بهترین زمان حراج در استانبول

مرکز خرید فروم استانبول
بلاگ

استانبول دیار فرهنگ و هنر و جاذبه ای در میان کشورهای خاورمیانه است. این شهر بزرگ فروشگاه ها و مراکز خرید زیادی هم دارد که باعث شده مسافران زیادی به آن سفر کنند. در این شهر کالاهای مختلفی به فروش می رسند که شامل برندهای مشهور جهانی می شوند. اگر می خواهید از زمان حراج در استانبول باخبر شوید، این مقاله کلیه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهد. همین طور برای خرید آنلاین بلیط هواپیما استانبول می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

ایرانیان هم هرساله در هنگام حراج های استانبول مخصوصا در زمستان و نزدیک به کریسمس به این شهر سفر می کنند. همچنین اگر شما فروشگاهی در تهران دارید و برای خرید کالاهای خود قصد رفتن به استانبول را دارید، حتما باید از زمان حراجی های استانبول با خبر باشید تا بتوانید کالاهای خود را با قیمت به صرفه تری خریداری کنید.

بهترین زمان خرید در حراجی های استانبول

فروم استانبول

از آن جا که افراد زیادی به این شهر توریستی سفر می کنند، در نتیجه مراکز خرید مختلفی هم در استانبول ساخته شده اند و این فروشگاه ها برای خریداران فرصت های مناسبی را فراهم می کنند تا کالاهای خود را با تخفیف های خوبی خریداری کنند که این زمان همان حراجی هایی است که در فصل های مختلف سال برپا می شوند.

همین موضوع سبب شده تا نتوان تاریخ مشخصی برای حراج استانبول اعلام کرد. پس اگر شما در هر فصلی به این شهر سفر کنید، می توانید در فروشگاه ها یا حتی در بازارهای محلی آن از تخفیف های مختلفی برخوردار شوید.

گاهی اوقات هنگامی که برندهای جدیدی به بازار می آیند، تعدادی از فروشگاه ها محصولات پیشین در انبار خود را با تخفیف های بسیار زیادی عرضه می کنند که زمان این حراج چندان مشخص نیست.

فروشگاه هایی که در خیابان استقلال هستند، حراجی های مختلفی را در طول سال برگزار می کنند. این امر به این علت است که در این بخش از شهر میزان گردشگران بیشتر است و مسافران زیادی در رفت و آمد هستند.

حراجی های استانبول در فصل های مختلف سال

همان طور که گفتیم حراحی های استانبول زمان معینی ندارند و به صورت پراکنده در فروشگاه های این شهر برپا می شوند. شما می توانید در هنگام سفر به استانبول با گردش در فروشگاه های آن شانس خود را برای خرید کالاها با تخفیف های مناسب امتحان کنید. حتی گاهی مارک های معروفی مانند ماوی جین یا ال سی وایکیکی هم در پایان فصل کالاهای خود را با تخفیف ارائه می دهند.

با این حال مهمترین حراج در استانبول در تاریخ های ویژه ای رخ می دهد که با اطلاع از آن ها می توانید در هزینه های خود به مقدار زیادی صرفه جویی کنید. در این زمان خریداران قادر هستند تا کالاهای مورد نیاز خود را در چندین فروشگاه از نظر قیمت مقایسه کنند و ارزان ترین آن ها را خریداری نمایند. برای اینکه از زمان حراجی های استانبول باخبر شوید با ادامه مقاله همراه باشید.

حراجی های استانبول در فصل بهار

در فصل بهار حراج های استانبول چندان زیاد نیست و تنها مراکز خرید معدودی این کار را انجام می دهند. علت این امر این است که در این فصل مارک های مشهور جهانی تازه کالاهای خود را عرضه کرده اند پس امکان تخفیف و حراجی ممکن نیست. پس فقط بعضی فروشگاه ها برای اینکه کالاهای قدیمی خود را به فروش برسانند، حراجی هایی را برپا می کنند.

مرکز خرید اپرا

همین طور بعد از اینکه حراج زمستان به پایان رسید، در بهار می توانید کالاهایی که سایز مخصوصی دارند یا رنگ آن ها ناقص است، را با قیمت خوبی خریداری کنید. پس به طور کلی فروشگاه ها حراج چندانی در فصل بهار ندارند.

حراج استانبول در فصل بهار در خرداد ماه رخ می دهد و بعد از اینکه تقریبا اکثرا فروشگاه ها کالاهای خود را به فروش رساندند، تنها کالاهای ناقص باقی می مانند. پس گردشگرانی که به بهانه هوای خوب در بهار به استانبول سفر می کنند، باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند. البته گاهی ممکن است به مناسبت یک جشنواره حراجی هایی در فروشگاه های مختلف رخ دهد که می توانید به این موضوع هم توجه داشته باشید.

حراجی های استانبول در فصل تابستان

با گرم شدن هوا در این شهر حراجی ها هم آغاز می شوند. معمولا حراج از 11 خرداد یا تیرماه شروع می شود و هرچه زمان می گذرد فروش بیشتر می گردد. بهتر است تا شما در همان اوایل ماه تیر اقدام به خرید کنید، زیرا در آن موقع می توانید کالاهای بهتر و با تخفیف های بیشتری را خریداری نمایید.

در مرداد ماه هم همچنان کالاهای به درد بخوری یافت می شوند، اما بعد از آن تنها اجناسی که سایز یا رنگ ناقص دارند، باقی می مانند و در نتیجه احتمال اینکه نتوانید جنس مورد علاقه خود را پیدا کنید افزایش می یابد. اما اگر می خواهید در هوای خوب خرید کنید، بهترین زمان در شهریور ماه خواهد بود که درجه حرارت هوا کاهش یافته است. در این صورت به راحتی می توانید زمان زیادی را صرف پاساژگردی بکنید.

حراجی‌ های استانبول در فصل پاییز

در این زمان حراجی های چندانی در استانبول برپا نمی شوند. البته در موارد معدودی این احتمال وجود دارد که برنامه ویژه ای از حراج در فروشگاه ها برگزار شود. در فصل پاییز دو حراج بسیار بزرگ در روز جمعه افسانه ای و جمعه شگفت انگیز رخ می دهد. این زمان مربوط به روز آخر آبان ماه است. پس به طور کلی می توان گفت که در پاییز حراجی زیادی نداریم و فقط ممکن است چند فروشگاه اقدام به حراج بکنند.

حراجی های استانبول در فصل زمستان

فروشگاه استانبول

زمستان فصل شگفت انگیز تخفیف های مختلف برای خریداران است. در این فصل همه استانبول در جنب و جوش هیجان انگیزی برای سال جدید هستند. بهترین زمان حراج در استانبول فصل زمستان آن است. زیرا با نزدیک شدن به کریسمس جشنی در این شهر صورت می گیرد و حراج ها هم از انتهای آذر یا اواسط دی ماه آغاز می شوند و می توانید کالاها را با تخفیف سی درصدی یا حتی نصف قیمت خریداری کنید.

در فصل زمستان تعدادی از مارک ها تنها یک بار تخفیف های خود را ارائه می دهند، اما بعضی دیگر در بازه زمانی دوم تخفیف های حداکثری روی کالاهای خود اعمال می کنند که این میزان حتی به 45 یا 50 درصد هم می رسد. نکته ای که باید در نظر گرفت این است که با تمام شدن زمستان بعضی از فروشگاه ها کالاهای باقی مانده را تا اردیبهشت ماه با تخفیف سی تا هفتاد درصد عرضه می کنند که انبار محصولات خود را از کالاهای زمستانی خالی کنند. با این حال بهترین زمان برای شرکت در حراج زمستان همان آغاز شروع حراج ها است، زیرا تعدادی از سایزها مانند مدیوم و لارج سریعا تمام می شوند.

حراجی های استانبول در روزهای خاص

مرکز خرید استانبول

گاهی اوقات جشنواره یا مناسبت های ویژه ای در شهر استانبول در جریان است که باعث می شود، به همین مناسب حراجی هایی هم در این شهر برپا بشوند. در این زمان مراکز خرید زیادی در این شهر حراج های به خصوصی را برپا می کنند. خوشبختانه زمان حراج استانبول در این روزها کاملا مشخص است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روز 14 فوریه یعنی روز ولنتاین

روز مادر در ماه می

روز پدر در ماه ژوئن

در این زمان تخفیف های زیادی برای خریداران ارائه می شود. از دیگر زمان های مهم در استانبول می توان به عید فطر و عید قربان اشاره کرد که برای مسلمانان ارزش ویژه ای دارند.

البته توجه داشته باشید که بعضی از این حراج ها آنقدر تخفیف های خوبی ارائه می دهند که به دلیل افزایش مسافران در این بازه های زمانی قیمت بلیط هواپیما استانبول افزایش می یابد. پس بهتر است تا از قبل پرواز خود را رزرو کنید.

همان طور که گفتیم در کریسمس و همین طور به مناسبت سال نو تمام فروشگاه های استانبول حراج هایی مانند جمعه سیاه یا دیگر تخفیفات را برگزار می کنند. در این زمان خریداران می توانند اجناسی که در طول یک سال رویای آن را داشته اند با تخفیف های خوبی خریداری کنند.

جمعه سیاه روزی است که در اکثر کشورهای جهان فروشگاه ها دست به تخفیفات سراسری می زنند. در این روز حتی می توان اجناسی را با تخفیف هفتاد درصد خریداری کرد. با این حال توجه داشته باشید از آن جا که مراکز خرید در این موقع از سال بسیار شلوغ می شوند بهتر است تا از صبح زود کار خود را آغاز کنید.

حراج در فروشگاه‌های اوت لت استانبول

فروشگاه استانبول

اوت لت فروشگاه های ویژه ای هستند که در آن ها می توان انواع کالاهای عادی یا برند را به صورت ویژه و با تخفیف خریداری کرد. دلیل تخفیف های این فروشگاه ها معمولا وجود ایراد در کالا، تک سایز بودن و … است که باعث می شود مراکز خرید آن ها را با قیمت کمتری به مشتری ارائه بدهند. با این حال بعضی اوقات کالاهای خوبی از مارک های معروف مانند زارا را هم می توانید در این فروشگاه ها پیدا کنید. خصوصیت این فروشگاه ها این است که معمولا در همه سال کالاهای خود را با تخفیف ارائه می دهند.

فستیوال‌های خرید در استانبول

در کنار همه این حراج های فصلی و مناسبتی تعدادی از حراجی های استانبول هم هستند که در زمان های مشخصی از سال توسط فروشندگان اعلام می شوند. در این هنگام نمایش های ویژه ای هم برپا می شوند.

این حراج های استانبول به این صورت است که برای مثال در یک روز فقط لوازم خانگی عرضه می شوند و روز دیگری مخصوص فروش شلوار است. برای اینکه از زمان دقیق این نوع از حراجی ها آگاه شوید، می توانید به وب سایت استانبول کلوز مراجعه کنید.

بهترین حراجی های استانبول کجاست؟

مرکز خرید استانبول

مهمترین نکته ای که باید در هنگام خرید در نظر بگیرید، این است که پیش از آغاز خرید ابتدا لیستی از فروشگاه هایی که تخفیف دارند را تهیه کنید، تا به این صورت زمان خود را در مراکز خرید گران قیمت تلف نکنید.

معمولا حراج در استانبول در مراکز خریدی مانند فروم استانبول، اوت لت اولیویوم، بازار بی اوغلو ایش مرکزی، مال آف استانبول، پاساژ ترکوز، اوپرا اونور کادیکوی، اوت لت استار سیتی، فروشگاه‌های خیابان استقلال، سینان پاشا بشیکتاش صورت می گیرد. در این میان بازار عمده فروشی آکسارای و مرتر هم جزو این حراجی ها به شمار می رود.

ویژگی خرید در حراجی های استانبول

فروشگاه استانبول

شما علاوه بر اینکه می توانید لذت یک خرید ارزان قیمت تر را تجربه کنید، مزایای دیگری هم در انتظار شما است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کارمزد کم‌

قیمت مناسب

کم شدن هزینه سفر

در نتیجه این عوامل است که افراد زیادی در هنگام حراج به استانبول سفر می کنند تا بتوانند خریدهای خود را هم انجام دهند.

نکات ویژه در هنگام حضور در حراج استانبول

اوت لت مال استانبول

چنانچه قصد شما از سفر به استانبول فقط خرید است، احتمالا مدت زمان زیادی را در شهر گردش می کنید تا بتوانید اجناس خود را با قیمت کمتر خریداری کنید. در این میان توجه به بعضی از نکات باعث می شود که سفر موفقیت آمیزتری را تجربه کنید.

از آن جا که معمولا خرید از صبح تا شب طول می کشد، حتما کفش راحتی بپوشید تا بتوانید به فروشگاه های بیشتری سر بزنید. زیرا یک کفش نامناسب باعث زخمی شدن پای شما می شود و در نتیجه نمی توانید به فروشگاه های زیادی مراجعه کنید.

خیابان استقلال یکی از خیابان های شلوغ استانبول است که به بخش های زیادی در شهر راه دارد، توجه داشته باشید که در حین خرید به کدام خیابان می روید، زیرا ممکن است وارد بعضی از فرعی ها شوید و راه خود را گم کنید.

مراکز خرید مورد نظر خود را شناسایی کنید و آدرس آن ها را ذخیره نمایید. به این صورت وقت شما در فروشگاه های لاکچری که حراجی ندارند تلف نمی شود.

مطمئنا در هنگام گشت زندی احساس گرسنگی خواهید کرد، اما از آن جا که قیمت غذا در ترکیه چندان پایین نیست، به همین دلیل بهتر است تا با خود آب معدنی و غذا داشته باشید. در این صورت دیگر نیاز ندارید تا به رستوران بروید.

جالب است که بدانید مراکز خریدی هستند که در این حراجی ها از فرصت استفاده کرده و قیمت کالاها را زیاد می کنند و سپس روی آن ها تخفیف می زنند تا بتوانند خریداران را فریب دهند. پس برای اینکه از قیمت واقعی مطلع شوید، ابتدا چندین مغازه را جستجو کنید تا از قیمت های مختلف اطلاع یابید.

کلمه تخفیف در ترکی ایندیریم می شود که برای ارتباط با فروشندگان می توانید از آن استفاده نمایید. البته هنگامی که فروشگاه خودش تخفیف می زند دیگر امکان گرفتن تخفیف بیشتر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *