آشنایی با رستوران های دریایی استانبول

نمایی از رستوران استانبول
استانبول, جهان گردی, رستوران گردی

استانبول به دلیل اینکه در کنار دو دریا قرار گرفته است، در نتیجه در لیست غذاهای آن ماهی و سایر غذاهای دریایی نقش مهمی دارند. این دو دریا دریای اژه و دریای سیاه هستند. همچنین بازارهای ماهی فروشی زیادی در سطح شهر استانبول وجود دارد که می توانید ماهی های تازه و لذیذ را از آن جا خریداری کنید. در استانبول نیز مانند ایران اکثرا غذاهای گوشتی و کبابی آن شهرت دارد ولی اگر به استانبول سفر کردید نباید فرصت خوردن غذاهای دریایی آن را از دست بدهید. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید تا معروف ترین رستوران های دریایی استانبول را به شما معرفی کنیم. برای خرید بلیط چارتر استانبول کلیک کنید.

ماوی بالیک – Mavi Balik

رستوران ماوی بالیک

فرقی ندارد که با تور استانبول ارزان سفر می کنید یا خودتان بلیط هواپیما استانبول را رزرو می کنید در هر صورت مطمئنا دوست دارید که سری به رستوران‌های استانبول بزنید. یکی از رستوران‌های دریایی استانبول، رستوران ماوی بالیک استانبول است. این رستوران کنار دریا استانبول قرار گرفته است و از جمله رستوران های ساحلی استانبول محسوب می شود.

رستوران ماوی بالیک در سال 1995 تاسیس شده است. در این رستوران همیشه می توانید تازه ترین غذاهای دریایی را صرف کنید. سرویس خدمات رسانی به مشتریان کاملا حرفه ای عمل می کند. مخصوصا که ترکیه ای‌ها بسیار مهمان نواز هستند. معروف ترین غذای منوی این رستوران شاه ماهی قرمز است که به آن بلوفیش هم می گویند.

همین طور اگر با غذاهای موجود در منو آشنایی ندارید، پیشخدمت های رستوران شما را در این مورد راهنمایی خواهند کرد. در هنگام بدو ورود به رستوران می توانید انتخاب کنید که در فضای داخلی رستوران غذای خود را صرف کنید یا در قسمت روباز بروید. در تابستان ها بخش روباز رستوران ماوی بالیک نمای زیبایی از ساحل را در اختیار شما قرار می دهد.

آدرس: Kuruçeşme, 34345 İstanbul

رستوران بالیکچی صاباحاتین – Balıkçı Sabahattin

رستوران بالیکچی صاباحاتین

رستوران بالیکچی صاباحاتین از بهترین رستوران های استانبول با منوی دریایی است. این رستوران در بخش گردشگری استانبول واقع شده است. رستوران مذکور در منطقه سلطان احمد قرار گرفته است. موقعیت مکانی این رستوران باعث شده است تا روزانه گردشگران زیادی به آن مراجعه کنند.

در این رستوران انواع ماهی و سایر غذاهای دریایی سرو می شود. اسم این رستوران از صاحب آن یعنی صاباحاتین گرفته شده است. این فرد رستوران را همراه با پسران خود اداره می کند. غذاهای این رستوران مزه ای خانگی دارند. پس اگر از دوست داران غذاهای دریایی هستید حتما سری به رستوران بالیکچی صاباحاتین بزنید. ماهی کبابی این رستوران تجربه لذیذی برای شما خواهد بود.

آدرس: Cankurtaran Mh., Şehit Hasan Kuyu Sok No:1, 34122 Sultanahmet

رستوران آهیرکاپی بالیکچیسی – AHIRKAPI BALIKCISI

رستوران آهیرکاپی بالیکچیسی

رستوران آهیرکاپی بالیکچیسی نیز در منطقه سلطان احمد واقع شده است. ویژگی این رستوران این است که بعد از بازدید از جاذبه های سلطان احمد می توانید در این رستوران ناهار خود را میل کنید. با اینکه معماری این رستوران چندان برجسته نیست ولی غذاهای آن بسیار لذیذ هستند و به هیچ عنوان از انتخاب رستوران آهیرکاپی بالیکچیسی پشیمان نخواهید شد.

در این رستوران تعداد محدودی میز در داخل و خارج برای مشتریان در نظر گرفته شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید مسئول رستوران علاقه زیادی به شهرت ندارد در نتیجه دست به هیچ گونه تبلیغات نمی زند و تنها کسانی که برای سالها در این محله زندگی کرده اند یا گردشگران حرفه ای از وجود این رستوران آگاهند. در رستوران آهیرکاپی بالیکچیسی غذاهای لذیذ به همراه دسر های سنتی سرو می شود. جالب است که بدانید این دسرها به وسیله همسر رستوران پخت می شوند.

آدرس: Cankurtaran Mh., 34122 Fatih/İstanbul

کافه رستوران حرم استانبول – Harem Istanbul Café & Restaurant

افه رستوران حرم استانبول

کافه رستوران حرم استانبول از بهترین رستوران های دریایی استانبول است. بعد از صرف یک غذای خوشمزه و مقوی می‌توانید سری به کافه های ساحلی استانبول بزنید و نوشیدنی لذیذی را نوش جان کنید. در این رستوران انواع غذاهای دریای به رسم ترکی پخت می شود.

از معروف ترین غذاهای موجود در منوی این رستوران می توان به ماهی کولی سوخاری و ماهی کبابی اشاره کرد. مسئول این رستوران به اسم فیکری یکی از افراد معروف در زمینه گردشگری و رستوران است. هدف از تاسیس این رستوران آشنایی توریست ها با غذاهای دریایی استانبول بوده است.

آدرس: Alemdar Mh., Biçki Yurdu Sk. No:6, 34110 Sultanahmet/Fatih/İstanbul

رستوران چانگا – Changa

رستوران چانگا

رستوران چانگا از بهترین رستوران های میدان تکسیم استانبول است. این رستوران به دلیل اینکه در خانه ای قدیمی و صد ساله تاسیس شده است در نتیجه، فضایی باز دارد. یکی از آشپزهای بین المللی به نام پیتر گوردون در حکم مشاور در این رستوران کار می کند.

از جمله نکات مثبت رستوران چانگا این است که به دلیل اینکه دیوارهای آن شیشه ای است، در نتیجه شما می توانید محیط آشپزخانه و آشپز را مشاهده کنید. همین طور در این رستوران فضایی برای به نمایش درآوردن آثار هنری ترکی وجود دارد.

از معروف ترین غذاهای منوی رستوران چانگا غذای کنگر است. این نوع غذا از صدف خوراکی اسپانیایی درست شده است و در آن سبزیجات مختلفی به کار رفته است. اگر به خوردن دسر هم علاقمند هستید می توانید قهوه ترک یا بستنی سفارش دهید.

آدرس: Siraselviler Caddesi 47, Taksim, Istanbul

کلاب فیش سوادا – Fish Suada Club

رستوران کلاب فیش سوادا

رستوران کلاب فیش سوادا در یک جزیره قرار گرفته است در نتیجه نمایی فوق العاده زیبا از استانبول و دریا خواهید داشت. رستوران فوق انواع غذاهای دریایی خوشمزه را پخت می کند. در این رستوران تنها ماهی وجود ندارد بلکه می توانید دسرهای فوق العاده ای هم سفارش دهید. قرارگیری رستوران کلاب فیش سوادا در جزیره و کیفیت خوب غذاهای دریایی آن سبب شده است تا افراد زیادی به این رستوران سر بزنند.

آدرس: Galatasaray Adası, Kuruçeşme

رستوران پارک فلورا – Park Flora

رستوران پارک فلورا

این رستوران در پارک جمیل توپوزلو قرار گرفته است. رستوران پارک فلورا همچنین در نزدیکی ساحل کوروچشمه است. این رستوران مکانی مناسب برای صرف غذاهای دریایی استانبول است. رستوران پارک فلورا در سال 1996 ساخته شده است و از آن زمان در خدمت مشتریان است.

این رستوران هم از جمله رستوران های ساحلی استانبول است و نمایی زیبا به دریا دارد. هنگامی که هوا گرم است می توانید در فضای باز رستوران غذای خود را میل کنید و هم زمان از نسیم دریا بهره ببرید. رستوران مذکور از ساعت دوازده ظهر تا دو بامداد به مشتریان خدمت رسانی می کند. در فصل های پرتوریست سال بهتر است تا از قبل میزی را در اینجا رزرو کنید.

آدرس:

Muallim Naci Caddesi Cemil Topuzlu Parkı İçi

No:54/A, Ortaköy – Istanbul, Turkey

رستوران الئوس – Eleos

رستوران الئوس

رستوران الئوس از جمله لوکس ترین رستوران های استانبول و از بهترین رستوران های دریایی استانبول است. رستوران الئوس در دو منطقه متفاوت به نام های بی اوغلو و یشیلکوی شعبه دارد. در این رستوران غذاهای مختلف مدیترانه ای ای پخته می شود. در این رستوران با توجه به سلیقه خود می توانید انواع غذاها مانند میگو، ماهی و سایر غذاهای دریایی را سفارش دهید.

دکور رستوران الئوس به رنگ سفید است و فضای آرامش بخشی را به وجود آورده است. شعبه یشیلکوی رستوران الئوس در نزدیکی فرودگاه آتاترک است و شعبه بی اغلو در مرکز شهر قرار دارد. برای صرف شام و ناهار در هر دو این رستوران ها نیازمند رزرو قبلی هستید. رستوران الئوس، شعبه بی اوغلو منظره جذابی به دریایی مرمره دارد.

رستوران الئوس، شعبه یشیلکوی:
Yeşilbahçe Sok No: 9, Yeşilköy – Istanbul, Turkey

رستوران الئوس، شعبه بی اوغلو
İstiklal Caddesi No:231 Kat:2 Hıdivyal Palas (Tünel), Beyoğlu – Istanbul, Turkey

رستوران کی یی – Kiyi Restaurant

رستوران کی یی

رستوران کی یی در سال 1964 تاسیس شده است. در این رستوران انواع مختلف غذاهای دریایی و ماهی در آن سرو می شود. رستوران کی ی رستوران الئوس ی از جمله محبوب ترین رستوران های دریایی استانبول است. در این رستوران نقاشی های زیادی از شخصیت‌های معروف ترکیه به دیوارهای چوبی آن آویزان شده است.

در این رستوران می توانید پیش غذاهای گرم و سرد را نیز سفارش دهید. همچنین منوی آن شامل غذاهای فصلی متنوعی است. با اینکه رستوران کی یی در کنار دریا نیست، اما منظره دریا را می توانید از آن جا تماشا کنید.

ساعت کاری رستوران کی یی از ساعت دوازده ظهر است و باید قبل از حضور در رستوران میز رزرو کنید. بهتر است میزهایی که در کنار پنجره هستند را رزرو کنید تا بتوانید منظره دریا را هم تماشا کنید.

آدرس: Haydar Aliyev Caddesi 186, Tarabya – Istanbul, Turkey

بهترین رستوران های دریایی استانبول کدامند؟

رستوران الئوس، رستوران ماوی بالیک و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *