همه چیز درباره منطقه راس الخیمه امارات

راس الخیمه امارات
امارات, جهان گردی

راس الخیمه کجاست؟

راس الخیمه یکی از شهرهای امارات است. در بخش شمال شرقی این شهر عمان واقع شده است و شمال آن را رشته کوه هایی در برگرفته اند. اگر به غرب آن نگاه کنید، شاهد بیابان هایی خواهید بود. این شهر دارای چندین روستا است که از جمله آن ها می توان به شعم، النخیل، الرمس و الحدیبه اشاره کرد. شهرهای خصب و دبی هم به آن نزدیک هستند. در این مطلب قصد داریم تا درباره راس الخیمه امارات اطلاعاتی را به شما بدهیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای خرید بلیط لحظه آخری دبی کلیک کنید.

خلیج فارس و کوه های هاجر دو بخش مهم هستند که در کنار این شهر قرار گرفته اند. از آن جا که این شهر به دبی نزدیک است، اگر قصد گشت و گذار در دبی را داشته باشید، می توانید تقریبا با 1 ساعت رانندگی به دبی برسید.

معرفی راس الخیمه امارات

رأس الخیمه امارات

این شهر در قدیم الایام به اسم جلفار مشهور بوده است و به صورت پادشاهی اداره می شود. در حال حاضر تقریبا 263 هزار نفر در این منطقه ساکن هستند و مساحت این ناحیه به هزار و 684 کیلومتر می رسد. این شهر در سال های اخیر پیشرفت های زیادی کرده است و هم اکنون می توانید جزایر مصنوعی زیادی را در آن ببینید.

از آن جا که بارندگی هایی در کوه های عمان رخ می دهد، آب هایی زیرزمینی در این کشور شهر شکل گرفته است، همین موضوع سبب شده تا خاک این بخش از امارات نسبت به جاهای دیگر حاصلخیزتر باشد. راس الخیمه شامل بخش های کویری، تالاب ها، کوه ها و نهرهایی می شود.

فاصله راس الخیمه تا دبی

همان طور که گفتیم این شهر به دبی نزدیک است و فاصله آن تقریبا 109 کیلومتر است. در صورتی که در دبی اقامت دارید، می توانید با اجاره یک ماشین بعد از یک ساعت و نیم یا یک ساعت به راس الخیمه برسید و چند ساعتی هم به بازدید از جاهای دیدنی راس الخیمه بپردازید.

جاهای دیدنی راس الخیمه امارات

موزه ملی راس الخیمه (Ras al Khaimah Museum)

موزه ملی راس الخیمه

در هنگام سفر به این موزه می توانید با تاریخ جالب این کشور آشنا شوید. وسایل جالب توجه این موزه شامل سازهایی قدیمی می شوند که متعلق به هفت هزار سال پیش هستند. در این مکان شما می توانید با نحوه زندگی مردم در سال های پیشین آشنا شوید.

قلعه ضایه (Dhayah Fort)

قلعه ضایه

قلعه ضایه یکی از مکان های بسیار قدیمی در این ناحیه است. این قلعه تقریبا در پانصد سال پیش ساخته شده است. مصالح به کار رفته در این مکان شامل آجرهای گلی می شوند. در سال 1819 بود که به خاطر حمله انگلیسی ها قسمتی از این قلعه خراب شد. بعد از بازسازی حاکم این ناحیه مدتی در آن ساکن شد تا اینکه از آن به عنوان زندان استفاده کردند و در حال حاضر یکی از آثار تاریخی کشور محسوب می شود.

کوه های هاجر (Hajjar Mountains)

کوه های هاجر

این کوه ها برای گردش و پیاده روی مناسب هستند. در کوه های هاجر می توانید چشم اندازهای زیبایی را ببینید. پس در سفر به راس الخیمه حتما سری به این کوه ها بزنید.

روستای کویری باساتا (Basata)

روستای کویری باساتا

شاید تصور کنید، از آن جا که این روستا به صورت کویری است، نتوانید از آن لذت ببرید، اما تصور شما اشتباه است. به خاطر اینکه می توانید از صحراگردی و پیاده روی در یک منطقه خلوت و پر از آرامش لذت ببرید. همین طور این امکان وجود دارد که با نحوه زندگی مردم و بادیه نشینان آشنا شوید و درک عمیق تری از زندگی سنتی در صحرا پیدا کنید.

چشمه های آبگرم خط (Khatt Hot Springs)

چشمه های آب گرم الخیمه

چشمه های آب گرم همواره جذابیتی خاص برای توریست ها دارند. این چشمه ها باعث می شوند تا شما حس آرامش خوبی را تجربه کنید. علاوه بر این اکثر چشمه های آبگرم دارای خواص درمانی هم هستند و در کنار آن مراکزی وجود دارند که با استفاده از سنگ داغ شما را ماساژ می دهند تا خستگی از تن شما خارج شود.

تفریحات مختلف راس الخیمه امارات

تفریحات مختلف در کوه های هاجر

از آن جا که کوه های هاجر طبیعت خوبی دارند، برای بازدیدکنندگان امکانات مختلفی فراهم کرده اند تا بتوانند از طبیعت این کوه ها استفاده کنند. برای مثال شما می توانید صخره نوردی، سافاری، کوه نوردی، فرود با طناب و … را در این مکان تجربه کنید.

تفریحات آبی در پارک آبی آیس لند

پارک آبی آیسلند

پارک آبی مورد نظر دارای تفریحات مختلفی است که همه گروه های سنی می توانند از آن استفاده کنند. در صورتی که می خواهید زمانی را از گرمای هوا فرار کرده و در خنکی بگذرانید، می توانید به این پارک بروید.

سافاری در روستای باساتا

سافاری

روستای باستا یکی از روستاهای امارات است که می تواند برای گردشگران جذاب باشد. در این روستا شما می توانید در میان صحرا شترسواری کنید یا روی ماسه ها اسکی برید. همچنین رقص های سنتی در این ناحیه برگزار می شوند که می توانید آن ها را هم تماشا کنید، در شب نیز یک باربیکیو در صحرا برپا می شود.

برگزاری کمپ در کویر

کمپ در کویر

مطمئنا گذراندن یک شب در کمپ احساس فوق العاده جالبی را برای شما ایجاد می کند. شما می توانید از یک احساس آرامش در زیر یک آسمان پرستاره لذت ببرید. آسمان کویر در این ناحیه بسیار زیبا است و در کنار آن خوردن غذاهای کویری هم می تواند احساس شادی شما را بیشتر کند.

تماشای شاهین در تفرجگاه بانیان تری الوادی

شاهین در تفرجگاه بانیان تری الوادی

یکی از کارهایی که از سال های قدیم در میان عرب ها مرسوم بوده، پرورش شاهین و استفاده از آن ها برای شکار است. این کار تقریبا از ده هزار سال پیش تا به الان در این کشور انجام می شده است.

یک منطقه مخصوص برای شاهین ها به اسم تفرجگاه بانیان تری الوادی در این شهر است که شما می توانید از آن بازدید کنید. در این مجموعه برنامه هایی برای بازدیدکنندگان برگزار می شود و شما می توانید شاهد شکار شاهین ها باشید. انواع مختلفی از گونه های پرندگان در این ناحیه پرورش داده می شوند که از جمله آن ها می توان به عقاب، جغد، دلیجه و شاهین اشاره کرد.

کوه مرتفع جیص

این کوه ارتفاعی به اندازه 2 هزار متر دارد و جاده بین راس الخیمه و دبی در کنار آن قرار گرفته است. در این کوه می توانید از امکانات تفریحی مانند زیپ لاین و مسیر کوهپیمایی استفاده نمایید. با استفاده از این مسیر می توان به قله کوه صعود کرد. البته قرار است تا بخش های دیگری هم مانند پیست اسکی، زمین گلف، هتل و … در کنار این کوه تاسیس شوند.

مراکز خرید راس الخیمه امارات

مرکز خرید الحمرا (Al Hamra Mall)

مرکز خرید الحمرا

وسعت این مرکز خرید به اندازه 37 هزار متر مربع است و شامل دو طبقه می شود. فروشگاه های زیادی در این مجموع وجود دارند که می توانید در آن ها کالاهای مختلفی را خریداری کنید. شما می توانید در این مرکز خرید کالاهایی مانند لوازم خانگی، لباس و الکترونیکی را تهیه نمایید. علاوه بر این ها طراحی این مجموعه باعث شده تا احساس خوبی درباره خرید در این مکان داشته باشد.

آدرس مرکز خرید الحمرا:

Khuzam Rd – Al Qurm – Ras al Khaimah – United Arab Emirates

ساعت کاری مرکز خرید الحمرا: از شنبه تا چهارشنبه ساعت ده صبح تا ده شب و پنجشنبه و جمعه ها از ساعت ده صبح تا 12 شب

مرکز خرید منار (Manar Mall)

مرکز خرید المنار

یکی دیگر از مراکز خرید راس الخیمه مرکز خرید منار است. در این مجموعه تقریبا 120 فروشگاه فعالیت می کنند که کالاهای متنوعی را به خریداران ارائه می دهند. امکانات این ناحیه شامل فودکورت، رستوران، زمین بازی کودک و پارکینگ می شود.

آدرس مرکز خرید منار:

Al Muntasir Road – Al Uraibi – Ras al Khaimah – United Arab Emirates

ساعت کاری مرکز خرید منار: از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ده صبح تا ده شب و پنجشنبه و جمعه از ساعت ده صبح تا دوازده شب است.

مرکز تجاری النعیم سیتی سنتر (Al Naeem City Center)

مرکز خرید النعیم

طراحی این مجموعه ترکیبی از حالت سنتی و مدرن  را در کنار یکدیگر دارد. این مرکز خرید یکی از بهترین مراکز خرید امارات است که در آن صد واحد تجاری و تعداد زیادی فروشگاه مستقل فعالیت می کنند. امکانات این مجموعه شامل رستوران، زمین بازی، بخش سرگرمی و کافی شاپ می شود.

آدرس مرکز تجاری النعیم سیتی سنتر:

Safeer Mall – Al Dhait North – Ras al Khaimah – United Arab Emirates

زمان فعالیت مرکز تجاری النعیم سیتی سنتر: یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ده صبح تا ده شب و پنجشنبه تا شنبه از ساعت ده صبح تا یازده شب است.

مرکز خرید راک (RAK Mall)

این مرکز خرید به صورت مدرن ساخته شده است و در آن کالاهایی مانند لوازم الکترونیکی، لباس، لوازم آرایشی و زیورآلات عرضه می شوند. این کالاها از برندهای خارجی معروف هم هستند. همچنین این مرکز خرید به جاذبه های گردشگری شهر هم نزدیک است.

آدرس مرکز خرید راک:

Khuzam Rd – Al Qurm – Ras al Khaimah – United Arab Emirates

ساعت کاری مرکز خرید راک: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 22 شب و پنجشنبه و جمعه از ساعت 10 تا 12 شب.

محل قرارگیری راس الخیمه کجاست؟

در میان کوه های هاجر و دریای خلیج فارس.

فاصله دبی تا راس الخیمه چقدر است؟

109 کیلومتر

چقدر طول می کشد تا از راس الخیمه به دبی برسید؟

تقریبا 90 دقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *