همه چیز درباره جمعه سیاه در دبی

جمعه سیاه
امارات, جهان گردی, دبی

هم اکنون که در حال نوشتن این مطلب هستم در آبان ماه به سر می بریم و کم کم به این مناسبت ویژه در حال نزدیک شدن هستیم، بنابرین آماده کردن خودمان برای یک خرید رویایی می تواند انتخابی معقولانه باشد! یکی از بهترین شهرها برای تجربه کردن جمعه سیاه در دبی است. در دبی انواع متفاوت تخفیف همراه با برنامه های گوناگون برگزار می شود. جمعه سیاه در واقع سنتی غربی است که این روزها در کشورهای دیگر جهان نیز برگزار می شود. جمعه سیاه در دبی روز خاصی است که مراکز مختلف خرید و حتی برندهای مشهور جهانی دست به تخفیف های فوق العاده هیجان انگیز می زنند. خرید در دبی یک موقعیت ویژه برای کالاهای مورد نیاز است. با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای خرید بلیط هواپیما ارزان دبی کلیک کنید.

خرید در دبی


به طور کلی دبی یک شهر گردشگری به شمار می رود. از آن جا که دبی آب و هوایی بسیار گرم دارد، در نتیجه وقتی که هوا در دبی خنک می شود، عده زیادی از توریست ها به سمت امارات و دبی حرکت می کنند. با اینکه در دبی تفریحات گردشگری زیادی فراهم شده است اما مراکز خرید آن اصلی ترین هدف کسانی است که به این شهر سفر می کنند. همین امر سبب شده است تا شهر دبی مرکزی مناسب برای خرید لوازم آرایشی، پوشاک، لوازم الکترونیکی و … باشد. پس جمعه سیاه که در آن همه وسایل مورد نیاز تخفیف می خوردند بهترین زمان برای خرید در دبی خواهد بود! همچنین تاریخ فستیوال خرید دبی 2022 از تاریخ 15 دسامبر تا 29 ژانویه است.

جمعه سیاه در دبی و تخفیف های شگفت انگیز

جمعه سیاه در دبی

هرچه زمان جمعه سیاه در دبی نزدیک تر می شود، فروشنده های بیش تری دست به تخفیف می زنند. از طرف دیگر خریداران زیادی برای گرفتن بیشترین تخفیف ها صف می بندند. طبق آماری که در دبی انجام شده است در حدود شصد و سه درصد از کسانی که در دبی زندگی می کنند، جمعه سیاه را برای خرید خود انتخاب کرده اند. جالب است که بدانید این رقم با آمریکا و انگلیس برابری می کند.
در میان وسایلی که در این روز خرید می شود لوازم خانگی و دیجیتالی بالاترین آمار فروش را در بین سایر وسایل دارند. در حدود شش درصد از خریداران ذکر کرده اند که علاقه دارند در روز جمعه سیاه در حالت قسطی خرید خود را انجام دهند و سی درصد هم ذکر کرده اند که پول های خود را جمع کرده اند تا در این روز یک خرید بزرگ را انجام دهند.

جمعه سیاه در دبی و خرید عیدی

جمعه سیاه در روزهای پایانی سال رخ می دهد، در نتیجه بازارهای دبی مملو از خریداران مشتاقی می گردد که که قصد خرید عیدی و هدیه را دارند. در حدود نوزده درصد از مردم تمایل دارند تا در جمعه سیاه به خرید عیدی بپردازند.

تشخیص تخفیف های واقعی توسط خریداران!

فروشندگان کالاهای مختلف برای خرید ممکن است تا قبل از این روز با اعلام کردن تخفیف های غیرواقعی سعی در جلب کردن بیش تر مشتریان داشته باشند، با این حال خریداران زیادی اعلام کرده اند که به راحتی قادرند تا تخفیف های واقعی را در جمعه سیاه دبی تشخیص دهند. ولی عده ای از خریداران محافظه کار هم اعلام داشته اند که تخفیف ها در این روز با واقعیت همخوانی ندارد و فقط برای جذب مردم تدارک دیده شده است. ولی به طور کلی طبق تحقیقات انجام شده میزان تخفیف در جمعه سیاه دبی به میزان 45 درصد بوده است. شما می توانید برای رزرو تور دبی و بلیط ارزان دبی به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه نمایید.

خریداران در جمعه سیاه چه افرادی هستند؟

آمارها بیانگر آن هستند که در جمعه سیاه تعداد خریداران مرد از زن بیش تر است. همچنین گروه سنی که در این رویداد بزرگ در دبی شرکت می کنند، بین 25 الی 34 و 45 الی 55 بوده اند. البته باید بگوییم که بیش تر خریداران برای خرید از موبایل خود استفاده می کنند تا از کامپیوتر.

علت محبوبیت بلک فرایدی در دبی

محبوبیت جمعه سیاه دبی به عوامل گوناگونی بستگی دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

قیمت پایین کالاها

مشخص است که مهمترین علت آن به قیمت پایین اجناس در جمعه سیاه بازمی گردد. به همین جهت مردم با خرید در این روز در هزینه های خود صرفه جویی خواهند کرد. همان طور که قبلا هم ذکر کردیم عده زیادی تنها برای خرید به دبی سفر می کنند در نتیجه این روز برای آن ها که خواستار خرید پوشاک، لوازم الکترونیکی و … هستند، بسیار ایده آل خواهد بود.

آب و هوای دبی در جمعه سیاه

جمعه سیاه به دلیل اینکه در ماه نوامبر است، در نتیجه آب و هوای دبی بسیار خوب خواهد بود. اتفاقا بیش ترین سفرها در دبی در همین ماه های سال صورت می گیرد زیرا در بقیه ماه ها دما بسیار بالا است. پس مشخص است که فروشگاه ها و مراکز خرید زیادی که در دبی وجود دارد باعث می شود، تا خریداران مخصوصا در این روز سال به دبی سفر کنند.

نزدیکی به سال نو میلادی

همه عوامل دست به دست هم داده اند تا این روز محبوب ترین روز سال در دبی باشد. جمعه سیاه در نزدیکی سال جدید است. خصوصا افرادی که از آمریکا به دبی سفر می کنند، این زمان را بهترین فرصت برای خریدهای خود می بینند.

محصولاتی که در جمعه سیاه دبی بفروش می رسند

این روز علاوه بر اینکه روز خوشحالی برای خریداران است روز مهمی برای فروشندگان نیز به شمار می رود. میزان فروش در جمعه سیاه بسیار افزایش می یابد. در این روز تنها یک مدل کالا فروخته نمی شود بلکه این تخفیف ها شامل انواع مختلف کالا می گردد. خریداران می توانند، انواع مختلف اجناس مانند لوازم خانگی، لوازم آرایشی، لباس، عطر، کنسول های بازی و … را خریداری نمایند.

ولی آمارهای خرید نشان می دهند که در دبی و امارات بیش ترین کالاهایی که به فروش می رسد، شامل گوشی تلفن و لوازم خانگی می شود. دلیل این امر کاملا مشخص است، زیرا این مدل از کالاها در حالت عادی قیمت بسیار زیادی دارند، در نتیجه این روز زمانی مناسب برای خرید خواهد بود.

بهترین مکان ها برای خرید بلک فرایدی در دبی

دبی یکی بهترین شهرهایی است که در آن مراکز خرید لوکس یافت می شود. حتی تعدادی از این مراکز نه تنها در خود دبی بلکه در جهان نیز شهرت دارند. دبی مال یکی از این مراکز به شمار می رود. در این مرکز خرید تفریحات زیادی نیز برای بازدید کنندگان تدارک دیده شده است. در این مرکز شما می توانید انواع مختلف لوازم خانگی و لباس را با قیمت مناسب خریداری کنید.
یکی دیگر از این مراکز در جمعه سیاه مرکز خرید Ibn Battuta Mall است. این مرکز خرید در جمعه سیاه مشهورین برندهای دنیا را با تخفیف های ویژه به فروش می رساند. در ادامه به چند مرکز خرید مشهور اشاره خواهیم کرد.

دبی مال

دبی مال

دبی مال در حوالی برج خلیفه قرار دارد. این مرکز از جمله بزرگ ترین مراکز خرید دنیا به شما می رود. قرارگیری آکواریوم و شیرینی فروشی در این مرکز باعث شهرت بیش تر آن شده است. با وجود اینکه ممکن است، همه مغازه های این مرکز ارائه دهنده تخفیف نباشند ولی با این حال شما قادرید تا بهترین برندها را با تخفیف های مناسب خریداری کنید.

امارات مال

امارات مال

امارات مال از جمله مراکز خرید مجللی است که در آن پیست اسکی نیز قرار گرفته است. در این مراکز شما می توانید تخفیف هایی در حدود سی الی نود را تجربه کنید. وجود این ویژگی ها سبب شده است تا افراد زیادی از ساعات اولیه صبح پشت درها منتظر بازگشایی این مرکز خرید باشند.

مرکز خرید برجمان

مرکز خرید برجمان

یکی از مراکز خریدی که در آن می توانید به روز ترین مدل ها و کالاها را پیدا کنید مرکز خرید برجمان است. جمعه سیاه در مرکز خرید برجمان فرصت ویژه ای برای علاقمندان به برندهای مشهور است. در این مرکز همچنین قسمت ویژه ای برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است. از بهترین مراکز خرید دبی می توان به دراگون مات، مرکاتو و اوت لت مال هم اشاره کرد.

نکاتی ویژه برای خرید در دبی

کسانی که کل سال منتظر خرید در این روز بوده اند بهتر است تا صبح زود به مراکز خرید مورد نظر خود مراجعه کنند. از قدیم گفتن سحرخیز باشید تا کامروا شوید! پس در این روز خاص هم به دلیل اینکه صف های طولانی شکل می گیرد پس هرچه زودتر حرکت کنید، می توانید کالاهایی با تخفیف های بهتری را خریداری کنید.

پلیس در دبی

در این روز پلیس در قسمت های مختلف شهر حاضر می شود. تنها هدف این پلیس ها جلوگیری از دزدی در این روز است. پس نیازی به نگرانی از بابت پلیس ها وجود ندارد.

کافه، رستوران و هتل ها در جمعه سیاه دبی

این روز اگرچه برای تخفیف های خود در زمینه خرید شهرت دارد ولی سایر مراکز نیز خدمات ویژه ای را به مشتریان ارائه می دهند. برای مثال حتی تعداد زیادی از رستوران مشهور در سال گذشته تخفیف های نصف قیمتی را به مشتریان خود ارائه می داده اند. پارک آبی آتلانتیس برای قیمت بلیط ورودی تخفیف 70 درصدی را اعمال کرده بود و همین طور هتل های زیادی تخفیف هایی را در نظرگرفته بودند. برای اینکه از تخفیف هایی که در سطح شهر اعمال می شود باخبر شوید بهتر است تا به سایت های مختلف سر بزنید.

خرید آنلاین در جمعه سیاه

خرید آنلاین در جمعه سیاه

با اینکه افراد زیادی ترجیح می دهند خودشان به صورت حضوری خرید را انجام دهند و ترسی از منتظر ماندن در صف های طولانی ندارند با این حال برای آن هایی که رابطه خوبی با ازدحام و شلوغی ندارند یا وقت کافی برای خرید ندارند، خدمت ویژه ای در نظر گرفته شده است. این نوع خریداران می توانند به راحتی و از طریق آنلاین، خریدهای خود را انجام دهند.
لازم به ذکر است که فروش آنلاین در کنار این روز آغاز می شود. همان طور که گفتیم به دلیل تمایل خریداران به خرید آنلاین این خرید در دوشنبه (Cyber Monday) فراهم شده است. پس می توان گفت دوشنبه آنلاین به جمعه سیاه هم مشهور است و بعد از آن صورت می گیرد.

مراکز خرید معروف دبی در جمعه سیاه کدامند؟

دبی مال، مرکز خرید برجمان، امارات مال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *