موزه هنر مدرن استانبول

موزه هنر مدرن استانبول
استانبول, جهان گردی

شهر استانبول یکی از شهرهای مهم در آسیا و اروپا است که موقعیت مکانی آن را حائز اهمیت کرده است. در این شهر مهم ترین فعالیت های اقتصادی هم انجام می شود. تنگه بسفر مسیری است که استانبول را به اروپا وصل می کند. این شهر تاریخی در گذشته پایتخت حاکمان زیادی بوده است و هم اکنون جمعیت زیادی در آن زندگی می کنند. یکی از بخش های جالب این شهر موزه هنر مدرن استانبول است. چنانچه قصد سفر به استانبول و بازدید از جاهای دیدنی آن را دارید، می توانید برای تهیه بلیط هواپیما تهران استانبول ارزان به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

تاریخچه موزه هنر مدرن استانبول

موزه هنر مدرن استانبول

این موزه در سال 1987 راه اندازی شده است و محلی برای نمایشگاه های بین المللی معاصر به شمار می رود. البته کار اصلی موزه که شامل هنر معاصر ترکیه می شود، چندین سال بعد در این مکان راه اندازی شد و فعالیت های کلی این موزه با همکاری بخش خصوصی و دولتی انجام می شود.

موزه هنر مدرن استانبول شامل آثاری از هنرمندان داخلی و خارجی است. همین طور این آثار شامل عکاسی، معماری، سینما، طراحی و … می شوند. این موزه باعث شده تا کشور ترکیه تعامل فرهنگی با سایر کشورها داشته باشد. در نتیجه موزه مورد نظر به آثار کلیه هنرمندان مشهور جهانی خوش آمد می گوید و در تلاش است تا فرهنگ ترکیه به پیشرفت های زیادی دست یابد. اگر علاقمند به دیدن آثار هنری هستید، حتما سری به این موزه بزنید.

بخش های مختلف موزه مدرن استانبول

موزه هنر مدرن استانبول

این موزه یک ساختمان 2 طبقه است و در آن قسمت های مختلف ساخته شده است. همچنین لازم به ذکر است که قرار است تا یک ساختمان جدید برای این موزه ساخته شود، به همین دلیل در حال حاضر موزه در محله بی اغلو جا خودش کرده است.

نمایشگاه هایی که در این مکان شکل می گیرند، هم موقتی هستند تا هنرمندان بتوانند آثار خود را در معرض دید عموم بگذارند. در این مجموعه بخش سینما و کتابخانه هم دسترس است.

موزه هنر مدرن استانبول

همین طور هنگامی که از این موزه بازدید می کنید، افرادی هستند که آموزش های لازم درباره هنر معاصر را به شما می دهند. مهم نیست که در چه سنی باشید، می توانید به این مکان مراجعه و از هنر معاصر آن لذت ببرید.

کتابخانه موزه هنر مدرن استانبول

یکی دیگر از بخش های جالب توجه این مجموعه کتابخانه آن است. در این بخش منابع هنر در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارند. تعداد کتاب های این مکان تقریبا به یازده هزار جلد می رسد که زبان آن ها به ترکی یا سایر زبان های بین المللی است.

ساخت این کتابخانه اهداف دیگری را هم دنبال می کند که از آن ها می توان به بررسی تاریخ و نظریه هنر معاصر، توجه به آثار عکاسی، هنرهای تجسمی و … اشاره داشت.

سالن پخش فیلم در موزه هنر مدرن استانبول

اگر قصد تماشای فیلم در این موزه را دارید، باید روزهای شنبه و یکشنبه و همین طور پنجشنبه به این مکان مراجعه کنید. علاوه بر فیلم برنامه های دیگری هم در سالن های آن اجرا می شوند. این آثار همگی نشانی از فرهنگ ترکی و بین المللی دارند. در پایان فیلم هم نقد و بررسی اثر در کنار عوامل سازنده آن ها صورت می گیرد.

در این سینما فیلم های مشهور بین المللی هم به نمایش در می آید و همانند فیلم های داخلی این آثار هم مورد نقد و بررسی قرار می گیرند. سپس در ماه ژانویه که ماه خاصی در ترکیه است، فیلم هایی که قرار است در جشنواره اسکار پخش شوند به نمایش در می آیند. هزینه بلیط سینما موزه هنر مدرن استانبول تقریبا 20 لیر است، با این حال کسانی که شهروند ترکیه هستند می توانند روزهای پنجشنبه به صورت رایگان فیلم ها را تماشا کنند.

نمایشگاه های موزه هنر مدرن استانبول

موزه هنر مدرن استانبول

در فصل های مختلف سال نمایشگاه هایی در این موزه برگزار می شوند که در آن ها آثار معماری، عکاسی، هنرهای تجسمی و … به نمایش در می آیند. آثار مورد نظر فقط محدود به هنرمندان داخلی نیست، بلکه شامل آثار بین المللی هم می شود.

در واقع ترکیه سعی دارد که با نمایش آثار بین المللی باعث نزدیکی این کشور و کشورهای دیگر شود. این کار باعث می شود تا مزایای زیادی برای کشور ترکیه فراهم شود. از جمله این مزایا می توان به برپایی جشنواره های معروف جهانی در این کشور اشاره کرد این کار باعث می شود تا توریست های خارجی زیادی به ترکیه وارد شوند و صنعت گردشگری رونق یابد.

ساعت کاری موزه هنر مدرن استانبول

موزه هنر مدرن استانبول

برای بازدید از این موزه باید در روزهای سه شنبه تا جمعه به استانبول مراجعه کنید و ساعت کاری آن از 11 صبح تا 5 بعدازظهر است.

هزینه بازدید از موزه هنر مدرن استانبول

هزینه بازدید از موزه هنر مدرن استانبول در سال 2022 برای هر نفر 72 لیر است. برای دانش آموزان و افرادی که سن آن ها بالاتر از 65 سال است، می توانند 54 لیر پرداخت کنند.

شماره تلفن موزه هنر مدرن استانبول: 007333421290

نحوه دسترسی به موزه هنر مدرن استانبول

موزه هنر مدرن استانبول

محل قرارگیری این موزه در محله بی اوغلو است. در صورتی که از مترو استفاده می کنید، می توانید در ایستگاه Şişhane پیاده شوید و بعد از آن باید به طرف خیابان جنرال یزگان بروید و سپس راه خود را به طرف خیابان مشروطیت ادامه دهید تا به موزه برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *