تماشای مناظری رویایی با چرخ و فلک دبی

چرخ و فلک دبی در غروب
جهان گردی, دبی

در شهر دبی سازه های شگفت انگیز زیادی وجود دارند که بعضی از آن ها حتی رکوردهای جهانی را هم شکسته اند. برای مثال بزرگ ترین آکواریوم دنیا یا بلندترین برج جهان در دبی ساخته شده است. بنابرین در این مطلب قصد داریم تا درباره سازه شگفت انگیز دیگری یعنی بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا به اسم چرخ فلک دبی صحبت کنیم. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

تاریخچه چرخ و فلک

نخستین چرخ و فلک تاریخ در سال 1893 ساخته شد. این وسیله در حدود هفتاد و پنج متر ارتفاع داشته و توسط فردی آمریکایی طراحی شده بود. در سال های بعد سازه هایی با اندازه سه برابری ساخته شدند.

طراحی چرخ و فلک چشم دبی (عین دبی)

نمایی از چرخ و فلک دبی

تا پیش از اینکه چرخ و فلک عین دبی ساخته شود چرخ و فلک لاس وگاس بزرگ ترین سازه مشابه دنیا به شمار می رفته است. آغاز ساخت این سازه بزرگ از سال 2015 بوده تا سرانجام ساخت آن در سال 2021 به پایان رسیده است.

این چرخ و فلک از سازه مشابه خود در لندن و لاس وگاس ارتفاع بسیار بیشتری دارد. چرخ فلک لندن 134 متر، چرخ فلک لاس وگاس 167 و ارتفاع چرخ و فلک دبی 250 متر است. در هنگام ساخت این سازه چندین بار اسم آن تغییر کرده است و پیش از آنکه اسم چشم دبی را انتخاب کنند از نام هایی همچون Dubai-I هم استفاده کرده بودند. برای ساخت این سازه از مهندسان هیوندای و استارنت استفاده شده است. در این سازه غول پیکر 11200 تن فولاد به کار برده شده و 192 کابل دارد.

تماشای مناظر دبی از بالای چرخ و فلک چشم دبی

چرخ و فلک چشم دبی در جزیره بلوواترز قرار گرفته است. از بالای این چرخ و فلک می توانید پالم جمیرا، برج العرب و منظره بینظیری از شهر را مشاهده کنید.

ویژگی چرخ و فلک عین دبی

اتاقک چرخ و فلک دبی

داخل چرخ و فلک دبی شامل 48 اتاقک می شود و در مجموع ظرفیت 1750 نفر را دارد. به دلیل طول بسیار زیادی که این چرخ و فلک دارد هر دور آن سی و هشت دقیقه طول می کشد. اتاقک های این سازه نمای 360 درجه ای از شهر را در اختیار شما قرار می دهند.

از ویژگی های این اتاقک ها می توان به وای فای رایگان، تهویه هوا و کفپوش چوبی آن اشاره کرد. ناگفته نماد کسانی که سن آن ها از 12 سال کمتر است فقط با فردی که سن آن از 21 سال بیشتر باشد می توانند سوار این چرخ و فلک بشوند. هر یک از این اتاقک ها ظرفیت چهل نفر را دارند ولی به دلیل د کرونا تنها ده نفر می توانند از هر کدام از آن ها استفاده کنند.

قیمت چرخ و فلک دبی

به دلیل اینکه ساخت این چرخ و فلک بسیار پرهزینه بوده در نتیجه قیمت بلیط آن نسبت به دیگر سازه ها مقداری گران تر است. قیمت چرخ و فلک دبی به طور معمول از 36 دلار شروع می شود. کودکانی که سن آن ها بین سه تا دوازده سال است می توانند هزینه کمتری را پرداخت کنند.

گردشگران می توانند در تمام ایام هفته از ساعت 12 ظهر تا ده شب از این چرخ و فلک استفاده کنند. بلیط های چرخ و فلک دبی شامل سه دسته می شوند که می توان آن ها را یا به صورت آنلاین خریداری کرده یا به صورت حضوری.

کابین مشاهده چرخ و فلک دبی (observation cabin)

این کابین ارزان ترین بلیط را دارد و می توانید در آن مناظر دبی را مشاهده کنید.

دورهمی‌ها (social experiences)

تصویری از چرخ و فلک دبی

این بلیط مخصوص اتاقک هایی است که در آن ها انواع نوشیدنی سرو می شوند. قیمت بلیط کابین دورهمی در حدود 47 دلار است. این کابین مخصوص جمع های خانوادگی یا دوستانه است و بعضی از بلیط های آن ویژه افراد بالای 21 سال هستند.

کابین‌ خصوصی(private cabin)

کابین های خصوصی بخش VIP این سازه محسوب می شوند و قیمت بلیط این بخش 1200 دلار است. کابین های خصوصی شامل خدمات ویژه ای می شوند.

سخن آخر

چرخ و فلک چشم دبی به تنهایی میزان گردشگری دبی را افزایش داده و از جاذبه های آن محسوب می شود. حرکت آرام این سازه باعث می شود تا فرصت کافی برای دیدن مناظر دبی داشته باشید. شما هم اگر قصد سفر به دبی و بازدید از این سازه شگفت انگیز را دارید برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما دبی به سایت یابکس مراجعه کنید.

قیمت بلیط چرخ و فلک دبی چقدر است؟

قیمت بلیط چرخ و فلک دبی تقریبا 36 دلار است.

چرخ و فلک چشم دبی چقدر ظرفیت دارد؟

این چرخ و فلک 1750 نفر ظرفیت دارد.

ارتفاع چرخ و فلک عین دبی چقدر است؟

ارتفاع این چرخ و فلک 250 متر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *