ژانویه جذاب ترین ماه سال برای سفر به استانبول

سفر به استانبول در ژانویه
ترکیه, جهان گردی

اگر در ماه ژانویه به استانبول سفر کنید می توانید از تفریحات زیادی لذت ببرید. در این ماه از سال برنامه های متعددی درنظر گرفته شده است. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید تا بتوانید اطلاعات بیشتری درباره ماه ژانویه در استانبول به دست آورید. برای رزرو اینترنتی بلیط هواپیما استانبول کلیک کنید.

شب کریسمس در استانبول (سفر به استانبول در ژانویه)

با اینکه بیش تر جمعیت شهروندان ترکیه مسلمان هستند، در نتیجه جشن کریسمس در آن جا برگزار نمی شود ولی در شهرهای توریست پذیر مانند استانبول، آنکارا و آنتالیا این جشن برگزار می گردد.
ترکیه در سال نو همانند سایر کشورها با آراستن درخت های کریسمس جلوه ای زیبایی به شهر می بخشد. در این روز رد و بدل شدن هدایا و تزئین خیابان ها و مراکز خرید در سطح شهر به وفور دیده می شود.

در کریسمس استانبول، بابانوئل در سطح شهر به کودکان هدیه می دهد. افرادی که در ژانویه قصد سفر به استانبول را دارند بهتر است تا بلیط لحظه آخری استانبول را تهیه کنند تا بلیط ترکیه را با قیمت ارزان تری به دست آورند. کلیساهای استانبول در این وقت سال مراسم ویژه ای را برای مسیحیان تدارک می بینند شما هم می توانید با سر زدن به این کلیساها شاهد مراسم آن ها باشید.

مراسم کریسمس در استانبول (سفر به استانبول در ژانویه)

ژانویه و سفر به استانبول

از جمله مهمترین کلیساهای استانبول می توان به سنت پادوای آنتونی و سانتا ماریا اشاره کرد. این دو کلیسا در قرن 17 میلادی ساخته شده اند، در نتیجه از جمله کهن ترین کلیساهای کاتولیک در استانبول هستند. برای شرکت در مراسم عشای ربانی می توانید ساعت هشت شب به این کلیساها مراجعه کنید. در یکی از محلات استانبول به نام کادوی کوی هر سال جمعیت زیادی از مردم سال نو میلادی را جشن می گیرند.

یکی دیگر از مراسم هایی که در شب کریسمس برگزار می شود مراسم آتش بازی است. اگر علاقمند شرکت در این مراسم هستید می توانید سری به مسجد سلطان احمد استانبول بزنید. هر ساله در کنار این مسجد مراسم باشکوهی برگزار می شود.

شام کریسمس در استانبول

برای میل کردن شام در شب کریسمس استانبول می توانید به رستوران های مختلفی در استانبول سر بزنید. شب کریسمس موقع مناسبی برای دورهمی خانوادگی است. خوردن غذاهای ترکی مطمئنا شما را از لذت بیشتری در این شب بهره مند می سازد. رستوران هایی که در محله جهانگیر استانبول هستند از کیفیت خوبی برخوردارند.

یکی از رستوران های خوب در محله جهانگیر استانبول، رستوران پاپ آپ است. در این رستوران به دلیل اینکه فضا محدود است بهتر است تا زودتر برای صرف غذا در محل حاضر شوید. غذاهای رستوران پاپ آپ بسیار خوشمزه و باب میل مسافران هستند.

مراسم های کریسمس در استانبول (سفر به استانبول در ژانویه)

یکی دیگر از رویدادهایی که در استانبول رخ می دهد برگزاری قرعه کشی شب کریسمس است. این قرعه کشی که در شبکه تلوزیونی ترکیه برگزار می شود یک قرعه کشی سراسری در ترکیه است. شما برای خرید این بلیط می توانید به خیابان استقلال استانبول مراجعه کنید. کسی که برنده این قرعه کشی شود به میزان 55 میلیون لیر دریافت خواهد کرد.

غذایی که در شب کریسمس ترکیه سرو می شود همان بوقلمون است که در ترکیه همراه با برج و دانه کاج پخت می گردد. هتل های ترکیه نیز در شب کریسمس با برگزاری برنامه های مختلف و فراهم کردن غذای کریسمس ساعات خوشی را برای مهمانان خود به ارمغان می آورند. در شب های کریسمس می توانید به میدان تقسیم بروید و در آن جا شاهد جشن و پایکوبی مردم در سال نو میلادی باشید.

یکی از رسوم جالب ترکیه پرت کردن انار به در خانه ها است. مردم استانبول بر این باورند که این کار باعث خوش شانسی و برکت می شود. یکی دیگر از باورهای سنتی ترکیه این است که اگر در سال جدید آب را جاری کنید باعث می شود که بیش تر به مسافرت بروید.

چند روش برای سپری کردن کریسمس در استانبول

استانبول برفی

1- اگر علاقه به حضور در اجتماعات دارید، می توانید به میان مردم در خیابان بروید و شاهد آتش بازی باشید. همین طور می توانید شام را در کنار سایر مردم در رستوران ها میل کنید.
2- همین طور می توانید با رزرو تور در کشتی کروز و در شب کریسمس همراه با بقیه مسافران جشن بگیرید و آتش بازی را از روی آب ها تماشا کنید سپس شام را در کشتی میل کنید.

3- رزرو میز در یکی از رستوران های استانبول و صرف کردن شامی دل انگیز به همراه سایر اعضای خانواده.
4- سپری کردن سال نو در هتل های استانبول و شرکت در جشن های ویژه آن.

بهترین هتل های استانبول برای شب کریسمس

سفر به استانبول در ژانویه یکی از بهترین زمان ها برای مسافرت است. در این شب ها شما می توانید در هتل های هیلتون یا گرند حیات که هتل های پنج ستاره استانبول هستند اتاقی را رزرو کنید. از سایر هتل های خوب در استانبول می توان به هتل ماریوت و هتل نیپون که هتل های چهار ستاره هستند اشاره کرد. با رزرو تور استانبول کریسمس می توانید اقامت در یکی از هتل های استانبول در ژانویه را تجربه کنید.

آیا مراکز خرید استانبول در ژانویه باز است؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت از آن جا که بیش تر گردشگران ایرانی صرفا برای خرید از مراکز خرید استانبول به ترکیه سفر می کنند در نتیجه اگر با تور ارزان استانبول سفر می کنید باید از باز بودن مراکز خرید مطلع باشید. در نتیجه بهتر است که بگوییم به دلیل اینکه روز کریسمس در ترکیه تعطیل نیست در نتیجه مراکز خرید اکثرا باز خواهند بود.

حراج های کریسمس استانبول

یکی از مهمترین دلایل برای سفر به استانبول در سال نو میلادی تخفیف های متعدد در فروشگاه های آن است. با این حال ممکن است سوالات متعددی مانند اینکه زمان حراجی های استانبول کی است ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. برای رسیدن به پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

زمان حراج زمستانه استانبول

خرید در استانبول

فستیوال خرید استانبول از آخرهای آذر ماه یعنی از 25 آذر شروع می شود و تا پنج دی ادامه دارد. در این موقع از سال میزان فروش به بالاترین حد سال می رسد. همین طور باید توجه داشته باشید که میزان تخفیف ها هرچه به سال نو میلادی 2022 استانبول نزدیک شوید بیش تر می شود و از بیست درصد به نصف قیمت می رسد.

البته لازم به ذکر است که در حراجی های پوشاک بعد از کریسمس استانبول اجناس باقیمانده ممکن است سایز مورد نظر یا رنگ دلخواه شما را نداشته باشند. اگر می خواهید برای سال نو میلادی 2022 به استانبول سفر کنید بهتر است تا پیش از سال نو به ترکیه بروید، تا علاوه بر خریدهای مورد نیازتان مراسم کریسمس را هم در ترکیه باشید.

حراج در مراکز خرید استانبول

از آن جا که در سال نو میلادی همه فروشگاه ها ملزم به ارائه تخفیف هستند. این قانون باعث می شود که کار برای خرید گردشگران راحت تر شود. این تخفیف ها حتی در کالاهای سنتی هم اجرا می شود. کسانی که دوست دارند نیاز پوشاک خود را برطرف کنند بهتر است که حتما سری به خیابان استقلال استانبول بزنند.

در این منطقه برندهای مشهوری اجناس خود را به فروش می رسانند. از جمله این برندها می توان به نایک و زارا اشاره کرد. همچنین این زمان فرصتی مناسب برای خرید لباس های ورزشی با قیمت کمتر است، زیرا لباس های تک سایز زیادی باقی مانده اند. از دیگر مراکزی که شما می توانید خریدهای پایان سال میلادی خود را در آن جا انجام دهید مراکز پالادیوم، مارمارا فروم و الیویوم هستند. البته حواستان باشد که تخفیف ها شما را وادار به خرید زیادی نکند چون در هواپیما نمی توانید بیش تر از سی کیلو بار حمل کنید!

کلیساهای مشهور استانبول کدامند؟

سنت پادوای آنتونی و سانتا ماریا

زمان حراج زمستانه استانبول کی است؟

فستیوال خرید استانبول از آخرهای آذر ماه یعنی از 25 آذر شروع می شود و تا پنج دی ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *