بازارهای سنتی استانبول

بازار استانبول
استانبول, جهان گردی

خریدکردن یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی انسان ها است. همه ما در طول زندگی بارها به خرید می رویم. ممکن است شما به یک فروشگاه شیک بروید یا خریدهای خود را از بازارهای محلی انجام دهید. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی بازارهای سنتی استانبول بپردازیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور می توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

بازارهای سنتی استانبول از این نظر که کالاهای رنگارنگی در محیط های محلی عرضه می کنند، می توانند برای خریداران جالب توجه باشند. شهر استانبول یکی از شهرهای ترکیه است که با داشتن آثار تاریخی متنوع و بازارهای خرید مختلف محبوبیت زیادی بین گردشگران پیدا کرده است. برای اینکه بتوانید دید بهتری از بازارهای محلی استانبول داشته باشید، لیستی از معروف ترین آن ها را در این مطلب گردآوری کرده ایم تا بتوانید با دیدی بهتر به این بازارها مراجعه کنید.

بازار بزرگ استانبول (Grand Bazaar)

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول معروف ترین بازار سنتی این شهر است. هر سال تعداد زیادی گردشگر از این مکان بازدید می کنند و این تعداد را تقریبا 250 هزار نفر تخمین زده اند. این بازار که در واقع یک بازار سرپوشیده است، شامل پنج هزار مغازه می شود و در آن 60 خیابان وجود دارند.

علاوه بر مغازه های مختلف حمام، رستوران، مسجد، فواره و کافه هم در بازار بزرگ استانبول دیده می شود. لازم نیست تا حتما به منظور خرید کردن به بازار بزرگ بروید، بلکه می تواند فقط شاهد بخش تاریخی آن باشید و از گشت و گذار در میان خیابان های سرپوشیده آن و نگاه کردن به کالاهای رنگارنگ یا صحبت با مردم لذت ببرید.

البته شما می توانید کالاهایی مانند ظرف های سرامیکی، لیف، لوستر، قهوه، جواهرات، عتیقه، قالیچه، ادویه و … را هم خریداری کنید. البته اگر برای خرید به این بازار مراجعه می کنید، بهتر است تا زمان مناسبی برای اینکار اختصاص بدهید زیرا بازار بسیار بزرگ است.

 زمان فعالیت بازار بزرگ استانبول: 9 صبح تا 19 عصر

آدرس بازار بزرگ استانبول: ترکیه، استانبول، فاتح، محله بایزید

بازار ادویه (Spice Bazaar)

بازار ادویه

این بازار به اسم بازار مصری ها هم شهرت دارد. همان طور که از اسم این بازار مشخص است، در مغازه های آن می توانید انواع و اقسام ادویه ها را پیدا کنید. بازار ادویه استانبول از دیگر بازارهای قدیمی این شهر است که مردم هم زمان برای گرفتن عکس یا خرید به آن مراجعه می کنند.

البته در این بازار فقط ادویه به فروش نمی رسد، بلکه کالاهای جالب توجه دیگری مانند عسل، میوه های خشک، روغن، شیرینی، زیتون، چای و یا عود به فروش می رسند. هنگام سر زدن به این بازار قدیمی ناگهان خود را در احاطه هزاران عطر خواهید یافت. عطرهایی که از ادویه های مختلف نشات می گیرند. در این میان ممکن است که بوی قهوه هم به مشام شما برسد یا با دیدن برق عتیقه جات به سمت آن ها جذب شوید.

البته هنگامی که نخسین مغازه های این بازار ساخته شدند، تنها برای فروش ادویه یا داروهای گیاهی از آن ها استفاده می شده است، به همین دلیل است که از آن زمان تا به حال اسم بازار ادویه روی این مکان مانده است. ساعت کاری این بازار همه روزهای هفته به جز تعطیلات و مراسم های مذهبی است.

زمان بازدید از بازار ادویه استانبول: تمام ایام هفته به جز یکشنبه ها از ساعت 8 صبح تا 19:30 دقیقه بعدازظهر

روزهای یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 18 عصر

آدرس بازار ادویه: ترکیه، استانبول، فاتح، رستم پاشا

بازار آراستا (Arasta Bazaar)

بازار آراستا 

این بازار مساحت زیادی ندارد و به صورت سنتی ساخته شده است. در واقع بازار آراستا شامل 40 مغازه می شود که همه آن ها در یک خیابان قرار گرفته اند. وقتی در این بازار گردش می کنید، می توانید کالاهای مختلف که شامل صنایع دستی می شوند را هم خریداری کنید.

از ویژگی های این بازار این است که در نزدیکی چندین اثر تاریخی مانند مسجد آبی قرار گرفته است. همچنین بازار آراستا در منطقه قدیمی سلطان احمد شکل گرفته است. محصولات این بازار شامل جواهرات، ظرف های سرامیکی، صنایع دستی، قالیچه و چشم نظر می شوند.

زمان فعالیت بازار آراستا: 9 صبح تا 19 عصر

آدرس آراستا: ترکیه، استانبول، فاتح، محله سلطان احمد

بازار صحفلار (Sahaflar bazaar)

بازار صحفلار

وارد شدن به مکانی که پر از کتاب باشد، همواره یکی از رویاهای کتاب دوستان است. حال تصور کنید که این کتاب ها قدیمی هم باشند ! یکی از بازارهای سنتی استانبول مخصوص فروش کتاب است. مسجد بایزید به این مکان نزدیک است. در این محل به طور کلی 23 کتاب فروشی فعالیت می کنند که در آن ها می توانید دسته ای از کتاب های مختلف یا آثار خوشنویسی را پیدا کنید. برای گشت و گذار در بازار صحفلار می توانید همه روزهای هفته به جز ایام تعطیل مراجعه کنید.

همچنین این بازار به بازار بزرگ هم نزدیک است. از آن جا که یک باغ زیبا پر از درخت های بلوط در کنار این محل است، عاشقان ادبیات برای صحبت درباره کتاب ها و تبادل نظر به این مکان می روند تا در کنار خوردن چای با یکدیگر صحبت کنند.

زمان فعالیت بازار صحفلار: 7 و نیم صبح تا ساعت 19 عصر

آدرس بازار صحفلار: ترکیه، استانبول، بایزید، محله بایزید

شنبه بازار بشیکتاش (Beşiktaş Bazaar)

شنبه بازار بشیکتاش

این منطقه اروپایی نزدیک بسفر است و شنبه ها میزبان یک بازار بزرگ است. در این مکان روسری، جواهر، مواد غذایی و لباس به فروش می رسند. کاخ دولمه باغچه هم به شنبه بازار نزدیک است.

طبقات مختلف این بازار مخصوص محصولات مختلف است. برای مثال اگر قصد خرید مواد غذایی را دارید می توانید به طبقه اول بروید و لوازم خانگی در طبقه بعدی است. یک کافه هم در این بازار وجود دارد که می توانید در آن نوشیدنی میل کند.

زمان فعالیت شنبه بازار بشیکتاش: 6 صبح تا 18 عصر

آدرس شنبه بازار بشیکتاش: ترکیه، استانبول، بشیکتاش، خیابان نوژتیه

چهارشنبه بازار فاتح (Fatih Çarşamba Bazaar)

چهارشنبه بازار فاتح

در این چهارشنبه بازار کالاها با قیمت های ارزانی به فروش می رسند. این بازار که از جمله بازارهای سنتی استانبول است محل مناسبی برای خرید لباس، لوازم منزل و سایر محصولات است. همین طور به مانند سایر بازارهای سنتی شما می توانید دست فروش هایی را در کنار بازار ببینید که مواد غذایی خانگی را ارائه می دهند.

همان طور که گفتیم قیمت وسایلی که در این بازار به فروش می رسند به صرفه است و برای خرید بهتر است تا در ساعات ابتدایی صبح به این بازار مراجعه کنید. علاوه بر این ها باید گفت که بهتر است تا از خیابان یوسف ضیاپاشا هم در هنگام مراجعه به این مکان بازدید کنید سپس به خرید خود بپردازید.

زمان فعالیت چهارشنبه بازار فاتح: 9 تا 17:30

آدرس چهارشنبه بازار فاتح: ترکیه، استانبول، فاتح، محله علی کوچوک

سه شنبه بازار کادیکوی (Kadıköy Salı Bazaar)

سه شنبه بازار کادیکوی

این بازار در قسمت آسیایی استانبول است. برای رفتن به این بازار می توانید از مترو و اتوبوس استفاده کنید. سایبان های سفیدی در سرتاسر این بازار وجود دارند که شما می توانید زیر آن ها خرید کنید. کادیکوی یکی از بازارهای سنتی استانبول است و در آن انواع کالاها به فروش می رسند.

در این بازار همه نوع کالایی در دسترس است، برای مثال شما می توانید میوه و سبزی خانه خود را از این محل خریداری کنید یا برای خرید لباس خود به این جا سر بزنید. برای رفتن به این مکان دو نکته وجود دارد. مورد اول اینکه اگر صبح زود به مغازه های آن سر بزنید، می توانید کالای بهتری را بخرید اما اگر بیشتر صبر کنید و در انتهای روز به بازار بروید، می توانید کالاهایی مورد نیاز خود را با قیمت بسیار ارزان تری تهیه کنید.

زمان فعالیت سه شنبه بازار کادیکوی: 9 تا 20

آدرس سه شنبه بازار کادیکوی: ترکیه، استانبول، کادیکوی، خیابان ماندیرا شماره 1، حسن پاشا

چهارشنبه بازار یشیلکوی (Yeşilköy Çarşamba Bazaar)

سه شنبه بازار کادیکوی

این چهارشنبه بازار با دیگر بازارهای سنتی استانبول تفاوت هایی دارد، برای مثال شما می توانید کالاهایی با کیفیت بهتر را در آن پیدا کنید. همین طور یک فضای سبز هم در آن وجود دارد. این بازار تقریبا 12 هزار متر مربع است و در آن دو هزار مغازه وجود دارند. کالاهای موجود در این بازار شامل چای، لوازم آرایشی و گل می شوند. استفاده از کارت اعتباری هم برای خرید امکان پذیر است. به دلیل اینکه کالاها کیفیت بهتری دارند، در نتیجه قیمت آن ها هم مقداری بیشتر است.

ساعات کار چهارشنبه بازار یشیلکوی: 9 تا 19

آدرس چهارشنبه بازار یشیلکوی: ترکیه، استانبول، بارکیکوی، خیابان ضیا اردم، یشیلکوی

شنبه بازار باکیرکوی (Bakırköy Bazaar)

شنبه بازار باکیرکوی

این بازار از فرودگاه آتاتورک فاصله زیادی ندارد. وسعت زیاد این بازار باعث شده تا مردم از مناطق مختلف به آن سر بزنند. شنبه بازار باکیرکوی تقریبا چند کیلومتر است. کالاهای این بازار شامل پوشاک، جواهر، کیف و … می شوند. همین طور یک سری از کالاهای برند هم وجود دارند که به صورت فیک تهیه شده اند، در نتیجه می توانید آن ها را با قیمت بهتری تهیه کنید.

زمان فعالیت شنبه بازار باکیرکوی: 9 صبح تا 19 عصر

آدرس شنبه بازار باکیرکوی: ترکیه، استانبول، باکیرکوری، عثمانیه، کنار ایستگاه مترو، شنبه بازار باکیرکوی

بازار اولوس (Ulus Market)

بازار اولوس

در این بازار می توانید هم کالاهای مارک دار و هم اجناس معمولی را تهیه کنید. البته چندین سال پیش به دلیل اینکه وجود این بازار باعث شلوغی محله شده بود، برای مدتی آن را تعطیل کردند تا اینکه دوباره در نزدیکی همان مکان این بازار را برپا کردند. در این محل کالاهایی مانند آدیداس، لوئیس ویتون، گپ و … قابل خریداری هستند.

زمان فعالیت بازار اولوس: 8 صبح تا 19:30 عصر

آدرس بازار اولوس: ترکیه، استانبول، اورتاکوی، خیابان جاییر، خیابان دروبویو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *