بهترین مقاصد خارجی برای سفر در ژانویه

سفر در ژانویه
جاذبه های گردشگری, جهان گردی, طبیعت گردی

ژانویه یکی از ماه های ویژه سال برای بیش تر کشورهای جهان است زیرا در این ماه که میلاد حضرت مسیح رخ می دهد، سال جدید نیز آغاز می شود. از تزئینات کریسمس تا خرید وسایل کریسمس بگیر تا سفرهای زیادی که در در طول تعطیلات ماه ژانویه رخ می دهد باعث شده است تا ژانویه ماه خاصی برای همگان باشد. ولی شاید این سوال برایتان به وجود بیاید که بهترین مقاصد خارجی برای سفر در ژانویه کدامند؟ پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

برنامه ریزی برای سفر در ژانویه

به طور کلی مسافرت اگر با برنامه ریزی صورت بگیرد باعث می شود تا با آرامش خاطر بیش تری به کارهای خود برسیم، مخصوصا در سفرهای خارج از کشور که نیاز است تا چندیدن مورد اضافی مثل پاسپورت را آماده کنیم. پس اگر می خواهید در ژانویه یا همان دی و بهمن دست به سفر بزنید بهتر است تا از قبل برای آن آماده گردید. از آن جا که ژانویه یکی از ماه های سرد سال است، پس بهتر است مقصد سفر را به سمت یکی از کشورهای استوایی انتخاب کنیم یا اگر علاقه به برف دارید به شما چندیدن کشور برفی زیبا را معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا درباره بهترین جاهایی که بتوان در ژانویه به آن ها سفر کرد سخن گوییم.

جاهای دیدنی برای سفر در ژانویه 2022

برای این که انتخاب برای بهترین مقاصد خارجی برای سفر در ژانویه آسان تر شود لیستی از کشورهای مختلف را برای شما گرد هم آورده ایم که در ادامه تک تک آن ها را توضیح خواهیم داد.

هندوستان، کشور رنگ های دیدنی

سفر به هند در ژانویه

هندوستان کشوری با آب و هوای گرم و فرهنگی جالب توجه است. همه ما از دیرباز به هند به عنوان کشوری شاد و پر از رنگ نگاه می کرده‌ ایم. همچنین هند دارای تاریخی طول و دراز هست که در جاهای مختلف کشور با آثار باستانی خود، آن را نشان می دهد. برای سفر به هند بهتر است تا از قبل هزینه هایی که باید صرف کنید را به صورت تقریبی تخمین بزنید.

بعضی از بخش های هند دارای آب و هوای بسیار گرمی هستند، بنابرین برای سفر در تابستان مناسب نخواهند بود ولی به طور برعکس دقیقا همین شهرها محلی مناسب برای سفر در ژانویه خواهند بود. به طور کلی دمای هوا در ژانویه ده تا 15 سانتی گراد است.

ژانویه در هند زمانی مناسب برای گردش در سطح شهر و آفتاب گرفتن در سواحل آن است. اگر قصد شرکت در فستیوال های هند در ژانویه را دارید، می توانید سری به راجستان و کوچ بزنید. در این جشن ها با فرهنگ هند به خوبی آشنا خواهید شد.
از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری هند می توان به راجستان، آسام، ماسور، گوا، گولمارگ و آئولی اشاره کرد. از جمله هتل هایی که می توان در آن ها اقامت کرد، اوبروی و لیلا هستند.

مراکش (سفر در ژانویه)

سفر به مراکش در ژانویه

احتمالا همه شما با فیلم مشهور کازابلانکا آشنایی دارید. این شهر در مراکش قرار گرفته است. مراکش یکی از بهترین مقاصد خارجی برای سفر در ژانویه است. این شهر کویری تفریحات زیادی را برای گردشگران فراهم کرده است که از آن ها می توان به سافاری در کویر اشاره کرد. مراکش شهری بسیار ایده آل برای سفر در ژانویه است. البته این قضیه برای کسانی صدق می کند که علاقه دارند تا در آب و هوایی سرد از آفتاب لذت ببرند. از دیگر جاذبه های مراکش می توان به کوه جبل، بازارهای محلی و کوه های بلند آفریقا اشاره کرد.
آب و هوای مراکش در ژانویه در حدود 20 الی 23 درجه خواهد بود. برای اقامت در مراکش می توانید از هتل های اودایا و ایبیس استفاده کنید.

نیوزلند (سفر در ژانویه)

سفر به نیوزلند در ژانویه

نیوزلند یکی دیگر از کشورهای زیبا برای گردشگری است. فیلم معروف ارباب حلقه ها در کشور نیوزلند ساخته شده است. همه شما شاهد طبیعت نفس گیر نیوزلند در فیلم ارباب حلقه ها بوده اید. نوعی پرنده به اسم کیوی در این منطقه زندگی می کند. در وصف طبیعت نیوزلند هرچه بگوییم کم گفته ایم از پارک های ملی آن تا کوه های بلند، جنگل های انبوه، ساحل چشم گیر همه در کنار هم این شگفتی بزرگ را به وجود آورده اند.

طبیعت نیوزلند مکانی ایده آل برای عاشقان طبیعت به شمار می رود حتی آن هایی که زیاد اهل طبیعت گردی نیستند وقتی اولین بار با مناظر شگفت انگیز آن رو به رو می شوند، برای چند ثانیه تنها به آن منظره خیره خواهند شد. همین طور تنها به خاطر لوکیشن فیلم مشهور ارباب حلقه ها سالانه افراد زیادی از این منطقه بازدید می کنند.
از جاذبه های گردشگری نیوزلند می توان به پارک ملی فیوردلند، پارک‌ ملی تونگاریرو، خلیج جزیره ها و دریاچه تائوپو اشاره کرد. دمای هوا در نیوزلند معتدل است و به 20 تا 30 درجه می رسد. از بهترین مکان های اقامتی در نیوزلند می توان به هتل آپارتمان‌های آکلند، و اقامتگاه هیلتون کویینز اشاره کرد.

کِنیا (سفر در ژانویه)

سفر به کنیا در ژانویه

کنیا در آفریقای شمالی قرار دارد. با سفر به این کشور گردش در حیات وحش هیجان انگیزی را تجربه خواهید کرد. در کنیا دشت های وسیع، کوهستان های مرتفع و دریاچه های زیبایی وجود دارد.
این منطقه مخصوصا برای کسانی که به تفریح سافاری علاقمند هستند مناسب خواهد بود. از دیدنی های کنیا می توان به پارک‌ ملی ساوو، پارک‌ ملی آمبوسلی، دریاچه ناکورو و منطقه ماسای مارا اشاره کرد.
آب و هوای کنیا در حدود 20 تا 28 درجه سانتی گراد است. برای اقامت در کنیا می توانید سری به کمپ مارا پلِینز، سوییت‌های اقامتی کوبه، اول دونیو و هتل جیراف مانور بزنید.

پوکت تایلند

سفر به پوکت تایلند در ژانویه

تایلند دارای آب و هوایی استوایی است. در تایلند ساحل های زیبای سفید رنگ همراه با جنگل های چشم نواز وجود دارند. تایلند با جزایر سحرآمیز و آب های درخشان خود یکی از بهترین مقاصد خارجی برای سفر در ژانویه است. اگر قصد سفر در ژانویه را دارید، شهر پوکت تایلند بهترین انتخاب خواهد بود.

در پوکت شب های هیجان انگیز، سواحل طلایی و ورزش های آبی انتظار شما را خواهند کشید. همین طور لازم به ذکر است که با سفر در ژانویه در میزان هزینه های شما نیز صرفه جویی خواهد شد. پوکت مخصوصا مکانی مناسب برای گذراندن زوج های جوان است.

از دیگر جاذبه های گردشگری پوکت می توان به غواصی و موج سواری، جاده سویی بانگلا، فی فی، شهر قدیمی پوکت، ساحل پاتونگ، سافاری در جنگل، کو پانیی، جزیره جیمز باند و ساحل کاتانوئی اشاره کرد.

آب و هوای تایلند از 23 الی 31 درجه در طول سال است. از بهترین محل ها برای اقامت در تایلند می توان به هاستل باربابوم اشاره کرد.

تعطیلات ژانویه در بالی اندونزی

سفر به بالی در ژانویه

اندونزی نیز از جمله مکان هایی است که دارای آب و های استوایی است. این کشور به خاطر آثار باستانی، طبیعت چشم نواز و جنگل های بارانی خود معروف است. در اندونزی همچنان سنت های مذهبی به جای مانده از زمان های قدیم جریان دارد. با اینکه می توان در تمام طول سال به بالی سفر کرد ولی بی شک بهترین زمان برای اینکه اوقات خوشی را در بالی اندونزی سپری کنید، ژانویه است.
از نکات ویژه ژانویه در اندونزی این است که تعداد گردشگران در آن کمتر از سایر ماه های سال است، در نتیجه آرامش خاصی در فضا جریان دارد و به شما اجازه خواهد داد تا بهتر از تعطیلات خود لذت ببرید. یکی دیگر از مزایای سفر به بالی در ماه ژانویه هتل های ارزان تر و بلیط هواپیما ارزان تر است.

از جاذبه های گردشگری بالی می توان به کوهستان باتور، محوطه تاناه، اوبود و سمینیاک اشاره کرد. دما در اندونزی مابین 23 تا 29 درجه است. از مکان های مناسب برای اقامت در اندونزی می توان به هتل سن دنپاسار اشاره کرد.

سواحل مالدیو

سفر به مالدیو در ژانویه

مالدیو یکی از بهترین مقاصد خارجی برای سفر در ژانویه است. این کشور جزیره ای، مکانی مناسب برای رفتن در دل طبیعت است. از جمله جذابیت های مالدیو وجود کلبه های چوبی روی آب های آن است که مطمئنا هر گردشگری را تشویق خواهد کرد تا شبی را در این کلبه ها بگذراند.
به طور کلی مالدیو مکانی ایده آل برای سفر در ژانویه است. وجود صخره های عظیم، جزایر زیبا، سواحل رویایی و دریایی شفاف نوید تعطیلاتی دل انگیز را به شما خواهد داد. همچنین در مالدیو می توان از تفریحات آبی مختلفی لذت برد.

از جاذبه های گردشگری مالدیو می توان به ماهیگیری روی قایق، غواصی، زیر دریایی سواری، گشتن در جزیره ها و تماشای آکواریوم آن اشاره کرد. آب و هوای مالدیو در حدود 25 الی 29 درجه است. برای اقامت در مالدیو می توانید از هتل ساحلی آرنا و هتل کانی استفاده کنید.

سیشل

سفر به سیشل در ژانویه

سیشل منطقه ای در اقیانوس هند است. این کشور کوچکترین بخش در قاره آفریقا است. سیشل در نزدیکی ماداگاسکار قرار گرفته است. طبیعت خیره کننده آن می تواند به سرعت قلب هر گردشگری را به تپش بی اندازد. وجود سواحل گرم و کوه های مرتفع بهترین مکان برای ماه ژانویه خواهد بود. از اصلی ترین دلایل محبوبیت این کشور مناظر خیره کننده آن است، همین طور در ماه ژانویه عده گردشگران کاهش می یابد در نتیجه زمانی مناسب برای سفر در سال خواهد بود.
از جاذبه های گردشگری سیشل می توان به کروزسواری، صخره نوردی، دره دومای و غواصی اشاره کرد. آب و هوای سیشل بین 29 تا 32 درجه است. از جمله بهترین مکان ها برای اقامت در سیشل اقامتگاه چهار فصل و هیلتون سیشل است.

دبی، جواهر کویر

سفر به دبی در ژانویه

از زمانی که ساخت و سازها در دبی امارات آغاز شده تا همین امروز تغییرات زیادی در این شهر انجام گرفته است. امروزه افرادی زیادی از سرتا سر جهان به این شهر سفر می کنند و تعطیلات زمستانی خود در ماه ژانویه را در آن می گذرانند. در نتیجه دبی از بهترین مقاصد خارجی برای سفر در ژانویه است. برای اینکه بتوانید سفری راحت را به دبی تجربه کنید بهتر است تا با واحد پولی آن آشنایی داشته باشید.
دبی در نزدیکی ایران قرار گرفته است برای همین مقصدی مناسب برای سفر در دی و بهمن ماه خواهد بود. مخصوصا که در این زمان از گرمای زیاد دبی خبری نیست. در دبی امکانات زیادی در نظر گرفته شده است که از آن ها می توان به مراکز خرید متنوع، پارک های تفریحی و بازارهای آن اشاره کرد.

بهترین جاذبه های گردشگری دبی شامل باغ وحش زیرآب، سافاری در کویر، دهکده جهانی، ساحل جمیره و خلیج دبی می شوند. آب و هوای دبی به صورت میانگین در این موقع سال از 14 تا 24 درجه است. از بهترین هتل ها برای اقامت در دبی می توان به هتل کارلتن و هتل بزرگ امارات اشاره کرد. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما دبی کلیک کنید.

سریلانکا

سفر به سری لانکا در ژانویه

سریلانکا در نزدیکی هند قرار گرفته است. این کشور طبیعتی بکر با فرهنگی شبیه به هند دارد. در این کشور معابد کوهستانی جالب و خط آهن شگفت انگیزی قرار گرفته است. اگر خوستار آرامش هستید بی شک سریلانکا مقصدی مناسب برای شما خواهد بود. این منطقه محلی مناسب برای سفر در ژانویه است.
از جمله عواملی که می تواند شما را به سفر به این کشور ترغیب کند می توان به بناهای تاریخی، سواحل زیبا و آثار تاریخی آن اشاره کرد. آب و هوا در سریلانکا در حدود 20 الی 28 درجه است.

از سایر جاذبه های گردشگری سریلانکا می توان به کندی، معبد غار دامبولا، بتوتا، سیگیریا، پارک ملی یالا، میریسا، بتوتا و فیلم های پیناوالا اشاره کرد. برای اقامت در سریلانکا می توانید اوزو کندی و هابارانا را مد نظر قرار دهید. همینطور لازم به ذکر است که جاهای زیادی در سریلانکا در فهرست آثار ارزشمند یونسکو ثبت شده اند.

سوئد، محلی مناسب برای تفریحات زمستانی

سفر به سوئد در ژانویه

اگر علاقمند به اسکی یا برف و سرما هستید کشور سوئد از جمله بهترین مقاصد سفر خارجی در ژانویه خواهد بود. چهره این کشور در ژانویه همانند کلاهی برفی است که سطح شهر و ساختمان های آن را گرفته است. کوه های آلپ در سوئد منظره ای جادویی را در پیش چشمان شما ایجاد می کنند. از جذابیت های سوئد می توان به بازارهای کریسمس و شکلات های خوشمزه آن اشاره کرد همین طور سورتمه سواری از تفریحات لذت بخش در ژانویه سوئد خواهد بود.
از بهترین جاذبه های گردشگری سوئد می توان به لوسرن، زوریخ، ژنو و وربیر اشاره کرد. آب و هوای سوئد در زمستان از دو تا منفی دو درجه است. برای اقامت در سوئد می توانید انگلبرگ و هتل ویلرباد را انتخاب کنید.

بروژ

سفر به بروژ در ژانویه

بروژ یکی از شهرهای مشهور اروپا است. این شهر در کشور بلژیک واقع شده است. رودخانه ها و کانال هایی که در سطح شهر قرار دارند همراه با ساختمان های باروکی از جمله عوامل تحسین برانگیز شهر در نگاه گردشگران به شمار می روند.
بروژ می تواند به عنوان یکی از بهترین مقاصد خارجی برای سفر در ژانویه به حساب بیاید. پاریس را به عنوان شهر عاشقان و بروژ را به عنوان میعادگاه عاشاق می شناسند. شهر بروژ در قسمت غربی اروپا قرار دارد و از جمله شهرهای کانالی دنیا است. بیش تر معروفیت بروژ مدیون ساختمان های قدیمی آن است. هرچند باید خاطرنشان کنیم که در ژانویه وقتی بروژ برای کریسمس آماده می شود شهر چهره‌ای سحرانگیز پیدا می کند.

از جمله جاذبه های گردشگری شهر بروژ می توان به کالسکه های قدیمی، پارک دریایی، قایق سواری در کانال و دریاچه عشق اشاره کرد. دما در بروژ مابین دو تا شش درجه در زمستان خواهد بود. برای اقامت در طول ژانویه می توانید سری به هتل های فلوریس و ناراوا بزنید.

کامبوج

سفر به کامبوج در ژانویه

در این مطلب درباره تایلند و جاذبه های آن بسیار سخن گفتیم ولی با این حال ممکن است که همچنان عده ای آن را به عنوان مقصدی برای سفر در نظر نگرفته باشند پس بهتر است تا شما را با کامبوج آشنا کنیم. این شهر در جنوب تایلند قرار گرفته است.
کامبوج با طبیعت زیبا، فرنگ غنی و آثار تاریخی و معابد متعددی که دارد تعطیلات هیجان انگیزی را در ماه ژانویه برای شما رقم خواهد زد. در این شهر مکان های زیادی برای بازدید وجود دارد. از خصوصیات ویژه آن می توان به سواحل آفتابی و لم دادن در زیر آفتاب دل انگیز اشاره کرد. دمای هوای کامبوج معتدل است و می تواند محلی مناسب برای سفر در ماه ژانویه باشد.

از جمله جاذبه های گردشگری کامبوج می توان به جنگل ملی ویراچی، کامپوت، کروزسواری، سیهانوکویل و سییِم ریگ اشاره کرد. دمای هوا در این شهر بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد است. برای اقامت در آن می توانید هتل های مرکزی شهر و ناگاورلد را انتخاب نمایید.

استرالیا

سفر به استرالیا در ژانویه

استرالیا مطمئنا مکانی متفاوت برای سفر است. این قاره هم طبیعت زیبا را در خود دارد هم تکنولوژی های پیشرفته کشورهای اروپایی. حالا شاید از خودتان بپرسید که چرا استرالیا یکی از بهترین مقاصد خارجی برای سفر در ژانویه است. این امر به این علت است که هنگامی که در سایر شهرهای دنیا ژانویه و دمای سردی حکم فرما است در استرالیا تابستان است! تابستان در استرالیا زمانی مناسب برای انجام چترسواری، غواصی در دریا، شرکت در جشنواره ها و کنسرت ها، کوه نوری و طبیعت گردی است.

ماه ژانویه در استرالیا دمایی مطلوب دارد، برای همین شما می توانید به خوبی در حیات وحش استرالیا گردش کنید. همچنین عده زیادی از مسافران به خاطر اینکه تعطیلات عید است به نزد خانواده های خود بازگشته اند در نتیجه استرالیا در این وقت سال بسیار خلوت خواهد بود.
از جمله جاذبه های استرالیا می توان به شهر ملبورن، سواحل طلایی، صخره های مرجانی و سیدنی اشاره کرد. دمای هوا در استرالیا ما بین 26 الی 30 درجه است. برای اقامت در استرالیا می توانید کلبه های کاپلا، پارک هیات سیدنی و هتل استار گرند را انتخاب کنید. برای خرید بلیط هواپیما سیدنی کلیک کنید.

آفریقای جنوبی

سفر به افریقای جنوبی در ژانویه

آفریقای جنوبی بی شک معروف ترین منطقه برای گردش در دل طبیعت است. در این ناحیه گرمسیری حیوانات مختلفی زندگی می کنند. اگر قصد طبیعت گردی را داشته باشید امکاناتی در اختیار شما قرار داده می شود.
برای عاشقان طبیعت مطمئنا آفریقا محلی مناسب به شمار می رود. کسانی که علاقمند ماجراجویی هستند حتما باید سری به این کشور بزنند.

جذابیت های آفریقای جنوبی منحصر به طبیعت آن نمی شود بلکه سواحل چشم گیر، مزارع وسیع قهوه، تجربه رفتن در داخل قفس کوسه و زمین های گلف از دیگر عوامل موثر برای گردشگری در ماه ژانویه محسوب می شوند.
از بهترین جاذبه‌های گردشگری آفریقای شمالی می‌توان به دماغه واینلندز، پارک‌ ملی کروگر و پارک‌ ملی میز کوهستان اشاره کرد. دمای هوا در این قاره بین 18 تا 21 درجه خواهد بود. برای اسکان در آفریقای جنوبی می توانید سری به هتل دماغه گریس و هتل اویستر باکس بزنید.

جنگل‌ های کاستاریکا

سفر به کاستاریکا در ژانویه

کسانی که می خواهند در ژانویه سفر کنند و خواستار تجربه ای جدید هستند بهتر است چشمان خود را از اروپا و آفریقا برگیرند و منطقه ای در آمریکای جنوبی و مرکزی را در نظر بگیرند. کاستاریکا از جمله بهترین مقاصد خارجی برای سفر در ژانویه است. این شهر دارای زیباترین جنگل های بارانی در دنیا است. این جنگل ها باعث شده اند که تنوع زیستی این منطقه بسیار غنی باشد.

کاستاریکا با داشتن آبشارهای زیبا، ساحل های گرم و راه های جنگلی بهشت گردشگران محسوب می شود. اگر از جمله کسانی هست که علاقه به ماجراجویی دارند کارستاریکا می تواند انتخابی مناسب برای شما باشد.
از جمله جاذبه های گردشگری این مکان می توان به جنگل ابری مونته ورده، بخش قایقرانی توریالبا، آتشفشان ایرازو، پل‌های معلق آرنال، پارک ملی رینکون دلا ویِژا، مسیر نیکویا پنینسوالا را نام برد. دمای هوای این ناحیه در حدود 24 الی 29 درجه است.
برای اقامت در کاستاریکا می توانید ساختمان های اقامتی لافورتونا و مانوئل دی آنتونیو را انتخاب نمایید.

جنگل‌های استوایی نیکاراگوئه

سفر به نیکاراگوئه در ژانویه

یکی دیگر از بهترین مقاصد خارجی برای سفر در ژانویه نیکاراگوئه است. این کشور نیز در آمریکای جنوبی و مرکزی قرار دارد. از آن جا که کشور مذکور کشوری استوایی است در نتیجه مکانی مناسب برای سفر در ماه ژانویه است.
احتمالا با دیدن فیلم معروف دزدان دریایی کارائیب دلتان خواسته است که سری به این نواحی بزنید. باید بدانید که دریای کارائیب در نزدیکی نیکاراگوئه قرار گرفته است. در این مکان صخره های بزرگ، جنگل های انبوه استوایی و سواحل زیبا قرار دارد.

در این منطقه باران چندانی نمی بارد و گرمای هوا در ماه ژانویه حکم فرما است. در نتیجه زمانی مناسب برای سفر است. از جمله جاذبه های گردشگری این ناحیه می توان به لئون، گرانادا، جزیره اومتیپ، جزایر ذرت، جنگل آپویو لاگون و شهر سن هوان دل سور را نام برد.
آب و هوای این منطقه دمایی بین 26 تا 30 درجه دارد و بهترین مکان ها برای اقامت در آن جا پناهگاه اقامتی Dreamsea Surf و کاسا آمایا است.

بهترین مکان های گردشگردی برای سفر در ژانویه کدامند؟

نیکاراگوئه، نیوزلند، کامبوج، سوئد، هند و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *