بهترین مراکز خرید دبی کدامند؟

مراکز خرید دبی
جهان گردی, دبی

در دبی انواع و اقسام بازارهای سنتی تا مراکز خرید فوق العاده مدرن و شیک وجود دارند. همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی از سرتاسر دنیا برای خرید به این مراکز مراجعه کنند. در این مطلب قصد داریم تا بهترین مراکز خرید دبی را به شما معرفی کنیم پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

دبی مال، بزرگ ترین مرکز خرید دنیا

مرکز خرید دبی مال

دبی مال به دلیل مساحت زیاد و تعداد بالای فروشگاه هایی که دارد از لوکس ترین مرکز خرید دبی به شمار می رود. در این مرکز در حدود 1200 فروشگاه وجود دارند. ناگفته نماد که به دلیل اینکه تعداد زیادی غرفه در این مکان وجود دارند در نتیجه برای جابه جایی در این مکان شما نیاز دارید که از سیستم حمل و نقل این مرکز خرید استفاده کنید.

برندهای موجود در این فروشگاه شامل لوئیز ویتون، گوچی و … می شوند. همین طور چندین فروشگاه معروف مانند Charlotte Tilbury که مخصوص فروش لوازم آرایش بریتانیا است در آن به چشم می خورند.

از ویژگی های این مرکز خرید می توان به وجود آکواریوم دبی، پیست اسکی، فواره موزیکال، سالن های سینما، باغ وحش زیرآب، کیدزانیا و چندین رستوران اشاره کرد. وجود فروشگاه های مواد غذایی مانند لادوره و کارخانه chese cake از دیگر خصوصیات مرکز خرید دبی مال است.

آدرس دبی مال: جنب برج خلیفه، خیابان شیخ زاید
ساعات کاری دبی مال: تمام ایام هفته از 10 صبح تا 12شب

امارات مال دبی

امارات مال دبی

امارات مال نیز از دیگر بازارهای بزرگ دبی است که ششصد فروشگاه دارد و سالیانه خریداران زیادی از آن بازدید می کنند. در این بازار بزرگ برندهای مختلف تجاری، الکترونیکی، ورزشی و مد به فروش می رسند. همین طور دو نمایشگاه معروف به نام های Fashion Dome و LuxWing در این مرکز خرید برگزار می شوند و در آن ها مدهای معروف جهانی به نمایش در می آیند.

از جمله فروشگاه های مد مرکز خرید امارات مال می توان به بربری، ورساچه و … اشاره کرد. امارات مال فقط شامل فروشگاه نمی شود بلکه شهربازی شگفت انگیز Magic Planet، سینمای MOE VOX، بخش پیست اسکی و یک پارک هم از دیگر جاذبه های آن هستند.

برندهآدرس امارات مال: دبی، جاده شیخ زاید
ساعات کاری امارات مال: تمام ایام هفته از 10 صبح تا 12 شب

مرکز خرید برجمان (BurJuman)

مرکز خرید برجمان دبی

این مرکز خرید در یکی از مناطق قدیمی شهر واقع شده است. در حدود 200 فروشگاه در مرکز خرید برجمان وجود دارند. همین طور شما می توانید چند خرده فروشی مانند Brands for Less، Splash، Sharaf DG و … را هم پیدا کنید.

از جمله ویژگی های این مرکز خرید وجود شهربازی سیاره جادویی، سینما VOX و بخشی برای تفریحات خانوادگی است. در مرکز خرید برجمان برندهایی مانند Nautica و NEXT وجود دارند و همین طور چندین پاساژ لوکس به نام های لوئیس ویتون ، مون بلان و … کالاهای خود را به فروش می رسانند.

همین طور برای رفاه حال مشتریان رستوران هایی در این مرکز خرید ساخته شده که از آن ها می توان به Dome Cafe، Yo Sushi، Nando’s Cafe و … اشاره داشت.
آدرس مرکز خرید برجمان: دبی، جاده خالدبن ولید
ساعات کاری مرکز خرید برجمان: 10 صبح تا 10 شب

مرکز خرید سیتی سنتر دیره از بهترین مراکز خرید دبی

مرکز خرید سیتی سنتر دیره

سیتی سنتر قبل از ساخت پاساژهایی مانند دبی مال از بزرگ ترین مراکز خرید شهر محسوب می شده است. در این بازار 371 فروشگاه وجود دارند و مساحت آن 123 هزار متر مربع است. همین طور باید گفت که برای تفریح خریداران یازده سینما، سالن بولینگ و سوپرمارکت هم ساخته شده است.

از فروشگاه های معروف مرکز خرید سیتی سنتر می توان به Debenhams، H&M، Marks، Zara و … اشاره کرد. تعدادی فروشگاه تخفیفی هم به نام های Mumuso، Daiso در این مجموعه قرار دارند. مرکز خرید سیتی سنتر از مراکز خرید ارزان دبی محسوب می شود. همین طور باید گفت که تعدادی هتل، رستوران، شهربازی و … هم در این بازار وجود دارند.

آدرس مرکز خرید سیتی سنتر: دبی، دیره، تقاطع خیابان ‌های الاتحاد و بنی ‌یاس
ساعات کاری سیتی سنتر: 10 صبح تا 12 شب

فسیوال سیتی مال

فستیوال سیتی مال

این مجموعه 400 فروشگاه را در خود جای داده است که در آن ها انواع برندهای جهانی و محلی وجود دارند. از جمله فروشگاه های فستیوال سیتی مال می توان به DKNY و مارک های مشهور جهانی مانند H&M، Zara و Koton اشاره کرد. همچنین رستوران ها و کافه های زیادی هم برای رفاه خریداران در نظر گرفته شده است.

از دیگر ویژگی های این مرکز خرید وجود یک سینما و فضای باز در آن است که می توانید منظره زیبایی به نهر دبی داشته باشید. کالاهای موجود در فستیوال سیتی مال شامل مبلمان، پوشاک، وسایل ورزشی، زیورآلات، ساعت و … می شوند. از جمله رستوران های این مرکز هم می توان به KFC، Wendy’s، Hardees و … اشاره کرد. امکانات ویژه این مجموعه شامل شهربازی، شبیه ساز پرواز، هتل، فواره آب با موزیک می شوند.

آدرس: دبی، فستیوال سیتی دبی
ساعات کاری فستیوال سیتی مال: تمام ایام هفته از 10 صبح تا 10 شب

بازار ابن بطوطه

مرکز خرید ابن بطوطه دبی

در واقع ابن بطوطه جهانگردی است که به بسیاری از نقاط دنیا سفر کرده است. طراحی این بازار نیز بر طبق شش مکانی که این فرد به آن مسافرت داشته صورت گرفته است. این مکان ها شامل ایران، آندلس، مصر، تونس و … می شوند. از فروشگاه هایی که در بازار ابن بطوطه وجود دارند می توان به House of Leather، H&M، Cath Kidston و … اشاره داشت.

همچنین امکانات ویژه ای مانند شهربازی sky zone، سینما، پارک Chuck E Cheese’s و سالن بولینگ هم در این مکان وجود دارند. بعد از خرید و تفریح در مرکز خرید می توانید به رستوران های متعددی که در ابن بطوطه قرار دارند مراجعه کنید و غذای خود را نوش جان نمایید.

آدرس: دبی، جاده شیخ زاید
ساعات کاری: 10 صبح تا 12 شب

مرکز خرید مرکاتو از بهترین مراکز خرید دبی

مرکز خرید مرکاتو دبی

مرکاتو واژه ایتالیایی به معنی بازار است. این مرکز علاوه بر نام ایتالیایی خود معماری شبیه به زمان رسانس هم دارد. در این بازار در حدود 140 فروشگاه وجود دارند که سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند.

کالاهایی که در مرکز خرید به فروش می رسند شامل پوشاک، کفش، جواهرات، لوازم خانگی، عینک، لوازم بهداشتی و زیبایی، لوازم آشپزی و .. می شوند. همین طور در این مرکز سینما Vox، شهربازی Fun City و سوپرمارکت هم Spinneys وجود دارند.

آدرس مرکز خرید مرکاتو: جاده ساحلی جمیرا
ساعات کاری مرکز خرید مرکاتو: تمام ایام هفته از 10 صبح تا 10 شب

مارینا مال دبی، معماری اروپایی در یک شهر عربی

مرکز خرید مارینا مال دبی

در این مرکز خرید 140 فروشگاه مختلف وجود دارمد و در آن ها مارک های معروفی مانند H&M، La Senza، Koton و … عرضه می شوند. از ویژگی های مارینا مال معماری شبیه به بازارهای اروپایی و همین طور وجود شهربازی، سوپرمارکت و رستوران ها است.

آدرس مرکز خرید مارینا مال: دبی، جاده شیخ زاید
ساعات کاری مرکز خرید مارینا مال: 10 صبح تا 12 شب

مرکز خرید وافی مال دبی

مرکز خرید وافی مال دبی

مرکز خرید وافی مال از سال 1997 تاکنون مشغول فعالیت بوده است. در این مجموعه 200 فروشگاه وجود دارند. معماری این مرکز خرید به سبک ساختمان های مصری است. در مرکز خرید وافی مال بخش هایی مانند شبیه ساز پرواز، بخش کودکان، قسمت اسکیت و تئاتر سه بعدی وجود دارند. همچنین خریداران می توانند از انواع غذاهای تایلندی، انگلیسی، اسپانیایی، هندی، ایتالیایی و … در رستوران های آن لذت ببرند.

آدرس مرکز خرید وافی مال دبی: دبی، جاده Oud Metha
ساعات کاری مرکز خرید وافی مال: تمام ایام هفته از 10 صبح تا 10 شب به جز پنجشنبه ها و جمعه ها که در ساعت 12 تعطیل می شوند.

مرکز خرید سیتی سنتر میردف، بازاری برای شهروندان دبی

مرکز خرید سیتی سنتر میردف

بیشتر کسانی که از این بازار خرید می کنند افراد محلی هستند. مرکز خرید سیتی سنتر میردف در حدود چهارصد فروشگاه دارد. از جمله این فروشگاه ها می توان به Zara، Decathlons، Hamleys، Pottery Barn، mango و … اشاره کرد. از دیگر ویژگی های مرکز خرید سیتی سنتر میردف، رستوران، بخش های سرگرمی و سینما آن هستند.

آدرس مرکز خرید سیتی سنتر میردف : دبی، جاده شیخ محمد بن زاید
ساعات کاری مرکز خرید سیتی سنتر میردف: تمام ایام هفته از 10 صبح تا 10 شب به جز پنجشنبه ها و جمعه ها که 12 شب تعطیل می‌شود.

مرکز خرید الغریر

مرکز خرید الغوریر

این بازار یکی از قدیمی ترین مراکز خرید دبی می باشد که در سال 1982 بنا شده است. تعداد فروشگاه های مرکز الغریر به 350 واحد می رسد که در آن ها کالاهای مختلفی مانند عطر، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی، جواهرات، پوشاک و … به فروش می رسند. از خصوصیات بازار مورد نظر وجود سالن سینما، رستوران های مختلف و بخش تفریحی برای کودکان است.

آدرس مرکز خرید الغریر: دبی، جاده الریگا
ساعات کاری مرکز خرید الغریر: تمام ایام هفته از 10 صبح تا 10 شب به جز پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها که تا ساعت 12 شب باز است.

مرکز خرید اوت لت مال (Dubai Outlet Mall)

مرکز خرید اوت لت مال

اوت لت مال از جمله بهترین مرکز خرید دبی است. در این بازار در حدود 1200 مورد از برندهای معروف دبی و دنیا کالاهای خود را به فروش می رسانند. همچنین باید گفت که میزان تخفیفاتی که در این مرکز خرید ارائه می شود بسیار قابل توجه است.

خریداران می توانند کالاهایی مانند پوشاک، کیف، عطر، جواهر و … را در آن خریداری نمایند. علت اصلی تخفیفاتی که در این مرکز خرید ارائه می شود کالاهایی است که در پاساژهای اصلی به فروش نرسیده اند و در نتیجه به این مرکز منتقل می شوند. چنانچه به دنبال خرید سوغاتی هستید ما مرکز خرید اوت لت مال را به شما پیشنهاد می کنیم.

یکی از فروشگاه های این مرکز کاونت گاردن است که در آن صنایع دستی مختلفی عرضه می شوند. از سایر ویژگی های مرکز خرید اوت لت مال می توان به مرکز تفریحی فرهنگی آن اشاره کرد. خریداران می توانند برای رسیدن به این مرکز خرید در ایستگاه مترو برجمان پیاده شوند، سپس از اتوبوس های شماره 66 و 67 استفاده کنید.

آدرس مرکز خرید اوت لت مال: دبی، خیابان العین

بازار طلا دبی

بازار طلا دبی

بازار طلا دبی مرکزی مناسب برای خرید انواع و اقسام جواهرات زیبا است. در این بازار در حدود 380 غرفه مختلف وجود دارند. نکته ویژه درباره دبی، پایین بودن مالیات در آن است در نتیجه شما می توانید طلای مورد نیاز خود را با قیمت استاندارد جهانی خریداری کنید.

در این بازارچه انواع دستبند، گوشواره، النگو، گردنبند و … قابل خریداری هستند. طلاهای این بازار بیست و چهار عیار هستند و کارمزدی برای ساخت دریافت نمی کنند.
آدرس بازار طلا دبی: جاده Al Sabkha
ساعت کاری بازار طلا دبی: تمام ایام هفته از 9:30 صبح تا 9:30 شب

بازار پارچه دبی، محلی برای خرید لباس های سنتی عربی

بازار پارچه دبی

بازار پارچه دبی در مرکز تجاری دبی قرار دارد. در این مرکز انواع پارچه ها از جنس های پنبه، ساتن و ابریشم به فروش می رسند. این مرکز خرید یکی از مکان های بسیار مناسب برای خرید پارچه محسوب می شود. همچنین شما می توانید انواع و اقسام لباس های سنتی عربی را در آن خریداری کنید. قیمت پارچه های این بازار هم مناسب است.

لازم به ذکر است که خیاط هایی که در این بازار هستند در مدت کوتاهی سفارش ها شما را تحویل می دهند. سقف این بازار چوبی و فضای آن سنتی است.
آدرس بازار پارچه دبی: محله بور، خیابان علی ابن ابیطالب، روبروی ابرا
ساعت کاری بازار پارچه دبی: تمام ایام هفته از 9 تا 14 و 16 تا 21

بازار ادویه دبی

بازار ادویه دبی

بازار ادویه دبی از دیگر مراکز خرید دبی است که در حوالی خلیج فارس قرار گرفته است. در این بازار انواع و اقسام ادویه ها از سرتاسر خاورمیانه قابل خریداری است. با ورود به بازار ادویه عطر و بوی های متفاوتی به مشام شما می رسند.

از دیگر وسایلی که در این بازار به فروش می رسد می توان به لوازم آشپزخانه، ترشی، کاری، سوغاتی های خوراکی و کفیر اشاره کرد. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که بازارچه ادویه از جمله بازارهای ارزان دبی محسوب می شود.

آدرس بازار ادویه دبی: دیره، الراس،خیابان 44
ساعت کاری بازار ادویه دبی: تمام ایام هفته از 10 صبح تا 10 شب

بازار عطر دبی از بهترین مراکز خرید دبی

بازار عطر دبی

بازار عطر دبی از بازارهای قدیمی آن است که چهل سال پیش ساخته شده است. این بازار غرفه های متنوعی در خود دارد که در آن انواع مختلف شیشه های عطر، بافور، عطرهای جامد با بوی چوب، عود و عطرهایی از طلا به فروش می رسند.

دستورالعمل ساخت این عطرها طی سال ها به نسل های مختلف رسیده است. شما می توانید سفارش مخصوصی برای ساخت عطر مورد نظر خود به فروشندگان بدهید. این عطرها هم از الکل و هم از روغن ساخته می شوند.

آدرس بازار عطر دبی: دبی، دیره، خیابان هفتم
ساعت کاری بازار عطر دبی: تمام ایام هفته از 10 صبح تا 10 شب

همین طور بخوانید درباره هزینه سفر به دبی.

بازار مدینه جمیرا، محلی مناسب برای خرید و تفریح

بازار مدینه جمیرا

در بازار مدینه جمیرا در حدود هفتاد و پنج فروشگاه وجود دارند، به دلیل اینکه این بازار در یک منطقه ساحلی است 2 هتل و تعدادی رستوران هم در آن ساخته شده است. همین طور این امکان برای شما وجود دارد که در این منطقه از قایق سواری نیز لذت ببرید.

برج های بادی در شب روشن می شوند و جلوه جالب توجهی به این بازار می بخشند. خریداران می توانند وسایلی مانند اسباب بازی، انواع نوت بوک ها و … را در این بازار خریداری نمایند.

آدرس بازار مدینه جمیرا: جمیرا، جاده الصفوه
ساعات کاری بازار مدینه جمیرا: تمام ایام هفته از 10 صبح تا 11 شب

اوت لت ویلیج (Outlet Village)

مرکز خرید اوت لت ویلج

اوت لت ویلج یکی از دیگر مراکز خرید دبی است که از سال 2016 تا به الان مشغول فعالیت بوده است. شما می توانید کالاهایی با کیفیت اما با قیمت مناسب را در این بازار خریداری کنید. محصولاتی مانند لباس و وسایل دکوری در این مرکز خرید عرضه می شوند.

به طور کلی باید گفت که اوت لت ویلج با وسعتی برابر با 13 هکتار در حدود 125 برند مختلف را ارائه می کند. معماری این بازار شبیه به سن جیمینیانو یکی از شهرهای ایتالیا است. از جمله برندهای این بازار می توان به آرمانی و کارولینا اشاره کرد که با قیمت های مناسبی در اختیار خریداران قرار می گیرند. راستی اگر در حین خرید احساس گرسنگی کردید می توانید به بهترین رستوران های دبی مراجعه کنید.

ساعت کاری مرکز اوت لت ویلیج: از شنبه تا چهارشنبه ساعت ده صبح تا ده شب و از پنجشنبه تا شنبه ساعت ده صبح تا دوازده شب
آدرس: جبل علی، نزدیک اقامتگاه های جاده شیخ زاید

دراگون مارت (Dragon Mart)

بازار دراگون مارت

این مرکز خرید همان طور که از نام آن مشخص است معماری شبیه به اژدها دارد. تعداد مغازه های این بازار به 400 عدد می رسد و یکی از بزرگ ترین مراکز خرید کالاهای چینی است. کالاهای دراگون مارت شاممل کیف، پوشاک، لوازم خانگی، مبلمان، کفش، لوازم اداری، مصالح ساختمانی، منسوجات، لوازم صوتی و … می شوند که قیمت های بسیار ارزانی دارند.

برای دسترسی به این بازار می توانید در ایستگاه الرشیدیه پیاده شوید و سپس از اتوبوس های شماره 366 استفاده کنید. همچنین به تعداد 25 واحد مسکونی هم در این بازار وجود دارند. از ویژگی های دیگر این مرکز خرید می توان به وجود رستوران، وسایل بازی، کافه، سینما و بوفه غذا اشاره کرد.

ساعت کاری دراگون مارت: یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ده صبح تا ده شب و پنجشنبه تا شنبه از ساعت ده صبح تا دوازد شب
آدرس: دبی، جاده شیخ زاید، جاده الاویر

حال که با مراکز خرید دبی آشنا شدید برای خرید آنلاین بلیط هواپیما دبی به سایت یابکس مراجعه کنید.

بهترین مراکز خرید دبی کدامند؟

دبی مال، امارات مال، مرکز خرید برجمان، مرکز خرید اوت لت مال و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *