدمتی به اندازه تاریخ دارد. در سال 1455 بود که یکی از پادشاهان این کشور دستور ساخت این بازار را صادر کرد. از آن موقع تاکنون بازار بزرگ استانبول تغییرات زیادی در گذر زمان کرده است. در سال 2014 بود که تعداد گردشگران این بازار تقریبا به 91 میلیون نفر رسید.

بازار بزرگ استانبول تقریبا دارای سه هزار مغازه است و در آن کالاهای مختلفی به فروش می رسند. در زبان ترکی به این مکان کاپالی چارشی هم می گویند. در این بازار شما می توانید کالاهایی مانند لباس، فانوس رنگی، داروی گیاهی، فرش، جواهرات، صنایع دستی، کتاب و … را خریداری کنید.

بازار بزرگ استانبول بازاری خوش و آب رنگ است که قدم زدن در راهروهای پرپیچ و خم آن لذت غریبی دارد. هنگامی که وارد این بازار می شوید با هجومی از رنگ ها و بوها مواجه می شوید، زیرا علاوه بر محصولاتی که به آن ها اشاره کردیم، ادویه هم در این مکان به فروش می رسد. از جمله سایر کالاها می توان به لوازم خانگی، قهوه ترک، صنایع دستی و پوشاک اشاره کرد.

البته توجه داشته باشید که در این بازار هم کالاهای معمولی و یا حتی با کیفیت پایین عرضه می شوند، پس باید موقع خرید توجه کافی داشته باشید. یکی از موارد مهم دیگر هنر چانه زنی است! زیرا در این بازار می توانید با صحبت با فروشندگان کالاهای مورد نیاز خود را با تخفیف های خوبی خریداری کنید. این بازار در تمام روزهای هفته از ساعت نه صبح تا هفت بعدازظهر باز است و فقط شنبه ها تعطیل است. همین طور اگر مناسبت خاصی در جریان باشد، بازار تعطیل خواهد بود.

آدرس بازار بزرگ استانبول: استانبول، ورودی اصلی میدان بیازیت

مرکز خرید اوت لت آسیا پارک استانبول (Asya Park Outlet Mall)

اوت لت آسیا پارک استانبول

این مرکز خرید هفت طبقه از جمله بهترین مراکز خرید استانبول محسوب می شود. ساختمان این مجموعه در بخش آسیایی شهر است. اگر به دنبال خرید محصولات مارک دار هستید، می توانید به این مکان سر بزنید. همین طور برای راحتی خریداران و گردشگران بخش هایی مانند سینما، رستوران، پارک و کافه هم ساخته شده است. شما می توانید در رستوران ها انواع غذاها را سفارش دهید یا در کافه یک میان وعده خوشمزه بخورید.

آدرس مرکز خرید اوت لت آسیا پارک استانبول: استانبول، منطقه عمرانیه، محله نجیب فاضل، خیابان آلمداغ

ساعت کاری مرکز خرید اوت لت آسیا پارک استانبول: صبح تا ده شب

مرکز خرید اوت لت ویاپورت استانبول (Viaport Outlet Shopping)

اوت لت ویاپورت استانبول

مرکز خرید مورد نظر در سال 2008 به بهره برداری رسیده است و موقعیت مکانی آن در منطقه پندیک است. به دلیل اینکه مارک هایی مانند نایک، بنتون، اکو، آدیداس، دیزل و … در این مرکز به فروش می رسند، خریداران زیادی سالانه به آن مراجعه می کنند. همین طور از لحاظ قیمت هم می توان محصولات را با نرخ خوبی خریداری کرد.

مطمئنا در حین گردش در این مرکز خرید دوست دارید تا غذا هم صرف کنید و خوشبختانه چندین رستوران برای این کار در نظر گرفته شده است که دارای غذاهای سنتی و بین المللی هستند. شما می توانید هم از معماری این مکان لذت ببرید و هم خرید خود را انجام دهید. برای اینکه کودکان در اوت لت ویاپورت استانبول دچار خستگی نشوند، یک بخش بازی برای آن ها آماده شده است.

آدرس اوت لت ویاپورت استانبول: استانبول، منطقه پندیک، خیابان دده پاشا ساعت کاری اوت لت ویاپورت استانبول: صبح تا ۱۰ شب

مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول (Optimum Outlet)

اوت لت اپتیموم استانبول

یکی دیگر از فروشگاه های مناسب در خصوص عرضه برندهای مشهور جهانی مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول است. این مرکز اولین بار در سال 2008 رونمایی شد و از آن زمان تا به حال مارک هایی مانند آدیداس، بنتون، نایک، منگو و … را عرضه می کند. معماری این مرکز هم در نوع خود بسیار ویژه است، زیرا پنجره های آن به صورت آهنی هستند و در زمان های مختلف سال حالت آن ها تغییر می یابد. علاوه بر این ها برپایی فستیوال های مختلف، پاتیناژ، سالن سینما و فودکورت هم از سایر جذابیت های این مرکز به شمار می رود.

آدرس مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول: استانبول، منطقه کادیکوی، خیابان دموکراسی

ساعت کاری مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول: صبح تا ۱۰ شب

مرکز خرید اوت لت استار سیتی (StarCity Outlet)

اوت لت استار سیتی

این مجموعه به فرودگاه آتاتورک نزدیک است. کالاهای این مرکز شامل یو اس پلو، زارا، مادام کوکو، ال سی وایکیکی، تامی، پوما و … می شوند. به خاطر وجود بخش بازی و تفریحی در طبقات مختلف خریداران احساس خستگی نخواهند کرد.

آدرس مرکز خرید اوت لت استار سیتی: استانبول، منطقه ینی بوسنا، خیابان Değirmenbahçe

ساعت کاری مرکز خرید اوت لت استار سیتی: صبح تا ۱۰ شب

مرکز خرید اوت لت سیتی سنتر استانبول (City Center Outlet)

 اوت لت سیتی سنتر استانبول

از آن جا که گردشگران زیادی به این محل مراجعه می کنند، تقریبا این مرکز خرید شلوغ است. همچنین چندین رستوران هم در این مرکز خرید ساخته شده است که در آن ها غذاهای خوشمزه ای سرو می شوند.

آدرس مرکز خرید اوت لت سیتی سنتر استانبول: استانبول، منطقه اسنیورت، محله ظفر، بلوار دوگان آراسلی

ساعت کاری مرکز خرید اوت لت سیتی سنتر استانبول: صبح تا ۱۰ شب

بازار ادویه مصر

اگر به اسکله کشتی Eminönü بروید، بازار ادویه را پیدا خواهید کرد. بازار مورد نظر در سده 17 ام ساخته شده است. در واقع پادشاهان عثمانی برای ساخت این بازار از مالیات مصری ها استفاده کرده اند. معروف ترین کالای این بازار همان طور که از اسم آن مشخص است، ادویه جات آن است. به طور کلی 80 مغازه مختلف در بازار ادویه مصر وجود دارد که در مغازه های آن ها دمنوش، شیرینی، آجیل، میوه خشک، شیرینی و مواد غذایی و … یافت می شوند.

در میان این ادویه ها می توان چاشنی هایی مانند سماق، شیره انار، عسل و فلفل را هم پیدا کرد. این ادویه ها بسیار قوی هستند و باعث خوشمزه تر شدن غذای شما می شوند. توجه داشته باشید که در عصر بازار جمعیت بیشتری را به خود می بیند، پس باید صبح ها به آن مراجعه کنید.

آدرس بازار ادویه مصر: Off Ragıp Gümüşpala Caddesi, Eminönü

بازار آراستا (Arasta Bazaar)

بازار آراستا

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید استانبول بازار آراستا است. نزدیکی این مکان به مسجد آبی باعث شده تا گردشگران زیادی به آن مراجعه کنند. البته در زمان های قدیم برای اینکه بتوانند هزینه مسجد را تامین کنند، بازار مورد نظر را ایجاد کرده اند. اما با گذر زمان تبدیل به یک محل گردشگری شده است و در حال حاضر در آن سرامیک، صنایع دستی و … به فروش می رسد.

آدرس: Küçük Aya Sofya Caddesi, Sultanahmet

بازارهای خیابانی استانبول

بازارهای خیابانی استانبول شامل بازارهایی می شوند که در ایام هفته برگزار می گردند. برای مثال شنبه بازار بشیکتاش، سه شنبه بازار کادیکوی، پنجشنبه بازار اورتاکوی، بازار محلی باکرکوی، یکشنبه بازار قاسم پاشا و …

منطقه های معروف استانبول برای خرید

خوشختانه در کنار مراکز خرید استانبول هتل های زیادی هم در نقاط مختلف شهر ساخته شده است، پس در هرجایی که اقامت داشته باشید، دسترسی به مراکز خرید هم آسان است و یا حتی اگر از همدیگر دور باشند، می توانید از طریق وسایل نقلیه خود را به مقصد برسانید. در ادامه شما را با سایر مراکز خرید استانبول آشنا می کنیم.

محله سلطان احمد

در این منطقه بازارهای سنتی دیده می شوند که یکی از آن ها همان بازار آراستا است که در پشت مسجد آبی ساخته شده است. در این بازار می توانید سفال، پارچه، جواهر، فرش و … را خریداری کنید.

بازار کتاب عتیقه در فاصله نزدیکی از این محله قرار گرفته است. در این بخش می توانید کتاب یا وسایل قیمتی را پیدا کنید. بازار مورد نظر در محله بیازیت ساخته شده است.

بازار کتاب بیازیت از مراکز خرید استانبول

برای پیدا کردن کتاب های قدیمی یا دست دوم و همین طور نقشه می توانید وارد بخش کتاب فروشی در نزدیکی مسجد بیازیت بشوید. محله مورد نظر بهترین مکان برای خرید کتاب به شمار می رود و به بازار بزرگ استانبول هم نزدیک است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بازار مورد نظر در قرن بیستم ساخته شده است و در آن زمان که هنوز عثمانی ها در این منطقه حکمرانی می کرده اند، از این بازار برای چاپ کتاب استفاده می شده است. در حال حاضر هم برای فروش کتاب های مختلف دانشگاهی، قرآن و … از این بازار استفاده می شود. با اینکه اکثرا کتاب ها به زبان ترکی هستند، اما شاید دوست داشته باشید تا قدمی در این بازار بزنید.

آدرس: Beyazıt Square, Beyazıt

محله تقسیم و اطراف آن

این میدان که از جمله میدان های بسیار مشهور شهر است، سالانه گردشگران  و خریداران زیادی را به خود جذب می کند. در این بخش می توانید فروشگاه های زیادی را با مارک های مشهور جهانی پیدا کنید. همین طور خیابان استقلال هم که در همان نزدیکی است، شامل مغازه های مختلف می شود که در آن ها پوشاک، وسایل مدرن یا قدیمی و سرامیک عرضه می شوند. از جذابیت های این خیابان وجود کافه های بسیار قدیمی آن است که بعضی از آن ها قدمتی به اندازه صد سال دارند.

یک گذرگاه به اسم گل در این بخش وجود دارد که می توانید در آن رستوران، مغازه های شال فروشی، لامپ فروشی، کافه هایی با معماری قرن های گذشته و همین طور سرامیک های رنگارنگی را مشاهده کنید. در این میان برای رفتن از میدان تونل به سمت تکسیم می توانید، سوار تراموا بشوید.

آدرس: Istiklal Caddesi, Beyoğlu

محله گالاتا از بهترین مراکز خرید استانبول

در این مکان وسایل دست سازی ساخته می شوند که باعث می شده برای هدیه انتخاب مناسبی باشند. این محله به صورت یک مسیر شیب دار است که در آن انواع مغازه های کوچک یا فروشگاه های بزرگ خودنمایی می کنند. شما می توانید در آن ها سوغاتی و اکسسوری خریداری کنید. همین طور چندین کافه هم برای گردشگران در نظر گرفته شده است که کیک و نوشیدنی ارائه می دهند.

کوکورکوما (Cukurcuma)

کوکورکوما

بهترین مکان برای افرادی که به دنبال عتیقه جات یا کالاهای قدیمی هستند منطقه کوکورکوما است. در این محل سرامیک های گلدار، مبلمان سبک سده 19 میلادی، لباس های قدیمی، کتاب، نقاشی و پارچه قابل تهیه هستند.

همین طور برای خانه خود هم می توانید کالاهای تزئینی مانند ظرف های شیشه ای، شمعدانی یا ظرف چای خوری قدیمی تهیه کنید. با این حال تنها دیدن این بازار هم می تواند لذت بخش باشد.

نیشانتاشی (Nışantası)

نیشانتاشی

نیشانتاشی مخصوص فروش کالاهای لاکچری است. در این منطقه برندهای معروف مانند بربری یا هرمس به فروش می رسند. همین طور در کنار این خیابان می توانید مارک هایی مانند زارا یا منگو را هم پیدا کنید.

خرید شیرینی ترکی در استانبول

شیرینی فروشی استانبول

شیرینی های ترکیه بسیار خوشمزه هستند. Ali Muhiddin Hacı Bekir یکی از محله هایی است که می توانید در آن شیرینی های مختلف را امتحان کنید. انواع آبنبات ها در این مکان عرضه می شوند. یکی از شیرینی های خاص استانبول لوکوم است که با طعم های ویژه ای مانند انار، میخک، گلاب، پسته یا شکلات عرضه می شود. سایر شیرینی ها شامل بادام قندی و حلوا می شوند.

آدرس: Hamidiye Caddesi, Sirkeci

خرید قهوه ترک در استانبول

قهوه فروشی در استانبول

اگر به طور ویژه به دنبال تهیه قهوه هستید، باید به منطقه Kurukahveci Mehmet Efendi بروید. بوی قهوه همواره در خیابان این منطقه می پیچد.  قهوه فروشی های این ناحیه در سال 1871 ساخته شده اند. همین طور دانه های قهوه مانند اسپرسو، فرنچ پرس و … هم در این مکان یافت می شوند. بازار قهوه در نزدیکی بازار ادویه مصر است.

آدرس: Tahmis Sokak 66, Eminönü

بهترین مراکز خرید استانبول در منطقه اروپایی شهر کدامند؟

مرکز خرید جواهر، کانیون، استانبول مال و …

مراکز خرید ارزان قیمت استانبول کدامند؟

بازار بزرگ استانبول، مرکز خرید اپتیموم، سیتی سنتر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *