همه چیز درباره جمعه سیاه کانادا

جمعه سیاه
دانستنی های سفر, کانادا

مطمئنا جمعه سیاه از جمله بزرگ ترین حراجی هایی است که در آخرین روزهای نوامبر در سرتاسر دنیا برگزار می شود. با اینکه بلک فرایدی نخستین بار در آمریکا شکل گرفته است اما کانادا نیز از این قضیه در امان نبوده است. پس در این مطلب با ما همراه باشید تا درباره جمعه سیاه کانادا اطلاعاتی مفید کسب کنید. همین طور برای اطلاع درباره بلک فرایدی در دبی کلیک کنید.

جمعه سیاه کانادا

با اینکه جمعه سیاه در کانادا هم برگزار می شود ولی مراکز خرید همانند آمریکا شلوغ نیستند. شما می توانید خریدی آرامتر را در این کشور تجربه کنید. در بلک فرایدی کانادا تمام فروشندگان قصد دارند تا برای فروش بیش تر کالاهای خود تخفیف های مناسبی را عرضه دهند.
با اینکه تخفیف هایی که در کانادا ارائه می شود همانند آمریکا نیست ولی با این حال اکثر مردم از خریدهای خود راضی خواهند بود. ولی به طور کلی بلک فرایدی مناسبتی است که می توان در آن کالاهای گران قیمت را به قیمت پایین تری خریداری کرد پس شرکت در آن به هیچ عنوان خالی از لطف نخواهد بود.

دوشنبه آنلاین (Cyber Monday)

دوشنبه آنلاین مخصوص فروشگاه های اینترنتی به وجود آمده است که نمی خواهند از غافله جمعه سیاه عقب بمانند. اینکه ساعت ها در صف های طولانی منتظر خرید یک محصول ویژه یا تماشای یک فیلم سینمایی بمانید پدیده ای چندان عجیب نیست.

همین امر در مورد جمعه سیاه نیز صدق می کند. عده زیادی از مردم از ساعات ابتدایی روز در بلک فرایدی کانادا پشت درهای فروشگاه ها صف می بندند. با این حال عده ای نیز علاقه دارند به جای ایستادن در صف در کنار خانواده خود باشند. برای این گونه افراد پیشنهاد ویژه ما دوشنبه آنلاین است. در این روز فروشگاه های آنلاین پیشنهادی ویژه را به مردم عرضه می کنند.
پس اگر به طور کلی در نظر بگیریم، بلک فرایدی آنلاین می تواند چندین روز طول بکشد و گاهی اوقات از آن به عنوان Cyber Week یاد می کنند.

نکات ویژه درباره بلک فرایدی کانادا

بلک فرایدی در کانادا

برای اینکه بهترین خرید را در جمعه سیاه کانادا انجام دهید بهتر است تا منتظر روز Boxing Day بمانید. این روز 26 دسامبر است. ولی به طور کلی در بلک فرایدی خرید وسایل الکترونیکی انتخاب هوشمندانه تری خواهد بود. مخصوصا در مراکز خریدی که آمریکایی هستند. از جمله این فروشگاه ها می توان به والمارت و Dell اشاره کرد.
باید در نظر داشته باشید که روز جمعه سیاه زمانی برای تصمیم گیری درباره کالای مورد نیاز شما نیست بلکه باید از قبل درباره اینکه چه چیزی می خواهید بخرید و قیمت آن چقدر است کامل آگاهی داشته باشید. این قضیه باعث می شود تا از میزان سود خود به خوبی آگاهی داشته باشید. همین طور این روش برای دوشنبه آنلاین هم صدق می کند.

لازم به ذکر است که در این روز احتمالا صندق ایمیلتان پر از پیام های جورواجور درباره تخفیف های باورنکردنی شود! برای راحتی بیش تر مشتریان تعدادی از فروشگاه ها هستند که در هر دو رویداد بلک فرایدی و Cyber Monday فعالیت می کنند که از آن ها می توان به والمارت و BestBuy اشاره کرد.
گاهی اوقات حتی دوشنبه های آنلاین تخفیف های بهتری را ارائه می دهند. از دیگر فروشگاه های معروف در این زمینه می توان به کاستکو اشاره کرد. این فروشگاه از علاقه خود به حضور در دوشنبه های آنلاین سخن گفته است.

تعدادی از بهترین فروشگاه ها برای دوشنبه آنلاین :

DELL
AliExpress
Amazon
Gearbest
Walmart
Target
BestBuy

فروشگاه تارگت با این که چند سالی است دیگر در کانادا فعالیت ندارد اما همچنان فروشگاه آنلاین خود را حفظ کرده است. در این فروشگاه محصولات با تخفیفات ویژه در اختیار مشتریان قرار می گیرند. اگر می خواهید تا خریدهای شما مشمول تخفیف شوند، باید کلمه CYBER را به عنوان کد تخفیف وارد کنید. در این فروشگاه محصولات ویژه ای مخصوصا برای لوازم الکترونیکی سامسونگ و گوشی وجود دارد.

نگاهی به بلک فرایدی

احتمالا همه شما با شنیدن واژه سیاه یا رنگ سیاه یاد حوادث بد و ناخوشایند می افتید. در واقع یکی از رویدادهایی که در جمعه سیاه رخ داده است حادثه بازار طلا در سال 1869 است. این رسوایی از آن جا نشات گرفته است که دو نفر از زمین خوران آن دوره تصمیم گرفتند تا با خرید مقدار زیادی طلا آن را در انحصار خود درآورند. این عمل موجب بدست آوردن سود زیادی برای آن ها شد ولی دولت که در ابتدا متوجه این امر نشده بود طلای زیادی را به بازار فرستاد تا قیمت طلا دوباره ثابت شود. ولی با این حال افراد زیادی به ورشکستگی رسیدند همین امر باعث شده تا این روز به عنوان جمعه سیاه معروف شود.

فلسفه حراج جمعه سیاه کانادا

مراکز خرید بلک فرایدی

به طول کلی فلسفه بلک فرایدی در کانادا برای این است که نیازهای مشتریان رفع شود و همچنین در روزهای آخر سال انبار فروشگاه ها هم خالی گردد. این سال ها با افزایش تب و تاب جمعه سیاه واژه ای در میان فروشندگان به وجود آمده است که به نام Doorbuster معروف است.
این واژه از دو کلمه در و شکستن تشکیل شده است. کالاهایی که به این صورت باشند باعث می شوند تا عده زیادی پشت در فروشگاه تجمع پیدا کنند و حتی گاهی اوقات درها شکسته می شوند.

کالاهای این چنینی بیش تر درباره محصولاتی مانند دوربین، گوشی، تلویزیون یا برندهای مخصوص پوشاک هستند. حتی گاهی این گونه وسایل با تخفیف هفتاد درصدی به فروش می رسند برای همین عرضه این محصولات به صورت گسترده باعث ضرر فروشندگان می شوند. در نتیجه این کالاهای ویژه به صورت محدود به فروش می رسند و همین امر موجب صف کشیدن مردم می گردد.

بهترین فروشگاه ها برای دوشنبه آنلاین کدامند؟

dell، bestbuy و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *