بهترین مقاصد سفر در فصل پاییز ایران

سفر در پاییز
ایران گردی, طبیعت گردی

از دیرباز فصل پاییز زمانی مناسب برای گشت و گذار در دل طبیعت بوده است. در این فصل هزار رنگ، درختان و برگ ها شکل جدیدی به خود می گیرند. نه تنها زیبایی طبیعت بلکه به دلیل بازگشایی مدارس دیگر خبری از ترافیک های طولانی مدت جاده ای نیست. همچنین هتل ها و مکان های مختلف اقامتی تخیف های ویژه ای را در اختیار گردشگران قرار می دهند. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید تا بهترین مقاصد سفر در فصل پاییز ایران را به شما معرفی کنیم. همین طور برای خرید بلیط هواپیما کلیک کنید.

اسالم به خلخال (Asalem To Khalkhal)

جاده اسالم خلخال

یکی از زیباترین مکان ها برای گردش جاده اسالم به خلخال است. این جاده نمایی بسیار فوق العاده دارد. جاده اسالم به خلخال هفتاد کیلومتر است که البته می توان گفت این جاده نه تنها در پاییز بلکه در سایر ماه های سال نیز بسیار دیدنی است. جاده مذکور از گیلان تا استان اردبیل کشیده شده است.

دریاچه جنگلی چورت (Churat Lake)

دریاچه چورت

دریاچه چورت در شمال شرقی مازندران قرار گرفته است. این دریاچه به دلیل طبیعت زیبای خود در این فصل یکی از بهترین مقاصد سفر در فصل پاییز ایران است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام اصلی دریاچه فوق میانشه است. علت اینکه این دریاچه را به نام چورت می شناسند به دلیل نزدیکی آن با روستای چورت است. در زمان های دور زلزله ای در این ناحیه رخ داده که باعث شده مسیر چشمه بسته شود، در نتیجه دریاچه جنگلی چورت به وجود آمده است.

جنگل ابر (Abr Forest)

جنگل ابر

مسافران حرفه ای که پیوسته در سفرند به خوبی آگاهند که جنگل همیشه زیباترین چهره پاییز بوده است و نمادی است که می تواند با رنگ های خود معرفی کننده این فصل باشد. یکی از جنگل های زیبای ایران جنگل ابر است. جنگل ابر در شمال شاهرود قرار گرفته است و برای رسیدن به آن باید 45 کیلومتر را طی کنید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این جنگل از زمان ژوراسیک به جای مانده است. در نتیجه می توان گفت که جنگل ابر بقایای یکی از قدیمی ترین جنگل های جهان است. در دوره سوم زمین شناسی گیاهان و جانوران مختلفی زندگی می کرده اند. برای رسیدن به این جنگل باید در جاده شاهرود به آزادشهر به سمت روستای ابر حرکت کنید.
شهر سمنان به تنهایی یکی از بهترین مقاصد سفر در فصل پاییز ایران است. از جمله آثار سمنان می توان به حمام پهنه نام اشاره کرد.

کویر وزنه (Varzaneh Desert)

کویر وزنه

کویر از گذشته محلی آرامش بخش برای تفکر و اندیشیدن بوده است. این کویر در 100 کیلومتری اصفهان قرار گرفته است. هوای پاییز در کویر وزنه بسیار دل انگیز است و فرصتی مناسب برای گشت و گذار خواهد بود. در کویر وزنه تپه های شنی قرار دارد که در اثر فرسایش باد ایجاد شده اند.

جنگل ناهارخوران (Nahar Khoran)

جنگل ناهارخوران

جنگل ناهارخوران یکی از بهترین مقاصد سفر در فصل پاییز است. این جنگل ابعادی به اندازه سیصد هکتار دارد. این جنگل در ناحیه ای قرار گرفته است که در آن درختان و آبشارهای زیادی قرار گرفته اند. جنگل مذکور در جاده اسالم به خلخال و لندویل واقع شده است. نکته مهم درباره این جنگل این است که به دلیل اینکه در مسیر حاجیان قرار گرفته است سالانه گردشگران زیادی به آن سر می زنند. درخت های متنوعی در جنگل ناهارخوران قرار گرفته است که از آن ها می توان به بلوط، افرا، و درختان ممرز اشاره کرد و همچنین حیواناتی مانند عقاب و خفاش اشاره کرد در آن زندگی می کنند.

روستای لاویج (Lavij Village)

روستای لاویج

روستای لاویج در استان مازندران قرار گرفته است. این روستا در کوه های البرز و در شهرستان چمستان است. این روستا از طبیعت زیبا همراه با جنگل های شگفت انگیز برخوردار است. قرارگیری در این موقعیت جغرافیایی باعث شده است تا جنگل های پر نقش و نگاری آن محلی مناسب برای مسافران باشد. یکی دیگر از جاذبه های این روستا آب گرم لاویج است. این آب دارای گوگرد و املاحی است که می گویند برای درمان بیماری پوستی مناسب است. آب گرم از کوه های لاویج سرچشمه گرفته شده است.

در تابستان گردشگران زیادی از آب گرم لاویج بازدید می کنند بنابرین پاییز زمان مناسبی است که بدون شلوغی بتوان از آن لذت برد. در این فصل ابرهای زیبایی که در میان کوه ها شکل می گیرند و همین طور نم نم باران سفری رویایی را برای شما رقم می زند.

تالاب کرد خورد، آق گل (Kord Khord Lagoon)

تالاب کردخوران

تالاب کرد خورد در بین استان مرکزی و همدان قرار گرفته است. این تالاب یکی از بهترین مقاصد سفر در فصل پاییز ایران است. تالاب آق گل در نزدیکی ملایر قرار گرفته است. گیاهان ویژه در این منطقه باعث شده است تا نه تنها از ایران بلکه از روسیه نیز در حدود 46 گونه مختلف هرساله در پاییز به این تالاب مهاجرت کنند. این گونه پرندگان شامل اردک، مرغ باران، غاز، آب چیلک و … است.

روستای افجه (Afjeh Village)

روستای افجه

روستای افجه زیبایی های خاص خودش را در فصل پاییز دارد. در این روستا دشت هویج قرار دارد. این روستا در شمال شرقی تهران و در شمیرانات قرار گرفته است. از دیگر جذابیت های این روستا می توان به قلعه ساکا اشاره کرد. نام دیگر دشت هویج، گرچال است. علت نام گذاری این دشت به این علت بوده است که در زمان های قدیم هویج در آن وجود داشته است. روستای افجه باغ های زیادی دارد و دره شمالی افجه در آن قرار گرفته است.

از سایر مکان های دیدنی این بخش می توان به آبشار موآب که در قلعه ساکا واقع شده است و همچنین به آبشار پسچویک که ارتفاعی برابر با 15 متر دارد اشاره کرد. همچنین در این ناحیه درخت های گیلاسی وجود دارد که نمای زیبایی به این ناحیه بخشیده اند.

قلعه الموت (Alamut Castle)

قلعه الموت

بازدید از قلعه الموت می توان انتخاب مناسبی برای سفر در پاییز باشد. این قلعه به خاطر رنگ سرخ و خاکستری که دارد در میان گردشگران مشهور است. این قلعه شمال غربی قزوین قرار گرفته است. همین طور کسانی که قصد بازدید به این ناحیه را دارند باید بدانند که دریاچه آوان نیز در این منطقه قرار گرفته است. این دریاچه محلی مناسب برای ماهیگیری و قایق سواری است.

دشت لار (Lar National Park)

دشت لار

دشت لار یکی از بهترین مقاصد سفر در فصل پاییز ایران است. محل قرار گیری این دشت در شهر لاهیجان و دامنه های دماوند است. در دشت لار پوشش گیاهی متنوع و حیوانات گوناگونی زندگی می کنند. از از جمله گیاهانی که در این منطقه می رویند می توان به شیرین بیان و آویشن اشاره کرد. در زمان های دور آب و هوای مناسب این دشت باعث می شده است تا پادشاهان برای گردش سری به ناحیه بزنند. وسعت این دشت بسیار زیاد است و در چهار جهت به لواسان، دماوند، کوه نور، ایرا و خاتون بارگاه می رسد. حیواناتی نظیر گراز، پلنگ، خرس، گرگ و عقاب نیز در این منطقه زندگی می کنند. همچنین آبشارهای بینظیری نیز در این ناحیه قرار گرفته است.

نایبند، ماسوله كوير

اولسبلنگاه

نایبند یک روستای تاریخی است که در نزدیکی طبس واقع شده است. به این منطقه ماسوکه کویر نیز می گویند. کلیه گردشگرانی که به قصد دیدن نایبند به این ناحیه در پاییز سفر می کنند می توانند از زیبایی های طبس هم بهره مند شوند.

دریاچه نمک

دریاچه نمک

دریاچه نمک یک چند ضلعی است که در آن یک جزیره سرگردان قرار گرفته است. بعضی ها شاید تصور کنند که دریاچه حوض پادشاه همان دریاچه نمک است ولی این دریاچه در حوالی کاشان و در کنار کویر مرنجاب و ریگ جن قرار دارد.

اولسبلنگاه

اولسبلنگاه

اولسبلنگاه ناحیه ای در ماسال است که در جاده خلخال قرار گرفته است. این کلمه به معنی جایگاه مرتفع است. اولسبلنگاه مقصدی مناسب برای زوج های جوان است. چندین روز ماندن در این منطقه و زندگی در کلبه ای چوبی مطمئنا آرامشی شگرف برای شما به ارمغان می آورد. صبح‌ها هنگامی که از پنجره به بیرون نگاه می کنید، جنگل های انبوهی در مقابلتان گسترده می شود.

روستای سرخ ابیانه

روستای ابیانه

روستای سرخ ابیانه یکی از مقاصد گردشگری زیبا در فصل پاییز است. برای رفتن به این شهر می توانید از مسیر اصفهان، تهران، شهرکرد، قم و … اقدام کنید. این روستا همچنین در فهرست آثار ملی نیز ثبت شده است.
ساختمان های این روستا از خاک سرخ درست شده اند. این مکان حتی از سمت یونسکو نیز به عنوان یک مکان گردشگری شناخته شده است. در این روستا جاهای دیدنی زیادی مانند معبد هرشوگا، آتشکده هارپاک، امامزاده زیارت، مسجد جامع و … قرار دارد.

در روستای ابیانه غاری به نام “پری هل” قرار دارد که برای رسیدن به آن می توانید به قسمت جنوبی این غار بروید. در گذشته های دور چوپانان از این غار به عنوان پناهگاه استفاده می کرده اند. همچنین قندیل‌های شگفت انگیزی در این بخش وجود دارد که آن را تبدیل به یکی از معروف‌ترین غارهای ایران کرده است. پس اگر مشکلی با کوهنوردی ندارید حتما سری به این غار بزنید.

بهترین مکان های گردشگری برای فصل پاییز کدامند؟

دریاچه چورت، دشت لار، روستای افجه جنگل ابر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *