راهنمای کامل سفر به دبی (هر آنچه باید قبل از سفر به دبی بدانید)

نمایی از شهر دبی
امارات, جهان گردی, دبی, راهنمای سفر

دبی از برترین شهرهای مدرن جهان است. به دلیل اینکه سفر به دبی برای ایرانیان آسان است و همین طور آب و هوای دبی در پاییز و زمستان ملایم است عده زیادی از هموطنان این فصول را برای گردش در دبی انتخاب می کنند. در این مطلب قصد داریم تا درباره آب و هوای دبی، بهترین مراکز خرید دبی، هتل های دبی، رستوران های دبی، جاهای دیدنی دبی، بهترین زمان سفر به دبی و … صحبت کنیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای سفر به شهر دبی می توانید خرید بلیط هواپیما تهران دبی را از پنل رزرواسیون سایت انجام دهید.

آب و هوای دبی چگونه است؟

دبی

برای اینکه همه چیز درباره سفر به دبی را بدانید باید ابتدا از آب و هوای آن باخبر باشید. دبی شهری کویری است بنابرین واضح است که دمای هوا در آن گرم و خشک باشد. البته با توجه به فصل های مختلف سال دما می تواند مقداری تغییر کند. ولی اگر به طور کلی بخواهیم در نظر بگیریم آسمان دبی بدون ابر و آفتابی است و باران بارش در آن کم رخ می دهد.

آب و هوای دبی در تابستان

آب و هوای دبی در تابستان به شدت بالا است و دمای هوا در گرم ترین روزهای سال به 48 درجه سانتی گراد می رسد. به همین دلیل این امر برای کسانی که از مناطق خنک به دبی سفر می کنند، بسیار دشوار و سخت خواهد بود.

آب و هوای دبی در زمستان

در زمستان دمای هوای دبی معتدل است. در این روزها دما به 23 درجه سانتی گراد می رسد و در شب ها دما پایین تر می شود و به 14 درجه هم می رسد. پس می توان گفت که در در فوریه و مارس شاهد آب و هوایی ملایم در دبی خواهیم بود و بهترین زمان برای سفر به دبی است.

باران در دبی در بهترین حالت 150 میلی لیتر خواهد بود که این بارندگی ها در ماه های دسامبر یا مارس رخ می دهد. یکی از نکات حائز اهمیت درباره دبی طوفان های شدید است که به دلیل وزش بد در فصل هایی مانند زمستان یا بهار رخ می دهد.

بهترین زمان سفر به دبی

سفر به دبی

هر شخصی برای سفر معیارهای متفاوتی را در نظر می گیرد پس ممکن است کسی که قیمت تور دبی برای او مهم باشد، فصل تابستان را انتخاب کند، زیرا ارزانترین زمان سفر به دبی است. در این زمان قیمت بلیط هواپیما دبی و قیمت هتل دبی به خاطر گرمای هوا کمتر خواهد بود.

حال ممکن است عده ای دیگر به خرید و تاریخ فستیوال خرید دبی 2022 علاقمند باشند در این صورت برای شرکت در حراجی های دبی زمان هایی از سال را انتخاب کنند که فروشگاه ها و مراکز خرید دبی دست به تخفیف های ویژه می زنند. برای اطلاع از جمعه سیاه دبی به این مطلب مراجعه کنید.

ولی اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب و هوا را در نظر بگیریم فصل زمستان بسیار مناسب خواهد بود. در این زمان هم درجه حرارت دما مناسب است هم برنامه های زیادی به مناسبت سال نو و کریسمس در جریان خواهد بود. برای اطلاع کامل درباره این موضوع به مطلب سفر به دبی در سال نو میلادی 2022 مراجعه کنید.

مسیرهای هوایی ایران برای سفر به دبی – اطلاعات پرواز ایران به دبی

پرواز در آسمان

از جمله برترین پروازهای ایران به دبی و مخصوصا پرواز تهران دبی از طریق ایرلاین هایی مانند امارات، ماهان و ایران‌ایر صورت می گیرد. همان طور که می دانید شرکت ماهان یکی از شرکت های خوش نام هواپیمایی است که توسط آن می توانید پرواز مستقیم تهران دبی را تجربه کنید.

ایرلاین امارات هر هفته چهار پرواز از تهران به امارات دارد. البته لازم به ذکر است که این ایرلاین توقف های زیادی دارد. همچنین هواپیما در فرودگاه آل مکتوم امارات فرود خواهد آمد.

هواپیمای فلای دبی از دیگر شرکت های معتبر است که از شهرهای مختلف ایران همانند اصفهان، مشهد، اهواز و شیراز پرواز مستقیم به سمت دبی دارد. البته در این مسیر شرکت های هواپیمایی دیگری مانند ترکیش با قشم ایر هم فعالیت دارند. با این حال شما می توانید با مقایسه شرکت های هواپیمایی در پنل رزرواسیون یابکس، ارزان ترین بلیط هواپیما دبی را خریداری کنید.

فاصله تهران دبی

برای سفر به دبی بهتر است تا از فاصله آن خبر داشته باشید. مسیرهوایی تهران دبی 1197 کیلومتر است. یعنی سفر به دبی دو ساعت و ده دقیقه به طول می انجامد.

بهترین هتل های دبی

برای اینکه بتوانید اوقات خوشی را در دبی تجربه کنید حتما باید نسبت به اقامتگاهی که قرار است در آن بمانید اطلاعات داشته باشید و در نتیجه از ملزومات سفر به دبی محسوب می شود. جای خوشبختی است که اطلاع دهیم در دبی انواع و اقسام هتل ها از دو ستاره تا 7 ستاره را می توانید رزرو نمایید.

هتل های 7 ستاره دبی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید هتل هفت ستاره در دنیا وجود ندارد بلکه دلیلی که از هتل برج العرب به عنوان هتل 7 ستاره یاد می کنند نوشته های تحسین برانگیز یک روزنامه نگار در خصوص این هتل است.

هتل برج العرب

هتل برج العرب

هتل برج العرب یکی از مشهورترین هتل های دنیا است که از نظر امکانات و معماری چیزی از سایر هتل ها کم ندارد. یکی از دلایلی که این روزنامه نگار از آن به عنوان هتل لوکس یاد کرده است به دلیل این است که امکانات این هتل در مقایسه با هتل های پنج ستاره بسیار بالاتر است.

این هتل در نزدیکی ساحل جمیرا ساخته شده و چشم انداز زیبایی به خلیج فارس دارد. معماری هتل شبیه به بادبان کشتی است. برای مهمانان ماشین های رولزرویس در نظر گرفته شده است تا بتوانند وارد هتل شوند. از دیگر امکانات این هتل می توان به زمین تنیس اشاره کرد.

در هتل رستوران المهارا قرار دارد که در آن انواع غذاهای دریایی سرو می شود. شما می توانید در حین خوردن غذا به تماشای آکواریوم بزرگی که در این رستوران قرار دارد بپردازید.
آدرس هتل برج العرب دبی:
امارات، دبی، خیابان ام سقیم 3، خیابان جمیرا، جزیره اختصاصی هتل برج‌العرب

هتل های 5 ستاره دبی

هتل جی دبیلو ماریوت مارکوییس دبی – JW Marriott Marquis Hotel Dubai

هتل جی دبیلو ماریوت مارکوییس دبی

هتل جی دبیلو ماریوت مارکوییس دبی از نظر معماری به حالت امروزی و ساده است. با این حال معماری خاص این هتل آن را در نظر گردشگران جذاب کرده است. از ویژگی های خوب این هتل می توان به موضوع اشاره کرد که مراکز خرید زیادی در کنار این هتل قرار دارند.

آدرس: دبی، خیابان شیخ زاید

هتل سوئیسوتل الغریر – Swissotel Al Ghurair

هتل سوئیسوتل الغریر

برای اینکه دوست داران خرید به راحتی بتوانند به مراکز خرید دسترسی داشته باشند، هتل سوئیسوتل الغریر در حدود 11 سال پیش در دبی بنا شده و به مرکز خرید الغریر ارتباط دارد.
آدرس: دبی، دیره، خیابان عمربن خطاب

هتل کرون پلازا دیره دبی – Crowne Plaza Dubai Deira

هتل کرون پلازا دیره دبی

این هتل نیز از نظر امکانات بسیار خوب است و از جمله شیک ترین هتل های دبی محسوب می شود. هتل کرون پلازا دیره در خیابان دیره ساخته شده است.

آدرس: دبی، دیره، شارع الصفا

هتل های 4 ستاره دبی

هتل های چهار ستاره دبی تقریبا چیزی از هتل های لوکس دبی کم ندارند و امکانات ویژه ای را در اختیار مهمانان خود قرار می دهند. مثلا سالن اسپا، فضای سبز و … از جمله این امکانات هستند.

هتل – Holiday Inn Bur Dubai – Embassy District

هتل هالیدی این بر دبی

هتل هالیدی این بر دبی یکی از هتل های شیک است که در محدود فرودگاه بین المللی دبی واقع شده است. از این هتل به مراکز خریدی که برندهای معروف مانند زارا، نایک و … را می فروشند می توان به راحتی دسترسی پیدا کرد. در بام این هتل قسمتی برای شنا کردن وجود دارد.
آدرس: دبی، خیابان شیخ خلیفه ابن زاید، خیابان 20، ساختمان خالدبن‌ولید

هتل هیلتون گاردن این مال آف امارات دبی – Hilton Garden Inn Dubai Mall Of The Emirates

هتل هیلتون گاردن این مال آف امارات دبی

از طریق این هتل هم می توان به مال آو امارات و برج خلیفه دسترسی مناسبی داشت. این هتل امکانات بنظیری در اختیار مسافران قرار می دهد.
آدرس: دبی، خیابان شیخ زاید، خیابان آلبرشا

هتل های 3 ستاره دبی

اگر می خواهید در هزینه سفر به دبی صرفه جویی کنید می توانید یکی از هتل های سه ستاره یا دو ستاره را انتخاب کنید. با این حال این هتل ها هم از امکانات خوبی برخوردار هستند. هتل های سه ستاره دبی از ویژگی هایی نظیر لباس شویی و … برخوردارند.

هتل عربین پارک – Arabian Park Hotel

هتل عربین پارک هتلی سه ستاره در دبی است که از سال 2006 به مهمانان خدمت رسانی می کند. در این هتل می توان به بخش کامپیوتر، کتابخانه، حمام عمومی و … دسترسی داشت.
آدرس: دبی، منطقه الجداف، پشت بیمارستان لطیفه، خیابان الجداف

هتل های 2 ستاره در سفر به دبی

هتل عربین پارک

هتل های دو ستاره دبی نیز با اینکه امکانات حیرت انگیز هتل های چند ستاره را ندارند ولی از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. در این هتل ها پذیرش 24 ساعته برای مسافران وجود دارد. همچنین صبحانه نیز سرو می شود.

هتل کویینز دبی در سفر به دبی – Queen’s Hotel Dubai

هتل کویینز دبی در سفر به دبی

هتل کویینز دبی در پنج طبقه ساخته شده و 70 اتاق دارد. از خصوصیات این هتل می توان به استخر ، اینترنت، تبدیل ارز و … اشاره کرد.
آدرس: دبی، خیابان الخلیج، خیابان الخور، خیابان السبخه

جاذبه های دبی و جاهای دیدنی دبی

دهکده جهانی در سفر به دبی

دهکده جهانی

دهکده جهانی دبی یکی از مکان هایی است که معروف ترین صنایع دستی و سوغات جهان را گرد هم آورده است. در این دهکده غرفه هایی به حالت ساختمان های معروف کشورها وجود دارد که در آن ها صنایع دستی به نمایش در می آیند. یکی از این غرفه ها غرفه ایران است.

در این غرفه زعفران، فرش و … در یک بنا شبیه به تخت جمشید در معرض دید عموم قرار می گیرد. برای شرکت در دهکده جهانی دبی باید از در ماه نوامبر تا وسط های ماه آوریل به دبی سفر کنید.
آدرس: دبی، خیابان شیخ محمدبن زاید

شهر بازی آی ام جی

شهر بازی آی ام جی

اگر سفر به دبی را در برنامه های خود دارید پیشنهاد می کنیم که سری به شهربازی آی ام جی بزنید. در این منطقه بخش هایی مانند مارول، دهکده دایناسورها، بلوار آی ام جی و کارتون نتورک وجود دارد. برای راحتی بازدیدکنندگان بخش هایی مانند کافه و رستوران هم درنظرگرفته شده است.
آدرس: دبی، خیابان شیخ محمدبن زاید

آکواریوم لاست چمبرز در سفر به دبی

آکواریوم لاست چمبرز

آکواریوم لاست چمبرز یکی از بزرگ ترین آکواریوم ها در منطقه شرقی جهان است. اگر می خواهید از این آکواریوم دیدن کنید باید به هتل آتلانتیس سر بزنید. در این آکواریوم شما می توانید از انواع و اقسام موجودات دریایی مانند کوسه، ماهی و … دیدن کنید، همین طور تجربه شنا کردن در کنار کوسه ها دلپذیر خواهد بود.
آدرس: دبی، نخله جمیرا، هتل آتلانتیس

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی

اگر در هنگام خرید در دبی مال به آکواریوم دبی برخوردید از دیدن آن تعجب نکنید. این آکواریوم در قسمتی از این مجموعه قرار گرفته است. در این آکواریوم امکان بازدید از موجوداتی مانند سوسمار، کروکودیل، مار، سمورآبی، مارمولک و … وجود دارد.
آدرس: دبی، مرکز شهر دبی، مرکز خرید دبی مال

میراکل گاردن دبی در سفر به دبی

میراکل گاردن دبی

شاید برایتان جالب باشد که یکی از زیباترین باغ های گل جهان در یک منطقه بیابانی مانند دبی قرار گرفته است. از ویژگی های این باغ گل این است که طراحی گل ها به گونه ای است که یک شکل سه بعدی را به وجود می آورد. همچنین در این باغ گل 45 نوع گل کاشته شده است. همچنین به خاطر زیبایی های این گل ها، هزاران پروانه نیز در این منطقه وجود دارد.
آدرس: دبی، آلبرشا جنوبی 3

سالن اپرای دبی

سالن اپرای دبی بسیار مشهور است. در این سالن مراسم های مختلفی مانند کنسرت، نمایش مد، تئاتر و … برگزار می شود. طراحی این سالن نیز به صورت زیبا و مدرن صورت گرفته است.

آدرس: دبی، مرکز شهر دبی، بلوار شیخ محمد بن راشد

لگولند دبی

لگولند دبی

یکی از تم پارک های جالبی که در دنیا وجود دارد لگولند دبی است. کودکانی که سن آن ها از دو تا دوازده سال است می توانند لحظات لذت بخشی را در این پارک بگذرانند. دارای بخش های تفریحی زیادی است. در این تم پارک بخش های مختلفی وجود دارد که ساخت لوگو یکی از آن ها است.
آدرس: دبی، جاده شیخ زاید، منطقه پارک

پیست اسکی دبی

پیست اسکلی دبی به دلیل ابعاد بالایی که دارد بزرگ ترین پیست اسکی جهان به شمار می رود.

دلفیناریوم دبی در سفر به دبی

یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی دلفیناریوم دبی است. در سفر به دبی دیدن از این مرکز را فراموش نکنید. شما می توانید عالاوه بر دیدن شیرین کاری های دلفین ها در کنار آن ها شنا کنید.

پارک های آبی دبی

تفریحات آبی دبی یکی از بخش های تفریحی جذاب در دبی است. پارک های آبی دبی دارای سرسره های بلند هستند و همین طور امکان آب بازی نیز وجود دارد.

پارک آبی آکواونچر در سفر به دبی

پارک آبی آکواونچر دبی

در این پارک آبی این امکان است که شما بتوانید در کنار آبزیان شنا کنید یا به سفره ماهی غذا بدهید. همچنین با حضور در این پارک می توانید حتی در خلیج فارس هم شنا کنید. این پارک در نزدیکی هتل آتلانتیس واقع شده است.
آدرس: دبی، نخله جمیرا، هتل آتلانتیس

پارک وایلد وادی در سفر به دبی

پارک وایلد وادی در سفر به دبی

از جمله مشهورترین پارک های آبی جهان پارک آبی وایلد وادی است. در این پارک آبی شما می توانید سقوط آزاد از فاصله زیادی را تجربه کنید. اگر می خواهید در این پارک به تفریح بپردازید باید بدانید که قیمت ورودی پارک براساس قد اشخاص است!
آدس: دبی، خیابان جمیرا، روبروی هتل برج‌العرب

پارک آبی لاگونا

پارک آبی لاگونا یکی از پارک های آبی در دبی است که می توان در آن سقوط آزاد و سرسره های هیجان انگیزی را امتحان کرد. همچنین این پارک در ساحل جمیرا قرار گرفته است.
آدرس: دبی، جمیرا 1، کنار مرکز خرید لامر

پارک های دبی

شاید برایتان باعث تعجب باشد ولی با این که دبی منطقه ای گرم است در آن پارک های تفریحی زیادی وجود دارد. در ادامه شما را با تعدادی از این پارک ها آشنا خواهیم کرد.

پارک مشرف دبی

پارک مشرف دبی

پارک مشرف دبی بزرگ ترین پارک دبی است. در این پارک امکاناتی مانند ترن هوایی، خانه های مینیاتوری و اسب سواری وجود دارد. همچنین شما می توانید با پرداخت هزینه اضافی با خودروی خود وارد پارک شوید. همچنین اسکیت سواری از دیگر ویژگی های این پارک است.
آدرس: دبی، خیابان خوانیج، پارک مشرف

پارک آلبرشا پوند

پارک آلبرشا پوند

پارک آلبرشا از پارک های محلی مورد علاقه بومیان است. در این پارک می توان از امکانات زیادی بهره مند شد. بهره مندی از زمین والیبال، فوتبال و بسکتبال از جمله این بخش ها هستند. همچنین یک مسیر دوچرخه سواری، دستگاه تناسب اندام و مسیرپیاده روی هم وجود دارد. این پارک همچنین در کنار مرکز خریدی به همین نام قرار گرفته است.
آدرس: دبی، کنار مرکز خرید آلبرشا مال

پارک صفا

پارک صفا

پارک صفا در حدود چهل سال پیش تاسیس شده است و یک پارک قدیمی در دبی به شمار می رود. پارک صفا ابعادی به اندازه 150 هکتار دارد. در این پارک آبشار و 3 دریاچه مصنوعی وجود دارد.
آدرس: دبی، خیابان شیخ زاید

جاهای تاریخی در سفر به دبی

با اینکه دبی شهری مدرن محسوب می شود، با این حال این شهر دارای آثاری تاریخی در خود است که نشان دهنده فرهنگ آن در گذر زمان است.

مسجد تاریخی جمیرا

مسجد تاریخی جمیرا

مسجد جمیرا از جمله مشهورین مکان های تاریخی دبی است. این مکان دارای معماری ویژه ای است. این مسجد در یکی از محله های شیک دبی قرار گرفته است. به دلیل اینکه ورود به این مسجد برای هر فردی با هر مذهبی بدون مشکل است افراد زیادی به این مسجد جلب شده و از آن عکس می گیرند.
آدرس: دبی، ساحل جمیرا

مسجد بستاکیا، در سفر به دبی

مسجد بستاکیا

مسجد بستاکیا یکی از مساجد دبی است. معماری مسجد بسیار زیبا و قابل توجه است. رنگ این مسجد در حالت سفید و کرم است که باعث ایجاد آرامش در افراد می شود.
آدرس: دبی، محله الفهیدی، خیابان علی ابن ابی طالب، نزدیک دفتر دادگاه، روبروی موزه دبی

سواحل دبی

دبی به دلیل اینکه در خلیج فارس قرار گرفته است خط ساحلی بالایی با آن دارد. پیشرفت روزافزون دبی و ساحل های آن موجب شده است تا مرکز ی محبوب برای گردشگران باشد. همچنین قابل ذکر است که سواحلی که در دبی وجود دارند بخشی متعلق به هتل یا منازل شخصی هستند پس در دسترس عموم قرار ندارند.

ساحل جمیرا در سفر به دبی

ساحل جمیرا

یکی از سواحلی که در سفر به دبی می توانید از وجود آن لذت ببرید ساحل جمیرا است. همچنین برای جلوگیری از وقوع خطر، غریق نجات نیز در این ساحل درنظر گرفته شده است. یکی از ویژگی های خوب این ساحل وجود کتابخانه ای است که می توانید از آن به صورت رایگان استفاده کنید. پارک جمیرا بیچ نیز در کنار این ساحل قرار گرفته است. همچنین یک بخش برای باربیکیو نیز درنظر گرفته شده است.
آدرس: دبی، جمیرا

منطقه جمیرا بیچ رزیدنس

منطقه جمیرا بیچ رزیدنس

ساحل جمیرا بیچ یکی منطقه عمومی است که می توانید در هر زمانی به آن وارد شوید. در این منطقه رستوران های شیک زیادی وجود دارد. منطقه جمیرا بیچ رزیدنس 1.7 کیلومتر مرز ساحلی دارد. از آن جا که این محل منطقه ای لاکچری است هزینه های زندگی در آن بالا است. بیش تر ساختمان های این قسمت مسکونی هستند و چند هتل هم در آن وجود دارد.

ساحل لامر، در سفر به دبی

ساحل لامر

ساحل لامر یکی از بزرگ ترین سواحل دبی است که در ساحل جمیرا قرار گرفته است. به دلیل بزرگی این ساحل سه بخش به نام های اسکله، لامر جنوبی و شمالی در آن وجود دارد. یکی از بخش های جالب این ساحل قسمتی به نام هاوا هوا است که اگر روی آن بپرید در هوا معلق می مانید.
آدرس: دبی، جمیرا 1، ساحل لامر

ساحل کایت

ساحل کایت

ساحل کایت یکی از بهترین ساحل های دبی برای وقت گذرانی در کنار اعضای خانواده است. از جمله امکانات این ساحل می توان به بازی بسکتبال، تنیس، والیبال و … اشاره کرد. ساحل مورد نظر نزدیکی ساحل ام سقیم قرار دارد و می توانید برای شنا کردن به آن جا مراجعه کنید.
آدرس: دبی، جمیرا 3، ام سقیم، ساحل بادبادک

ساحل الصفوح

ساحل الصفوح

ساحل الصفوح از جمله معروف ترین ساحل های دبی است. یکی از خوبی های این ساحل آرامشی است که در فضا موج می زند. به دلیل اینکه رستوران یا سایر امکانات تفریحی در این ساحل وجود ندارد پس محلی مناسب برای دراز کشیدن روی شن های ساحلی و گوش کردن به امواج آب است. همچنین لازم به ذکر است که این ساحل در پشت درختان نخل قرار دارد.
آدرس: دبی، خیابان ملک‌سلمان بن‌عزیز آل‌سعود

بهترین مراکز خرید دبی در سفر به دبی

بهترین مراکز خرید در خاورمیانه در دبی وجود دارند. در این منطقه مرغوب ترین و معروف ترین برندهای جهانی را می توان یافت. همین طور انواع متفاوت مراکز خرید لوکس تا سنتی دست گردشگران را برای خرید باز گذاشته است.

دبی مال

دبی مال

بدون شک اولین مرکز خریدی که هر گردشگری به آن مراجعه می کند، دبی مال است. دبی مال در کنار بلندترین برج جهان یعنی برج خلیفه قرار دارد. در دبی مال 1200 فروشگاه مختلف فعالیت می کنند. در این مرکز خرید بخش های زیادی مانند آبنمای دبی، آکواریوم دبی مال، شبیه ساز پرواز، دبی دینو، اسکیت روی یخ و سینما وجود دارد.
آدرس: دبی، کنار برج خلیفه، جاده شیخ زاید، مرکز دبی مال

مرکز خرید مرکاتو

مرکز خرید مرکاتو

این مرکز خرید به سبک ایتالیایی ساخته شده است. در سفر به دبی باید حتما سری به این مرکز خرید بزنید. سقف این مرکز به صورت طاقی و شیشه ای است. مرکز خرید مرکاتو 120 فروشگاه و همچنین بخش های دیگری مانند رستوران، سینما و قسمت های تفریحی دارد. قیمت کالاها در این مرکز تقریبا متوسط است.
آدرس: دبی، جمیرا، ساحل جمیرا

اوت لت مال دبی در سفر به دبی

اوت لت مال دبی

مرکز خرید اوت لت مال دبی به دلیل اینکه قیمت کالاها در آن ارزان است بهترین مرکز برای خرید برندهای متنوع خواهد بود. در این فروشگاه بزرگ هم 1200 برند مختلف فعالیت می کنند. همین طور لازم به ذکر است که می توانید اجناس غیربرند را با تخفیف های بالا خریداری کنید.

در مرکز خرید اوت لت مال دبی اجناس زیادی مانند مبلمان، لباس، موبایل، کیف، جواهر و … قابل خریداری است.
آدرس: دبی، خیابان العین دبی، مسیر 66

مرکز خرید جمیرا

مرکز خرید جمیرا

مرکز تجاری جمیرا به دلیل خلوت بودن مکانی مناسب برای کسانی است که می خواهند در آرامش خرید خود را انجام دهند. مرکز خرید جمیرا مورد علاقه محلیان دبی است و می توان در آن کالاهای متنوعی را خریداری کرد.
آدرس: دبی، خیابان ملک سلمان بن عزیزآل سعود، صفوح 1

سیتی لند مال در سفر به دبی

سیتی لند مال دبی مرکزی است که امکانات تفریحی زیادی در آن وجود دارد. این مرکز دارای فروشگاه های متنوع، پارک آبی، مسیرپیاده روی و آمفی تئاتر است.

بازار مدینه جمیرا

بازار مدینه جمیرا

اگر به دبی سفر می کند سر زدن به بازار مدینه جمیرا خالی از لطف نیست. در این بازار ساختمان ها دارای معماری قدیمی هستند.

مرکز خرید ابن بطوطه

مرکز خرید ابن بطوطه

این مرکز خرید شباهت جالبی با معماری مکان های تاریخی اصفهان دارد. در این مکان 270 مغازه، 50 سینما و تعدادی رستوران وجود دارد.

مارینا مال دبی در سفر به دبی

مارینا مال دبی مرکزی است که نه تنها محلی ها به آن علاقه دارند بلکه مورد توجه گردشگران هم هست. در این مرکز می توان کالاهای متنوعی را خریداری کرد.

مرکز خرید برجمان

مرکز خرید برجمان مرکزی لوکس است که در آن برندهای لاکچری یا با قیمت پایین را می توان تهیه کرد.

امارات مال در سفر به دبی

یک پیست اسکی بزرگ در این مرکز خرید وجود دارد. به همین دلیل گردشگران زیادی به امارت مال علاقه دارند.

مرکز خرید دراگون مارت

دراگون مارت مرکز خریدی در دبی است که در آن چینی ها فعالیت می کند. یکی از ویژگی های خوب این بازار قیمت مناسب اجناس آن است.

سیتی سنتر دیره

سیتی سنتره دیره دارای بخش‌های مختلفی مانند سالن سینما، هتل، شهربازی و 370 فروشگاه است.

مرکز خرید الغدیر در سفر به دبی

در مرکز خرید الغدیر برندهای مشهوری محصولات خود را با قیمت مناسب به فروش می رسانند.

موزه های دبی

موزه از بخش های جداناپذیر هر ملت و قومیتی است زیرا این بخش می تواند آثار تاریخی به جا مانده از گذشته های دور آن سرزمین را در خود حفظ کند.

موزه دبی (قلعه آل فهیدی)

موزه دبی

قلعه آل فهیدی در گذشته های دور ساخته شده است. برای ساخت این قلعه از آهک و بلوک استفاده کرده اند. از این قلعه استفاده های زیادی در گذر زمان شده است که از آن ها می توان به محل دفاع، زندان و پادگان اشاره کرد.

سالها بعد قلعه مورد نظر را به موزه تبدیل کردند تا هم به عنوان یک اثر تاریخی حفظ شود و هم در آن ابزارآلات به جای مانده از گذشته به نمایش عموم در بیایند.
آدرس: دبی، منطقه الفهیدی، قلعه الفهیدی

دهکده میراث و غواصی دبی

دهکده میراث و غواصی دبی

در دهکده میراث و غواصی دبی می توانید شاهد ساختن کشتی های سنتی یا نحوه صد مروارید باشید. همچنین سبک زندگی مردم در این دهکده نشان داده می شود.
آدرس: دبی، خیابان الخلیج

خانه شیخ سعید آل مکتوم در سفر به دبی

این خانه با معماری عربی ساخته شده است. علت شهرت این خانه به دلیل این است که حاکم معروف دبی یعنی سعید آل مکتوم در آن زندگی می کرده است. خانه شیخ سعید آل مکتوم هم اکنون یک موزه اسکناس است. همچنین عکس هایی از قسمت های تاریخی دبی در این موزه وجود دارد.
آدرس: دبی، الفهیدی

هزینه خورد و خوراک در دبی

غذاهایی که در امارات سرو می شوند ترکیبی از غذاهای آسیایی و بین المللی هستند. ولی بیش تر غذاهایی که در این ناحیه پخت می شود شامل گوشت و لبنیات می گردد. با این حال به دلیل کاشت سبزیجات از این مواد هم در غذا استفاده می کنند. گوشتی که در رژیم غذایی دبی وجود دارد از مرغ، بز و دیگر حیوانات تهیه می شود. برای اطلاع از هزینه غذاها در شهر دبی می توانید به این آدرس سر بزنید.

• ولی به طور کلی هزینه غذا در رستوران های ارزان قیمت دبی در حدود 30 درهم است.
• هزینه غذا در رستوران متوسط برای دو نفر 195 درهم است.
• قیمت غذای مک دونالد در دبی 25 درهم است.

اگر می خواهید در هزینه خود و خوراک خود در سفر به دبی صرفه جویی کنید بهتر است تا از غذاهای خیابانی غذای خود را تهیه کنید. حمص نیز از ارزان ترین غذاهای موجود در دبی است.

غذاهای معروف دبی

هریس: غذای هریس مانند حلیم است و از گندم و گوشت در آن استفاده می شود.
حمص: این غذا از غذاهای محبوب در خاورمیانه است. برای درست کردن آن می توانید از نمک، نخود، سیر، ارده، روغن زیتون و آبلیمو استفاده کنید. بعضی از کشورها از نعناع و ماست هم استفاده می کنند.

غذای دبی

شاورما: شاورما یک نوع کباب است. برای درست کردن آن از گوشت به همراه سس، سبزیجات و ترشی استفاده می کنند.
شتر شکم پر: همان طور که از اسم این غذا پیدا است، شتر شکم پر یک شتر است که داخل شکم آن را از گوسفند و مرغ پر می شود. این غذا در گینس ثبت شده است.
مجبوس: مجبوس از گوجه، گوشت و برنج تهیه می شود. ادویه های زیادی برای طعم دادن به آن استفاده می شود.

مجبوس

هزینه حمل و نقل در دبی

در دبی انواع وسایل حمل و نقل وجود دارد. این وسایل شامل مترو، اتوبوس، تاکسی، منوریل و تاکسی آبی می شوند. منوریل ها بسیار تندرو هستند ولی راننده ای ندارند. این وسیله ها ایستگاه جمیرا را به ایستگاه دبی مارینا وصل می کنند. برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در دبی لازم است که بلیط Nol Card را تهیه نمایید.

این نول کارت با چهار رنگ مختلف آبی، طلائی، نقره ای و قرمز شناخته می شوند که هر کدام مزایای خود را دارند. اگر می خواهید در دبی از تاکسی استفاده می کنید اسن سایت و هم چنین شماره تلفن ۲۰۸۰۸۰۸ در خدمت شما خواهند بود.

• قیمت بلیط تک سفره در دبی 5 درهم است.
• قیمت بلیط ماهانه در دبی 250 درهم است.
• هزینه هر لیتر بنزین در دبی 2 درهم است.
اگر تاکسی را انتخاب کنید هزینه زمانی که به آن وارد می شوید 12 درهم است و به ازای هر کیلومتر 2 درهم به آن اضافه می شود. همچنین در حالتی که تاکسی منتظر شما باشد سی درهم دیگر دریافت خواهد کرد.

بهترین رستوران های دبی در سفر به دبی

از ملزومات سفر به دبی پیدا کردن یک رستوران مناسب و با کیفیت است. مخصوصا برای مسافران این موضوع حائز اهمیت است تا در حین سفر دچار بیماری نشوند. پس تعدادی از بهترین رستوران های دبی را به شما معرفی خواهیم کرد.

رستوران – La Petite Maison

رستوران - La Petite Maison

رستوران La Petite Maison یکی از رستوران های معروف دبی است. شهرت این رستوران سبب شده تا رزرو در آن به سختی صورت گیرد. این رستوران محلی مناسب برای تجربه کردن انواع غذاهای فرانسوی است. همین طور شعبه هایی از آن در دیگر کشورها وجود دارد.
آدرس: دبی، مرکز مالی بین‌المللی دبی، دهکده دروازه، شماره 8

رستوران – Latitude

رستوران -  Latitude

رستوران Latitude یکی از رستوران های ساحلی دبی است که در آن انواع غذاهای دریایی، پاستا و … قابل سفارش دادن است. از ویژگی های این رستوران این است که در هر روز یک غذا از یکی از کشورها در آن سرو می شود.
آدرس: منطقه القرهود، خیابان المطار

رستوران Tom & Serg

رستوران تام و سرژیو

رستوران مورد نظر همانند نام آن توسط دو نفر به نام های تام و سرژیو تاسیس شده است. این دو نفر ملیت های استرالیایی و اسپانیایی دارند این قضیه موجب شده است تا غذاهایی که در این رستوران سرو می شود ترکیبی باشد. جالب این جا است که در رستوران تام اند سرژ شما می توانید غذاها رو با قیمت مناسب نوش جان کنید.
آدرس: دبی، جاده شیخ زاید، خیابان A15

رستوران – Dinner In The Sky

رستوران شام در آسمان

در رستوران شام در آسمان دبی باید حتما از قبل میزی را رزرو کنید و همین طور قبل از اینکه نوبت شما برسد در رستوران حاضر باشید. برای غذا خوردن در رستوران Dinner In The Sky کافی است تا روی یک صندلی بنشینید و کمربند خود را ببندید. این صندلی شما را به آسمان می برد. تجربه خوردن غذاهای بین المللی در حالت معلق بودن در آسمان را حتما با سفر به دبی رقم بزنید!

آدرس: دبی، خیابان السیاحی

رستوران – TOMO در سفر به دبی

رستوران تومو

رستوران تومو در یکی از برج های دبی قرار گرفته است. این رستوران دارای سرآشپز ژاپنی است. در رستوران TOMO می توانید غذاهای ژاپنی مخصوصا سوشی را امتحان کنید.
آدرس: دبی، ام هریر 2، خروجی 56

رستوران Loca در سفر به دبی

رستوران لوکا

این رستوران در جاده جمیرا قرار گرفته است. ساعت کاری رستوران لوکا از 12 ظهر تا 2 شب است. در این رستوران می توانید انواع غذاهای مکزیکی را سفارش دهید.
آدرس: دبی، جاده ساحلی جمیرا، خیابان A4

رستوران Naya در سفر به دبی

رستوران نایا

رستوران نایا یک رستوران هندی در دبی است. همچنین معماری این رستوران نیز به حالت هندی طراحی شده است. در این رستوران می توانید غذاهایی مانند تاندوری و سایر غذاهای هندی را تجربه کنید.
آدرس: دبی، شهر بین‌المللی خوشه انگلستان، انگلستان x11

رستوران Shayan در سفر به دبی

رستوران شایان

این رستوران تا پاسی از نیمه شب از مهمانان پذیرایی می کند. در این رستوران می تواند غذاهای ایرانی، وگان، کباب و … را سفارش دهید. رستوران شایان در دبی یک رستوران متوسط به شمار می رود.
آدرس: دبی، دیره، مرکز الغدیر

تفریحات دبی

دبی شهری لاکچری است که باعث می شود افراد مشهور هر ساله برای گذراندن تعطیلات به این منطقه سفر کنند. علاوه بر مراکز خرید لوکس و رستوران های متعدد تفریحات زیادی هم در انتظار شما است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

سافاری در سفر به دبی

سافاری

سافاری همیشه با هیجان همراه بوده و مخصوص کسانی است که عاشق تجربه های هیجان انگیز هستند. در این تفریح از ماشین های ویژه استفاده می شود که در میان شن ها به سرعت حرکت می کنند. می توانید در حین گشت زنی عکس های زیبایی هم بگیرید.

بانجی جامپینگ دبی

بانجی جامپینگ یکی از ورزش های هیجان انگیز در دنیا است. در دبی می توانید از ارتفاع بالایی به سمت پایین بپرید و هیجان خالص را تجربه کنید.

بالون سواری در سفر به دبی

بالون سواری در سفر به دبی

بالن سواری یکی از تفریحات مطبوع برای کسانی است که عاشق آسمان هستند. در این تفریح می توانید در آسمان زیبا معلق باشید و از تماشای مناظر کویر در آرامش بهره مند گردید.

اجاره خودرو در دبی

اجاره خودرو در دبی می تواند تصمیم عاقلانه ای باشد زیرا از گرمای هوا زیاد در گزند خواهید بود همین طور باعث می شود که راحت تر به مکان های مختلف در دبی سر بزنید. برای اجاره خودرو در دبی باید مراحل زیر صورت گیرد:

• گواهینامه بین المللی
• رزرو خودرو
• مدارک را در سایت آپلود کنید

اطلاعات مورد نیاز برای اجاره خودرو در سفر به دبی:

• اسم، آدرس، تلفن و شماره اتاق هتل
• نام و نام خانوادگی کسی که گواهینامه دارد
• سن راننده که نباید کمتر از 23 باشد
• محل، تاریخ و ساعت تحویل
• تاریخ و ساعت تحویل خودرو به شرکت
• تصویر گواهینامه و پاسپورت شخص
• برای جرایم رانندگی که ممکن است پیش بیاید مبلغی باید داده شود که 30 روز بعد بازگردانده می شود.

سایت های اجاره خودرو در دبی:

berimdubai.com

www.rentcarco.com

فستیوال های دبی

دبی در طول سال فستیوال ها و جشنواره های بین المللی زیادی برگزار می کند که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

فستیوال خرید دبی (Dubai Shopping Festival)

دبی به خاطر مراکز خرید متنوعی که دارد بسیار مشهور است ولی باید گفت که اگر شما یک خریدار واقعی هستید بهترین زمان برای سفر به دبی در ماه ژانویه خواهد بود، زیرا در این موقع از سال تخفیف های شگفت انگیز به مناسبت سال نو میلادی داده می شود. در این موقع از سال میزان گردشگران در دبی بسیار افزایش خواهد یافت.

جشنواره غذا (Taste Festival)

فستیوال غذا در دبی به مدت 7 روز به طول می انجامد. در این مدت افراد زیادی برای تجربه غذا به دبی سفر می کنند تا غذاهای رنگارنگ و خوش طعم آن را نوش جان کنند.

از سایر فستیوال های دبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فستیوال بین المللی فیلم (Dubai International Film Festival)
نمایشگاه جیتکس دبی (GITEX)
جام جهانی اسب دوانی دبی (Dubai World Cup)
فستیوال موسیقی جاز (Dubai Jazz Festival)
فستیوال عروس دبی (Dubai Bride Show)

سخن آخر

در پایان باید بگوییم که تقریبا درباره همه مواردی که می توان شما را در حین سفر به دبی یاری کند سخن گفتیم. مخصوصا اطلاعات مربوط به آب و هوا یا مراکز خرید و اقامتگاه های دبی می توان برای شما مفید باشد. همچنین به معرفی جاذبه های گردشگری دبی مثل پارک های آبی دبی، موزه های دبی، سواحل دبی، آکواریوم های معروف دبی و … پرداختیم. امید است که این مطلب بتواند شما را برای سفری آسان راهنمایی کند.

رستوران های معروف دبی کدامند؟

رستوران نایا، رستوران شام در آسمان، رستوران تومو و …

غذاهای معروف دبی کدامند؟

شتر شکم پر، حمص

جاهای دیدنی دبی کدامند؟

دهکده جهانی، دهکده میراث و غواصی دبی، خانه شیخ سعید آل مکتوم

مراکز خرید معروف دبی کدامند؟

دبی مال، اوت لت مال دبی، مرکز خرید جمیرا، مارینا مال دبی و …

2 دیدگاه در “راهنمای کامل سفر به دبی (هر آنچه باید قبل از سفر به دبی بدانید)

  1. محمدرضا گفت:

    ممنونم از اینهمه اطلاعات مفیدتون

    1. گفت:

      قربان شما. سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *