تخفیف های شگفت انگیز در جمعه سیاه استانبول

بلک فرایدی 2021
ترکیه, جهان گردی, دانستنی های سفر

یکی از بزرگ ترین رویدادهای سال جمعه سیاه است. تاریخ جمعه سیاه 2021، 26 نوامبر است. جمعه سیاه در ایران شاید زیاد مورد توجه نباشد ولی یکی از کشورهای دیگری که در کنار دبی برای خرید مناسب خواهد بود، استانبول است. جمعه سیاه استانبول با تخفیف های هیجان انگیزی همراه است که در این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد. همین طور برای کسب اطلاع درباره جمعه سیاه در دبی به مقاله همه چیز درباره جمعه سیاه در دبی مراجعه کنید. ولی ابتدا بهتر است تا توضیحاتی درباره خود این روز در اختیار شما قرار دهیم. برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما استانبول کلیک کنید.

تاریخچه بلک فرایدی

واژه بلک فرایدی اولین بار در شهر فیلادلفیا شکل گرفت. داستان آن به زمانی در دهه 1950 باز می گردد. در آن موقع از سال یک بازی فوتبال در روز بعد از عید شکرگذاری برگزار می شد که باعث شلوغی و ازدحام جمعیت زیادی از جمله خریداران گشته بود.
پلیس به دلیل مشکلاتی که این روز ایجاد کرده بود از عبارت جمعه سیاه استفاده کرد. چندین سال بعد در سال 1961 واژه بلک فرایدی از زبان مردم زیادی شنیده می شد. همین امر باعث شد که فروشندگان زیادی به تب و تاب بیوفتند تا این مفهوم تیره را به عبارتی شبیه جمعه بزرگ تبدیل کنند. ولی با این حال موفق به این امر نشدند.
حتی تا سال 1985 نیز این مفهوم در آمریکا استفاده زیادی نداشت. تا اینکه در سال 1980 میلادی بود که برای دوباره تعریف کردن این مفهوم از سیاهی رنگ سود بر قرمزی ضرر استفاده کردند. همین امر باعث شد که کم کم این مفهوم مثبت در ذهن شنوندگان ایجاد شود.
با اینکه از جمعه سیاه به عنوان یک روز یاد می شود ولی در واقع یک مناسبت چند روزه است که در آن دوشنبه آنلاین هم روز جمعه سیاه برای فروشگاه های اینترنتی در نظر گرفته شده است. در این روز همه فروشگاه ها از ساعات اولیه صبح باز هستند و خریداران بعد از عید شکرگزاری راهی مراکز خرید می شوند.

روز جمعه سیاه

جمعه سیاه آخرین جمعه در ماه نوامبر است. این روز در بین عید میلادی و روز شکرگزاری رخ می دهد. این روز خاص زمانی ویژه برای کسب و کارهای مشهور و حتی کوچک است تا بتوانند خریدهای زیادی را با تخفیف های مناسب عرضه کنند. آمار فروش در این روز به میزان بسیار بالایی خواهد رسید.

جمعه سیاه در استانبول ترکیه

برای سفر به استانبول بدون شک با سوالاتی مانند جمعه سیاه در ترکیه چه تاریخی است، تاریخ بلک فرایدی 2021 ترکیه یا کی بریم استانبول روبه رو بوده اید. با اینکه جمعه سیاه در بیش تر کشورها تنها یک روز است ولی در ترکیه وضعیت متفاوت است و حدود هفت روز به طول می انجامد. در ترکیه روز شکرگزاری برگزار نمی شود ولی با این حال جمعه سیاه نه تنها در یک روز بلکه در هفت روز ادامه دارد. خوشبختانه در استانبول خریداران به مراکز خرید حمله نمی کنند. در این روزهای سال تعدادی از برندها هستند که میزان تخفیفات خود را حتی بعد از این یک هفته هم ادامه می دهند.

جمعه سیاه استانبول، زمانی ویژه برای خرید

همان طور که قبلا هم گفتیم نام گذاری این روز به دلایل خوبی صورت نگرفته است با این حال برای افرادی که در این روز می توانند کالاهای مورد علاقه خود را با تخفیف بخرند روز ویژه ای محسوب می شود. مخصوصا که استانبول ترکیه در نزدیکی ایران است به همین دلیل سفر به ترکیه برای ایرانیان آسان تر خواهد بود.
جمعه سیاه در این روز زمان خوبی برای خرید لباس است. برندهای معروف جهانی در بلک فرایدی دست به تخفیف های بزرگ می زنند. همین طور این روز زمانی مناسب برای خرید عید خواهد بود.
علاقمندان به خرید این روز خاص را برای سفر خود انتخاب می کنند. اگر شما هم در حال خواندن این مقاله هستید می توانید همین الان به سایت یابکس مراجعه کنید و تور ارزان استانبول را رزرو نمایید!

نکاتی درباره جمعه سیاه استانبول

از آن جا که جمعیت زیادی در مناسبت بلک فرایدی در استانبول شرکت خواهند کرد، توجه به این نکات می تواند کار شما را برای خرید آسان تر بکند.

مشخص کردن مرکز خرید

بهتر است تا قبل از اینکه دست به خرید بزنید مکان هایی که تمایل دارید خرید از آن ها را انجام دهید مشخص باشد. با اینکار زمان کمتری برای جستجو صرف می شود.

صبح زود بیدار شوید

اگر بخواهید برای خرید بعداظهر اقدام کنید، می توانید مطمئن باشید که کالای چندانی برای خرید باقی نخواهد ماند.

بررسی قیمت ها

برای اینکه با تخفیف های تقلبی مواجه نشوید بهتر است تا قبل از شرکت در خرید از قیمت واقعی کالا باخبر شوید. همچنان این نکته باعث می شود تا اطمینان حاصل کنید که آیا سودی که در این خرید به دست می آورید ارزشش را دارد یا نه.

استفاده از اپلیکیشن ها و وب سایت ها

خرید در جمعه سیاه با گوشی

اگر از کسانی هستید که علاقه به خرید حضوری ندارند می توانید با استفاده از سایت های مختلف یک خرید آسان و بی دردسر را انجام دهید، همچنین سرعت خرید بالاتر خواهد رفت.

استفاده از خدمات باشگاه مشتریان

مراکز خرید مختلف برای اطلاع رسانی خریداران از تخفیف ها و مناسبت ها روش های ویژه ای دارند. یکی از این روش ها عضویت در باشگاه مشتریان است. در جمعه سیاه در استانبول بعضی از فروشگاه ها این امکان را فراهم می کنند، که کالای مورد نظر خودتان را رزرو کنید و بعدا آن را در فروشگاه تحویل بگیرید.

بررسی اعتبار فروشگاه ها

با اینکه گرفتن تخفیف های ویژه فرصت مناسبی برای صرفه جویی در هزینه های شما فراهم می کند ولی به خاطر داشته باشید که حتما گارانتی کالا همراه با محصول به شما داده شود. گاهی اوقات به دلیل گرفتاری و مشغله فروشندگان در این روز ممکن است نکاتی از قلم بی افتد.
در لیست مراکز خرید معتبر استانبول می توان به ایستینیه پارک، مرکز خرید استانبول، Akmerkez، metrocity، زورلو سنتر و … اشاره کرد. در ادامه توضیحاتی درباره چند مرکز خرید استانبول خواهیم داد.

مراکز خرید استانبول در جمعه سیاه

مراکز خرید در جمعه سیاه

مراکز خرید زیادی در استانبول وجود دارد که از معروف ترین آن ها می‌توان به مرکز خرید استانبول مال، مرکز خرید کانیون و مرکز ماریانا اشاره کرد. در این فروشگاه ها بیش تر تخفیفات در حدود 50 الی 70 درصد خواهد بود. همچنین تنوع گسترده کالا از برندهای داخلی و بین المللی برای لوازم آرایشی، لوازم خانگی، پوشاک و لوازم الکترونیکی وجود دارد.

از جمله بهترین فروشگاه های آنلاین برای بلک فرایدی می توان به فروشگاه آنلاین Hepsiburada که کالاهای الکترونیکی را با تخفیف ارائه می دهد و فروشگاه آنلاین ترندیول که دارای تخفیفی در حدود 20 الی 80 درصد است اشاره کرد.

بیشترین تخفیف‌ها در بلک فرایدی

با اینکه مراکز خرید مختلف تخفیف های متفاوتی برای هر کالا دارند ولی طبق آماری که چندیدن سال پیش گرفته شده است بیش تر تخفیفات به صورت زیر هستند:

لوازم اداری: به میزان 50 درصد
پوشاک: به میزان 32 درصد
سفر: به میزان 60 درصد
لوازم الکترونیکی: به میزان 47 درصد
وسایل کادویی: به میزان 31 درصد
نکات جالب درباره بلک فرایدی:
در حدود یک چهارم از خریداران شب قبل در بیرون از منزل هستند.
خرید از طریق موبایل در حدود یک میلیارد دلار است.
یک پنجم فروش در زمان جمعه سیاه و دوشنبه آنلاین انجام می گیرد.

بهترین فروشگاه آنلاین در جمعه سیاه استانبول کدام است؟

فروشگاه Hepsiburada

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *